| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....jeg tror jeg kan starte med en del af det.
Perfekt lyd for mig er når man kan høre detaljerne på en skive, når alt går op i en højere enhed...et konkret eksempel er Extreme 3 sides to every story, som jeg tit lytter til da det er et musikalsk mesterværk indenfor rock.
Sangene indspillet med nogle af verdens bedste producerer, lydmænd osv og det kommet til udtryk på pladen.
Sangen our father indeholder en lang række instrumenter som man sjældent hører på billige anlæg. Jeg tænker på waldhorn og et instrument som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men Beatles brugte det og Tim Christensen elsker det instrument. Det er et keyboard agtigt noget med en helt karaktieristisk lyd. I coveret er det nævnt, men det er ikke noget man lægger mærke til. Sådanne detaljer, at man kan høre dem, er med i min definition af perfekt lyd.
Enhver der har hørt nummeret Who cares vil nok bevidne at det er en af de skiver med højeste detalje righed...det eneste det kræver er lidt tid og et godt anlæg...for netop at kunne opleve de detaljer som skiven byder på __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|