Iøvrigt tror jeg at dette er en rigtig god beslutning for Paramount, og helt sikkert en mega kærkommen aftale for HD-DVD!!
Jeg tror meget vel, at dette gradvist, kan lede os henimod en afslutning på en formatkrig......og nu bliver jeg sikkert sablet ned!!
Hvis man kigger på salget for axelmusic.COM, er det meget lige!
Og hvadenten vi vil det eller ej, er det fuldstændigt uden betydning, når vi på axelmusic.DK kan læse, at Blu-ray fører krigen!! For DK har bare ikke noget at sku' ha' sagt, krigen bliver afgjort FOR os....ikke AF os!!
Og når vi så har de store blockbusters eksklusive på det ene format, er det noget der gør ondt på statistikken for det format der ikke tilbyder filmene....!!
Med alle sine solgte titler, ville man nok kunne se hvis 300 var eksklusiv på det ene format!!
Ved godt, at det ville halvere salget(ca) af filmen i HD-format, men det ville stadig være en halvdel af ret mange solgte film, som kun ville kunne læses på den ene side af denne formatkrig.....et ret stort tal i statistikken!! Og der er jo også 'minus' effekten, hvis 300 kun var et format, kan man lige modregne det solgte antal titler fra det ene formats statistik, og samtidigt plusse på det andet!!
Og når nu fremtidige blockbusters(de største af dem endda) kommer eksklusivt på HD-DVD, vil man i særdeleshed se det i statistikken!!
En anden stor effekt, og i sammenligning med ovenstående, er klichén 'udbud/efterspørgsel':
Det jævne salg i USA, vil mærke ændringer nu....i HD-DVDs favør, for folk vil, uanset deres loyalitet overfor et format, stadig købe de film de vil se/venter på!!
Eks.: Hvis en film som Transformers pludselig kun bliver tilgængelig på HD-DVD, vil folk der ikke ejer en HD-DVD afspiller købe den alligevel på en SD-DVD(som de s'følig stadig har stående)!
Ikke nok med at Sony går glip af salget på BD, Paramount vil stadig stå tilbage med en solgt film, og behøver ikke koncentrere sig, om alle de penge de 'spilder' på, at udvikle filmen til 2 formatter(3 hvis man tæller SD med)!
Og i USA(som igen sætter dagsordenen for resten af verden....hvertfald mht film), er der julesalget at ta' hensyn til!
Og til de som ikke kender julesalgets effekt i USA, kan jeg fortælle, at det ikke skal undervurderes, og er kendt for at afgøre diverse licenshaveres skæbne hvadenten det er legetøj, film eller musik!!
For hver gang der kommer en Transformers, Blades of Glory eller Shrek 3(læs næste citat) under træet, er det en BD film der IKKE gør!!
Og her kan dette citat hjælpe til at forstå, de enorme summer vi har med at gøre:
"Paramount Home Entertainment will launch its exclusive HD DVD program with the release of the blockbuster comedy hit "Blades of Glory" on August 28th and follow with two of the biggest grossing movies of the year "Transformers" and "Shrek the Third". These three titles alone represent more than $1.5 billion in box office ticket sales worldwide."
Her har vi 3 film der ALENE har omsat for milliarder, dertil kommer de andre titler fra de nyligt HD-DVD eksklusive studier....for ikke at tale om dem som var det i forvejen, og det de har at tilbyde!!
HD-DVD har meldt sig ind i kampen om julesalget, og det kan kun blive godt for os forbrugere!!
Vi kan se frem til, at Sony vil lave en modforanstaltning i satsningen på at bevare Blu-ray! Og det kunne meget vel blive, at de sænker prisen drastigt på PS3, hvilket Microsoft nok ikke er længe om at følge op på med deres Xbox!
Anyways, jeg synes at der trækker nogle skyer op over BD-lejren, og de varsler dårlige tider......!!
Tror endelig at der så småt sker noget, bare vent og se....hehe!!