Emne: Paramount dropper Blu-ray ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Samsungs nye kombo er pludselig særdeles attraktiv |
|
|
Ikke mindst fordi den ligesom BD-P1200 og den kommende BD-P1400 er designet af Joe Kane, og de leverer _langt_ bedre billedkvalitet end BD-P1000. Der bliver bl.a. 24 Hz output på begge formater.
Bruce skrev:
Det værste er, at Criterion måske vil vente længere tid med udgivelser nu, eftersom de har tilkendegivet, at der skal være en vinder, før de hopper med på toget. Men jeg tvivler ærligt talt på, at der er en "vinder" indenfor de næste to år. Jeg tror vi permanent får to formater. |
|
|
Jeg er ikke uenig, og samtidig tror jeg at krigen som man allerede kan se nu vil resultere i gode afspillere til relativt få penge. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Jeg forstår udmærket sammenhængen, men jeg er heller ikke så naiv at tro, at der ikke er sket et eller andet bagom, for ellers melder man ikke ud for få uger siden, at kommende Blu-ray titler rent faktisk får bedre lyd og i enkelte tilfælde flere ekstra features end HD DVD udgaverne og så droppe formatet helt så kort tid efter. |
|
|
Det er jo præcist dét jeg mener, firmaerne er ligeglade med hvad der er sket indtil nu, også med de ting de selv har solgt og hvad de har annonceret. De kigger kun fremad. Jeg tror at alt hvad der er foregået indtil nu fra flere firmaers side udelukkende er at "føle HD på tænderne", jeg tror vi kan komme til at se flere ret drastiske beslutninger fremover. Det er jo også langtfra første gang at releases der allerede er annonceret, trækkes tilbage.
lunddal skrev:
Derudover er der altså ikke den store forskel i produktionsomkostninger (vi får se når de nye ikke-Sony ejede faciliteter melder ud om priser), så de ekstra de kan tjene på en HD DVD kan i mine øjne ikke dække det tab ved ikke også at frigive på Blu-ray - men det kan $150 mio helt sikkert
 |
|
|
Har du en kilde til hvor stor forskellen er? Med de styktal der potentielt er tale om, er en forskel i produktionspris på bare 5 eller 10% særdeles mærkbart.
Som jeg ser det, så er det billigere at føje HD-DVD afspilning til en Blu-Ray afspiller, end at føje Blu-Ray afspilning til en HD-DVD afspiller. Derfor tror jeg at markedet om kort tid vil bestå af billige HD-DVD afspillere, lidt dyrere kombi-afspillere, og Sony Blu-Ray only afspillere. Hvor længe Sony så har tænkt sig at holde stand, det vil så vise sig - men man skal da kende Sony dårligt, hvis ikke man tror på at de skifter ham dén dag det viser sig at være det økonomisk bedste valg. De skiftede trods alt også til VHS, da der på et tidspunkt ikke var nogen vej tilbage. Det store spørgsmål bliver om Sony alene er nok til at holde stand imod billige HD-DVD afspillere. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet sted, syntes jeg at det er en tåbelig beslutning. Det kan kun være at økonomiske årsager, man vælger et snart 10 år gammelt medie som DVDèr…? Al forbedring i den digitale verden kræver mere og mere plads.
Men folk som Sony og Thoshiba er vel også lidt ligeglade, for de er jo også begge medlemmer af DVD forum..! Så de får penge retur ligegyldigt hvad.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Men folk som Sony og Thoshiba er vel også lidt ligeglade, for de er jo også begge medlemmer af DVD forum..! Så de får penge retur ligegyldigt hvad.
|
|
|
DVD-forum står bag HD-DVD, men ikke bag Blu-Ray. Sony er ikke med i "forliget" omkring HD-DVD, så jeg tvivler stærkt på at de får royalties fra HD-DVD lejren (men jeg ved det da ikke). Toshiba får med sikkerhed ingen penge fra Blu-Ray lejren. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Har du en kilde til hvor stor forskellen er? Med de styktal der potentielt er tale om, er en forskel i produktionspris på
bare 5 eller 10% særdeles mærkbart. |
|
|
De tal jeg hele tiden hører er $1 - $2 pr. disc, men igen, der kommer nok priser fra du nye produktionsfaciliteter.
AV Precision skrev:
| Som jeg ser det, så er det billigere at føje HD-DVD afspilning til en Blu-Ray afspiller, end at føje Blu-Ray afspilning til en
HD-DVD afspiller. |
|
|
Øh, resultatet må da blive det samme, og indtil videre er combo-afspillere dyrere end to separate afspillere.
AV Precision skrev:
| Derfor tror jeg at markedet om kort tid vil bestå af billige HD-DVD afspillere, lidt dyrere kombi-afspillere, og Sony Blu-
Ray only afspillere. |
|
|
Du er godt klar over at f.eks. Panasonic har en ordentligt bunke patenter i Blu-ray? Og at det er Pioneer som indtil videre har udviklet Sonys
afspillere? Jeg tvivler stærkt på at Sony skulle være eneste Blu-ray only producent, og hvor længe bliver HD DVD afspillere ved med at være
billigere? Forskellen er jo faldet, og jeg tror til gengæld at Toshiba med deres prisstrategi skræmmer evt. hardwareproducenter væk, for der er
nok ikke de store penge at tjene - hvis nogen - med dagens priser.
RCA, som har trukket sig, var jo også et re-brand, og Onkoys kommende afspiller er 99% identisk med en af de nye Toshiba afspillere.
Jeg forventer at Blu-ray fortsat vil være markedsledende, og jeg synes stadigvæk at Toshiba burde holdt sig fra at bakse HD DVD sammen, når
nu 90+% af branchen havde valgt noget andet, men de var/er afhængige af licenskronerne fra DVD.
AV Precision skrev:
Det store spørgsmål bliver om Sony alene er nok til at holde stand imod billige HD-DVD afspillere. |
|
|
Eller om billige HD DVD afspillere kan holde stand, når nu hr. og fru Jensen ikke kan købe årets største blockbusters med hjem. Forskellen på
antallet af stand alone afspillere er jo ikke ligefrem stor i USA.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| DVD-forum står bag HD-DVD, men ikke bag Blu-Ray. Sony er ikke med i "forliget" omkring HD-DVD, så jeg tvivler stærkt
på at de får royalties fra HD-DVD lejren (men jeg ved det da ikke). Toshiba får med sikkerhed ingen penge fra Blu-Ray lejren. |
|
|
Toshiba får indirekte penge fra Blu-ray lejren, da de er medudviklere af Cell processoren i PS3 og i Toshiba Samsung Storage Technology
Corporation rent faktisk producerer Blu-ray drev
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Toshiba får indirekte penge fra Blu-ray lejren, da de er medudviklere af Cell processoren i PS3 og i Toshiba Samsung Storage Technology Corporation rent faktisk producerer Blu-ray drev  |
|
|
OK, jeg tænkte på royalties. Sony har formentligt indirekte interesser i mere eller mindre alt hvad der kan kravle og gå på elektronik-siden, deriblandt HD-DVD, det behøver ikke betyde at de ikke vil skyde HD-DVD ned ved først kommende lejlighed. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
CPH-R skrev:
|
|
|
|
DVD-forum står bag HD-DVD, men ikke bag Blu-Ray. Sony er ikke med i "forliget" omkring HD-DVD, så jeg tvivler stærkt på at de får royalties fra HD-DVD lejren (men jeg ved det da ikke). Toshiba får med sikkerhed ingen penge fra Blu-Ray lejren.
|
|
|
En af de store aktioner i Sony, er Toshiba. Desuden er Sony ret aktive i DVD-forum via. deres ejerskab af JVC. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
De tal jeg hele tiden hører er $1 - $2 pr. disc, men igen, der kommer nok priser fra du nye produktionsfaciliteter. |
|
|
Dét er nu også en _temmeligt_ heftig forskel.
lunddal skrev:
Øh, resultatet må da blive det samme, og indtil videre er combo-afspillere dyrere end to separate afspillere. |
|
|
Det vil jo hurtigt ændre sig efterhånden som dén sammensætning bliver mere udbredt. Som sagt, hvad der er sket hidtil, og hvad afspillere koster her og nu, er ikke særligt relevant. Mht. hvad der er billigst, så tænker jeg ikke på slutresultatet - jeg tænker på at hvis du har en 2000,-s HD-DVD afspiller og en 4000,-s Blu-Ray afspiller, så vil en Blu-Ray kunde nemt kunne overtales til at lægge 2000,- til for at få en 6000,-s kombi-afspiller, mens en HD-DVD kunde vil være noget mere lunken overfor at lægge 4000,- til for at få en 6000,-s kombi-afspiller.
lunddal skrev:
| Du er godt klar over at f.eks. Panasonic har en ordentligt bunke patenter i Blu-ray? Og at det er Pioneer som indtil videre har udviklet Sonys afspillere? |
|
|
Panasonic medgiver jeg gerne, de vil formentligt også være blu-ray only til det sidste. Pioneer tror jeg vil være hurtigere til at adoptere HD-DVD, og iøvrigt er deres salgstal slet ikke store nok til at betyde noget væsentligt i forhold til de største producenter.
lunddal skrev:
| Jeg forventer at Blu-ray fortsat vil være markedsledende, og jeg synes stadigvæk at Toshiba burde holdt sig fra at bakse HD DVD sammen, når nu 90+% af branchen havde valgt noget andet, men de var/er afhængige af licenskronerne fra DVD. |
|
|
Jeg mener at der er visse sunde ting ved krigen. Uden HD-DVD ville flertallet af blu-ray udgivelserne stadig være 25 GB MPEG-2, og omvendt ville HD-DVD lejren ikke være tvunget til at presse mediet til det yderste, hvis ikke blu-ray havde været der. I mine øjne er Blu-Ray det principielt teknisk bedste format, men bakket op af folk der ikke ved hvad de laver. HD-DVD er et underlegent format, og derfor har man været tvunget til at vriste hver eneste dråbe ud af formatet, for at kunne klare sig i konkurrencen. Dette betyder at man direkte har overhaldet Blu-Ray indenom. Efterhånden som Blu-Ray lejren kopierer HD-DVD lejrens tiltag, så ender Blu-Ray med at være det bedste format, og på trods af hvad jeg har skrevet omkring HD-DVD vs. Blu-Ray, så tror jeg på at Blu-Ray kommer ud som vinder til sidst, men jeg tvivler på at vi havde fået formatet udnyttet så godt, hvis de ikke var blevet presset til det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MPEG-2 mener jeg var en nødløsning for at få Blu-ray hurtigt på markedet, men jeg mener så også at vi nok ikke havde set Blu-ray før juletid i år,
hvis ikke HD DVD havde været der. Spørgsmålet er så om det nok ikke havde været bedre.
Konkurrencen de to imellem har jo også betydet, at de slet ikke er slået igennem, og jeg ved godt at DVD betød et større spring i billedkvalitet, men
man kunne ikke optage og filmkøb var ikke så normale, og alligevel slog det meget hurtigere igennem.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| MPEG-2 mener jeg var en nødløsning for at få Blu-ray hurtigt på markedet |
|
|
Det er jeg lodret uenig i. Hvad gør MPEG-2 til en hurtigere løsning end VC-1? Specielt i betragtning af at HD-DVD lejren netop pressede Blu-Ray på introduktionstidspunktet, MED VC-1. Den eneste mulige argumentation i dén retning er at Blu-Ray ønskede at vente på AVC, men hvis man ikke ønskede at støtte VC-1, hvorfor hulen så tage det med i specs'ne fra starten?
lunddal skrev:
Konkurrencen de to imellem har jo også betydet, at de slet ikke er slået igennem, og jeg ved godt at DVD betød et større spring i billedkvalitet, men man kunne ikke optage og filmkøb var ikke så normale, og alligevel slog det meget hurtigere igennem. |
|
|
Kilde? Et år efter DVD's introduktion gik det mildt sagt heller ikke særligt stærkt med dét. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| Konkurrencen de to imellem har jo også betydet, at de slet ikke er slået igennem... |
|
|
Jeg tror man overvurderer incitamentet til at folk "hopper" på HD. For de fleste betyder den forbedrede billedkvalitet ikke så meget som springet til DVD gjorde. For det andet ved mange slet ikke ved Blu-ray og HD-DVD er. Majoriteten af dem, som har købt fladskærms TV, har gjort det fordi de er flade og har et større billede. For de forbrugere, skal der langt mere til, førend de overhovedet bliver gjort opmærksom på, at der er et alternativ til DVD.
Havde der ikke været konkurrence, så var salget stadig ikke slået igennem. Lige nu er der 2x300 udgivelser. Med et format, havde vi i bedste fald haft 300, fra de samme "spillere" og udgivelser af dårligere kvalitet og dyrere afspillere. Jeg tror aldrig HD vil slå så meget igennem som DVD. Måske om 5-8 år, men så er det via HD udsendelser i TV. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror udover billedkvaliteten fra VHS til DVD også at en faktor har været rent fysisk plads. En dvd fylder kun 1/3 af en VHS casette (hvorfor DVD'er ikke fra start har været puttet i covers til CD'er forstår jeg stadig ikke). Det samme fra LP til CD. Der er dog i begge dele andre faktorer der også spiller ind, men det er altid smart med de "små" nye formater
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paramount har jo gjort det af rent pengemæssige grunde.. Hvis de har fået 150 millioner dollars lige i lommen har de jo tjent mere end de ville have gjort på flere års salg af hd titler.
At spielbergs titler stadig er neutrale er jo bare godt. Så er det ikke et alt for stort slag hos Blu-ray lejren. Flere film kommer også fra andre studioer i Europa og vil derfor stadig komme på Blu-ray.
Så jeg ser det som en minimal sag =) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Det er jeg lodret uenig i. Hvad gør MPEG-2 til en hurtigere løsning end VC-1? |
|
|
Man havde meget stor erfaring med MPEG-2 og derfor var det nok hurtigere at få lavet. Så vidt jeg husker var der ikke mange andre end Microsoft
selv der håndterede VC-1 encodes dengang.
AV Precision skrev:
Kilde? Et år efter DVD's introduktion gik det mildt sagt heller ikke særligt stærkt med dét. |
|
|
Jeg kan ikke lige finde det nu, men der har været salgstal fremme på AVS for DVDs første år.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover er det sjovt som Spielberg bruges "i krigen"  Manden havde en god eventyr periode i 80'erne, deraf et par klassikere og et par gode film i 90'erne´. Jeg ville nødig vælge format ud fra hans resume alene. Hvis det endelig skulle være, så må det være Hitchcock  eller ti stks. Technicolor film af de bedste. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Man havde meget stor erfaring med MPEG-2 og derfor var det nok hurtigere at få lavet. Så vidt jeg husker var der ikke mange andre end Microsoft selv der håndterede VC-1 encodes dengang. |
|
|
Fint nok, men hvad er så Warner's undskyldning for at levere nogle film med VC-1 på HD-DVD og MPEG-2 på Blu-Ray? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra NYTimes:
"But money talks: Paramount and DreamWorks Animation together will receive about $150 million in financial incentives for their commitment to
HD DVD, according to two Viacom executives with knowledge of the deal but who asked not to be identified. "
"The two studios may have left themselves wiggle room, however. Paramount’s agreement to use only HD DVD is limited to only 18 months."
Fra Wall Street Journal:
"The studios won undisclosed financial incentives for exclusive commitments to release high-definition movies onto HD DVD only. A person familiar
with the situation said the incentives included both cash payments and soft incentives such as marketing promotions.
The clincher "was not the incentives from [the HD DVD representatives] so much as the fact that they're doing their job in making this platform
highly appealing and extremely affordable," says Jeffrey Katzenberg, chief executive of DreamWorks. Mr. Katzenberg previously played down the
future importance of either format but said yesterday that he now believes HD DVD will play a major role in home entertainment."
Det må vist være bevis nok på at Paramount har fået penge/midler for at droppe Blu-ray.
At Katzenberg for få måneder siden mente at HD medier slet ingen fremtid havde nu siger, at HD DVD er fremtiden, gør det kun lidt mere spøjst.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
lunddal skrev:
Man havde meget stor erfaring med MPEG-2 og derfor var det nok hurtigere at få lavet. Så vidt jeg
husker var der ikke mange andre end Microsoft selv der håndterede VC-1 encodes dengang. |
|
|
Fint nok, men hvad er så Warner's undskyldning for at levere nogle film med VC-1 på HD-DVD og MPEG-2 på Blu-Ray? |
|
|
Måske fordi VC-1 encodes fra MS dengang ikke virkede på Blu-ray?
Langt de fleste Warner film benytter da VC-1 på begge platforme, og det har de gjort lige siden MS fik samme encode til at virke på begge formater.
Det viser så også bare at VC-1 stadigvæk var under udvikling og derfor måske sikrere at satse på MPEG-2 så længe MPEG-4 ikke var klar. Der gik
jo også noget tid før andet authoring software kunne klare VC-1.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael Bay, der instruerede Transformers, som er Paramounts store hit i år udtaler:
"Paramount p***es me off!
I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having
two formats. No Transformers 2 for me!"
I sidste måned var der i øvrigt rygter om at Spielberg ikke er tilfreds med Paramount og måske smutter.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|