Forfatter |
|
Claes boogie Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her i uge 9 skal jeg til USA, og da mange produkter er billige derover vil jeg købe lidt ind.
Det jeg så vil høre, er om der er nogen ting man skal være opmærksom. Når man køber elektronik i USA. For der er selvfølgelig ting som deres strømstyrke, som man kan købe en omformer til. Men hvis jeg f.eks køber en IPOD Touch er der så nogen af funktionerne der ikke dur i Danmark? Og ved PS3 vil jeg egentlig mest vide om den er Region 1 kodet hvis jeg køber den i USA?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skulle da være mærkeligt hvis PS3 i USA var Region 2 kodet...
hav lige i baghovedet at du kun må indføre for 1300kr uden at fortolde det, hvis nu du skulle blive stoppet __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt, at toldgrænsen på de 1300 er blevet sat markant op efter nytår, men jeg kan ikke lige
huske til hvor meget
Jeg har en amerikansk PS3, og den er rigtig fed, fordi den kan spille amerikanske blurayfilm, som sælges billigt
på nettet. Strømmen er ikke noget problem. Det er ikke nødvendigt med omformer, men tager bare strømledningen
ud og sætter en dansk i.
Det eneste man ikke kan er at afspille danske PS2-spil, region 2 dvd-skiver og region B Bluray (for dem der er kodede)
Vedr. iPod Touch ved jeg ikke præcis hvad der kræves for at bruge de særlige funktioner på nettet, men alt andet burde virke
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Told grænsen er stadig på de 1300, så det er selvfølgelig et sats, altid surt at få en kæmpe bøde,
da det nok bliver lidt svært fat forklare hvorfor man har en PS3 med en uge til USA, hvilket
selvfølgelig er letter med en IPOD.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok, så det var kun halvt rigtigt det jeg skrev. Så indtil da må man betale told eller tage chancen
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal bare sørge for at have slut desitination i en mindre lufthavn jeg flyver normalt til og fra karup og har aldrig set skyggen af nogle toldere. Tolderne i kastrup holder jo oftes øje med de fly der kommer direkte fra USA og østen, hvis man feks mellemlander i EU er der sjældent så meget opbud fra toldere. Men det vil jo altid være en chance og man skal jo huske at ligge en seddel i deres postkasse hvis man for meget med hjem, man må jo self. ikke smugle da det jo er ulovligt
|
Til top |
|
|
Nejmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer lige fra USA, kan fortælle dig ipoden dur 100%, jeg købte en lader også sådan et transformer stik derovre, det spiller bare 100 :) også fik jeg ipoden fyldt op derovre, så der var lidt til hjemturen.. og kan klart anbefale at købe den derovre.. :) fik min 8gb for 1450kr :) var derovre da dollaren var 5kr 
|
Til top |
|
|
Nejmann Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vil nu sige jeg indhørte noget der lignede 15k i tøj og lir, og var ingen problemer med toldere, men det handler så også kun om held kan man sige :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre med IPOD'en. glæder mig sgu til komme over og shoppe igennem. 
Det bedste og gøre når man f.eks køber tøj er altid at smide alt unødvendigt ud, som bonner og emballage. For hvis der ligger en masse tøj i ens kuffert kan det jo være svært for tolderen at se om man har købt det i Danmark eller USA.
Lige et spørgsmål til Nejmann, hvad kostede det dig at få fyldt musik på din IPOD?
|
Til top |
|
|
Nejmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen var faktisk en fejl fra hans side, for må de jo egentlig ikke? :) men de kan jo sætte den op til wireless derovre, så du får noget ud af den, for gør man jo ikke, lige når du køber den, den skal sættes op via computer først. :) Men så kom han til at lægge sange fra musik biblotektet ind :) Men ja det med boner, og emballage, havde bare alle mine boner i pungen :) intet der, også jeg lod mine håndklæder ligge derovre, så der var plads til mere tøj. haha.. :)
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok ikke købe det i USA!
Det kan jo ende med at blive billigere at købe det herhjemme!
Når de kære toldere i lufthavnen ser dig gå igennem, uden at ville fortolde dine indkøb, så bliver de sku lidt prikne!
|
Til top |
|
|
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Jeg ville nok ikke købe det i USA!
Det kan jo ende med at blive billigere at købe det herhjemme!
Når de kære toldere i lufthavnen ser dig gå igennem, uden at ville fortolde dine indkøb, så bliver de sku lidt prikne!
|
|
|
Nah... sidst jeg var i staterne havde jeg også kufferten fyldt med tøj. Den nyindkøbte iPod lå i lommen og høretelefonerne sad i ørene... selvfølgelig har de al ret til at mistænkeliggøre mig og tilbageholde mit grej, men jeg har aldrig været ude for det... hvis blot man (som andre også skriver) er lidt grundig med at skaffe sig af med emballagen.
Jeg talte med en gut engang som købte en masse foto- og elektronikgrej i USA. Han pakkede det ud og sendte emballagen til DK med post/kurer...  __________________ //Gabriel
|
Til top |
|
|
mathiasmuff Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|