Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 03:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Accuphase vs Crown (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det er hvad Accuphase offentliggør og diagrammet er hentet fra deres leaflet med information og data. Her kan du se et større og mere detaljeret diagram. Men der mangler oplysninger om komponentværdier, naturligvis. Principdiagrammet er nok til at fortælle at der ligger flere ikke almindeligt kendte hemmeligheder gemt i konstruktionen. Det er ikke en man lige sætter sig til at lave en klon af.

Da jeg arbejdede i Audioscan '78-90 havde jeg i en årrække daglig omgang med Accuphase og jeg vil da gerne deltage i grædekoret over deres nuværende priser, men jeg forstå også hvorfor de har udviklet sig til det de er i dag.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

takker for links, ja det er helt sikkert guf, enkelte ting er dog (som altid) salgs gas og lir der muligvis animere til folk med
mindre viden, Feks Teflon boards, lidt grineren herfra, sorry, jeg designer print til ultra high performance 400-900 MHz grej,
og ikke end gang vi gider Teflon boards, er man der i mod oppe i 2-5 GHz og ultra følsomme sager pga tab,
ja så er man nød til at vælge Teflon boards, men man gør det virkeligt ikke frivilligt, pga pålideligheden er lav,
det er nemligt rigtigt svært at lave gode via forbindelser på sådan nogle print,
samt service er tæt på umuligt, da kobberet hopper meget let af, når man efter lodder på det.
Hvis de endeligt skule vælge eksotiske materialer til printet, dyrt og fancy, hvorfor dog ikke vægle Rogers 4000, det ser også
meget mere fancy ud :-) da det er helt hvidt og lækkert.
Teflon er grimt blødt og ikke spor lækkert.
Til top Vis ThomasScherrer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasScherrer

Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Der er nu ellers et fint diagram for en p7100 ved nettets HiFi diagram pusher
Jeg har hørt mange forskellige PA forstærkere tidligere - dog kun på PA anlæg. Dem var der lige så stor forskel på som alm HiFi forstærkere. Jeg
har dog aldrig hørt PA forstærkere til HiFi brug - nogle af dem vil sikkert gøre sig fint til formålet. Jeg har også hørt en af Crown's gamle reference
forstærkere på et HiFi anlæg - den lød nu ret fedt men, tror aldrig jeg hørte prisen på den - udover at den var rimeligt dyr
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Weezer - tak for tippet. Jeg har downloaded diagrammet og det er spændende læsning, som bekræfter at Accuphase ikke nøjes med en
standardløsning.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Ja - Det ser faktisk rimeligt spændende og specielt ud - Håber jeg kan få kigget lidt mere på det i morgen Jeg ku ik li finde diagrammet på Crown forstærkeren på siden (selv om et diagram alene ik siger så meget om lyden) - men, som jeg husker det så havde Crown tit deres diagrammer i deres brugermanualer
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes