Forfatter |
|
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan se Godpris har Samsung BD-1400 incl. 3 stk. blu-ray film til 3.699 kr. Kan det anbefales at købe der? Det er vel paralelimport.
Expert har den til 3.499 kr. uden blu-ray film. Er det ikke bedre at købe der?
|
Til top |
|
|
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 04:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm..... Den Ser nu interessant ud. Har ellers altid holdt udkig efter Samsung's BDP-1400, men Philips' BDP-7100 skulle jo lige være en tand bedre på trods af næsten samme indmad.
Du har i hvert fald fanget min opmærksomhed med den blu-ray afspiller.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man skulle omdøbe tråden til "Philips BDP7100" og se hvor det bærer henad?! Jeg kunne da personligt godt tænke mig nogle brugeranmeldelser fra personer der allerede har købt afspilleren..
-Allan
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Måske man skulle omdøbe tråden til "Philips BDP7100" og se hvor det bærer henad?! Jeg kunne da personligt godt tænke mig nogle brugeranmeldelser fra personer der allerede har købt afspilleren..
-Allan
|
|
|
Yes me too __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Alland skrev:
-Allan
|
|
|
Yes me too
|
|
|
Ja, så er vi jo allerede nogle stykker.. så mangler vi bare at tråden eksploderer med kloge og informative indlæg fra folk der har økonomien til at prøve tingene af selv 
-Allan
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kunne også godt tænke mig at se en anmeldelse af philips afspilleren. Men jeg synes nu ikke de har haft det bedste ry de sidste par år, så mon nogen herinde har den?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
-Allan
|
|
|
Nu har jeg i hvert fald bestilt en, skal nok lægge en kommentar, når jeg har testet den igennem. Jeg mangler dog lige full HD-projektor til afspilleren, har nemlig kun en HD-ready LG 42PC1R plasmaskærm med 768p opløsning. Men regner dog med der vil være en synlig forskel.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahh..... Så kom pakken med den ovennævnte Blu-ray afspiller.

Så her kommer min vurdering af blu-ray:
Benyttet udstyr:
Philips BDP-7100, Onkyo TX-SR805, LG 42PC1R med 1024*768 pixel HD-ready, SUPRA HDMI-kabel vers. 1.3a
Først vil jeg lige fortælle folk derude som ingen blu-ray afspiller har, at det er hver en krone værd at investere i. Jeg er meget imponeret over både lyd- og billedekvalitet.
Forarbejdningen af afspilleren kan siges at være fin, når man betragter det i forhold til prisen.

Designet er efter min smag ok, og en lille finesse ved den er måden den åbner "gabet" på. Her tror man at skuffen kommer ud på alm. vis, men næ næ.... En klappe vipper bagover og så kommer skuffen ud. Det er lidt fancy :

Bagpå finder man en HDMI 1.3 udgang (som nok er den vigtigste af dem alle), der både dækker lyd- og billede-siden. Yderligere på billede-siden er der også Component-udgang, S-video og composit. På lydsiden er der optisk, coaxial og pre-out til et 5.1 setup. OBS: Billedet nedenunder, er taget fra Philips' hjemmeside, der er ikke LAN-forbindelse på min afspiler.

I min vurdering af denne afspiller, har jeg kun brugt HDMI udgangen, da den er den eneste af udgangene som kan overføre de nye lydformater, til recieveren.
Billedet er væsenligt bedre i blu-ray end på alm. DVD. Jeg har prøvet at illustrere det på nogle fotos nedenunder, men det er først rigtig til at se på nærbillederne aller nederst:

BLU-RAY

DVD upscaled
Som sagt er det svært at se forskel, ligner faktisk her at DVD'en har varmere farver, men det er altså ikke tilfældet.

BLU-RAY

DVD upscaled
Det her er et OK eksempel, på forskellen mellem DVD og Blu-ray. Hvis man kigger nærmere på de to billeder, kan man lige ane at pixlerne i det hvide, ligger pænere på blu-ray end på DVD. Nedenunder er et tættere kig på det hvide i billedet:

BLU-RAY

DVD upscaled
Håber lidt det kan illustrere det, men det er tydeligt at se at pixlerne flagrer rundt på DVD-billedet, hvor det på Blu-ray forholder sig mere fint fordelt, hvilket giver billedet ro og stabilitet. Desuden er billedet væsenligt skarpere på blu-ray billedet, se evt. bedre eksempler her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=811102 (Det første billede med "King Kong" er vist en Digital forbindelse vs analog, derfor den så store forskel.)
Og billedet er som testen her nævner: http://www.areadvd.de/hardware/2008/philips_bdp7100_1.shtml en smule skarpere end Samsungs BD-P1400 (i hvert fald med mine øjne), hvilket var årsagen til at jeg valgte denne afspiller.
Så er der det kendte problem mange har nævnt om indlæsetiden, altså fra at man har sat Blu-ray'en i afspilleren til billedet kommer. Med filmen som der er vist billeder af ovenover, gik der knap 25 sek, hvilket for mig er acceptabelt. Nogle mener også at blæseren støjer, det er altså meget lidt, det minder måske lidt om et DVD-drev til computeren i opstarten, og bagefter er den en del roligere. Tror ikke den kommer over de 20 dB.
Det eneste jeg kan sætte finger på, er når der skiftes lag på en blu-ray disc, så får den lige et black out i nogle sekunder. Og har man lige pauset og startet filmen igen, får den nogle gange også black-outs, men det er heldigvis til at leve med, da det kun er korte afbrydelser.
Til sidst vil jeg fortælle at lyden er mere fyldig, altså der kommer mere volumiøs lyd ud af ens højttalere ved de nye lydformater (har desværre kun hørt Multi Ch. PCM), end lyden DVD'en kan tilbyde. Desuden er bassen mere stram og har ikke så meget bulder og rungende lyd.
Konklusion:
Jeg synes bestemt det er værd at skifte til en af de nye formater (HD-DVD eller Blu-ray), også selvom man kun har en HD-ready fladskærm/projektor. Der er en tydelig forskel og det er i mine øjne og ører et stort skridt, fra min gamle DVD-afspiller (Thomson DTH700) til Blu-ray afspilleren her i testen.
Jeg håber det har bragt lidt indsigt ind til trådens handling??
Mvh Dief
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Jeg håber det har bragt lidt indsigt ind til trådens handling?? |
|
|
Tak for den rapport 
Det kunne være rigtig godt, om du også ville checke de forskellige HD-lydformater af ved lejlighed.
I en oversigt jeg har set, står den Philips Blu-ray nemlig angivet til ikke at understøtte de nye lydformater Dolby TrueHD eller DTS-HD Master Audio (hverken PCM eller bitstream).
Men det kunne være fint at få det be- eller afkræftet.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps her står det:
Über den HDMI 1.3-Ausgang ist der Philips in der Lage, DTS-HD Master Audio- und Dolby TrueHD-Signale als Datenstrom (Bitstream) auszugeben, die dann von einem AV-Receiver mit entsprechendem Decoder weiterverarbeitet werden. Visuell kann der BDP-7100 1.080p/24 Hz-Signale an ein Bildwiedergabegerät weiterreichen.
Var nu også derfor jeg ville have den + at den kan levere 24fps billeder.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Jeps her står det:
Über den HDMI 1.3-Ausgang ist der Philips in der Lage, DTS-HD Master Audio- und Dolby TrueHD-Signale als Datenstrom (Bitstream) auszugeben, die dann von einem AV-Receiver mit entsprechendem Decoder weiterverarbeitet werden. Visuell kann der BDP-7100 1.080p/24 Hz-Signale an ein Bildwiedergabegerät weiterreichen.
Var nu også derfor jeg ville have den + at den kan levere 24fps billeder.
Mvh Dief
|
|
|
Har nu også fundet i menuen, hvor man indstiller både "bitstream" "PCM" og "24fps". Yderligere kan den opskalere billeder fra DVD'er til 1080p, 1080i, 720p, 576p/480p og 576i/480i. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster sådan en fætter egentligt? synes den er lidt svær at finde her i DK på nettet, men måske bare mig der søger forkert...
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Det eneste jeg kan sætte finger på, er når der skiftes lag på en blu-ray disc, så får den lige et black out i nogle sekunder. |
|
|
WHAT?? Er der nogen der ved om Samsung'en gør det samme? (jeg nåede aldrig at se en hel film på min...) Det er ikke i orden i min bog. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
WHAT?? Er der nogen der ved om Samsung'en gør det samme? (jeg nåede aldrig at se en hel film på min...) Det er ikke i orden i min bog. |
|
|
Jeg har aldrig oplevet en Blu-ray afspiller gøre det, det lyder nærmest som en fejl. I øjeblikket kører jeg med en Sharp, heller ingenting der.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
AV Precision skrev:
WHAT?? Er der nogen der ved om Samsung'en gør det samme? (jeg nåede aldrig at se en hel film på min...) Det er ikke i orden i min bog. |
|
|
Jeg har aldrig oplevet en Blu-ray afspiller gøre det, det lyder nærmest som en fejl. I øjeblikket kører jeg med en Sharp, heller ingenting der.
|
|
|
Nej, det omtalte problem med blackouts på blu-ray afspillere har de nævnt en del om, i det tyske "HEIMKINO" magasin. Og jeg mener også jeg har læst om det på Area-DVD's hjemmeside. Vil da lige se om jeg kan finde det nogle steder. Men det er altså ikke noget vildt irriterende, og det sker sjældent.
EDIT: Fandt det, se to indlæg længere nede. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
hvad koster sådan en fætter egentligt? synes den er lidt svær at finde her i DK på nettet, men måske bare mig der søger forkert... |
|
|
Jeg købte den ved www.techhaus.dk til 3495 kr. Kunne også skyldes overskriften, den hedder ikke PDP men BDP-7100 __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Iron Man skrev:
AV Precision skrev:
|
|
|
|
|
Nej, det omtalte problem med blackouts på blu-ray afspillere har de nævnt en del om, i det tyske "HEIMKINO" magasin. Og jeg mener også jeg har læst om det på Area-DVD's hjemmeside. Vil da lige se om jeg kan finde det nogle steder. Men det er altså ikke noget vildt irriterende, og det sker sjældent.
|
|
|
Jeps, her fandt jeg det i tidsskriftet "HEIMKINO". De skriver at Samsungs BD-P1400 har små blackouts (vist med rødt), hvilket jeg kun selv kan konstatere på min også. Men som sagt, det er altså sjældent, og ikke specielt irritabelt:
Zitat: "+ mit 24p-Ausgabe + HDMI-Übertragung lossless Audio + minimales Betriebsgeräusch - gelegentliche Bildaussetzer - Software instabil" |
 Urteil: Spitzenklasse (Note 1,7) | __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|