Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kan Blu-ray overleve HD-DVD´s død ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:

Her har du dit svar:

http://epn.dk/teknologi/it/article1274970.ece

Case closed!

Det er én internetbutik som taler om én uge, og om de sælger 1 eller 6 gør ikke den store forskel .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Det er nu også mere dette jeg hæfter mig ved:

Han vurderer, at alverdens High Definition-fans indtil i tirsdags forholdt sig afventende på grund af teknologiens dualistiske udvikling. Med Toshibas udmelding er der nu basis for en købelysten kundekreds.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om denne pointe er sagt her før men...

Priserne på Bluray Film er nød til at falde, for helt ærligt så tror jeg at langt den største del af forbrugerne vil syntes at 300-400KR for en film er i overkanten!

Det er kun OS, og selvfølgelig de andre Meget Intereserede de virkeligt gider købe mange Bluray film!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

spawnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hans J........ Altså et rygte  

Selvfølgelig er BLU-ray på stærk frem march,men vil det overtage DVD-markedet,det må tiden vise.

Jeg er bestemt ikke en køber (bluray),da der er regions kodning på (dvd-delen), jeg har mange region 1 film.

Har selv i laserdiskens dage, haft en sådan afspiller, lang tid før det blev alm. at have DVD, og skepsisen dengang var lige så stor som den er nu, om hvordan fremtiden udvikler sig.
Men alligevel kan man købe laserdisc afspiller den dag idag.

Kan godt huske artiklen i HIFI & ELEKTRONIK, med DVD (det var det) , heldigvis er det gået anderledes.

Jeg har selv købt en HD DVD afspiller, for at forbedre oplevelsen på alm. dvd, da det er der jeg har flest film.
HD DVD delen er bare en bonus.  
Fremtidige film, såsom Transformers 2 bliver bare indkøbt på alm. dvd,så jeg er ikke lukket ude.

Bliver BLU-ray i fremtiden kode/rce fri,og prisen unde 2000 kr.så køber jeg den,ikke før.

Til top Vis spawnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spawnie

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
for helt ærligt så tror jeg at langt den største del af forbrugerne vil syntes at 300-400KR for en film er i overkanten!

Ja, overdrivelse fremmer forståelsen

Jeg ved ikke hvor du har fundet de priser. Men ude i butikkerne (eksempelvis Blockbuster) har Blu-ray film hidtil kostet 220-280 kroner. Tilsvarende DVD'er koster 200 kr, for de nye.

Men der er allerede kommet tilbud som "tag 3, betal for 2" hvilket bringer prisen noget længere ned.

Imellemtiden kan man dog købe film i England til 160-190 kr/stk. Dette totalprisen incl. porto - så ligger de i din postkasse få dage senere.

Jeg syntes også filmene skal ned i pris. Så de koster det samme som DVD film. Men så slemt er det nu heller ikke lige nu

/Lars

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
brasch skrev:

kvestergaard skrev:
Efterhånden som prisen på BD falder til tæt på DVD (og det vil den gøre) og flere og flere film udgives på BD så vil de to målgrupper smelte sammen og BD vil have mulighed for at overhale DVD.

det er selvfølgelig betinget af at flere køber blu ray end før, hvilket nok også sker for dem der ikke havde bestemt sig endnu, men jeg vil da sandsynligvis købe flere hd dvd'er i den nærmeste fremtid fordi jeg regner med at prisen på den falder til noget lavere end blu ray

Det er også fint nok, men jeg tror du tilhører et absolut mindretal. Der er i hvert fald ikke ret mange, som ikke i forvejen har en HD DVD samling og en HD DVD afspiller, som går ud og køber det nu blot fordi der er brandudsalg.

nu har jeg jo også både afspiller og film i forvejen. Men hvis nu et par forhandlere var kloge ville de jo sælge afspillerne som DVD afspillere og ikke som HD DVD aspillere, toshibaerne fejler jo ikke noget hvad kvaliteten angår

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes