| Forfatter |
|
Dyla_One Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej  Jeg har fået nyt samsung 8005 3d tv og er derfor langt bagud på lyd.. Jeg har i dag en onkyo tx-ds838 og der kan jeg ikke finde muligheder for at korrigere for lipsync. samsung giver desværre kun PCM stereo ud via optisk kabel ved brug af AV udstyr.. der er ingen alm antenne forbundet. Jeg tænker derfor at jeg vil anskaffe en ny receiver. Jeg har parabol tv og en ps3 og et tv i et andet rum. Der er hdmi kabel fra stuen dertil. Jeg bruger i dag nogle konig hdmi splitter/switch så jeg kan se samme billede i begge rum samtidigt. Den receiver jeg er ude efter skal kunne switche hdmi signaler uafhængigt af hinanden, så jeg fx kan spille ps3 i det ene rum og se tv i det andet, alt sammen kørt gennem receiveren. Jeg har kun fundet en marantz SR 7007 som kan det. Men jeg tænker at der må da være andre som bruge deres hdmi udgange til andet end bare simultant billedvisning ? Jeg har nogle ældre Dali 18 som front højttalere, så den nye receiver skal kunne levere varen. Udover det vil jeg gerne kunne styre den via androidtablet og ARC er også en lækker feature. Nogen bud ? Jeg har en forkærlighed for Yamaha, men har desværre ikke kunne finde en model som lever op til ovenstående?
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon AVR 3313 vil i givet fald også kunne. Den er teknisk identisk med den nævnte Marantz, hvilket igen ikke turde være så
overraskende i betragtning af, at de bliver lavet af samme producent. Den er noget billigere end Marantz´en.
|
| Til top |
|
| |
Dyla_One Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren77 skrev:
Denon AVR 3313 vil i givet fald også kunne. Den er teknisk identisk med den nævnte Marantz, hvilket igen ikke turde være så
overraskende i betragtning af, at de bliver lavet af samme producent. Den er noget billigere end Marantz´en. |
|
|
Takker, Jeg må da vist lige en tur i hifi klubben i morgen og se den
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg vil mene du burde gå efter et andet mærke end Denon, for det første er der ikke ret mange muskler i
sådan en Denon, og dine Dali kan hvis ikke få power nok. For det andet er Denon som regel meget lyse i lyden,
hvilket heller ikke klæder dine Dalier, jeg vil mene du skulle prøve en Yamaha, Onkyo, eller Harman Kardon.
Og godt nytår iøvrigt :)
|
| Til top |
|
| |
Dyla_One Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Hejsa jeg vil mene du burde gå efter et andet mærke end Denon, for det første er der ikke ret mange muskler i
sådan en Denon, og dine Dali kan hvis ikke få power nok. For det andet er Denon som regel meget lyse i lyden,
hvilket heller ikke klæder dine Dalier, jeg vil mene du skulle prøve en Yamaha, Onkyo, eller Harman Kardon.
Og godt nytår iøvrigt :)
|
|
|
Hej, tak for dit svar. Har du nogen model nr som kan leve op til mine "need to have" krav? Jeg kan som sagt rigtig godt lide Yamaha,, men synes ikke at
kunne finde en model som kan det hele..
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desvære har bare prøvet det der Denon halløj, og det lød ikke godt sammen med mine Dalier, og lyden er vel det
vigtigste
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag er vel forskellige, men Denon er i hvert fald identisk med Marantz´en bortset fra prisen. Uden at have
undersøgt det, burde der være større modeller fra Pioneer, Anthem mv., der også skulle kunne klare sagen.
Hvad er din økonomiske ramme for receiveren?
|
| Til top |
|
| |
Dyla_One Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren77 skrev:
Smag og behag er vel forskellige, men Denon er i hvert fald identisk med Marantz´en bortset fra prisen. Uden at have
undersøgt det, burde der være større modeller fra Pioneer, Anthem mv., der også skulle kunne klare sagen.
Hvad er din økonomiske ramme for receiveren? |
|
|
Omkring 10.000 kr vil jeg gerne ofre.
Den Onkyo jeg har nu, kan ikke trække dalierne..
|
| Til top |
|
| |