| Forfatter |
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Her Peter
Det er godt folk har forskellige meninger. Heldigvis er over 90% af indlæggene i min tråd positive.
vh. Henrik
|
|
|
Ok, hvad er det du præcist mener Tarup13 ? At jeg spørger direkte istedet for at køre videre med en tråd fra Pouls Audio Butik, det burde da glæde dig. Et svar kan jeg ikke få? Hvad mener der med "Det spiller bare musik"? På hvilken måde vil du diffinerer det? Det er jo ikke et urimeligt spørgsmål, og jeg vil da tro at alle har interesse i at få afklaret et elestik-begreb? Jeg antaster såvidt hverken dig eller King. Monolake har jeg ikke nogen kommentar til, det kan stå i et hjørne for sig selv....i modfase.
Næ, seriøst ønsker jeg blot et svar på hvad betyder det når der skrives en tråd på 35 sider omkring "Det spiller bare musik". Det er blot fjerde gang jeg spørger. Manglende svar skyldes sikket en skræk i livet for at blive hængt ud som en idiot på Pouls hjemmeside, så er det bedst ikke at svare, eller blot svare i så brede vendinger at ingen kan hænge nogen ud?
Mit spørgsmål er endnu ikke svaret. Jeg har slet ikke engang nævnt et ord om luftguitar !
Mvh
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
tarup 13 skrev:
|
Her Peter
Det er godt folk har forskellige meninger. Heldigvis er over 90% af indlæggene i min tråd positive.
vh. Henrik
|
|
|
Ok, hvad er det du præcist mener Tarup13 ? At jeg spørger direkte istedet for at køre videre med en tråd fra Pouls Audio Butik, det burde da glæde dig. Et svar kan jeg ikke få?
Mvh
|
|
|
Jeg mener at jeg er glad for alle de positive indlæg, der er kommet i tråden "Tarup 13's anlæg. Hvad ønsker du svar på?
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bradford sikken en kommentar til , du må da føle dig temmelig overlegen...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
| bradford sikken en kommentar til , du må da føle dig temmelig overlegen... |
|
|
Han føler sig måske overlegen. Jeg har svaret. ORDKLØVER, eller KEDER SIG  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se det forkerte i bradford´s spørgsmål.
Men jeg kan da svare ikke fordi jeg aner hvad de snakker om i denne tråd og særlig spændende er den heller ikke. Det eneste der må skrives er jo nej hvor er det flot. Skrives der andet kommer der straks 1´5 stks efter en.
spiller musik.
kunne f,eks være at du glemmer alt om at lytte efter fejl og hvad der kan forbedres og du glemmer alt om teknik osv og sådan set bare bliver grebet af det du hører nemlig musikken.
Når tarup og de andre siger det spiller godt tror jeg de mener det spiller godt og thats it.
Problemet er at vi alle hver især har lidt forskellige fortolkninger af udtryk der skal beskrive musik tror jeg.
Hvis min fortolkning af ordet musik er korrekt,så er det i min verden meget positivt når et anlæg spiller musik. Man kan kneppe ordene og ha ha spiller ikke alle højtalere eller anlæg musik.. Nej det synes jeg ikke de gør. Det meste lyder af teknik. Så når tarup siger det spiller musik så regner jeg med at han har et virkeligt fantastisk anlæg fordi jeg går udfra hans anlæg kan få ham til at leve sig ind i musikken og glemme teknikken.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget af det der står i denne tråd er chatsnak, ikke indlæg. Det gælder for såvidt også andre lange tråde som "Kaptajnens anlæg" med flere. Det eneste nye her er kravet som positivitet, altså en ikke-kritik af noget som helst. Men det med indlæggendes længde og størrelse er faktisk en småirriterende udvanding af begrebet indlæg, hvortil nogle endda synes en uledsaget Smiley kan gøre det ud for en kommentar.
Det er lige præcist sådan en udvikling som vil tage det indre liv ud af sitet en dag, fordi man ikke længere gider se afskrifter af samtaler/chatsnak, men vil se godt skrevne indlæg som man oveni købet kan lære noget af?
Der er fra redaktionen larmende tavst omkring dette. Gad vide om alt gik i stå da den gamle ejer gik?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes også dine inlæg lugter lidt af ..... !
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Meget af det der står i denne tråd er chatsnak, ikke indlæg. Det gælder for såvidt også andre lange tråde som "Kaptajnens anlæg" med flere. Det eneste nye her er kravet som positivitet, altså en ikke-kritik af noget som helst. Men det med indlæggendes længde og størrelse er faktisk en småirriterende udvanding af begrebet indlæg, hvortil nogle endda synes en uledsaget Smiley kan gøre det ud for en kommentar.
Det er lige præcist sådan en udvikling som vil tage det indre liv ud af sitet en dag, fordi man ikke længere gider se afskrifter af samtaler/chatsnak, men vil se godt skrevne indlæg som man oveni købet kan lære noget af?
Der er fra redaktionen larmende tavst omkring dette. Gad vide om alt gik i stå da den gamle ejer gik?
|
|
|
Enig
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Kære Bradford
Du kan sikkert godt ha´ ret i, at der måske er gået lidt mode i udtrykket "hold da op, hvor det spiller musik", men helt tosset er udtrykket nu ikke. Du efterlyser et seriøst svar på, hvad udtrykket egentlig dækker, og det vil jeg kort prøve at forklare dig min version af.
Sæt dig ned foran et givent anlæg -hvis nødvendigt -som anbefalet i the sweet spot - og kobl helt af. Ikke noget med, at nu skal du skærpe lyttesanserne, m.v. for så er den allerede gal. Hvis du straks føler dig som en helhed af musikken - ja nærmest "smurt ind" i lækker medrivende og svingende musik, så spiller det musik. Oplevelsen er ikke hverdagskost og mange har aldrig oplevet fænomenet. Jeg har siden jeg var 16 år (tilbage i 1969 - uha som tiden dog går!) interesseret mig for hifi og haft alverdens anlæg, alt efter hvad der kunne blive råd til.
I de senere velbjergede år, er det også blevet til en del dyrt grej, men jeg oplevede først fænomenet for et par år siden, da jeg tilfældigt ramlede ind i Steen Thorhauge fra Thorhauge Audio. Han har et lytterum og noget grej, der tilsammen giver én muligheden for at opleve fænomenet. Glem ikke, at selv det dyreste, og på papiret fedeste anlæg, kan lyde rædselsfuldt og slet ikke spille musik, hvis de akustiske forhold ikke er i orden.
Så ku´I ikke holde op med verbalt at tæve sådan løs på hinanden, og så prøve i stedet at nærme jer hinanden og uddele jeres erfaringer og ikke mindst ta´ ved lære af andres erfaringer, uden at blive negativt personlige. Prøv at se hvordan svenskerne og nordmændene taler til hinanden og drager nytte af deres forskellige opfattelser af dit og dat. De fører ikke disse verbale krige.
Den danske min far er stærkere end din far version er til tider temmelig pinlig og helt unødvendig.
Mvh
Michael
Hej drenge...slap lige af med kaffen der.
Ok, jeg kan stort set ikke andet end at forhold til der er så mange indlæg, og ikke en forsøger at begrebsafklare et tilsyneladende meget centralbegreb i tråden - nemlig "det spiller musik".......det bliver vel ikke yderligere afklaret, og uha det går åbenbart imod den alt "fede vibe" på tråden......jeg får lyst til at høre "Shinny happy people" med REM.
Det holder ikke, jeg saboterer ikke noget, spørger pænt ind, og svaret er faktisk en grim protektionistisk tilgang til mit spørgsmål. Det synes jeg ikke er ok.
Mvh
Peter Bradford |
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
| [QUOTE=Bradford]
Kære Bradford
Du kan sikkert godt ha´ ret i, at der måske er gået lidt mode i udtrykket "hold da op, hvor det spiller musik", men helt tosset er udtrykket nu ikke. Du efterlyser et seriøst svar på, hvad udtrykket egentlig dækker, og det vil jeg kort prøve at forklare dig min version af.
Sæt dig ned foran et givent anlæg -hvis nødvendigt -som anbefalet i the sweet spot - og kobl helt af. Ikke noget med, at nu skal du skærpe lyttesanserne, m.v. for så er den allerede gal. Hvis du straks føler dig som en helhed af musikken - ja nærmest "smurt ind" i lækker medrivende og svingende musik, så spiller det musik. Oplevelsen er ikke hverdagskost og mange har aldrig oplevet fænomenet. Jeg har siden jeg var 16 år (tilbage i 1969 - uha som tiden dog går!) interesseret mig for hifi og haft alverdens anlæg, alt efter hvad der kunne blive råd til.
I de senere velbjergede år, er det også blevet til en del dyrt grej, men jeg oplevede først fænomenet for et par år siden, da jeg tilfældigt ramlede ind i Steen Thorhauge fra Thorhauge Audio. Han har et lytterum og noget grej, der tilsammen giver én muligheden for at opleve fænomenet. Glem ikke, at selv det dyreste, og på papiret fedeste anlæg, kan lyde rædselsfuldt og slet ikke spille musik, hvis de akustiske forhold ikke er i orden.
Så ku´I ikke holde op med verbalt at tæve sådan løs på hinanden, og så prøve i stedet at nærme jer hinanden og uddele jeres erfaringer og ikke mindst ta´ ved lære af andres erfaringer, uden at blive negativt personlige. Prøv at se hvordan svenskerne og nordmændene taler til hinanden og drager nytte af deres forskellige opfattelser af dit og dat. De fører ikke disse verbale krige.
Den danske min far er stærkere end din far version er til tider temmelig pinlig og helt unødvendig.
Mvh
|
|
|
Det er jo humlen i det hele. Nyd musikken og vær glad.
Godt indlæg 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stop personfnidderen omgående! Hvis branchen har så mange problemer indbyrdes bedes i få disse afklaret anedsteds. Det kan ikke være rigtig at vi gang på gang skal lægge spalteplads til sådanne udgydelser.
Der er ryddet op i tråden - hold nu stilen Gutter.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Stop personfnidderen omgående! Hvis branchen har så mange problemer indbyrdes bedes i få disse afklaret anedsteds. Det kan ikke være rigtig at vi gang på gang skal lægge spalteplads til sådanne udgydelser.
Der er ryddet op i tråden - hold nu stilen Gutter.
|
|
|
hvorfor kun slette noget for NOGEN og ikke andre, det er da enten eller??? det er da en dårlig skik!!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
|
|
Du får dig nogle sure opstød hva....
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
|
|
Helt enig
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Helt enig
|
|
|
hvis i ikke bryder jer så meget om det og i bliver så "dårlige" af det, hvorfor opretter i så ikke bare jeres egen tråd og lader hver med at SPILDE jers tid på disse her tråde???
så er begge parter glade
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
snip: Heldigvis er over 90% af indlæggene i min tråd positive.
vh. Henrik |
|
|
Det skulle du vist aldrig have sagt  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
tarup 13 skrev:
snip:
Heldigvis er over 90% af indlæggene i min tråd positive.
vh. Henrik
|
|
|
Det skulle du vist aldrig have sagt
|
|
|
nej han må hellere lige rette hans indlæg:-)
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja eller måske kommer posiviteten tilbage, når folk finder andre tråde at punke.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |