Forfatter |
|
seb77 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er kommet til at købe mig et surroundsæt, som kræver en DVD-afspiller med 5.1-kanal udgang. Jeg troede det var det nemmeste i verden at finde, men har vist sig at det faktisk er ret svært, samt at de DV-afspillere de rhar det, koster mere end selv surroundsættet 
Jeg har haft kig på en Cambridge fra HIFIklubben, men den er åbenbart udgået, kostede ellers kun 1000 kr, men nu skal jeg helt op og have en CAMBRIDGE 540D v.2 DVD-afspiller til 2500 kr. hvilket er lige i overkanten.
Nogen af jer der kan rådgive mig lidt i fohold til hvilke andre DVD-afspillere der er en mulgihed, gerne under 2000 kr.
Hjælpen haster, da min kæreste allerede er begyndt at brokke sig over at vi har et sæt stående uden at det virker! 
|
Til top |
|
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke digital indgang på dit surroundsæt ?
For, tror da, næsten alle dvd afspillere i dag har en digital udgang som kan afspille 5.1 surround.
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
Til top |
|
|
seb77 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er desværre ikke digital indgang. Jeg er ikke den store haj til denne slags og jeg fandt først ud af bagefter, at det jeg har købt, billigt skal det siges, nok ikke er det mest praktiske surroundsæt i verden.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel muligt at din søgning efter 5.1 er blevet forstået som analog 5.1 som bl.a. sacd bruger. Men ellers er det da forventeligt, at selv en ordinær dvd-afspiller har en coax-udgang til brug for 5.1 - og efterhånden vel også en hdmi-udgang.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
seb77 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et Prosonic anlæg jeg har købt meget billigt af noget familie. Den har ikke coax-indgang, den har en 5.1-kanals indgagn, samt en 2-kanals stereo (er det der står i manualen). Det vil sige at jeg skal bruge en DVD-afspiller med 5.1-kanals udgang for at få surround effekten med, ellers er det udelukkende front og center højtalerne der spiller.
For at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål, er der nogen der kan anbefale DVD-afspiller med 5.1-kanal udgang, til en fornuftig pris?
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved at Denver har lavet en som vist kan købes i bilka og føtex for omkring 3-350kr tror jeg. Tør ikke sige hvor god den er
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
seb77 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for det tip. Den vil jeg lige se lidt nærmere på.
Ellers har jeg også kig på en Nad 524, er lidt billigere og har også 5.1 udgang.
|
Til top |
|
|