| Forfatter |
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det nemmeste er nok at afbryde signal-forbindelsen fra båndoptageren. Så vidt jeg husker er de loddet direkte på tape bøsningen, så du skal have låget af radioen. (der sidder 2 skruer under højre sidedæksel, så denne skal du også have demonteret - den er bare "trykket" på fast, men kan godt sidde temmelig fast).
Mvh Per H
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
underligt spørgsmål, men låget er det i bunden eller toppen.
og hvad er tape-bøsningen. undskyld, men det er totalt fremmedsprog for mig , så jeg er helt blank over hvad det er jeg skal.
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil senere i dag prøve at pille det lille stykke bund af jeg også havde af igår og tage et billede af det og lægge herind; så kan du måske se hvad det er jeg skal afbryde.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gider tage til Roskilde kan vi godt se på det.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget sødt af dig at tilbyde, men tror det bliver lidt problematisk for mig.
jeg vil gerne høre jeres mening, inden jeg foretager "større" operationer på forstærkeren, om i tror det vil have nogen effekt at helt afbryde båndoptageren.
jeg har prøvet at sætte dvdafspilleren til selvsamme tape udgang og selvom lyden er lavere her end ved pladespilleren/phono er det bedre en når jeg hører musik fra computeren. kan det så måske være at den bare ikke er glad for computere. når jeg høre musik fra computeren er lyden også sådan lidt basset...
altså det suser stadig når jeg hører fra dvden og som sagt tidligere især når jeg tænder for den på tape men som så udjævner sig.
edit: når lyden er slukket og den bare står tændt på tape, ja så suser det sgu ca lige meget uanset om det er dvd eller computer. det er som om lyden er lavere på tape end på phono. hvis jeg skruer helt ned forsvinder lyden ikke, men sammenligner man 0 volume med phono og tape er lyden højere på phono... hvis det er fordi at båndoptageren ikke er helt slukket og må afbrydes helt vil jeg gerne prøve, men kun hvis i virkelig tror det har en effekt. ellers kan jeg godt leve med det
|
| Til top |
|
| |
D.Duck Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tuel
Jeg har en gammel Beocenter 1600 stående på loftet. Den fandt jeg frem og gæt engang den susede og støjede også med båndoptageren tændt, men var tavs som graven når båndoptageren slukkes. Så det vi skal nu, er at du skal have din båndoptager-del frakoblet.
Jeg har taget et par billeder til vejledning af adskillelse 1. Tag højre kabinetside af - forsigtig med en skruetrækker 2. Fjern 4 skruer - løft topladen af 3. klip 2 ledninger
Jeg vil næsten garantere for at det hjælper på dit problem
Prøv det kan ikke gå værre end galt

Mvh Per H
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går i gang med det samme...
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var lidt svært at få det hele samlet igen efter at have skilt det ad; nok fordi det er gammelt. tingene faldt lidt fra hinanden, men det lykkedes tilsidst.
dine billeder var gode guidelines som gjorde det nemt at få skilt det ordentlig ad.
og...
JEG BØJER MIG I STØVET FOR DIG D. DUCK. DET HAR VIRKET!!! HØJTALERNE SUSER IKKE MERE; ikke mere end højtalere nu kan gøre, som er et absolut minimum og kan høres hvis man sætter ørene hen til, så det er fuldstændigt ligemeget. TUSIND TUSIND TAK... til jer alle.
når jeg skruer helt ned er der stadig lyd, men det er jeg også ligeglad med. jeg er bare så lykkelig over at jeg nu kan høre min musik ordentligt. Fantastisk. Hvad skulle jeg have gjort uden dette fantastiske sted og denne fantastisk hjælp!?!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
var det ikke en god ide og finde ud af hvorfor der lige var det sus og få det rettet i stedet for at bare klippe to ledninger over, men det var da en hurtig måde og få problemet løst vis man ikke skal bruge den ingang til noget
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan man sige, men jeg har ikke noget at bruge båndoptageren til og det var tydeligvis den som gik ind og skabte problemet. endvidere har jeg slet ikke snilde til at kunne ordne sådan noget . er ikke særlig hifi-skarp
(er der forresten andre som har fået en privat besked om at gå ind slette deres efternavn i deres profil?)
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TueL skrev:
|
det kan man sige, men jeg har ikke noget at bruge båndoptageren til og det var tydeligvis den som gik ind og skabte problemet. endvidere har jeg slet ikke snilde til at kunne ordne sådan noget . er ikke særlig hifi-skarp
(er der forresten andre som har fået en privat besked om at gå ind slette deres efternavn i deres profil?) er der noget problem i det ??? for det er mig der sender disse private beskeder, jeg gør det kuin i en god mening |
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
| er der noget problem i det ??? for det er mig der sender disse private beskeder, jeg gør det kuin i en god mening |
|
|
Why? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
| var det ikke en god ide og finde ud af hvorfor der lige var det sus og få det rettet i stedet for at bare klippe to ledninger over, men det var da en hurtig måde og få problemet løst vis man ikke skal bruge den ingang til noget |
|
|
De fejl er nok fundet. Den "metaldims" der faldt ud, er et lille stykke fjederstål som er en del af mikroswitchen. Det er årsagen til at båndoptagerdelen ikke kan slukkes. Det brum og støj han hører skyldes højst sandsynligt optageomskifteren der svigter. De to fejl kunne nok rettes, men der vil sikkert være flere mekaniske fejl også som gør båndoptageren ubrugelig. Da han heller ikke ønsker at bruge båndoptageren alligevel, synes jeg da at det er en udmærket løsning at koble den fra.
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er der slet ikke noget galt i... og jeg takker for advarslen. tror mig jeg fik lidt et chok i morges da jeg så et link som passede til mig og at jeg var blevet tjekket. men helt fint .
|
| Til top |
|
| |
D.Duck Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tuel
Tak for de pæne ord. Det var rart at høre at dine problemer med din Beocenter 1600 er løst, selvom der vist nok var en enkelt der syntes vi kom lidt for let om ved det.
Beocenter 1600 og andre lignende apparater var fra B&O's side et forsøg på at lave produkter i den lidt billige ende af skalaen. Båndoptageren især, var meget simpelt konstrueret, var uden Dolby og med et forholdsvis simpel løbeværk. Selv da den var ny var der meget sus fra båndoptageren. Jeg sad dengang på et radioværksted og kan tydelig huske flere kunder der var skuffede over dens præstationer. Man skal bare lige huske på, at produktet aldrig har været tænkt som et Hi-Fi produkt, men kun som almindelig underholdnings maskine. Radiodelen var derimod i sædvanlig B&O kvalitet og forstærkeren var dog også ganske rimelig, sammenlignet med hvad der ellers blev tilbudt dengang i første halvdel af 70'.
Mvh Per H
|
| Til top |
|
| |