Forfatter |
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg får snart fladskærm og efter råd herinde har jeg stort set besluttet mig for at købe en DVD-afspiller med HDMI-udgang, jeg har tænkt på en Pioneer DV-400, men så kom jeg til og tænke på om en billig HD-DVD afspiller kan klare arbejdet lige så godt? Jeg har set lidt på en Toshiba HD-EP10 for den kan fås til lige knap 1600kr inkl. 5 HD-DVD film hvilket jo gør den lidt billig så. Jeg ved at godt at HD-DVD muligvis ikke har den store fremtid, men eftersom den stort kun skal bruges til DVD-film så er det ikke så relevant. Så hvad vil i anbefale med hensyn til billed/lydkvaliteten?
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg bestemt tage Toshiba'en!...
Selvom du ikke bruger den til HD-DVD, så er den bedre end Pioneeren!..+ der kommer firmwares til Toshiba'en!...
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb da en Toshiba, så har du også mulighed for lidt HD
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok mange tak, det bliver godtnok dyrere og dyrere...men så må jeg se om jeg skal gribe lidt dybere i lommen.
PS: inde på den side om det med de 5 gratis film står der at kampagnen kun løber til 31. januar, men efter at have haft kontakt til komplett.dk har jeg fået at vide at kampagnen løber indtil 28. fabruar. det var bare info til andre
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. overvej en EX1 afspiller. Fantastisk stykke isenkram!
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det sådan at jeg lige har købt surroundsystem, snart en god 32" fladskærm og er på SU så budgettet er nu lidt begrænset og derfor ville jeg til at starte med helst nøjes med en DVD til en tusse og nu overvejer jeg så om jeg skal give noget ekstra og købe en HD-DVD, er der en som kan garantere at en HD-E10 kan levere et bedre billede end DV-400?
Hvor mange penge er der egentligt og spare ved at købe en toshiba i tyskland?
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart også købe Toshibaen, det bliver du glad for i længden. Det kan ikke betale sig at købe den i Tyskland, når forsendelsen kommer oveni, er prisen ca. den samme, og går den i stykker en dag, bliver du nød til at sende den helt derned igen. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok endnu en gang tak, er der nogen voldsom forskel på de forskellige på dvd-delen? synes ikke der er ret meget info på deres hjemmeside
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså du mener om en HD-DVD afspiller en DVD-film bedre end en alm. DVD-afspiller, oder was??
Alle HD-afspillere har upscaler indbygget, men ikke alle DVD-afspillere har det, så det kræver selvfølgelig at DVD-afspilleren har det. Men ellers afhænger det kun af upscalerens kvalitet, REON upscaleren er jo rost til skyerne, og skulle være rigtig god (har desværre ikke set den i aktion selv). Men ved faktisk ikke hvilken upscaler der sidder i hvilke afspillere??
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak. Det jeg mente var om hvor stor forskel der er på de forskellige HD-DVD'er når de skal afspille DVD-film? Ville sådan set helst nøjes med at give så lidt som muligt, men hvis nu f.eks. en HD-E30 var de 500kr mere værd end en HD-E10 så måtte jeg jo overveje at give det ekstra. Men nu vil jeg vente og høre om der er nogle der kan komme med deres erfaringer. Men det er altid en svær balance for det vil jo altid være sådan at hvis man giver lidt ekstra så får man noget bedre, men til sidst bliver man nu godtnok nødt til at sige stop hvis økonomien skal kunne klare det, og ellers ender jeg nok også oppe i et prisleje hvor man måske nærmere skulle se efter en BlueRay
Undskyld hvis jeg kommer med dumme spørgsmål, men jeg vil helst ikke spilde mine penge på noget "skrammel"
PS: har fundet et sted der sælger en E35 som demomodel for 2000kr, vil det ikke været et godt køb?
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo en E35 eller den gamle topmodel XE1 er ikke at kimse af.
Ellers må du jo kigge i KBS sektion... evt også på recorder.dk
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen alle sammen, regner med at skulle ned og hente den E35 mandag morgen og forhandleren har vist også nogle HD-DVD film som de gerne vil af med så tror det bliver en god handel
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig virkelig til at høre din mening om billedekvaliteten, tror ikke du fortryder det. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bliver nok tidligst onsdag da jeg først der skal hente fladskærmen
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
jeg får snart fladskærm og efter råd herinde har jeg stort set besluttet mig for at købe en DVD-afspiller med HDMI-udgang, jeg har
tænkt på en Pioneer DV-400, men så kom jeg til og tænke på om en billig HD-DVD afspiller kan klare arbejdet lige så godt? Jeg har set lidt på en
Toshiba HD-EP10 for den kan fås til lige knap 1600kr inkl. 5 HD-DVD film
hvilket jo gør den lidt billig så. Jeg ved at godt at HD-DVD muligvis ikke har den store fremtid, men eftersom den stort kun skal bruges til DVD-film
så er det ikke så relevant. Så hvad vil i anbefale med hensyn til billed/lydkvaliteten?
|
|
|
1495,- for en HD DVD incl. 5 film !!!! Man kan godt se at der bliver solgt ud af de sidste HD DVD medier/afspillere nu hvor kampen er vundet af Blu-
ray :-) __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget muligt at de bare sælger ud for at "slippe af" med de sidste, men mit behov er sådan set bare en rimelig dvd-afspiller så jeg går ikke så meget op i det med at den kan afspille HD-DVD og så kan man jo ellers også håbe på at det bliver muligt og købe HD-DVD film billigt
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
det er meget muligt at de bare sælger ud for at "slippe af" med de sidste, men mit behov er sådan set bare en rimelig dvd-afspiller så jeg går ikke så meget op i det med at den kan afspille HD-DVD og så kan man jo ellers også håbe på at det bliver muligt og købe HD-DVD film billigt
|
|
|
Det bliver der ganske givet og der udgives stadigvæk HD-DVD  . De der Toshiba´er gør det rigtig godt så EP35 er bare fedt, den kan også spytte HD-lyd ud som bitstream så du kan få fuld glæde af DTS-HD Master og Dolby TrueHD hvis du har/køber en SR med hd-dekoder de nye lydformater, faktisk er der kun 1 eller 2 Bluray afspillere der kan det samme (tror jeg nok). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
ok mange tak, det bliver godtnok dyrere og dyrere...men så må jeg se om jeg skal gribe lidt dybere i lommen.
PS: inde på den side om det med de 5 gratis film står der at kampagnen kun løber til 31. januar, men efter at have haft kontakt til komplett.dk har jeg fået at vide at kampagnen løber indtil 28. fabruar. det var bare info til andre
|
|
|
Inde på Tapeconnection under HD-DVD, har de et link til Toshiba i Tyskland, her står der at man kan få 7 gratis film, gælder det mon kun i Tyskland ?
Ellers hvor finder i det link til de 5 gratis film ?
/TRJ
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|