| Forfatter |
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 07 December 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige læst en test af 5 Surround receivere fra Pioneer, Marantz, Denon, Onkyo og Yamaha. Når man læser testen for henholdvis Marantz SR6007 og Denon AVR-3313 for vi at vide at de er fuldstæding identiske både hvad angår hardware og software. Prisen er derimod ikke identiske da Marantz er 2000 kr billigere end Denon.
Har Marantz og Denon altid været identiske? __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 07 December 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Denon og Marantz var oprindeligt to uafhængige firmaer, men som med så meget andet i denne verden, så er det svært for de små at klare sig alene. Derfor blev de opkøbt af større firmaer, som ejer andre lign. selskaber. De låner så fra hinanden, i stedet for at starte fra bunden hver gang.
Tag bare bilbranchen, her lånes der på kryds og tværs, og indgås alliancer, så man ikke skal lave dobbelt udvikling nye motorer osv. VW, Seat, Skoda og Audi deler alle platform, og kun skallen og interiør er forskellige. Alligevel er prisen på en Audi højere end en Skoda, selv om det i bund og grund er "samme" bil.
Lige så er det med Hifi! Nogle betaler gerne mere for lidt ekstra luksus eller flottere finish.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
boyscoutdk skrev:
|
Jeg har lige læst en test af 5 Surround receivere fra Pioneer, Marantz, Denon, Onkyo og Yamaha. Når man læser testen for henholdvis Marantz SR6007 og Denon AVR-3313 for vi at vide at de er fuldstæding identiske både hvad angår hardware og software. Prisen er derimod ikke identiske da Marantz er 2000 kr billigere end Denon.
Har Marantz og Denon altid været identiske?
|
|
|
Marantz SR-6007 er ikke identisk med Denon AVR-3313, men derimod AVR-2313. Det giver pludselig lidt mere balance i prisen.
Det er korrekt at Marantz og Denon ikke altid har delt platform, men siden Marantz kom under vingerne hos DM Holding, var det et naturligt skridt at tage, da Marantz i en længere periode havde kæmpet en kamp for at være hurtigt nok ude med tingene i forhold til konkurrenterne. Med Denons større know-how og erfaring i bagagen, bragte det pludseligt Marantz helt op på siden af de andre. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
boyscoutdk skrev:
|
Har Marantz og Denon altid været identiske?
|
|
|
Marantz SR-6007 er ikke identisk med Denon AVR-3313, men derimod AVR-2313. Det giver pludselig lidt mere balance i prisen.
|
|
|
I bladet hvis navn jeg ikke må nævne her er det Denon AVR 3313 mod Marantz SR6007. Men læs selv, det er på gaden 13/12-12 __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladet har åbenbart glemt at tjekke faktuelle data.
Sr6007 = avr2313
Sr7007 = avr3313
Sr6007/avr2313 har 2 HDMI udgange og er generelt specsmæssigt ens
Sr7007/avr3313 har 3 HDMI udgange og er også specsmæssigt ens.
Sr6007/avr2313 er den mindste model der kan Prokalibreres, hvilket igen indikerer samhørighed.
Hvis du har købt bladet, så send det retur og bed om at få dine penge igen.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
boyscoutdk skrev:
I bladet hvis navn jeg ikke må nævne her er det Denon AVR 3313 mod Marantz SR6007. Men læs selv, det er på gaden
13/12-12 |
|
|
Hvilket blad er det? Tror godt du må nævne det, selv om det måske er dårlig reklame nu de ikke har styr på fakta..
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første nummer på dansk af bladet er fra maj i år, ellers har det været på norsk.
Men det ser ud til at bladet har lavet en lille bøf, i den artikel.
I øvrigt abonnere jeg på bladet, det er derfor jeg kan læse det inden det kommer i løssalg.
Testens vinder er Yamaha RX-A1020. __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |