| Forfatter |
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for links Wiz..
Hermed budt.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Edit ; Jeg tabte sq lige snøren et sekund, kan jeg se  Er det de ægte oriyade stik, som koster et par af 1000 kr?
|
|
|
Nej, det er særdeles vellykkede (OEM???) forgyldte kobber stik til 1/10 del af et par tusinde
Edit: Kan se, at de er blevet endnu billigere  ,
http://www.ebay.com/itm/New-Gold-Plated-C-079-IEC-P-079e-Sch uko-Eu-plug-/180643328618?pt=US_Audio_Cables_Adapters&ha sh=item2a0f2e726a
Det er faktisk lidt morsomt, hvis man søger C-079 på Ebay under "Consumer Electronics" kommer denne op som den første, lige nedenunder er der hunstikket fra Oyiade alene, ligner til 100% forveksling, pris 79.99$ . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, de var noget kun billige.. Jeg har jo selv de der stik på mine strømkabler. Men jeg er ikke sikker på om de er lavet i kobber eller messing. De er i hvert fald også "Gold Plated"
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke alle strømstik, i hvert fald schuko-stikkene/-benene, lavet af messing? Og om det så er kobber, guld, sølv eller
rhodium, det er kun belægningen udenpå der er i "fine" metaller? F.eks. kobber vil være for blødt at lave hele ben af. Så
vidt jeg har forstået kan det så være en blanding af messing og kobber.
En forskel kunne så være kvaliteten af de metaller der anvendes... Netop Kina-modellerne har ry for at være lavet af
aflagte cykler o.l.
Et prisrimeligt alternativ til en solid strømskinne kan fås her: http://www.thomann.de/dk/aster_steckdosenleiste_2.htm.
Den er i alu, den er virkelig solid, ingen dikkedarer. Man skal selv sætte strømkabel og strømstik på, men hvis man
alligevel fusker lidt med strømkabler, så er det ligetil.
|
| Til top |
|
| |
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå et godt strømkabel til store forstærkere http://www.ebay.com/itm/1-5M-5FT-EU-Mains-Power-OFC-Cable-Sh ield-Cord-Schuko-IEC-Plug-Amp-Hi-Fi-CPC4E-/300801773002?pt=U K_Sound_Vision_Other&hash=item46092ecdca Det giver en god ro i toppen uden skarphed.Det er fleksibelt, men fylder meget, hvis det ligger snoet, bag ens anlæg. Jeg kan selvfølgelig ikke love, at du vil opnå de samme forbedringer med dit anlæg, men tykkelsen vil altid have en vis indflydelse på dynamikken og bredden i lydbilledet, ved store strømtræk.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget sludder at der kan høres forskel på strømekabler. Jeg har haft dyre strømkabler, men da de ikke lød bedre end de billige skiftede jeg tilbage til de billige sorte med jord. Det er bedre at få jord med rundt. Hvis i tror de dyre netkabler gør en forskel, hvad så med den del af kablet som er inde i væggen, og som oftest er meget mere end den sidste meter fra væg til anlæg? Eller forbindelsen fra hus og til forsyning? __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da da..... så kører den igen    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du i virkeligheden siger er at DU ikke kan høre forskel på strøm kabler og det er helt ok. Men at påstå at andre ikke kan det er altså virkeligt noget sludder
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Det du i virkeligheden siger er at DU ikke kan høre forskel på strøm kabler og det er helt ok. Men at påstå at andre ikke kan det er altså virkeligt noget sludder |
|
|
Det du så siger er, at nogen KAN høre forskel, når der IKKE er forskel...? Det er IKKE noget sludder, men udtryk for, at rigtig mange IKKE er klar over hvornår, de bliver snydt af deres egen hjerne, til at høre en forskel, der IKKE er der...
Det kaldes forventningens glæde, og er en del af hjernens belønnings-funktion, som frigiver dopamin, når vi gør noget godt for os selv... som f.eks. at købe et dyrt og flot strømkabel, som vi tror gør en forskel til det bedre...
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er så den samme svada du kommer med " forventningens glæde". Du forholder dig ikke til at der faktisk er nogen som kan høre forskel, at du ikke kan er en helt anden sag. Jeg har oplevet i forskellige ab test, at nogle kan dektere et givent strøm kabel, det er for mig bevis nok.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
The Real Wiz skrev:
Det du i virkeligheden siger er at DU ikke kan høre forskel på strøm kabler og det er helt ok. Men at påstå at andre ikke kan det er altså virkeligt noget sludder |
|
|
Det du så siger er, at nogen KAN høre forskel, når der IKKE er forskel...? Det er IKKE noget sludder, men udtryk for, at rigtig mange IKKE er klar over hvornår, de bliver snydt af deres egen hjerne, til at høre en forskel, der IKKE er der...
Det kaldes forventningens glæde, og er en del af hjernens belønnings-funktion, som frigiver dopamin, når vi gør noget godt for os selv... som f.eks. at købe et dyrt og flot strømkabel, som vi tror gør en forskel til det bedre...
|
|
|
Jeg læste om en seriøs test hvor et lytterpanel skulle teste forskellige højtaler kabler.
Alle var enige om at de dyreste lød bedst, og at der var markant forskel på kablerne.
Testen var dog fake, og der blev aldrig byttet kabler under testen , men kun på forventningen af ydelsen.
Lidt OT sorry.
EDIT: forstå det nu ikke som om jeg ikke tror der er forskel, men man skal være meget påpasselig med ikke at snyde sig selv. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
The Real Wiz skrev:
|
|
Det kaldes forventningens glæde, og er en del af hjernens belønnings-funktion, som frigiver dopamin, når vi gør noget godt for os selv... som f.eks. at købe et dyrt og flot strømkabel, som vi tror gør en forskel til det bedre... |
|
|
Det sidste tror jeg ihvertfald er rigtigt. Jeg kunne ALDRIG finde på at bruge andre strøm kabler end dem der hører med til apparatet. Prøv at overveje hvor meget god musik man kunne få istedet for dyre strømkabler, hvor effekten mere er et trosspørgsmål end et fact. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe uuuha skulle du have tilløb til den Mikkel  . Jeg føler mig ikke snydt af forventningens glæde eller andet. Jeg var selv temmelig skeptisk til strøm kabler til at starte med. Så jeg fik fat i noget lapp cy110 kabel til 60kr meteren så jeg kunne få øre for sagen selv og til min store overraskelse var der forskel. what the fxxxx... der skulle sgu lige tænkes lidt over tingene der, Men jeg måtte overgive mig og prøve lidt forskellige kabler og fandt nogen der var bedre og nogen der var dårliger. resultatet er at der i dag sider PS-audio og et enkelt VooDoo audio kabel på hele systemet det hele købt brugt da jeg ikke har det største budget, Jeg ville være meget meget ked af at skulle undvære dem da mit lille anlæg er gået fra at være et hifi anlæg til at være et musik anlæg hvilket jo er det som det hele drejer sig om
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Det er noget sludder at der kan høres forskel på strømekabler. Jeg har haft dyre strømkabler, men da
de ikke lød bedre end de billige skiftede jeg tilbage til de billige sorte med jord. Det er bedre at få jord med rundt. Hvis i tror de
dyre netkabler gør en forskel, hvad så med den del af kablet som er inde i væggen, og som oftest er meget mere end den
sidste meter fra væg til anlæg? Eller forbindelsen fra hus og til forsyning? |
|
|
Ja Strømen har faret kilometer efter kilometer i højspændingsmasterne, så at den fx. møder 1½ meter super flot tykt sølvkabel
inden den igen forsætter rundt i kobberviklingerne i transformer, loddetin'et og alle andre elektroniske komponenter i ens
udstyr, forbedre altså ikke lyden.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
| Og det er så den samme svada du kommer med " forventningens glæde". Du forholder dig ikke til at der faktisk er nogen som kan høre forskel, at du ikke kan er en helt anden sag. Jeg har oplevet i forskellige ab test, at nogle kan dektere et givent strøm kabel, det er for mig bevis nok. |
|
|
Kan du dokumentere din påstand...?
Problemet er ofte, at man selv har set eller hørt om nogen, som har set eller hørt... men ligesom i retten, skal man kunne dokumentere sin påstand. Og indtil nu er jeg ikke stødt ind i nogen artikel, som kunne dokumentere at dyrere kabler var bedre, eller at strømkabler gør en positiv forskel (negativ forskel... det har jeg selv hørt, alt for ofte).
Men der er masser af god dokumentation på, at kabler kan gøre en forskel (ikke at sidestille med forbedring), men der mangler lige den med prisen og strømmen....
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tør sku snart ikke skrive hvad jeg mener, men gør det alligevel, jeg har selv en del dyre kabler, sådan noget mere end normale, rigtig mange supra, også af deres dyre modeller, fint nok xindak kabler også af de dyreste, de var bestemt bedre end hvad der sad på tidligere, men ikke som nat og dag......små små ting blev hentet nogen steder, andre steder ku jeg ikke høre noget....og da slet ikke på netkabler!!!!!
signalkabler ja, højt kabel ja......men det største chock er da nok lige da jeg fik noget netværksting ind i systemmet, f.eks en onkyo T-4070 netværkstuner med indb spotify, og her et kategori6 kabel fra portschwits til tuneren, på 20meter.......+ hvor langt der er til serveren, så skulle det jo lyde ad h...... til eller hvad? men det gør det modsatte.......det lyder bare så skidefedt
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debatten går ikke ud på om der er forskel på kablerne.. Debatten går ud på om det kan svare sig at købe kina kabler, frem for andre mærker.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|