Forfatter |
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphuse P7100 vs. Crown XLi 800
Prisforskel ca 150000 kr. Hvad får jeg egentlig for de 150000 Kr. ? Og kan man høre forskel ?
__________________ Alt er relativt !
|
Til top |
|
|
ThomasScherrer Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som at sammenligne en Rolls-Royce med en Suzuki.
Disse her forstærkere henvender sig til hvert sit marked og hvert sit brug.
Hvis man bytter om på dette, bliver ingen glade.
Du kan heller ikke vurdere så meget af bare at kikke på Watt pr Krone de koster,
med mindre forstærkeren skal bruges til fest eller diskotek, så skal du vælge Crown
De kan nemlig levere flest watt pr Kr. og er kompakte og lette at slæbe rundt på.
Til Hiend Audio er det helt andre sager der "tænder" folk :-)
feks er nogle højtalere meget svære at drive, kik feks på store dyre elektrostater
de kræver ofte ret store effekter, samt at kunne levere perfekt upåvirket spænding,
om belastingen er 8 til 0.8 Ohm over frekvensområdet.
Folk der har råd og plads til sådan nogle højtalere, har også fint både plads og råd til den Accuphase amp, og de vil også kunne høre at forstærkeren kan drive deres højtalere korrekt,
så man får det fulde potentiale ud af så fine dyre højtalere.
Til de mere nærrige folk, der også gerne vil have store kraftige forstærkere til de mere krævende højtalere, hvor det netop giver en foreskel, findes der kopi kloner af accuphase forstærkeren, dog uden det flotte design, og watt metre.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1109
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nået kan man nok høre...af forskel.....men for de 148000 får man nok mere sjov end med en P7100. Men...der er osse nogle der
køber B&O fjernsyn og slig statussymboler...det må de godt....selv vil jeg hellere have et ordentligt spark i skridtet end betale
150000 for en forstærker...må føles lidt af det samme....blodsmag i munden og sån...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gekkofinger, det er sådan noget, folk typisk skriver, når de ikke har prøvet. Synd, du bor ovre på l**teøen, ellers kunne du kigge forbi og høre, hvordan masser af uanstrengt headroom lyder på et par af de mest ineffektive højttalere, der findes, og så endda "kun" på amps til en fjerdedel af Accuphaseprisen __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor ikke på Amager.....jeg vælger bare at bruge mine penge på noget andet end dyr hifi. Kan godt leve med de 93% af lyden!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gekkofinger skrev:
Nået kan man nok høre...af forskel.....men for de 148000 får man nok mere sjov end med en P7100.
Men...der er osse nogle der
køber B&O fjernsyn og slig statussymboler...det må de godt....selv vil jeg hellere have et ordentligt spark i skridtet end betale
150000 for en forstærker...må føles lidt af det samme....blodsmag i munden og sån... |
|
|
Gekkofinger skrev:
Jeg bor ikke på Amager.....jeg vælger bare at bruge mine penge på noget andet end dyr hifi. Kan godt leve
med de 93% af lyden! |
|
|
Har du så fået et ordenligt spark i klokkeværket over det du bruger dine penge på????
Vi alle sammen bruger vores penge forskelligt og om det ene er mere ufornuftigt end det andet, kan ingen bedømme
Du syntes at det er hul i hoved at bruge penge på dyrt hifi, men hvad er dyrt? Jeg kan ikke få mig selv til at give 150.000,- eller
mere for en bil. Men jeg ofre gerne endnu mere på mit hifi. Men jeg fortjener jo nok et los i bollerne og blodsmag i munden pga
det. Men havde jeg købt en BMW 6X til langt over en mill. så ville det være helt fint __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Accuphase P7100 VS Crown XLi 800 Prisforskel ca 150000 kr. Hvad får jeg egentlig for de 150000 Kr. ?Og kan man høre forskel ? |
|
|
Ja selvfølgelig kan du høre forskel hvis ikke resten af anlægget er totalt ringe. Alle kan da høre forskel og herefter skal du så beslutte hvad der er bedst. Hvis Crown er bedst efter din mening og prisen passer til dit budget så køb, ellers bare lad være. Husk det er oftest kun folk med få penge som går meget højt op i hvad ting koster og også typisk folk med få penge som ikke kan forstå at nogle HIFI nødder bruger mange penge. En ven og nabo på min vej har køb en bil der kostede nær det samme jeg har givet for mit hus så vi priotere altså forskelligt. Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ufornuft kan vel bedømmes, set i relation til noget der er mere fornuftigt. At genskabe en illusion af musik hjemme i stuen er vel en
tilsnigelse af de ret store. Med en vis magisk tiltrækning, bevares, en oplevelse der på sigt er ret meget kedeligere end den
virkelige verden.
Men hvad får man for de 147650kr.? Det var vel det der var spørgsmålet fra Max H......jer der spenderer disse summer har vel et
bud? Jeg kunne ligsom mærke, gennem mit autonome system, at der var nogen der godt kunne bruge disse summer på
peakmetere og alusvøb?.....
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo super simpelt så selv min konen har lært det. Hun prøver trøjen vurdere hvad hun mener den er værd 300kr siger hun og så kigger hun på prisen bagefter og er prisen 300 eller der under så køber hun og er den over køber hun ikke.
Skulle jeg købe en af de nævnte ville det for mig være pest eller kolera men var det 2 stk. Linn Klimas Solo's til samme pris ca. 150.000kr ville jeg vælge dem med det samme men her ville jeg helt sikkert vælge Crown bare for at spare pengene.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ergo må din kone ikke ha' ret mange penge.
"Husk det er oftest kun folk med få penge som går meget højt op i hvad ting koster"
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3359
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Accuphase P7100 VS Crown XLi 800 Prisforskel ca 150000 kr. Hvad får jeg egentlig for de 150000 Kr. ?Og kan man høre forskel ? |
|
|
Er de to produkter valgt ud fra et konkret ønske om at få beskrevet den konkrete lydmæssige, såvel som den konstruktionsmæssige forskel? Eller er de valgt som repræsentanter for en teoretisk sammenligning af to produktgrupper? Dit svar vil være afgørende for brugbare svar udover det første du har fået.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig hun er mega fattig jeg har jo brugt hele husholdningen på HIFI ;O
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Max.H skrev:
Accuphase P7100 VS Crown XLi 800 Prisforskel ca 150000 kr. Hvad får jeg egentlig for de 150000 Kr. ?Og kan man høre forskel ?
|
|
|
Er de to produkter valgt ud fra et konkret ønske om at få beskrevet den konkrete lydmæssige, såvel som den konstruktionsmæssige forskel? Eller er de valgt som repræsentanter for en teoretisk sammenligning af to produktgrupper? Dit svar vil være afgørende for brugbare svar udover det første du har fået. |
|
|
De valgt som repræsentanter for en teoretisk sammenligning af to produktgrupper __________________ Alt er relativt !
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3359
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du ønsker at sammenligne ud fra den synsvinkel, kan jeg kun anbefale at købe et eksemplar af hver og aktivt deltage i at bære og udpakke de to apparater. Her kan du ikke undgå at blive opmærksom på de første forskel.
Da de begge er konstrueret efter samme grundprincip - klasse AB - fortæller vægten noget om konstruktionens robusthed og strømforsyningens effektformåen. Eller manglen på samme.
Når du tænder for apparaterne opdager du den næste STORE forskel. Inden du går på jagt efter konen med støvsugeren, skulle du hellere slukke for CROWN'en og nyde stilheden fra Accuphasen. Fordelen ved Crown er at støjen kan skjule hvad der er af forvrængning og supplerende akustiske støjkilder i lytterummet, så du ikke behøver at koncentrere dig om rumperspektiv og andre betydningsfulde musikalske mikrodetaljer. Det er bare om at give den gas!
Når du så efterfølgende har nydt det komplette og uanstrengte lydbillede fra Accuphasen i nogle dage og skifter tilbage til Crown opdager du glæden ved at den er fjerlet at bære tilbage til forhandleren.
Bagsiden med blæsere til køling af forstærkeren.
"Crown Inside"
"Accuphase Inside"
LINK. Accuphase P7100
Crown.
En ting må man rose Crown for. Deres ærlige beskedenhed. I linket til Crown indgår ”wysiwyg” - forkortelsen for "What you see is what you get …... "
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 795
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Accuphuse P7100 vs. Crown XLi 800
Prisforskel ca 150000 kr. Hvad får jeg egentlig for de 150000 Kr. ?Og kan man høre forskel ? |
|
|
Sikke spørgsmål!
Kan man se forskel på en Skoda Fabia og en Ferrari Enzo? Begge får dig fra A til B men ellers er der INGEN sammenligning.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være ret interesant at lave en blindtest mellem de 2 produkter. Selvfølgelig er der en forskel, men, den er meget
afhængig af faktorer omkring testen, bla. det visuelle. Henviser til den video jeg smed op under hifi film:
https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM
|
Til top |
|
|
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager skarpheden, men at sammenligne
sådanne to produkter er fuldstændig værdiløst
og intetsigende.
Ud over hifi er jeg også bassist og spiller
med en rør-pre kombineret med en Crown XLS1500
brokoblet til 1500 watt i 4 ohm, der trækker
to Aguilar kabinetterr med hver 2 x 12".
Og hvorfor så meget power? For i dynamik spidser
at kunne følge guitaristen og hans Marshall væg
drevet af 200 watt rørgrej, men som aldrig kommer
i det frekvensområde jer er i, og derfor spiller væsentligt
højere med samme effekt.
Crown tingen er et professonelt arbejdsredskab hvor det
drejer sig om effekt, vægt og pålidelighed. Det skal ikke
indenfor i en stue - og så er den s.. ærlig talt ikke længere.
Thomas P
__________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man matcher Crown'en med et anlæg der passer vil den levere. Hvis du i det samme anlæg sætter en Accuphase vil det lyde bedre, men ikke pengene værd. Hvis du sætter Accuphase i et anlæg som matcher den vil det lyde fantastisk. Hvis du putter Crown på et anlæg der matcher Accuphase'en vil det lyde dårligt.
Så hvad er det egentlig du spørger om?
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit svar synes jeg er brugbart. Det er først når alle komponenter i en hifi-kæde er rigtig rigtig gode, at yderligere forbedring har en tydelighed i lydbilledet, f.eks. en rigtig god forstærker, men så bliver det rigtig kostbart. Paradokset er så, at noget af det rigtig dyre alligevel ikke giver lydmæssig kvalitetsforbedring, men noget på "alt det udenom det der giver lyden": brand, udseende, finish, fleksibilitet og reperationsgaranti - med den heraf afledede storytelling.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|