Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
Sendt: 06 November 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
Jeg har et par Yamaha NS-1000M hvor begge diskanter er sprunget, nogle der ved hvor man kan købe sådan et par diskanter til billigere penge end hos High-end service, som vil have 1900 kr eksklusiv .moms håber nogle kan hjælpe mig.
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
Sendt: 06 November 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
NS-1000M anvender beryllium diskanter og de er næsten deres vægt værd i guld! Dem får du svært ved at finde billigere. Hvis du gør, så er der sikkert mange som gerne vil købe dem!
Men alternativt kan du jo prøve med et sæt små titanium 3/4" fra Monacor - de koster få hundre kroner pr. stk., men så skal du nok også regne med ændring af både kabinet og delefilter.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
Sendt: 06 November 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
Ja du har sgu nok ret, ved godt beryllium er dyrt, men jeg kunne jo håbe, fik vist nok en tysk hjemmeside engang hvor de forhandlede dem lidt billigere men kan ikke huske hvad siden hed.
Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
Sendt: 06 November 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
Disse Yamaha blev produceret i stort antal med ganske højteknologiske enheder i forhold til hvad man finder i såkaldte hifi højttalere i dag. Mon ikke de findes NOS rundt omkring? Til en billig penge; det tror jeg ikke.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum