Forfatter |
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lige et par spørgsmål, er det rigtig forstået at hd-dvd er kodefri så man bare kan købe i udlandet?
og er der nogen der ved hvad hifiklubben sælger deres maskiner for? __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Hej lige et par spørgsmål, er det rigtig forstået at hd-dvd er kodefri så man bare kan købe i udlandet?
og er der nogen der ved hvad hifiklubben sælger deres maskiner for? |
|
|
Der er ikke koder på HD DVD, men de er stadigvæk regionskodet på DVD-delen. De priser jeg har set er EP30 kr. 1990,- EP35 kr. 2490,- Søg evt. i ksb her på HiFi4all.dk. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er muligt at fjerne regionskoden på DVD delen også
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor satse på et format der allerede er dødt? Få dig en Blu-ray afspiller....
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate det er vist desværre ikke muligt at fjerne regionskoden på alle HD-DVD afspillere  men hvis man gerne vil have en billig HD-DVD så prøv evt og se på HIFI-klubbens side for demomodeller osv... jeg købte en EP-35 som demofor 2000kr og fik oven i købet deres 2 demofilm med. Det er meget muligt at HD-DVD er "dødt" men jeg havde stort set kun behov for en rimelig dvd-afspiller med HDMI-udgang
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Hvorfor satse på et format der allerede er dødt? Få dig en Blu-ray afspiller.... |
|
|
Kan jo være han gerne vil : 1. Have en billig afspiller 2. Se film som foreløbig kun er på HD DVD 3. Vil have en rigtig god DVD-afspiller til en billig pris 4. Er fløjtende ligeglad med Bluray 5. Allerede har Bluray Sidst jeg så en HD DVD film virkede både film og afspiller, så det er ikke dødt. Der er cirka 6-700 HD DVD titler jeg ikke har købt endnu og der kommer stadigvæk flere hmmmmm. Så jeg glæder mig til jeg får min EP35 hjem.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det kan godt være HD-DVD er ved at være dødt - Hvilket jeg giver folk ret i !..Men de afspillere Toshiba sælger, kan give et langt bedre billed, end de afspillere der kun er SD-com...
Fx. En Pioneer DV-400 / Toshiba HD-E1 (1000 kr , 2000 (med 6hd-dvd - dvs ca. 1000kr) De kan begge levere et billed på 1080i, men Toshiba'en er Pioneeren langt overlegen!..har haft en test med begge maskiner, og toshiba'en er langt bedre!..
Så hvis folk er ude efter en ny SD-afspiller, vil jeg da stadig anbefale en HD-DVDafspiller fra Toshiba!..De gør det super fedt, og de er ret billige!..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
Til top |
|
|
spawnie Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Pioneer DV-400 og købte Toshibas HD-EP 10, da den kunne gøres kodefri/rce fri på dvd-delen. Det er rigtigt som zirio skriver, at Toshibaen er pioneers afspiller langt overlegen (det er som nat og dag). Købte min som en opgradering til pioneeren, har ikke fortrudt. Blu-ray kom ikke ind i billedet pga. den ikke kan gøres kode/rce fri, da jeg har mange region 1 film, er det et must ( for mig ). Hvis BLU-ray kommer af med de mangler de har, så måske i fremtiden, men som de er nu ,NEJ TAK. Det er helt okay med mig at HD-DVD er dødt,så bliver filmene billigerer,hvad er der galt idet ? Vi har alle sammen, forskellige indgangs vinkler til hvad og hvorfor vi køber en High-definition afspiller. Jeg gjorde det selv ,for bedre at kunne udnytte min film samling (alm. dvd),og nu har jeg yderlig mulighed for at købe film til reduceret pris ( HD-DVD ), en helt klar win-situation for mig  Når man læser de forskellige posteringer her inde på recorder, er den meget hadefuld, hvorfor ?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
spawnie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt sikker på at HD-DVD er død , i europa og USA. Men hvis man ser på det asiatiske marked,så har BLU-RAY, ikke engang fået et ben til jorden. http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=224 30 Jeg er ikke fan ,af hverken BLU-ray el. HD-dvd, men de laver nogle gode up-scalerer
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asien er lig med Kina?
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
spawnie skrev:
Jeg er helt sikker på at HD-DVD er død , i europa og USA.
Men hvis man ser på det asiatiske marked,så har BLU-RAY, ikke engang fået et ben til jorden.
|
|
|
Sidst jeg så tal fra Japan, så førte Blu-ray 97-3 
|
Til top |
|
|
spawnie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups.... Det var vist geografien, der lige manglede.
Jeg mente selvfølgelig kina.
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det er dødt men som sagt er der mange titler, og der kan købes nogen film i USA.
hvad jeg har hørt, skulle det jo også være en vildt god dvd-afspiller __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kom til at tænke på de efterhånden meget billige HD DVD afspillere fra toshiba der sagtens ville kunne sælges noget dyrere som SD afspillere alligevel ikke kunne være HD DVD's chance? Jeg har begge dele og er filmen på begge formater vælger jeg den billigste. Hvis alle "dropper" HD DVD og sætter prisen ned på filmene for at få dem solgt, kunne det så ikke ende med at der vil være en hel del ekstra salg for HD DVD om f.eks. ½ år? Nu ved jeg ikke om verdenssituationen er magen til det der sker i DK lige nu __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skal man værre hurtig hvis man skal havde en HD-DVD afspille plus film, ville tro at omkring et år blive det meget sværet at få HD-DVD
afspille og film
Og hvis Toshiba kun begynder af lave Blu-ray afspille, så blive det sværet for HD-DVD format, kan god værre at man så kan få en HD-DVD
afspille fra Kina og film fra Kina.
http://www.reuters.com/article/
rbssConsumerGoodsAndRetailNews/idUSL1627196120080216
Jeg har købe min sidste HD-DVD film (og få den sag skyld også DVD film), alle ny indkøb af film blive i Blu-ray.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
spawnie skrev:
Ups.... Det var vist geografien, der lige manglede.Jeg mente selvfølgelig kina.
|
|
|
Nu har Kina jo også valgt HD-DVD som national standart.. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
spawnie skrev:
|
|
|
Nu har Kina jo også valgt HD-DVD som national standart.. |
|
|
Hvad ? Det er jo ca 20% af verdensbefolkningen og en af de hurtigst voksende økonomier ? Måske filmselskaberne skulle genoverveje HD DVD . Ellers udgiver Kina bare alle film selv på HD DVD . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Webmonkey skrev:
spawnie skrev:
|
|
|
Nu har Kina jo også valgt HD-DVD som national standart.. |
|
|
Hvad ? Det er jo ca 20% af verdensbefolkningen og en af de hurtigst voksende økonomier ? Måske filmselskaberne skulle genoverveje HD DVD . Ellers udgiver Kina bare alle film selv på HD DVD .
|
|
|
sandt, hvis kina først kommer og køre, så er det ligemeget hvad EU og USA siger, specielt hvis indien tager samme drejning som kina... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den udgave af HD-DVD de sælger i kina er en speciel kinesisk udgave som IKKE er kompatibal med HD-DVD i resten af verden. Så selv hvis Kina komme op at køre så betyder det NADA i den her format krig.
HD-DVD er færdigt, lad det nu dø en værdig død.
|
Til top |
|
|