| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ville bare lige hører om der var andre herinde der ska til koncert med ham i aften i århus...
Har været til koncert med ham før og uha en koncert hvis man kan lide fed blues hvor der bliver revet lidt spade.. han havde 7-8 guitars med og han skiftede ca ved hvert nr.. det var klasse!!!
God koncert til dem der ska afsted..
Glæder mig.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - jeg var der - fed blues. Med en herrefed og tyk Les paul tone, som kun Les Paul kan frembringe!! Især i straten af koncerten havde han dén tone fremme, som jeg allerbedst kan lide ved netop LP's -
Det dejlige ved Bonamassa er, at han er nyskabende og sammenstykker bluesnumrene på en meget uforudsigelig måde.
Dog vil jeg ikke give lydmanden de 5 kokkehuer - han sov tit, hvor hans årvågenhed var påkrævet. Desuden ville jeg, hvis jeg var lydmanden, have filtreret områderne v. 400 og 225 Hz ca. 5-6dB ned på front-EQ'et.
Han har valgt denne tour til LP-tour, da Gibson nu introducerer netop en Bonamassa signature-LP.
Det er så efterhånden et stykke tid siden, hvor jeg netop har hørt LP på den gode gamle måde, hvor den knurrer vidundeligt med en maskulin overdrive uden nævneværdige effekter - selvom han i straten lige lod den manifestere sig med en stor langsomt moduleret stereochorus - hold da kæft det lød fedt!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeps - jeg var der - fed blues. Med en herrefed og tyk Les paul tone, som kun Les Paul kan frembringe!! Især i straten af koncerten havde han dén tone fremme, som jeg allerbedst kan lide ved netop LP's -
Det dejlige ved Bonamassa er, at han er nyskabende og sammenstykker bluesnumrene på en meget uforudsigelig måde.
Dog vil jeg ikke give lydmanden de 5 kokkehuer - han sov tit, hvor hans årvågenhed var påkrævet. Desuden ville jeg, hvis jeg var lydmanden, have filtreret områderne v. 400 og 225 Hz ca. 5-6dB ned på front-EQ'et.
Han har valgt denne tour til LP-tour, da Gibson nu introducerer netop en Bonamassa signature-LP.
Det er så efterhånden et stykke tid siden, hvor jeg netop har hørt LP på den gode gamle måde, hvor den knurrer vidundeligt med en maskulin overdrive uden nævneværdige effekter - selvom han i straten lige lod den manifestere sig med en stor langsomt moduleret stereochorus - hold da kæft det lød fedt!
Vh
Freddy |
|
|
Hej frede.
Det var da en skam jeg ikk vidst at du var der så kunne vi da lige have mødtes?? hvor stod du hen af.. jeg stod til højre for joe helt oppe foran!!
Ja der var nogle tydlige fejl hos lydmanden... men det syntes jeg tit der er til sådanne koncerter!! nå men man ska jo så bare nyde den blues der!!! og hold op hvor var det godt!! han er som du siger meget nyskabende og sin helt egen og det kan jeg godt lide!!
Han kan altså trykke den maks af... og tænk lige på at han var SYG til aften!! snakkede men to af hans bandsmedlemmer!! så er det altså for vildt godt gået!!
PS: Så du tossen med fjerderen i håret(håber ikk det var dig:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vidste ikke Bonamassa var syg - det kunne man ikke høre - synes jeg. Ved lyden, så skal lyden sgu være i orden, da publikum betaler for at komme ind og høre - og så må lydanlægget trimmes/eller lydmanden tage sit job seriøst - Jeg ved godt, hvad gear de har at gøre med på Train - og det er mere end tilstrækkeligt til at shape sådan en koncert - hvis man gider - eller har tid.
Jeg stod først oppe foran - lidt til højre, hvorefter jeg rykkede hen mod midten - ca. 5-6m fra scenen i håb om bedre lyd, men så fik jeg øje på "fjeren" og kunne ikke koncentrere mig, da han forvirrede mig helt vildt - sikken en airhead! - så jeg rykkede helt ud mod venstre - lidt bagtil og her havde jeg en "rimelig lyd". Det var værst omkring øvre bas og så fik guitaren måske lige momsen med også, så de øvrige orkestret blev lydmæssigt nedgraderet og omdannet til statister.
Men ham Bonamassa er en farlig mand på en guitar -
Ja- vi skulle da lige have mødtes og skålet - men det må blive en anden gang!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har da for længe siden købt billet til lørdagens koncert i Amager Bio - og har glædet mig til hans ankomst. Det var på Roskilde for vel 7 år siden, jeg hørte ham første gang og den power blues han af og til giver os, synes jeg er forfriskende for genren.
Der er vel håb om at vi slipper for unoderne med lyden: Jeg har nævnt det tidligere, men gentager gerne: Amager Bio har Københavns bedste lyd! Håber så også lydmanden forstår at udnytte det. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den koncert villle jeg gerne til  Hans musik er alt for fed  Jeg har en enkelt plade, og kunne godt tænke mig at vide hvilke(n) plader i synes er de bedste han har lavet
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den første A New Day Yesterday og den seneste Sloe Gin. Den første har meget power og er præget af temposkift og eksperimenterende lydflader. Den seneste er mere traditionel blues-rock med kendte gæster, bl.a. Chris Whitley, John Mayall og Alvin Lee.
Men det er stadig Joe og det swinger fælt - på den fede måde, altså! Den er p.t. også den bedste lydmæssigt: Rigtig meget dynamik og fremragende lyd i denne genre, understreget af et vaskeægte statement på coveret ... I feel that with the emergence of iPods, listening to an album as a whole is a lost pastime. With Sloe Gin, I wanted to bring that experience back around. So sit back, enjoy and play this one loud!!!! Så sandt, som det er sagt: Albummet er helstøbt - lyden er super og lydperspektivet svulstigt, detaljeret og varmt ... hov, det sagde jeg også her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45372&P N=0&TPN=100
PS: Hvorfor er tråden i øvrigt ikke åbnet i Musik- og filmoplevelser ...? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for det  Har selv A New Day Yesterday og den synes jeg ikke er særligt god mht til lydkvalitet. Til gengæld er pladen fuld af energi og musikken fejler bestemt ikke noget. Den sidste må jeg have fat i!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også pladen der hedder you and me!! den er også fed!! og et MUST pladen Blues deluxe!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem må jeg også give et lyt  Mvh. Roky
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige opdaget, at der er en liveudgivelse på vej From Nowhere In Particular, muligvis som dobbelt cd. Han skriver selv om den i det forum, der er tilgængeligt fra hans hjemmeside ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
... fandt også lige denne kommentar i BT:
http://musik.bt.dk/index.php?id=743
Forventningerne til koncerten i morgen aften, giver allerede kildren i mellemgulvet. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
... er lige kommet hjem fra en forrygende aften i Amager Bio. Smuk, smuk lyd, ved pulten mindsandten en lydmager af det smukke køn - godt gået! Og så fik vi opvisning og en lektie i, hvordan dén guitar (dvs. et par Strato´er og Gibson´er) skulle behandles. I midten af sættet Joe alene på akustisk med et fingerspil så hurtigt, at Alvin Lee må være misundelig. Pudsigt nok er Alvin jo med på det seneste udslip Sloe Gin ...
Og så fik fik Just Got Paid - et populært coverindslag til hans koncerter. Afslutningen med A New Day Yesterday var også i kategorien mindeværdig - som hele koncerten endte med at blive!!! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige denne hjemmeside:
http://www.joebonamassa.dk/ __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige, at den gode Joe kommer til Amager Bio igen den 6. maj 2009. Gæt hvem der skal med  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Husk lige, at den gode Joe kommer til Amager Bio igen den 6. maj 2009. Gæt hvem der skal med  |
|
|
Og husk lige høreværn, hrmand - sidste år syntes den klovn af en lydmand, at folk da skulle gå hjem med en høreskade. Det er iøvrigt en kedelig generel tendens. Måske er det fordi, lydanlæggene nu om stunder er optimeret så meget, at de kan spille tordnende højt uden forvrængning, men med mindre lydfolkene er stokdøve selv, skulle man formode, de hører det samme som os andre. Det giver også et langt mindre dynamisk udtryk i musikken.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon! Der skal bestilles billet!
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
hrmand skrev:
Husk lige, at den gode Joe kommer til Amager Bio igen den 6. maj 2009. Gæt hvem der skal med  |
|
|
Og husk lige høreværn, hrmand - sidste år syntes den klovn af en lydmand, at folk da skulle gå hjem med en høreskade. Det er iøvrigt en kedelig generel tendens. Måske er det fordi lydanlæggene nu om stunder er optimeret så meget, at kan spille tordnende højt uden forvrængning, men med mindre lydfolkene er stokdøve selv, skulle man formode, de hører det samme som os andre. Det giver også et langt mindre dynamisk udtryk i musikken.
|
|
|
Det kan undre, hvis du har haft den oplevelse i Amager Bio, som jeg altid - også her i forum´et - har udnævnt til at have Københavns bedste lyd. Han gav også en koncert i Århus - var det der?
Men bortset fra det, så er den kedelige tendens vel på retur? Selv om der var en del ballade da reglen blev indført, så er der jo krav mht. decibel i relation til de ansatte ved koncerter. Men om det bliver overholdt ...!?
Nyeste udslip fra Joe har I vel hørt?

Sjovt nok opererer han med en "A" og en "B" side, selv om han kun har udgivet musik i CD´ens levealder. Men A er til de ligefremme glade sange, B til det mere eftertænksomme, mørke af slagsen. Uanset stilen: Lyden er fremragende, ikke noget komprimeringsfis her ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Det kan undre, hvis du har haft den oplevelse i Amager Bio, som jeg altid - også her i forum´et - har udnævnt til at have Københavns bedste lyd. Han gav også en koncert i Århus - var det der?
Sjovt nok opererer han med en "A" og en "B" side, selv om han kun har udgivet musik i CD´ens levealder. Men A er til de ligefremme glade sange, B til det mere eftertænksomme, mørke af slagsen. Uanset stilen: Lyden er fremragende, ikke noget komprimeringsfis her ... |
|
|
Det var skam i AmagerBio, men Kbh.'s bedste lyd hjælper ikke, hvis knapperne styres af en total $#¤%¤+!"#?=£@!
Det med side A og B skyldes, at han har den fjollede idé at samle på vinyl(???), forstå det hvem som kan, så for at få det til minde om det, så...
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|