Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Paramount dropper Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Hvad angår Paramounts nye releases læser jeg modstridene oplysninger. Transformers nævnes som en eksklusiv HD-
DVD release, men det nævnes ikke hvorvidt den vil vedblive med at være eksklusiv (som f.eks. Batman Begins fra Warner).

Batman Begins skulle meget gerne komme på Blu-ray efter frigivelsen af Profile 1.1 afspillere. Der følger også en ny udgave af Superman Returns
med, når man køber den nye Pioneer afspiller, og den er også rygtet til at blive frigivet separat i stedet for den nuværende uden lossless lyd.

I øvrigt ser det ud til at Fox om få timer vil fortælle nyt om deres release planer. Paramounts Shrek 3 og Blades of Glory blegner nok, hvis Fox
kommer med Simpsons og Die Hard oven i de andre Blu-ray titler som Spider-Man, Ratatouille og Pirates 3 dette efterår.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Ja, et stort tilbageslag for BD. Paramount er trods alt det 3 største filmselskab.

Så nu er både det 3. og 2. største filmselskab HD DVD only. Dertil kommer mindre independent selskaber som Weistein og Focus pictures - og så selv det meste af den afklædte filmbranche

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

ja dette "blow" overstiger med LÆNGDER de få tidligere fra Block Buster og Target i BD lejren. Hold op hvor er det godt nok 'format war' BREAKING news..... damn...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Fox har netop annonceret at de udsender 29 Blu-ray titler i løbet af i år - inkl. Fantastic Four, Die Hard (alle fire) og Prison Break.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hvis der dog bare kunne være et format. Det er træls med to.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Officiel udmelding fra SONY på dagens nyhed:

http://www.users.qwest.net/~ktodd4/sony/sonystatement.mp3

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 20 August 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

4 minutter i tolv, hvilken herlig HD dag. Det vælter jo nu ud med fede titler her til efteråret. Fox er endelig kommet med i kampen. Tænk hvis en udmelding fra en fodboldklub kunne gøre det samme med Brøndby

Det bliver dæleme et dyrt efterår

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Ja Bruce, det bliver et meget dyrt efterår

Men vi få ikke problem, med hvad vi ønsker os i julegaver i år
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Fox har netop annonceret at de udsender 29 Blu-ray titler i løbet af i år - inkl. Fantastic Four, Die Hard (alle fire) og Prison Break.

Fox har jo også sovet de sidste par måneder

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ja Bruce, det bliver et meget dyrt efterår

Men vi få ikke problem, med hvad vi ønsker os i julegaver i år

Skal du have Star Trek på HD DVD?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 August 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

så stor skade synes jeg nu ikke der er sket for blu-ray.

Alle spielberg titler er undtaget samt titanic distribueres af fox udenfor US. Så den eneste vigtige titel for formatet som ryger er transformers, men der er jo mange gode titler at tage af stadigvæk

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

så stor skade synes jeg nu ikke der er sket for blu-ray.

Alle spielberg titler er undtaget samt titanic distribueres af fox udenfor US. Så den eneste vigtige titel for formatet som ryger er transformers, men der er jo mange gode titler at tage af stadigvæk

Hvad med Dreamworks titlerne?

Gladiator?
Braveheart?
Forest Gump?
Indiana Jones ?
Godfather?
Jack Ryan serien?
Star Trek?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 August 2007 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

indiana jones er spielberg

de andre må de jo overleve. HD-DVD har jo også risikoen at kunne komme til at undvære star wars mm. =) sådan er en krig!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Så venter vi bare på, at Warner også går HD DVD only

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Spøjst at Paramount er blevet lokket for relativt få penge, når de indtil videre har solgt flest Blu-ray film.

Jeg er overrasket over at så få forstår sammenhængen i at der er ufatteligt mange penge på spil for de implicerede firmaer, kombineret med at "krigen" er på et så tidligt stadie at de håndører der er solgt for indtil videre ganske enkelt er komplet ligegyldige i det store billede. Det rager Paramount en papand om de har solgt 50.000 eller 100.000 af det ene eller det andet format på nuværende tidspunkt, det er helt andre mængder der står på spil på den lange bane. Og jeg har personligt indtil nu været overrasket over hvor lidt fokus studierne har haft på forskellen i produktionspriser. De nuværende udsalgspriser er kunstige, HD-DVD vil altid være foran på omkostningerne og det kan have to ganske væsentlige følger: Studierne kan tjene flere penge med en given udsalgspris, og den almindelige forbruger kan om relativt kort tid se frem til at HD-DVD ikke koster dem mere end DVD. Se bare priserne på Toshiba's HD-DVD afspillere i USA - hvis man vil eje en HD-DVD afspiller, så er der ikke meget der holder én tilbage.

Mht. at eje to afspillere, så tror jeg som jeg har nævnt flere gange at fremtiden tilhører multi-afspillere. Derfor tror jeg ikke det er særligt væsentligt hvilket format der udgives på - og det gør netop argumentet om produktionspris til et meget vægtigt argument. At der så er et par enkelte early adopters der har fået købt sig en dyr afspiller som de ikke ønsker at skifte ud kort tid efter, det tror jeg ærligt talt at producenterne er ret kolde overfor. 

Men altså, det korte af det lange er at vi er så tidligt i stadiet stadigvæk, og de hidtidige salgstal er så små, at vi ganske enkelt ikke kan bruge dét der er foregået indtil nu til at bedømme hvor vi er på vej hen.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Så venter vi bare på, at Warner også går HD DVD only

Det skulle ikke undre mig, hvis de fik penge nok, men de har jo selv flere gange sagt at de tjener 70% af deres "HD" penge på Blu-ray, og 300 må
vel være oppe over 200.000 solgte på Blu-ray nu.

Derudover er de også begyndt at lægge ordentlig lyd på Blu-ray udgivelserne - men det havde Paramount selvfølgelig også planlagt på de titler, de
nu har trukket tilbage.

Det bliver spændende at se om Transformers sælger over 100.000 på HD DVD.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
HD-DVD har jo også risikoen at kunne komme til at undvære star wars mm. =)

Medmindre Lucas har ændret holdning til hvordan man tjener flest penge på en release, så kommer Star Wars ikke til at påvirke krigen, ganske enkelt fordi den først får release når der er flere HD-afspillere på markedet end der er mennesker på jorden.

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 21 August 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Men altså, det korte af det lange er at vi er så tidligt i stadiet stadigvæk, og de hidtidige salgstal er så små, at vi ganske enkelt ikke kan bruge dét der er foregået indtil nu til at bedømme hvor vi er på vej hen.

Enig! 1% af de amerikanske forbrugere har købt en afspiller og så fylder 2/3 eller 1/3 ikke meget.

Samsungs nye kombo er pludselig særdeles attraktiv og jeg er sikker på, at Denon nu får travlt med at komme med et udspil på HD DVD siden også. Lige nu kan man få en HD DVD og en Blu-ray afspiller for 700$ i alt incl. 10 film i USA. En pæn udvikling nedad efter kun 1 år.

Det værste er, at Criterion måske vil vente længere tid med udgivelser nu, eftersom de har tilkendegivet, at der skal være en vinder, før de hopper med på toget. Men jeg tvivler ærligt talt på, at der er en "vinder" indenfor de næste to år. Jeg tror vi permanent får to formater.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke altid forbrugerne som taber. Jeg ser frem til bedre filmformat, og for min skyld kunne vi godt udråbe Blu-ray som værende det bedste pt. Forbrugerne har magten forstået, at vi ikke er istand til at rumme mange formater, så producenter er da klar over de skal find et format hvis man vil sælge skiver, et format som forbrugerne vel og mærke har tillid til. Blu-ray var nok det format jeg havde håbet på, men jeg bliver også usikker og afventer lidt inden jeg kaster en masse penge i nakken på en hi-end Blu-ray maskine. Det er lidt som SACD - at det aldrig får den udbredelse som det fortjener, det er simpelt hen for besværligt med flere formater.

Indtil da, så jeg har min PS2er og et glimrende billederørs TV......oldschool baby.  

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg er overrasket over at så få forstår sammenhængen i at der er ufatteligt mange penge på spil for de implicerede
firmaer, kombineret med at "krigen" er på et så tidligt stadie at de håndører der er solgt for indtil videre ganske enkelt er komplet ligegyldige i
det store billede. Det rager Paramount en papand om de har solgt 50.000 eller 100.000 af det ene eller det andet format på nuværende tidspunkt,
det er helt andre mængder der står på spil på den lange bane. Og jeg har personligt indtil nu været overrasket over hvor lidt fokus studierne har
haft på forskellen i produktionspriser. De nuværende udsalgspriser er kunstige, HD-DVD vil altid være foran på omkostningerne og det kan have
to ganske væsentlige følger: Studierne kan tjene flere penge med en given udsalgspris, og den almindelige forbruger kan om relativt kort tid se
frem til at HD-DVD ikke koster dem mere end DVD. Se bare priserne på Toshiba's HD-DVD afspillere i USA - hvis man vil eje en HD-DVD afspiller,
så er der ikke meget der holder én tilbage.

Jeg forstår udmærket sammenhængen, men jeg er heller ikke så naiv at tro, at der ikke er sket et eller andet bagom, for ellers melder man ikke
ud for få uger siden, at kommende Blu-ray titler rent faktisk får bedre lyd og i enkelte tilfælde flere ekstra features end HD DVD udgaverne og
droppe formatet helt så kort tid efter.

Derudover er der altså ikke den store forskel i produktionsomkostninger (vi får se når de nye ikke-Sony ejede faciliteter melder ud om priser), så
de ekstra de kan tjene på en HD DVD kan i mine øjne ikke dække det tab ved ikke også at frigive på Blu-ray - men det kan $150 mio helt sikkert

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes