| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
|
jamen hvor gammel er don dario
|
|
|
24 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er sgu da for fedt tænk to i tyverne dyrker plade mediet det holder da for godt ...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Bradford skrev:
tarup 13 skrev:
Monolake skrev:
| bradford sikken en kommentar til , du må da føle dig temmelig overlegen... |
|
|
Han føler sig måske overlegen. Jeg har svaret. ORDKLØVER, eller KEDER SIG 
|
|
|
Så så drenge, ikke gå i den sædvanlig forsvar, også selv om gruppen må være i højeste beredskab. Tak for de fine svar, det er stort og dejligt at mærke gruppedynamikken.
Nu skal i bare høre: Jeg fik da fundet ud af at i vil dybest set vil være alene og rygklappe hinanden for jeres indbyrdes kontinuerlig fed lyd.....som "bare spiller"....der var den sku igen.
Jeg havde nu ventet et svar på et simpelt spørgsmål, men den dyre spalteplads kan selvfølgelig bruges at forlænge tråden med mere indforstået rygklapperi, hvad ville mere nærliggende. Det er skæg at når nogen er kritiske, så er det fordi man keder sig osv. Der er nu ikke noget som er mindre sandt. Jeg har ganske enkelt spurgt ind til et begreb som bruges igen og igen....
Spørgsmålet er vel åndsvagt formuleret. Jeg må holde spørgsmålene til mere simple ting som på den ene eller anden måde signalerer rygklap.
Håndklap herfra i det mindste . Nu skal i ikke være mere tudefjæs, vel?
Mvh
Bradford
|
|
|
Hvad med at fise et andet sted hen og sprede dine udgydelser.
Hvorfor skal du absolut hærge folks tråde med dine ubegavede provokerende kommentarer? Du MÅ sgu da kede dig.
Forstå det dog... Der er INGEN der er interesserede i at høre på dit gylle.
Hvad med at besøge www.hifi-musik.dk
Jeg vil tro at du der kan finde folk der gider at ordkløves med dig.
|
|
|
Så så Brian, du har næppe brug for at skilte? Jeg har ikke ringet dig op, men hiogmusik kommer fra Esbjerg...DU kan du få Antisilvers job - ring til Sillesen hvis det rykker.
Jeg stillede Tarup13 et spørgsmål, og indtil det lykkes at få et direkte svar, så vil jeg kom og besøge tråden - med alt respekt for indholdet. Tråden er jo tilgængeligt for alle, og mig bekendt har jeg overholdt forumets krav til indlæg. Jeg lader andre om den personlig hånd. Jeg har stillet et spørgsmål, og jeg skal nok passe mit når det forligger et svar. Det er IKKE en trussel, det er et venligt løfte.
Go hifi weekend....
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
Brian7500 skrev:
Bradford skrev:
tarup 13 skrev:
Monolake skrev:
| bradford sikken en kommentar til , du må da føle dig temmelig overlegen... |
|
|
Han føler sig måske overlegen. Jeg har svaret. ORDKLØVER, eller KEDER SIG 
|
|
|
Så så drenge, ikke gå i den sædvanlig forsvar, også selv om gruppen må være i højeste beredskab. Tak for de fine svar, det er stort og dejligt at mærke gruppedynamikken.
Nu skal i bare høre: Jeg fik da fundet ud af at i vil dybest set vil være alene og rygklappe hinanden for jeres indbyrdes kontinuerlig fed lyd.....som "bare spiller"....der var den sku igen.
Jeg havde nu ventet et svar på et simpelt spørgsmål, men den dyre spalteplads kan selvfølgelig bruges at forlænge tråden med mere indforstået rygklapperi, hvad ville mere nærliggende. Det er skæg at når nogen er kritiske, så er det fordi man keder sig osv. Der er nu ikke noget som er mindre sandt. Jeg har ganske enkelt spurgt ind til et begreb som bruges igen og igen....
Spørgsmålet er vel åndsvagt formuleret. Jeg må holde spørgsmålene til mere simple ting som på den ene eller anden måde signalerer rygklap.
Håndklap herfra i det mindste . Nu skal i ikke være mere tudefjæs, vel?
Mvh
Bradford
|
|
|
Hvad med at fise et andet sted hen og sprede dine udgydelser.
Hvorfor skal du absolut hærge folks tråde med dine ubegavede provokerende kommentarer? Du MÅ sgu da kede dig.
Forstå det dog... Der er INGEN der er interesserede i at høre på dit gylle.
Hvad med at besøge www.hifi-musik.dk
Jeg vil tro at du der kan finde folk der gider at ordkløves med dig.
|
|
|
Så så Brian, du har næppe brug for at skilte? Jeg har ikke ringet dig op, men hiogmusik kommer fra Esbjerg...DU kan du få Antisilvers job - ring til Sillesen hvis det rykker.
Jeg stillede Tarup13 et spørgsmål, og indtil det lykkes at få et direkte svar, så vil jeg kom og besøge tråden - med alt respekt for indholdet. Tråden er jo tilgængeligt for alle, og mig bekendt har jeg overholdt forumets krav til indlæg. Jeg lader andre om den personlig hånd. Jeg har stillet et spørgsmål, og jeg skal nok passe mit når det forligger et svar. Det er IKKE en trussel, det er et venligt løfte.
Go hifi weekend....
|
|
|
Som du selv siger . Det er en offentlig tråd. Og som følge heraf er jeg som alle andre i min gode ret til at bede dig klappe i. Der er da vist heller ingen der har ringet dig op.
Nej der er intet der trækker på hifi-musik. Men jeg tænkte at du ville få det bedre blandt ligesindede. Og så er vi andre fri for at høre på dig.
Tarup13: Jeg er ked af at hi-jacke din tråd. Men typer som Bradford provokerer mig. Men det er jo selvfølgelig også kun derfor han er her. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Du er altid velkommen.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup hvad var enlig forskellen i lyden på din transparent og NO valhalla i lyden gav det rigtig meget og hvordan kan du beskrive det....
mvh Mono __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
|
Hej Tarup hvad var enlig forskellen i lyden på din transparent og NO valhalla i lyden gav det rigtig meget og hvordan kan du beskrive det....
mvh Mono
|
|
|
Hej Mono
Nej, det gav ikke rigtig meget. Der var et medlem af vores session, der i blindtest, 3 gange kunne spore en mere åben mellemtone, og lidt mere styr på bassen. Jeg selv tør ikke hænges op på det, men valhalla er klart et superkabel.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok ja men det koster også kassen men alle siger det er et super kabel og som sagt har det selv i mine hter...
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:

Så har jeg set landskamp og vasket plader samtidig. Det er faktisk en imponerende maskine. Kan anbefales til alle vinylfreaks.
vh. Henrik |
|
|
Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan virker sådan en pladevaskemaskine ?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok thanks
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ikke et dumt spørgsmål. Jeg måtte læse manualen igennem, før jeg turde mont. en lp. Men uha hvor bliver skiverne fine.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Monolake skrev:
|
mvh Mono
|
|
|
Hej Mono
Nej, det gav ikke rigtig meget. Der var et medlem af vores session, der i blindtest, 3 gange kunne spore en mere åben mellemtone, og lidt mere styr på bassen. Jeg selv tør ikke hænges op på det, men valhalla er klart et superkabel.
vh. Henrik
|
|
|
Jeg tør godt melde mig som den der ( også) sporede forskelle mellem de forskellige NO-kabler( Heimdall - Tyr - Valhalla ) sammenlignet med Transparant.
I første sammenligning, mellem Heimdall og Transparant, var der minimal forskel( på trods af den enorme prisforskel).
I anden sammenligning, mellem Tyr og Trans, var Tyr en anelse bedre. Bassen blev mere kontrolleret og nuanceret. Der kom mere ro på lydbilledet, men også mere information.
I tredje og sidste sammenligning, mellem Valhalla og Transparant, var der stor forskel. Valhalla havde langt bedre informationsniveau. Især bassen blev markant strammet op, med megen mere nuancering og kontrol til følge. Dette var vi alle enige om.! Ligeledes blev der mere ro på mellemtonen, og igen med mere information og nuancering.
Konklusionen er: at Valhalla har klart mere kontrol, især på bassen. Resten af båndbredden får tilsvarende mere kontrol og åben nuancering. Ser man desuden på prisforskellen er Valhalla klart overlegen.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl jas kan du beskrive kablet altså valhallaets lyd ....
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
...Der var et medlem af vores session, der i blindtest, 3 gange kunne spore en mere åben mellemtone, og lidt mere styr på bassen...
|
|
|
3 gange ud af hvor mange forsøg? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
tarup 13 skrev:
|
...Der var et medlem af vores session, der i blindtest, 3 gange kunne spore en mere åben mellemtone, og lidt mere styr på bassen...
|
|
|
3 gange ud af hvor mange forsøg?
|
|
|
3 altså 100% __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Groove skrev:
tarup 13 skrev:
|
|
|
|
3 gange ud af hvor mange forsøg?
|
|
|
3 altså 100%
|
|
|
Hmmm, så har han altså hørt samme konfiguration alle 3 gange?? Han har så hørt forskel aligevel??
Du må vel mene han ramte rigtigt 3 gange? Ud af hvor mange forsøg? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove.
Det kan jeg fortælle dig, da jeg også var en del af seaancen.
Gl. Jas ramte plet hver gang. Det vil sige 3 ud af 3. Transparent var den faste deltager i testen, hver gang, og de tre andre kompetanter i "testen" var NordOst Heimdall, Tyr og Valhalla.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej Tarup.
Tak for lyttet igår og for dine gode hjemmebagte boller ...
Den Sumiko må jeg nok sige har været et rigtigt godt køb, hold fast hvor dine Mahlere kom frem i skoende og fik den bas strammet meget op!
Dit soundstage blev meget bredere, toppen fik også et godt pift opaf!! Den pu har du bare ramt plet med i dit setup, men var meget skeptisk i starten da jeg havde hørt at du ville sælge din dyna og så købe en sumiko men der jo må jeg bøje mig, DET VIRKER!!!!!
Længe leve pærersnaps og pærertræ... hehe
Endnu engang tak for en hyggelig dag med god musik |
|
|
|
| Til top |
|
| |