Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Paramount dropper Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Her er desuden en opdateret liste.

HDDVD:

1. Universal Studios
  2. Warner Bros
  3. National Geographic
  4. DVD International
  5. WEA
  6. Paramount Pictures
  7. Magnolia Home Entertainment
  8. Image Ent.
  9. Eagle Rock
  10. Weinstein Company
  11. HBO/Rysher Ent.
  12. Ryko Distribution
  13. Goldhil Entertainment
  14. Rhino Music
  15. Universal - Music
  16. BBC Home Video
  17. Genius
  18. Interscope
  19. Discovery channel
  20. Terwilliger
  21. Concert Hot Spot
  22. HD net
  23. Bandai Visual
  24. Dreamworks Home Ent.
  25. Studio Canal

Blu-ray

1. Warner Bros
  2. Sony Pictures Home Entertainment
  3. Eagle Rock
  4. 20th Century Fox
  5. Lionsgate
  6. Disney/Buena Vista
  8. MGM/UA
  9. Koch Releasing
  10. Sony Music/Sony Wonder
  11. Image Ent.
  12. Miramax
  13. WEA
  14. Universal - Music
  15. BBC Home Video
  16. National Geographic
  17. HBO/ Rysher Ent.
  18. Discovery Channel
  19. LRS media
  20. Concert Hot Spot
  21. Bandai Visual

(DU/I er meget velkommen til at tilføje/fjerne/rette denne liste, hvis noget ikke passer).

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 22 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kunne fame godt savne Disney på HD listen, tænker ''Pirates'' filmene.... Men sådan umiddelbart er der mange af de store ''playere'' på HD listen.

Meen.. så lang tid Sony laver Playstation...  Og Fox har fingrene i ualmindeligt mange tv-serier.. Og stor-produktioner.

Warner spiller på begge heste, indtil videre..

Man kan vel ikke konkludere noget som helst.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

nbryde skrev:
notional skrev:

Hvis MS ikke har betalt dem, hvem har så? Der er en 3 cifret millionpulje i DVD-Forum til reklame for HDDVD formatet, afspillere og film. Jeg tror det er der NYTimes fik blandet alt sammen og kom med denne lettere tåbelige udtalelse.

Få selv lige styr på dine såkaldte facts, du tror vel ikke i ramme alvor at Amir vil står frem og indrømme de har brudt loven, så selvfølgelig benægter han alt.

Desuden vil jeg også være en smule mere skeptisk når Amir udtaler sig eller en anden for den sags skyld så med rette kan siges ikke at være objektiv.

Jeg har lidt mere tiltro til NY Times, så en troværdig nyhedsformidler.

Det har jeg så ikke. Jeg tror langt mere på hvad en respekteret insiderchef officielt udtaler, end hvad en journalist vidstnok har hørt af nogen, der måske arbejder for Viacom.

Kildekritik har du ret i, men Amir har gennem hele denne krig vist sig at tale sandt. Time will tell, og det har den. Hvor er din kildekritik overfor journalisten fra NYT?

nbryde skrev:
notional skrev:

Bell (Paramount's CTO) skrev:
PCW skrev:
Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?

At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are looking for. We hope this will influence consumers' choices.

Hvilket betyder Paramount IKKE kun er eksklusiv i 18 måneder, men på ubestemt tid.

2 ting, dels er det hvordan den nuværende situation ser ud, du kan være sikker på at Paramount skifter hvis de kan lugte penge, desuden skulle der cirkulere interne mails fra Paramount hvor de taler om de kun er eksklusiv i 18 måneder.

Jeg tror du undervurderer Alan Bells indflydelse. Han var før (så vidt jeg husker) CEO for Warner og har haft stor indflydelse på DVD mediet. Når han har lavet dette valg udfra hvad han mener er korrekt holder de sig nok til det i den næste laaange periode. Læs forresten interviewet jeg postede tidligere i tråden.

Så nu er der rygter om interne mails? Det vil jeg meget gerne se, eller i det mindste se rygtet fra en pålidelig kilde tak.

nbryde skrev:
notional skrev:

Nu har HDDVD eksklusivt Universal, Paramount, Dreamworks og en smule Warner, der kraftigt foretrækker HDDVD. Disse selskaber er tilsammen større end Sony, Fox og Disney, så hviklet format er det lige, der burde overgive sig?

Warner er ikke eksklusiv og Universal, Paramount, Dreamworks er tilsammen IKKE større end dem der ekslusivt støtter op om BD, så få lige styr på dine facts!

Jeg har ikke sagt Warner var eksklusiv, men at de kraftig foretrak HDDVD og derfor var en smule eksklusive, hvilket er korrekt da de største udgivelser fra Warner stadig er HDDVD eksklusive (f.eks. Matrix trilogien og Batman Begins).

Hvad det andet angår, så lad os da lige se ad:

Universal: 3386 film (dog helt tilbage til 1913)
Paramount 2482 film (dog helt tilbage til 1914)
Dreamworks SKG 170 film
Dreamworks Home 130 film

Sony 413 film
20th Century Fox 633 film
Beuna Vista 743 film

Der tages forbehold for serie, der er sneget sig ind og film om serier ol.

Ret mig endelig hvis tallene er forkerte, det er de umiddelbare rå tal jeg fandt i imdb'sdatabase. Selv med -2000 film er HDDVD stadig foran med de firmaer.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 August 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

BD+ kreve det ikke at diske skal godkendes af afspille, og hvist fx. at afspille er gjort reg. kodefri, ville de gør det umulig at afspille filme, før at
afspille har værre på værksted og fået en ny BD+ sikker chips montret.

Og BD+ kan bare ikke omgås ved et brug af et program, og det derved bliver umulig at overføre Blu-ray film til HD, derved har Blu-ray skudt sig
i foden og ville langt hen af vejen blive det format som taber, Det lader til at Sony ikke rigtig har held til at lave nogle ny formater, det starte med
Betamax så komme MiniDisk, SACD, PSP og nu Blu-ray.

Så sony kan ikke lave et format, der har lange levetid, det enste som Sony har værre med til udvikle og har en lange levetid, er nemlig CD som
har runde de 25 år. siden er der ikke sket noget.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Michael Bay, der instruerede Transformers, som er Paramounts store hit i år udtaler:

"Paramount p***es me off!

I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having
two formats. No Transformers 2 for me!"

Den kære Michael Bay har desværre været offer for en BluBoy propagandatur og trækker nu i land:

Michael Bay skrev:

Last night at dinner I was having dinner with three blu-ray owners, they were p***ed about no Transformers Blu-ray and I drank the kool aid hook line and sinker. So at 1:30 in the morning I posted - nothing good ever comes out of early am posts mind you - I over reacted. I heard where Paramount is coming from and the future of HD and players that will be close to the $200 mark which is the magic number. I like what I heard.

As a director, I'm all about people seeing films in the best quality possible, and I saw and heard firsthand people upset about a corporate decision.

So today I saw 300 on HD, it rocks!

So I think I might be back on to do Transformers 2!

Michael Bay

Men bevares, det er også let at lade sig rive med, specielt hvis man ikke er sat så meget ind i tingene.

Notional skrev:
steffenman skrev:
går jo også rygtet om at det er fordi universal's kontrakt er ved at være ovre. Paramount skulle være deres nye flagskib istedet. Er selvf. kun et rygte

Og bliver aldrig andet end et rygte.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3i 860b8f4c465fb30a07b635f97e24e642?imw=Y skrev:
"To me it is a validation of a strategic stance we have taken, and I am so pleased that Paramount and DreamWorks have done as thorough an evaluation as they have done and come to the same exactly conclusion that we did long ago, which is that with HD DVD we have a format that offers the best and most affordable consumer experience," said Craig Kornblau, president of Universal Studios Home Entertainment. Universal was the only studio to exclusively support HD DVD.

Lyder ik ligefrem som et firma, der har tænkt sig at være andet end HDDVD eksklusive. Læs desuden linket, med info fra CEO af Paramount.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Så er Michael Bay blivet banke på plads af Paramount
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
brasch skrev:

kvestergaard skrev:
Webmonkey skrev:
Sjovt nok at se, hvordan BD fanboys farer i flint over dette med Paramount, men den ligeledes mistanke om Sony's payoff til Target og Blockbuster er åbenbart helt Ok...
På grund af den betaling som DreamWorks og Paramount har fået, så er det fra et forretningsmæssigt synspunkt er en fornuftig beslutning på KORT sigt, men en vanvittig dum beslutning på LANG sigt.

ikke nødvendigvis

Forklar venligst hvorfor.

det er jo ikke sikkert at fordi de har valgt HD DVD, at begge formater (for)bliver nicheprodukter i det lange løb. Hvis det ender med at HD DVD bliver dét der afløser DVD'en og man kigger tilbage og anser det der lige er sket som den afgørende faktor, så er det ikke nogen dårlig handel for dem. Jeg tror nu heller ikke at de enkelte studier synes det er så ærgerligt at de kan score kassen på biografgængere, derefter på 3 forskellige formater og igen på 3 formater når der kommer "extended editions" eller hvad de nu har tænkt sig at kalde dem

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 August 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
Er der nogen der har sagt at HD-DVD er ubrugeligt? Eller er det dig der udtaler dig unuanceret?

Jeg synes faktisk at der er mange i "BD-lejren" der er meget "enten/eller" på dette punkt. Det er netop denne enten/eller holdning jeg prøver at gøre op med.

kvestergaard skrev:
Jeg synes da jeg har set ganske mange eksempler på film der vil drage glæde af at kunne sprede sig ud over 50 gb istedet for 30 gb. Her snakker vi ikke kun om at man kan hæve bitraten, men også om at at kunne have 3 timers film på ÉN skive med perfekt lyd og billede. DET kan HD-DVD simpelthen ikke.

Det er jeg sådan set enig i - men hvor stor en anddel af de film der bliver produceret er 3 timer lange i forhold til hvor mange der er mellem 1½ og 2½ time..?

De samme film er også for lange til DVD, men det har tilsyneladende ikke aflivet formatet af den grund. (Hvor mange film har du f.eks. på DVD der fylder to discs, udover LOTR EE..?)

Min pointe er netop at det (for mig) er et lidt tyndt argument for at fravælge HD-DVD - at måske 1% af potentielle film til udgivelse er så lange at de kræver to discs.

kvestergaard skrev:
Maksimal bit-rate er iøvrigt en anden af Blu-rays fordele, den maksimale bitrate kan, uanset kapaciteten, være højere end på HD-DVD.

Det er for mig at se kun et argument hvis forskellen rent faktisk er synlig i en grad så den kan skelnes af mere end 0,5% af befolkningnen, og ikke kræver udstyr i millionklassen. Som nævnt har jeg indtil nu ikke hørt et enigt kor af kritikere der sabler den elendige billedkvalitet på HD DVD ned sammenlignet med BD.

I denne jagt på de bedst mulige specifikationer, har nogen så egentlig overvejet hvor høj bitrate og i hvilket codec der reelt er "nødvendig" for at man ikke længere kan ane forskellen hvis man går endnu højere op..??  

Hvis man ikke på et normalt forbruger setup har en jordisk chance for at skelne kvalitetsforskellen mellem 30 og 40 mb/s, hvorfor er denne forskel så så forbandet vigtig? Så burde man jo som forbruger droppe Blu-ray som en varm kartoffel i samme sekund et tredie format skulle dukke op som har mulighed for ENDNU højere bitrate. Det tror jeg bare ikke er realistisk. 

kvestergaard skrev:
Ja produktionsprisen er det evige kort som HD-DVD fans hiver frem når de bliver trætte af at prøve at forklare hvorfor 30 gb stort set er lige så godt som 50 gb. Problemet med det argument er bare at på sigt så vil produktionsprisen for BD blive stort set lige så lav som for HD-DVD.

Det er muligvis rigtigt (selvom jeg tvivler stærkt på det, teknologierne er temmelig forskellige). Jeg tror under alle omstændigheder at det vil tage meget, meget lang tid - muligvis så lang tid at et helt tredie eller fjerde format har taget over inden.

Indtil denne udjævning rent faktisk sker, så ER det et ret tungt argument for små og emellemstore producenter og distributører, som skal regne på hvilke titler det i det hele taget kan betale sig at udgive. Trust me on this..!

kvestergaard skrev:
Det hedder teknologisk udvikling. Da brændbare DVD-skiver først kom frem kostede de vel nærmest 200 kr. stykket, men så begyndte man at udvikle teknologien, sætte produktionen op, og vupti, så blev prisen på magisk vis lavere indtil i dag, hvor brændbare DVD-skiver nærmest koster det samme som brændbare CD-skiver.

Det er da klart at teknologi udvikles så man finder måder at gøre det billigere. Men hvorfor skulle det kun gælde BD og ikke også HD-DVD..?  

kvestergaard skrev:
Måske vi istedet for DVD skulle have nøjedes med en mindre forbedring af CD-mediet, så kunne vi have haft vores film med ekstra kompression, 4 skiver for en helaftensfilm, og vi ville have sparet lidt penge på medierne dengang.

Din pointe..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt lige gøre klart (igen - det gjorde jeg vist egentlig også i det forrige indlæg) at jeg ikke er hardcore pro HD-DVD og anti-BD. Jeg mener at begge formater har deres fordele og ulemper.

Jeg svarede blot specifikt på spørgsmålet om hvad der var HD-DVD's fordel over Blu-ray "når først Blu-ray's standard kommer på plads".

Og jeg tog så udgangspunkt i at forskellen i kapacitet som normalt bliver fremhævet som BD's store styrke over HD-DVD efter min mening ikke har tilnærmelsesvis så stor betydning i praksis som den opmærksomhed den får.

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 22 August 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Dvs. at BR nu er the underdog. Noget siger mig de forbliver det.

Blu-Ray er efterhånden det samme som UMD: Et spilmedie til en Sonykonsol, der tilfældigvis kan afspille film. Alle ved vel hvordan det gik med UMD?

[

Plonk, der røg lige den sidste flig af seriøsitet der måtte være tilbage. Det er da rart at vide du lige har bombet dig selv tilbage med hensyn til troværdighed.  Resten af dine indlæg er ikke andet end fanboi skriberier, våde drømme og spekulation hvor facts er en by i indre mongoliet.

Nu ved jeg da jeg at jeg blot kan hoppe over dine indlæg og forstår måske også godt hvorfor der ingen der gider svare dig.

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
BD+ kreve det ikke at diske skal godkendes af afspille, og hvist fx. at afspille er gjort reg. kodefri, ville de gør det umulig at afspille filme, før at
afspille har værre på værksted og fået en ny BD+ sikker chips montret.

Og BD+ kan bare ikke omgås ved et brug af et program, og det derved bliver umulig at overføre Blu-ray film til HD, derved har Blu-ray skudt sig
i foden og ville langt hen af vejen blive det format som taber, Det lader til at Sony ikke rigtig har held til at lave nogle ny formater, det starte med
Betamax så komme MiniDisk, SACD, PSP og nu Blu-ray.

Så sony kan ikke lave et format, der har lange levetid, det enste som Sony har værre med til udvikle og har en lange levetid, er nemlig CD som
har runde de 25 år. siden er der ikke sket noget.

Hvis du begynder at udtale dig om BD+ og konkludere på det, vil jeg forvente at du sætter dig ind i facts og detaljer omkring teknologien først.  

BD+ kan ikke beskadige en BD afspillers hardware eller software permanent. BD+ kan midlertidigt 'ignorere' diverse hacks i en given afspiller og 'bytte det ud' med autoriseret software der er lagret på det enkelte medie - BD+ kan med andre ord resette en usikker afspiller. Alternativt kan BD+ nægte at afspille softwaren på en hacked afspiller.

Et regionskode hack behøver ikke nødvendigvis at være et problem for BD+, da den ikke udgører et sikkerhedsbrud for kildematerialet.

(Mandatory) Managed Copy har intet med BD+ at gøre. BD+ er DRM - MMC er en lovlig tjenesteydelse såvidt filmproducenten vælger at tilbyde den.

Eftersom det er dit indtryk at Sony's eneste langvarige succes hvad angår formater er CD'en, har du nok aldrig hørt om Betacam, HDcam, DV, PS1/PS2 m.fl.

Hvad angår Michael Bay og hans lidt pinlige optræden, har nogen hos Paramount nok mindet ham om at han ikke er Spielberg (med god grund).

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
nbryde skrev:
notional skrev:

Hvis MS ikke har betalt dem, hvem har så? Der er en 3 cifret millionpulje i DVD-Forum til reklame for HDDVD formatet, afspillere og film. Jeg tror det er der NYTimes fik blandet alt sammen og kom med denne lettere tåbelige udtalelse.

Få selv lige styr på dine såkaldte facts, du tror vel ikke i ramme alvor at Amir vil står frem og indrømme de har brudt loven, så selvfølgelig benægter han alt.

Desuden vil jeg også være en smule mere skeptisk når Amir udtaler sig eller en anden for den sags skyld så med rette kan siges ikke at være objektiv.

Jeg har lidt mere tiltro til NY Times, så en troværdig nyhedsformidler.

Det har jeg så ikke. Jeg tror langt mere på hvad en respekteret insiderchef officielt udtaler, end hvad en journalist vidstnok har hørt af nogen, der måske arbejder for Viacom.

Kildekritik har du ret i, men Amir har gennem hele denne krig vist sig at tale sandt. Time will tell, og det har den. Hvor er din kildekritik overfor journalisten fra NYT?

nbryde skrev:
notional skrev:

Bell (Paramount's CTO) skrev:
PCW skrev:
Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?

At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are looking for. We hope this will influence consumers' choices.

Hvilket betyder Paramount IKKE kun er eksklusiv i 18 måneder, men på ubestemt tid.

2 ting, dels er det hvordan den nuværende situation ser ud, du kan være sikker på at Paramount skifter hvis de kan lugte penge, desuden skulle der cirkulere interne mails fra Paramount hvor de taler om de kun er eksklusiv i 18 måneder.

Jeg tror du undervurderer Alan Bells indflydelse. Han var før (så vidt jeg husker) CEO for Warner og har haft stor indflydelse på DVD mediet. Når han har lavet dette valg udfra hvad han mener er korrekt holder de sig nok til det i den næste laaange periode. Læs forresten interviewet jeg postede tidligere i tråden.

Så nu er der rygter om interne mails? Det vil jeg meget gerne se, eller i det mindste se rygtet fra en pålidelig kilde tak.

nbryde skrev:
notional skrev:

Nu har HDDVD eksklusivt Universal, Paramount, Dreamworks og en smule Warner, der kraftigt foretrækker HDDVD. Disse selskaber er tilsammen større end Sony, Fox og Disney, så hviklet format er det lige, der burde overgive sig?

Warner er ikke eksklusiv og Universal, Paramount, Dreamworks er tilsammen IKKE større end dem der ekslusivt støtter op om BD, så få lige styr på dine facts!

Jeg har ikke sagt Warner var eksklusiv, men at de kraftig foretrak HDDVD og derfor var en smule eksklusive, hvilket er korrekt da de største udgivelser fra Warner stadig er HDDVD eksklusive (f.eks. Matrix trilogien og Batman Begins).

Hvad det andet angår, så lad os da lige se ad:

Universal: 3386 film (dog helt tilbage til 1913)
Paramount 2482 film (dog helt tilbage til 1914)
Dreamworks SKG 170 film
Dreamworks Home 130 film

Sony 413 film
20th Century Fox 633 film
Beuna Vista 743 film

Der tages forbehold for serie, der er sneget sig ind og film om serier ol.

Ret mig endelig hvis tallene er forkerte, det er de umiddelbare rå tal jeg fandt i imdb'sdatabase. Selv med -2000 film er HDDVD stadig foran med de firmaer.

Du glemmer vist at sony købte MGM dvs. et katalog på yderligere ca. 4000 film. disse udgives under fox pt. så de skal regnes med.

Desuden er sony's katalog på ca 3500 film så dine tal er MEGET forkerte

http://www.sony.com/SCA/press/050408.shtml

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

mht til 1.1 profilen så komemr pip mm. også på blu-ray. Denne kører endda 720p istedet for SD kvalitet. 2.0 standarden burde klare resten af manglerne. Når denne er sat har HD-DVD intet konkret udover "det er billigere" hvilket kun er midlertidigt. (der kommer nye fabrikker mm. op jo flere = desto billigere)

At nogen ikke kan se forskellen på bitrate skal vel ikke skade andre ? Folk som ser film på et lærred over 100'' vil da gerne have det bedst mulige billed på hans ligesom folk med en 32'' skærm vil have det på deres!

Derfor Blu-ray er mere teknisk overlegen. Formatet støtter bedre hjemmebiograferne og vil kunne holde bedre i de kommende år. Jeg tror selv det er derfor Microsoft er hoppet på HD-DVD. Skal et medie vinde ser de helst det mindst teknisk overlegne medie vinder da springet til HD via download vil være større til den tid. Så deres invest nu betyder kun flere penge i fremtiden for dem. De kan høste penge ligemeget hvad, vinder Blu-ray har de stadig blu-ray addon de kan lave. Trækker de krigen ud støtter de kun deres eget projekt. Vinder HD-DVD er kampen lidt mindre hård til den tid da der kan ske et større spring!

Dermed sagt er HD-DVD ikke dårligt men Blu-ray giver en lille fordel på større skærme.

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3i 860b8f4c465fb30a07b635f97e24e642?imw=Y skrev:
"To me it is a validation of a strategic stance we have taken, and I am so pleased that Paramount and DreamWorks have done as thorough an evaluation as they have done and come to the same exactly conclusion that we did long ago, which is that with HD DVD we have a format that offers the best and most affordable consumer experience," said Craig Kornblau, president of Universal Studios Home Entertainment. Universal was the only studio to exclusively support HD DVD.

Lyder ik ligefrem som et firma, der har tænkt sig at være andet end HDDVD eksklusive. Læs desuden linket, med info fra CEO af Paramount.

Ville du imens du stadig skulle sælge et produkt sige lige ud at du overvejede at blive neutral ? - Det ville være som at skyde sig selv i foden.

Rygterne siger jo at deres exclusive kontrakt skulle ende i oktober.

Universal har flere gange haft sagt at de ikke holder af HD-DVD men de bliver ved formatet fordi de ved det vil dø ellers. Universal ser krigen som fordel for forbrugeren da det sænker priserne. Universal har endda nævnt at GE presser dem til at gå neutral ;) (GE ejer Universal) Så hvad der vil ske ved vi ikke endnu.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

lunddal skrev:
Michael Bay, der instruerede Transformers, som er Paramounts store hit i år udtaler:

"Paramount p***es me off!

I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having
two formats. No Transformers 2 for me!"

Den kære Michael Bay har desværre været offer for en BluBoy propagandatur og trækker nu i land:

Michael Bay skrev:

Last night at dinner I was having dinner with three blu-ray owners, they were p***ed about no Transformers Blu-ray and I drank the kool aid hook line and sinker. So at 1:30 in the morning I posted - nothing good ever comes out of early am posts mind you - I over reacted. I heard where Paramount is coming from and the future of HD and players that will be close to the $200 mark which is the magic number. I like what I heard.

As a director, I'm all about people seeing films in the best quality possible, and I saw and heard firsthand people upset about a corporate decision.

So today I saw 300 on HD, it rocks!

So I think I might be back on to do Transformers 2!

Michael Bay

Men bevares, det er også let at lade sig rive med, specielt hvis man ikke er sat så meget ind i tingene.

Da han er under kontrakt hos paramount så tror jeg nærmere han har trukket det i land grundet pres ;)

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
steffenman skrev:
Warner er stadig neutral. Husk det =)

Da kun lige med nød og næppe. Hvor er Matrix Trilogien og Batman Begins til BR? Nårja de kommer (måske) når BR får deres BD+ spec på gaden.

steffenman skrev:
Så på samme tid som blu-ray mistede en meget lille udgiver (paramount havde kun 33 på hele perioden hvor fox/mgm havde 39 inden de stoppede med at udgive) så fik de en meget større igen.

Så fordi den største spiller indenfor BR udgiver 6 titler mere end Paramount, så er Paramount pludselig en meget lille udgiver?

39 tiler er ynkeligt, når man tænker på at Universal har udgivet 100 HDDVD titler.

Taget i betragtning af at Fox udgav 39 på 4 måneder (de stoppede i februar for at vente på BD+) og Paramount 33 på 13 måneder? Hmm ja det er da godt nok dårligt. Og de har alligevel announced 29 nye titler for resten af året nu når BD+ er ude. Så synes nu at næsten en fordobling af titlerne selvom vi er sent henne på året er noget der siger noget.

Warner venter nu mere på BD-J som skulle være tilgængelig til oktober så mon ikke vi ser noget op mod jul for at få salget med der ?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Her er desuden en opdateret liste.

HDDVD:

1. Universal Studios
  2. Warner Bros
  3. National Geographic
  4. DVD International
  5. WEA
  6. Paramount Pictures
  8. Image Ent.
  9. Eagle Rock
  10. Weinstein Company
  11. HBO/Rysher Ent.
  12. Ryko Distribution
  13. Goldhil Entertainment
  14. Rhino Music
  15. Universal - Music
  16. BBC Home Video
  17. Genius
  18. Interscope
  19. Discovery channel
  20. Terwilliger
  21. Concert Hot Spot
  22. HD net
  23. Bandai Visual
  24. Dreamworks Home Ent.
  25. Studio Canal

Blu-ray

1. Warner Bros
  2. Sony Pictures Home Entertainment
  3. Eagle Rock
  4. 20th Century Fox
  5. Lionsgate
  6. Disney/Buena Vista
  8. MGM/UA
  9. Koch Releasing
  10. Sony Music/Sony Wonder
  11. Image Ent.
  12. Miramax
  13. WEA
  14. Universal - Music
  15. BBC Home Video
  16. National Geographic
  17. HBO/ Rysher Ent.
  18. Discovery Channel
  19. LRS media
  20. Concert Hot Spot
  21. Bandai Visual

(DU/I er meget velkommen til at tilføje/fjerne/rette denne liste, hvis noget ikke passer).

Nu snakker vi om større studioer. Har markeret dem jeg selv mener er store med sort. Der er stadig mere at hente hos Blu-ray. Det handler ikke om antal studioer men antal af katalog titler

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Nu snakker vi om større studioer. Har markeret dem jeg selv mener er store med sort. Der er stadig mere at hente hos Blu-ray. Det handler ikke om antal studioer men antal af katalog titler

Studio Canal er den største distributør i Europa, hvilket vel er nok så relevant på disse breddegrader.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Igen handler om katalog. Ikke kun om distributører. De studioer jeg har markeret har et katalog der markerer dem som store.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes