| Sendt: 08 August 2012 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i fødselsdagsgave fået en brugt Beo5 fjernbetjening, som jeg gerne vil have til at fungere med mit udstyr (ikke B&O). Mit ir-udstyr er: - Strong SRT 8410 set-top box
Jeg har allerede fundet xml-filer til projektoren, x-boxen samt til de fleste funktioner på tv'et. Jeg mangler dog at kunne skifte til de forskellige HDMI inputs på samsung-tv'et via ir. Dette er funktioner, som den originale fjernbetjening ikke har, og det er derfor ikke muligt at afkode dem. Er der én herinde, som ligger inde med disse ir-koder i et format, som beo5 kan håndtere? Jeg har fundet følgende side http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-discrete/thre ad.cgi?3443, som har koderne i philips pronto formatet (så vidt jeg kan se), men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg danner xml-filerne med disse data. Ligeledes vil jeg gerne høre om der er nogen der ligger inde med koderne til min Strong set-top box, eller en anden af deres bokse, da de sandsynligvis benytter samme koder.
Som en plan B, har jeg lavet et lille kredsløb med en photo-diode, som jeg kan koble til mit oscilloskop til at afkode de fjernbetjeninger jeg ikke kan finde i nogle databaser (ASUS, Strong samt no-name switch). Er der nogen de kan hjælpe med at danne en xml-fil med disse bit-streams? Hvis der er nemmere måder at løse mit problem på, så lytter jeg selvfølgelig gerne :) Venlig hilsen Mads
|