| Forfatter |
|
Thermighty Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har har for nyligt investeret i en Arcam AVR 600, men jeg har vidst fået en mandags model. Der er ikke andet end problemer med den.
Så er spørgsmålet bare hvilken anden reciever kan måle sig med den? Der er ingen tvivl om at den lyder fantastisk og har alt hvad den skal have. Nu gider jeg bare ikke Arcam længere. Hvad så?
Prisklassen er vel omkring de 30.000 - Nogen der har en værdig modspiller i denne klasse?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke mange integreret løsninger i den klasse, og de fleste er lidt forældet og tilbyder fx kun hdmi 1.3. Ville nok kikke
efter en to delt løsning fra fx Nad, Rotel, Onkyo, Integra, Sherbourn, Audiolab, Anthem bliver for dyrt som sæt.
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan et sæt hér?
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id =960
|
| Til top |
|
| |
Thermighty Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Søren - link virker desværre ikke, hvilket produkt havde du i tankerne?
Jeg er klar over at en reciev er har sine begrænsninger og at en effekt sammen med en processor selvfølgelig er at foretrække.
Jeg er bare i yvivl om hvilken klasse jeg skal op i. Har ikke hørt Marantz top serie, men har heller ikke læst det bedste om dem.
Jeg vil ikke beskrive det som en jungle, men nærmere som et lidt snævert område i det her surround pris område. Anthems største reciever mener jeg ikke levere det lige så godt som min Arcam, hvorimod at deres processor og effekt udgave har jeg ikke hørt om. Den er selvfølgelig også det dyrere.
En af mine krav er at jeg høre meget stereo musik også, analog, hvilket er en af årsagerene for at jeg overhovedet startede med Arcam, da det mig bekendt er en af deres styker. Kunne være interressant at høre fra nogle der har erfaring med både Arcam og andre, da jeg kun personligt har haft Arcam produkter so far. Arcam avr 350 - Arcam a38 og Arcam avr 600.
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde Audiolab i tankerne. Hififreaks har dem på tilbud som sæt hér op til nytår. Du kan evt. klippe linket ind i din
browser, så skulle det virke, ellers kan du finde det på Hififreaks.dk
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg kan godt se, at det ikke virker længere hos hififreaks.dk. Dér var jeg lige hurtig nok. Det var et sæt med Audiolab
8200AP + 8200X7 til en samlet pris 5-6000 under normalen (så vidt jeg husker). Det skulle være noget af det mest
velspillende, der findes i prisklassen iflg. anmeldelser. Skulle det have interesse, kan du jo prøve at høre dem, om du ikke kan
få en god samlet pris stadigvæk. Alternativt er det også en mulighed at google priser i England.
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil forslå dig at kigge nærmere på Onkyo / Integra..
Jeg har kørt Pioneer, Marantz , Denon alle i større modeller.. Kører nu med en Onkyo 5008 og den æder alt andet jeg har haft hjemme både på stereo
og surround..
Jeg bor også i Kbh, så hvis du lyster er du meget velkommen her forbi og lytte lidt..
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg vil vælge en anden løsning.. jeg vil købe effekttrin til at trække de højtaler som har brug for effekten .. og spare på recieveren.. samt købe en stereo pre
så har du bedre mulighed for at skifte en enkelt del ud .. hvis der en en som bliver forældet eller går i stykker
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
phpr Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 Januar 2013 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej –jeg kan lige nævne at jeg har fornylig anskaffet mig en Audiolab 8200AP i stedet for en Audiolab 8000AV. Har 3 * Audiolab 8000P til at trække mine højtalere. Spiller forrygende og har klart følt et gevaldigt løft i lyden, både stereo samt surround. Vær dog opmærksom på at Audiolab virkelig er no-nonsen. D.v.s hvis du mener at du ikke kan leve uden en masse features så hold dig væk. 8200AP har sågår ikke DTS eller Dolby HD dekoder. Men hvis du som jeg har en god blu-ray afspiller lader du denne foretage dekodning og sender signalet videre som LPCM så fås nøjagtig samme resultat. Kan kun sige igen at Audiolab 8200AP spiller efter mit smag helt forrygende med stor autoritet og masser af detaljer ved både stereo samt film. Jeg spiller mest stereo og var derfor ekstra kritisk med valg af reciever. Har selv haft Arcam stereo setup før som jeg var meget godt tilfreds og havde i sin tid kigget og hørt hjemme en Arcam receiver AVR 350 men valgte i stedet dengang en Audiolab 8000AV p.g.a bedre (efter mine øre) stereo lyd.
Du kan i øvrigt se en test af Audiolab 8200AP her:
http://www.homecinemachoice.com/news/article/audiolab-8200ap -av-processor-review/13135
Held og lykke med dit valg. Undrer mig dog lidt over hvad dine problemer er med din Arcam? Er det ikke noget der kan laves?
Med venlig Hi-Fi hilsen __________________ Audiolab 8200AP
Audiolab 8200P + 8000P (2 stk)
OPPO BDP-103
Thorens TD318 mrk III m/AT MC
NAD PP2 RIAA
Vifa Reference VR8.5F, VR8.5C og VR8.5S
Squeezebox + ReadyNAS
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 01 Januar 2013 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren77 skrev:
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id =960 |
|
|
Fjern mellemrum i linket og det virker.
Jeg har også en Arcam AVR600 (uden det nye HDMI 1.4 board), men har heldigvis haft en velfungerende model og den spiller
fremragende. Men på avforums kan man desværre følge andre med mandagsmodeller og det er bare ikke i orden. Tror mange
trofaste Arcam kunder på receiversiden på sigt vil forlade dem til fordel for andre mærker, ligesom du påtænker.
Hvilken firmware kører du egentlig med? Jeg startede med v2.24 og anvender i dag v2.70 og det har løst flere småproblemer.
Jeg har kun tilbage nogle pops og clicks ved skift af lydformater. Et problem som er minimeret ved firmware opdateringer, men
desværre ikke helt elimineret når jeg anvender co-axial tilslutning fra HTPC'en.
Skulle jeg skifte ville jeg i dag overveje et rent stereosetup (min prioritet er 80 % musik og 20 % film) eller måske en Integra
receiver. Om Integra kan matche Arcam kan jeg ikke vurdere, da de aldrig er hørt under samme forhold, men ved de demoer
jeg har hørt dem har de altid performet godt både ved film- og musikafspilninger.
|
| Til top |
|
| |
gafp Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 03 Januar 2013 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte i sommer en Onkyo TX 5010.
Det er virkelig noget der rykker. Jeg har tidligere haft Yamaha og Pioneer, men de har slet ikke den dynamik og transparent i lydbilledet. Prisen er selvfølgelig noget pebret, men hvis det ikke er et problem...
|
| Til top |
|
| |