Emne: Paramount dropper Blu-ray ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Selvom scaleren i en PS/3 nu kan opskalere DVD til HD ganske nydeligt, så står det slet ikke mål med ægte 1080p fra kilden - det kan jeg sagtens se herhjemme selvom jeg kun har en 1280*720 native projektor.
Det jeg har set indtil videre har blot forstærket mine intentioner om at hoppe på når den 'rigtige' afspiller for mig kommer - det bliver muligvis en PS/3 selvom det betyder, at jeg ikke kan trække HD lyd ud af den før jeg anskaffer mig en reciever med HDMI. Det er nok det eneste der holder mig tilbage fra at snuppe den og så måske den detalje, at jeg ikke rigtigt er konsolgamer. 
@Lundal - tak for linket - det lader til at det var det nordamerikanske salg jeg havde fat i - jeg har ikke kunnet finde totale data for salget i Europa 2007, kun brudstykker, som f.eks. hvor mange BD discs Sony/Columbia har solgt her m.m. |
|
|
Det kan godt være, at PS3 nu kan scale til 1080p, men det bliver ikke så godt som en maskine med f.eks. Reon chip. Jer er heller ikke hverken konsol eller gamer, så derfor snupper jeg mig en Samsung 2400 i starten af det nye år. Har en fin samling region 2 PAL titler der også kunne trænge til en god scaler.
Jeg mente nu også, at du må have fået fat i amerikanske skive salg - det var lige lovligt meget for europa __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reon chip er hel klar en god scaler chips, den ville jeg gå efter hvis man har en stor DVD samling, hvor imod at den scaler der sidde i Sony PS3 og sony BDP-S1E er noget juks, set overfor Toshiba XE1 (med Reon chip), derfor er hold op med at brug scale i sony BDP-S1E og lade min pj. tage sig at scaling af DVD, da den har en beder scale end sony BDP-S1E (man kan fra sony BDP-S1E, sende det rå 575i over HDMI).
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Reon chip er hel klar en god scaler chips, den ville jeg gå efter hvis
man har en stor DVD samling, hvor imod at den scaler der sidde i Sony
PS3 og sony BDP-S1E er noget juks, set overfor Toshiba XE1 (med Reon
chip), derfor er hold op med at brug scale i sony BDP-S1E og lade min
pj. tage sig at scaling af DVD, da den har en beder scale end sony
BDP-S1E (man kan fra sony BDP-S1E, sende det rå 575i over HDMI).
|
|
|
Den scaler, som sidder i Sonys BDP-S1E, har INTET at gøre med den
scaler, som sidder i en PS3. Det er nemlig Cell-processoren og til dels
grafikkortet, da det jo har en indflydelse på billedkvaliteten, som
står for scalingen i maskinen.
Og hvorfor er det noget juks?? 
PS3'erens upscaling evner måler sig med DVD/Blu-Ray afspillere i 5000
kr. klassen. Og det er jo ikke ringe for en maskine, som er så meget
andet end en DVD7Blu-ray afspiller
Om noget tid kan billedkvaliteten på PS3 blive endnu bedre, når man
begynder at udnytte hardwaren bedre og kommer med opdateringer til PS3.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer mange sjove ting frem når man har en format/religions diskussion, men der kommer også en masse ligegyldige detaljer frem.
Nu vil jeg så give mit besyv med, og jeg vil gerne understrege at det er min helt personlige, subjektive synspunkter, så det er helt i orden hvis I er uenige 
Formatkrig
Det er skidt! Jeg er enig med dem der siger at udviklingen nok er gået lidt hurtigere fordi der er en formatkrig, og priserne måske falder lidt hurtigere. Men jeg tror også at formatkrigen gør det meget sandsynligt at ingen af formaterne for alvor slår igennem er meget større.
Europa (og andre områder).
Denne krig bliver afgjort i USA. Det er det største enkelt marked og HD har været et buzz-word i flere år, så de amerikanske forbrugere er i højere grad klar til at joppe på den galej. Japan kan også hurtigt ende med at få større indflydelse end Europa da de ofte tager ny teknologi hurtigere til sig.
Europa er IKKE i denne sammenhæng et stort fælles marked. Det blev nævnt på et tidspunkt, at 70% af alle film solgt i Frankrig er franske film, men hvor mange franske film bliver der solgt uden for Frankrig. Det samme kan sikkert siges om Tyskland, Italien osv. Det kan godt være at der er mange titler, men styk salgene er slet ikke i nærheden at de store Hollywood produktioner.
Færdigudviklet (PIP, Internet mm)
Der bliver talt meget om, at specielt BD ikke er færdigudviklet, og vi kan da godt være enige om at det ikke er optimalt, men er det et stort problem?
Microsoft er jo en virksomhed der vokset til sin nuværende størrelse uden nogensinde at have sendt et helt færdigudviklet produkt på markedet. Man kan nok roligt regne med, at størstedelen af de forbrugere der overvejer HD-DVD eller BD er computerbrugere, så de er vandt til at den skal opdateres løbende. Det er så selvfølgelig et problem med de afspillere der ikke kan opdateres.
Der bliver talt meget om PIP, online content osv og hvor stort et problem det er, at BD ikke understøtter det endnu. Spørgsmålet er igen, har det den store betydning? De der køber nu er "early adopters" som typisk er folk der bare skal have det sidste nye eller som er meget teknisk interesseret. Den første gruppe køber et eller begge formater bare fordi det er nyt, den anden gruppe vil typisk gå efter formattet med bedste billede- & lydkvalitet.
På lidt længere sigt så vil features og brugervenlighed live en faktor, når det er de "almindelige" forbrugere der skal på banen i stor stil. Og jeg tror helt sikkert at brugervenlighed er den vigtigste faktor. Jeg tror faktisk ikke de fleste "almindelige" forbrugere går så meget om i ekstramaterialet. Det kunne være sjovt med salgstallene for 1-disc vs. 2-disc dvd-udgivelser. Jeg er overbevist om at der sælges mange flere 1-disc.
Pris/udbud
Til sidst lidt klassisk markedsteori 
Pris og udbud kommer til at være 2 af de vigtigste faktorer (som altid) for hvorvidt en, begge eller ingen af de 2 formater slår igennem. Det gælder pris og udbud af HW, hvor HD-DVD fører på pris og BD på udbud. Og det gælder pris og udbud på SW hvor situationen lige nu er den samme.
Priserne på HW er faldet meget hurtigt og jeg tror vi hurtigt nærmer os et niveau som ikke skræmmer folk. Problemet er så bare formatkrigen, så en del vil være bange for at købe forkert!
På SW siden synes jeg personligt at priserne er for høje, i det mindste dem vi ser i DK. Det er som sådan ikke et problem at en ny release koster 250 på BD/HD-DVD og 200 kr. på DVD. Men en del af de film der er kommet på HD-DVD og BD er gamle film. Film der i lang tid har kunnet købes til 50 kr på DVD og så er prisforskellen for stor. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke har lanceret en ordentlig r**fuld "lavpris" HD-DVD og/eller BD tiltler til 100-150 kr i stedet for at forvente at folk skal bwetale fuld pris for film de typisk allerede har forvejen  Men jeg kunne også sagtens forestille mig, at næste skridt i krigen pliver priskrig på SW - man har da lov at håbe  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Det kan godt være, at PS3 nu kan scale til 1080p, men det bliver ikke så godt som en maskine med f.eks. Reon
chip. |
|
|
Hvordan kan du vide det? Det er en af de bedste pt.
Derudover er scaleren i PS3 softwarebaseret, og Sony har udtalt at de vil lave den bedre end alt andet.
|
Til top |
|
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Reon chip er hel klar en god scaler chips, den ville jeg gå efter hvis man har en stor DVD samling, hvor imod at den scaler der sidde i Sony PS3 og sony BDP-S1E er noget juks, set overfor Toshiba XE1 (med Reon chip), derfor er hold op med at brug scale i sony BDP-S1E og lade min pj. tage sig at scaling af DVD, da den har en beder scale end sony BDP-S1E (man kan fra sony BDP-S1E, sende det rå 575i over HDMI). |
|
|
Det der er simplethed for ringe sagt, du sidder meninger foran fakta "startrek" igen, igen. Kom med fakta og vi tro dig 
Reon chip er god ingen tvivl, men softwaren i PS3 kan hele tiden blive forbedret så der går nok ikke længe før den er på højde med Reon chip eller bedre. (har set 3930(HQV) imod PS3 og der går det godt hvor PS3 lige mangler det sidste dybte, skarphed og farvespil)
Jeg har haft både XE1 og PS3 hvor jeg sammelignede på både min nuværende 40D3000 og min gl. 42PX70 hvor jeg ikke kunne se forskel i billederne med alle nyere originale film!
__________________ Min Bio
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Webmonkey skrev:
Det kan godt være, at PS3 nu kan scale til 1080p, men det bliver ikke så godt som en maskine med f.eks. Reon
chip. |
|
|
Hvordan kan du vide det? Det er en af de bedste pt.
Derudover er scaleren i PS3 softwarebaseret, og Sony har udtalt at de vil lave den bedre end alt andet. |
|
|
Fordi Reon og Realta regnes for top of the pops. Desuden er det en generel vurdering på avs, at PS3 ikke længere er blandt de bedste BD afspillere og dens DVD upscaling ikke er så god som de dyre settop.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs nu hvad jeg skriver om DVD upscaling: den bliver endnu bedre end den er nu.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Læs nu hvad jeg skriver om DVD upscaling: den bliver endnu bedre end den er nu. |
|
|
Ja, men kommer den nogensiden op på HQV eller DVDO????? Jeg tvivler........ __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor det?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Ja, men kommer den nogensiden op på HQV eller DVDO????? Jeg tvivler........", det samme gør jeg 
Sony er kendt for ikke at understøtter DVD særligt god i forbindelse med BD afspille, de første BD afspille som Sony udsendt, kunne ikke afspille DVD, og en af grunde til at Sony BD afspille kom senere ud på marke, var ønske om at de kunne afspille, men det som Sony gjore, var alt lave så ringe DVD afspilling, med den tro at folk ikke ville købe eller se DVD film når man først havde set BD film, det ser ud til at Sony se eller ønsker DVDén død (bl.a. har de droppe superbit. formatet, og de første film fra sony er netop fra superbit´s kataloget), og bosse fra Sony har udtale at Sony måske om tre år ville begynde at holde op med at prod. DVD.
Man at HD-DVD har overhalet Sony inde om når det gælder afspilling af DVD, med HD-DVD har det altid værre mening at de skulle kunne afspille DVD, og er et mere færdig udviklet format, hvor BD stadig er i sin barndom.
HD-DVD kan stadig udviklet til at kunne det samme som BD, tænk da VHS kom frem kunne det mindre en Betamax, men hen over tid blive det lige så god.
Så mon ikke historen gentage sig, da Betamx kom frem var det et teknisk overlegne format, de samme er BD og VHS halte bagefter det samme gør HD-DVD i dag.
Det dumme de gør er netop at komme med to HD formater, da der er rigtig mange forbruge der venter til at se hvilken format der vinder (og de kan komme til at venter længe) og i Europa, er vi lange bag ud når det gælder HD, både US og Japan har haft HD i rigtig mange år og det er også på de marker at BD/HD-DVD er, måske komme værken BD eller HD-DVD til at slå an i Europa, de kreve at der bliver udsendt nogle lokale film i både BD og Blu-ray formate, er spænd på hvilken plan som Nordisk film har når at udsende Nordisk film i HD, har de bla. valdt format m.m.
I Frankrik han man valdt HD-DVD som det format der blive udsend franske film på, og der er også problmet med prod. omkostning som bla. gør at de små filmselskber er nød til at udsend HD film i HD-DVD.
Der er så meget rod med hvem. havd, og hvor, når det gælde format krigen, at den normale forbruge er koplet hel af, og det er jo dem HD formate skal leve at i fremtide, hvis man ønske at HD film skal overtage DVD market.
Og hvorfor skal HD film værre så meget dyre i Europa, end de er i US, hvor de kan fås mellem 100-150,- kr. og når de udkomme her er der pludslig røget 100,-kr. på, ikke et god salgsfidus.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op StarTrek. Sonys Blu-ray afspiller (lavet af Pioneer) har intet at gøre med hvad Sony laver på Playstation, og det er CD den ikke kan
håndtere.
Derudover er DVD afspilning på PS3 blandt de bedste.
Og hvordan kan HD DVD overhale, når visse Blu-ray afspillere bruger samme chip?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Og hvordan kan HD DVD overhale, når visse Blu-ray afspillere bruger samme chip?" nu er de ligsom ikke udkommet i Europa (og det er tale om en modelle).
Sonys normal og Sonys PS3, skal jo konkurre om det samme market, og da Sony´s normale BD afspille er dobble så dyre som PS3, har jeg svært ved at se logik, hvis Sony PS3 er en bede BD og DVD afspille.
Og nej, jeg holder ikke op 
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at du ikke kan se det logiske i at Sonys første standalone afspiller er dårligere til at upscale, når den nu er dyrere, men nu
sælges konsoller jo normalt med tab, og derudover er den softwarebaseret, hvorfor det er nemt at gøre den bedre.
I starten var den jo noget møg til DVD afspilning, men firmware 1.80 ændrede billedet helt, og den får højere karakterer med HQV tests end de
fleste andre afspillere.
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare fedt når folk diskuterer holdninger og meninger! Det vil jo ingen ende ta´!
Lad os få nogle folk på banen som har hands-on experience, og virkelig har haft alle disse modeller under luppen!!?!
........ Hmmmm........ ??..... Nåh ja, de fleste af de folk gider ikke bruge deres tid og komme med noget fornuftigt når en tråd udvikler sig således....
Og forudsætningen for at kunne udtale sig om diverse detaljer og forskelle i billedkvalitet fra diverse afspillere kræver vel for det første at man har et display der kan afsløre disse forskelle. Og som sagt kræver det jo at nogen har mønterne til at prøve alle modeller og så derefter smutte forbi HIFI4ALL og dele ud af sine oplevelser. Bagefter skal vedkommende så være stolt af at have delt ud af sin erfaring og være glad for at have alle disse maskiner til mange tusinde kroner stående til pynt i hjemmebio´en, for så til sidst at bruge den maskine vedkommende fandt "bedst i test".
Come on guys! Brug nu jeres tid fornuftigt!
Hvor kom vi fra: Paramount/Dreamworks HD-DVD eksklusiv??
...

|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det dumme de gør er netop at komme med to HD formater, da der er rigtig mange forbruge der venter til at se hvilken format der vinder (og de kan komme til at venter længe) og i Europa, er vi lange bag ud når det gælder HD, både US og Japan har haft HD i rigtig mange år og det er også på de marker at BD/HD-DVD er, måske komme værken BD eller HD-DVD til at slå an i Europa, de kreve at der bliver udsendt nogle lokale film i både BD og Blu-ray formate, er spænd på hvilken plan som Nordisk film har når at udsende Nordisk film i HD, har de bla. valdt format m.m.
I Frankrik han man valdt HD-DVD som det format der blive udsend franske film på, og der er også problmet med prod. omkostning som bla. gør at de små filmselskber er nød til at udsend HD film i HD-DVD.
|
|
|
Mht. Nordisk Film så tror jeg de hoppe på Blu-ray vognen. De disitribuerer PS3 i Danmark. Sony har for nylig også valgt at stoppe deres distributions aftale med Universal og vil snart begynde at udgive deres titler selv her i Danmark (Jeg ser det som et tegn på konkurrence ? ;D)
Mht. produktions omkostninger så er den Nye Blu-ray fabrik på vej i Tyskland hvilket skulle gøre det MEGET billigere for små firmaer at udgive på Blu-ray her i Europa.
Et sidste note: Startrek PLEASE hold styr på facts før du siger en masse, er irriterende at læse igen og igen....................og igen __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 06 September 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, that's right! In BLU-RAY!!!
End time: | 08-Sep-07 09:37:45 EDT (1 day 19 hours) |
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 06 September 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
End time: |
08-Sep-07 09:37:45 EDT (1 day 19 hours) |
|
|
|
Ja den prissætning stemmer meget godt overens med BDA's generelle mentalitet.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 06 September 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
|
|
Hæ... For de samme penge kunne man jo passende købe en HD DVD afspiller, så man ikke er afhængig af om nogen smider Paramount BD titler på e-bay... 
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
|
|
Et par timer efter dette indlæg var prisen presset op i $ 510, men er sandsynligvis fup-bud. Auktionen er fjernet inden den er udløbet. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|