Forfatter |
|
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan kaste lys over om hva der mon fungerer bedst.
Jeg er brændt varm på noget nyt effektblok, men hva vil fungere bedst.?
Det drejer sig om Primare A32 eller Thorhauge M150, en til hver kanal...
Skyd løs... For og imod
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad smager bedst, æbler eller pærer ? Du er nok nød til at fortælle lidt mere, hvis du vil ha nogle forslag. Hvilke højttalere skal det spille
sammen med.? Hvorfor en forforstærker har du, hvor stort er dit rum, hvor højt vil du kunne spille.? Der er sikkert mange andre faktorer
der også spiller ind. Det bedste ville dog være at låne begge forstærkere med hjem, og lytte dem op mod hinanden
|
Til top |
|
|
staffi Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej henrik141
Jo det jeg er ude efter er mest af alt, en god dynamik.
Jeg spiller ikke hjernedød højt til dagligt, med der gives da gas til fødselsdage og andre festligheder.
Lokalet måler i højden 260 og ca 40 kvm fordelt på glas og strukturerede sandsten og trægulv.
Højtaleren er Audiovector SR6 AA, jeg har rodet en del med forskellige class D effekter og kan ik helt opnå det ønskede mål.
Jeg påtænker at prøve noget kombineret røreffekter med noget digitalt PRE/DAC , da jeg tit bruger streaming tjenester.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Staffi,
Jeg er den lykkelige ejer af en Primare A32, og den spiller fantastisk. 2KVA trafo, 180.000 uF lytter, 2x250W I 8 ohm og 2x400W i 4 samt 40 kg taler deres eget sprog. Den spiller sammen med et sæt Neeper Perfection One højtalere med 87dB følsomhed, og det virker som et rigtigt godt mix. Kilden er Tidal via Sonos og en Benchmark DAC One PRE.
Kender kun til Thorhauge fra en forforstærker jeg havde, så jeg kan ikke udtale mig om M150'eren.
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du kun selv afgøre...
Du er nødt til at lytte selv.
Mvh.
|
Til top |
|
|
staffi Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender udemærket primare A32, og ja den står osse meget højt på listen, men hvor meget punch og power er der i en 150w rør effekt i forhold til
ringkerne.?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
A32 er en meget overset forstærker... Og den spiller rigtigt godt.
|
Til top |
|
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første hvilken Dac kører du med, og hvad er rest set egentlig af ren interesse?? Man får klangen fra daccen, og nogen gange skal man også
bruge hifi-komponenterne samtidigt altså både for og effekt fra samme brand, ellers er mixet ikke helt optimalt.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil (næsten) vove den påstand, at det er noget vås. Man skal sammensætte de produkter, der lyder perfekt i ens egne ører, og så er mærket/brandet fuldstændig ligegyldigt i den sammenhæng  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk, den påstand er heller ej nogen kriminalitet, jeg vil vove at sige at der i virkligheden er ingen der kan fortælle andre noget i dette felt, i og med alle har deres eget næb at fortælle med hvordan tingene hænger sammen. Jeg kan slet ikke gabe over noget der ikke hører sammen 100% rigtigt, fordi så gider jeg det ikke(med mindre det selvfølgelig var gratis..), men hvem ved om jeg en dag måske ændrer holdning en dag eller dig selv går med noget andet.
Logisk set spiller Denon og andre mosfet forstærkere generelt ikke optimalt uden de andre hifi-komponenter i serien, snakker henaf Denon af erfaring, men logisk set og i teorien også f.x. accuphase, prøv at sæt en anden dac til en accuphase e-600 så er du jo sikker på at få en anden klang og specielt en anden overgang til forstærker delen, end den du får fra accuphase dac-40.
|
Til top |
|
|