| Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt tænke mig at prøve noget kina strøm kabel. Mest fordi det unægteligt er billigere end de "kendte" mærker.
Hvad kan anbefales og hvilke sider?
Jeg har den idé at når vi snakker et strøm kabel og så længe det er gode ledere og godt skærmet, så må det altså være udemærket, trods en evt.
Noget billigere pris end kendte mærkers priser! Så hellere invistere mere i apparaterne kablerne skal bruges på.
Mvh. Chromosome
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikkene er typisk lavet af Messing og de lyder ikke særligt godt. Jeg har 2 stk herhjemme, som er koblet på mine højttalere.. De lød af helvedes til på effektforstærkerne..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope....nix....nada....njet.....zero....messing er ikke godt til stik og bøsninger. Har du prøvet noget i Rodium, Nadmand?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde nogle kabler hjemme fra Neotech til hhv. 3500 kr og 7000 kr stykket. Prøvede dem ikke på mine monoblokke, da det ikke var ens kabler. Men jeg prøvede dem begge på min pre. Og det var vidst guldbelagt kobber. Så nej jeg har vidst ikke prøvet rhodium stik. Men det er vel også bare kobber, som er belagt med rhodium, eller er det rhodium belagt på messing? Edit ; De Kina kabler jeg har liggende, er vidst bare sølvbelagt messing, og det lyder ganske forfærdeligt på monoblokkene.. Dynamikken skrumber ind den velkendte sorte baggrund bliver for meget.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårrrjah, manglede "h" i Rod øh Rhodium. Det er på kobber eller evt sølv. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er gode at handle med. Meget villige til at hjælpe (lavede jumpers til mig f.eks.). Jeg har selv købt noget ht kabel fra dem,
men de lyder noget skarpe i det på mine 1028Be. Så de ryger nok over på hjemmebio fronterne i stedet ;)
__________________ MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nårrrjah, manglede "h" i Rod øh Rhodium. Det er på kobber eller evt sølv.  |
|
|
Aah okay, jamen så må det være betydeligt bedre stik.. Er det stikkene som gør et strømkabel dårligt, hvis nu strømkablet er fint skærmet, osv? Hvilket jeg jo kan forestille mig at kinakablerne er fine.. eller er kablerne også bare en omgang messing? det er måske ikke muligt du kan svare på det, men så kan det være en anden kan :-)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tit stikkene, der giver den største forskel på et signal kabel og måden det er termineret på. Stikket på et strømkabel har en høj modstand som regel, hvis det ikke lyder godt. Det er også her hvad modstanden angår, at el filtre kan lyde dårligt. Modstanden bliver højere, som det især en effekt forstærker ser med filteret på. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aah okay. Jeg har hørt meget godt om Wattgate 320i stikket, det er fornuftigt prissat og skulle give ganske fin vellyd
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i hvertfald til gode, prøve strømkabler på mit setup. Det vil jeg da gerne prøve på et tidspunkt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Aah okay, jamen så må det være betydeligt bedre stik.. Er det stikkene som gør et strømkabel dårligt, hvis nu strømkablet er fint skærmet, osv? Hvilket jeg jo kan forestille mig at kinakablerne er fine.. eller er kablerne også bare en omgang messing? det er måske ikke muligt du kan svare på det, men så kan det være en anden kan :-) |
|
|
Jeg vil påstå at det ikke er stikkene alene, der gør forskellen. Min argumentation er at samtlige, jeg har demonstreret mit Synergistic Research netkabel for, har kunnet høre forskel, når jeg skiftede til en anden bullet (ændrer den aktive afskærmning).
__________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indspark, det giver stof til eftertanke.. Men Hvis man fx ikke gider at ofre latterligt mange penge på strømkabler, hvad skal man så holde sig til, hvis stikkene ikke skal indeholde messing og kablerne har en fin kvadrat? eller måske mange tynde ledere, i en flettet konstruktion?
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Kunne godt tænke mig at prøve noget kina strøm kabel. Mest fordi det unægteligt er billigere end de "kendte" mærker.
Hvad kan anbefales og hvilke sider?
Jeg har den idé at når vi snakker et strøm kabel og så længe det er gode ledere og godt skærmet, så må det altså
være udemærket, trods en evt.
Noget billigere pris end kendte mærkers priser! Så hellere invistere mere i apparaterne kablerne skal bruges på.
Mvh. Chromosome
|
|
|
Jeg har prøvet et kineser-strøm-kabel, det kan vist nemt selv lave bedre !
Køb hellere brugte vestlige kabler eller lav dem selv ! __________________ mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er jo om der er nogen der har lyttet til de Kina kabler når de har udviklet dem eller de bare har taget alle positive ordne 4dobbelt-skærm sølv tykke-ledere osv osv så de havde noget fint at skriv i reklamerne også ellers bare knaldet det sammen.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke købe bedre brugt ? og så se bort fra de "kina kabler" __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er mange penge at spare på at købe brugt!
Indtil det rigtige brugttilbud dukker op, eller indtil der er sparet op til et nyt kabel, kan en billig midlertidig løsning være
skærmet Supra LoRad til max. 100,- meteren og nogle rimelige stik.
Men undgå Supra's strømskinne. Så mener jeg en billig Brennenstuhl som denne er at foretrække - ikke mindst til prisen!
http://www.multikoeb.dk/stikdaase-med-jord-2037/brennenstuhl -stikdaase-med-jord-6-udtag-med-jord-3-meter-sort-alu-
p73099
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem Kina, køb i Taiwan istedet
Det er der de fleste rigtige high end kabler bliver bygget idag OEM og samtidig har de eksperticen
med hensyn til rene metaler, altså ikke noget med skrotkobber eller gamlecykel dele her, er dog noget dyrere end det der kan købes på fastlandet jeg har brugt dem i over 2 år nu og de har kun leveret kvalitet og det hurtigt og smertefrit 
her er et godt bud på et godt netkabel, ikke billigt men godt
http://www.ebay.com/itm/300707731879?ssPageName=STRK:MEWAX:I T&_trksid=p3984.m1438.l2649
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med Supra kablerne? Hvordan fungere de? Er der nogle som prøvet at bruge dem på preamp's dac og/eller effektforstærkere?  Hvor er de bedst at bruge i hifi sammenhæng?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at jo bedre anlægget er, jo større bliver argumenterne for at skifte til noget bedre end Supra. Jeg vil mene at
Supra kan begå sig i 500 kroner-klassen for færdige netkabler. Så highend kabler er de ikke...
Men jeg bruger da selv Supra endnu fra stikdåse til Brennenstuhl strømskinnen. Fra skinnen bruger jeg Synergistic Research
til Pre, CD og Riaa samt SEEC til effektblokkene.
|
| Til top |
|
| |