Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Scart vs component ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

jeg regner med at få en sony 32D3000 fladskærm i næste uge så vil helst have det bedste mulige billede op på den. Jeg har en næsten 5 år gammel Philips dvd som der er sat til til mit tv med scart. Jeg har så også en billig Lite-On HDD-optager som har component udgang og jeg tænker derfor på om den vil kunne levere bedre lyd? Så hvad vil mon give det bedste billede? er åben for forslag
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Tvivler stærkt på den vil kunne levere et bedre billede med et Composite kabel!...

hvorfor ser du ikke efter en brugt HDMI-DVD-afspiller i stedet?..Du kan sikkert finde en til ca. 500 kr!..Og du vil få et betydligt løft i billedkvaliteten!..

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 6. Feb - Nu med B&W Front +  Nye billeder  

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at en GOD Scart udgang sagtens kan være bedre end en dårlig HDMI udgang :) Og Compsite har du bestemt ikke lyst til at se på, det er et ringe signal.

Det skal dog siges at SCART både kan bære Composit, S-VIDEO samt RGB, så hvis din afspiller kan levere RGB på sin SCART udgang og dit TV kan tage RGB via scart vil dette være den optimale løsning hvis ikke du vil udskifte afspiller med en nyere med HDMI.

Mvh. Henrik

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

jeg tror at jeg vist lige sov lidt i timen, jeg mente komponent (det der vist oprindeligt skulle være den amerikanske version af RGB). Det var vist noget af en OM'er. 

Har tænkt lidt på om jeg skulle købe en ny dvd, men når man er på su og for kun en måned siden købte surroundsystem så er det begrænset hvor mange penge jeg kan og vil ofre på en ny dvd. Har kigget lidt på en Pioneer DV-400 (tror jeg den hedder) med HDMI, men 1000kr plus kabler er trods alt også en slags penge og især hvis jeg ikke får nogen særlig forskel i billedet. Men vil prøve og overveje det lidt

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal prøve at give "den gamle" en chance først, og så sætte den op til RGB via scart som Henrik foreslår.

Forskellen i kvalitet mellem RGB og component er minimal, og ihvertfald næppe noget du vil bemærke på et 32" tv, forudsat selvfølgelig at du ikke bruger et 10-kroners scartkabel fra Harald Nyborg...

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

ok tak til jer alle, må indrømme at jeg lige pt bruger et stander scart-kabel, men virker lidt solidt. Men kunne godt være jeg istedet skulle købe et fornuftigt scart-kabel, er der nogle som i kan anbefale? og nu skal det ikke være et voldsomt dyrt, og det skal kun være omkring 1.5meter

er faldet over dette kabel som vist får gode anmeldelser herinde, er det et som kan anbefales eller har i andre forslag?

EDIT: har gået og tænkt lidt mere og tror at jeg vil give min gamle afspiller og standard kabel en chance på den nye skærm og så evt i den nærmeste fremtid køve en dvd med HDMI som jo efter sigende skulle give et noget bedre billede. Hvilken dvd med HDMI kan ellers anbefales hvis den helst skal ligge på omkring 1000? Har kigget lidt på en en pioneer dv-400

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det ser fint nok ud!..

Tech-link lave rimelig fine kabler til prisen!..

Altså af hvadj eg har oplevet, så skal det godt nok være det dårligeste af det dårligeste HDMI-kabel, mod et rimelig dyrt SCart-kabel, hvis de skulle kunne matche hianden!..Så jeg ville bestemt anbefale en DVDafspiller med HDMI, også bruge de der 230kr på et kabel!..evt bruge lidt ekstra, også købe et supra!..

DV-400 er en super fed afspiller til prisen, jeg har selv haft den og kan klart anbefale den til folk der ikke har så mange penge!...

mvh ZIrio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 6. Feb - Nu med B&W Front +  Nye billeder  

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

ok tak, kunne godt være man så skulle overveje den lidt kraftigt og til gengæld vente lidt med og købe et par af de film som man godt kunne tænke sig, men hvor godt et HDMI-kabel behøver jeg ellers købe? det skal som sagt kun trækkes 1-1.5m

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes