Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny sub istedet for SVS PB12-Plus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Skal have mig en ny sub, pga. min SVS PB12-Plus er fysisk for stor til min stue, kan ikke få den integeret sammen med mine andre møbler, der hvor den lyder bedst er ikke et visuelt godt sted.

Så jeg vil ud og have mig 2stk 12" istedet for, de er nemmere at "skjule"

jaja køber ikke hifi for syns skyld, men alligevel gør jeg nok lidt da det skal befinde sig i min hverdags stue.

Hvilken 12" sub ville i mene jeg burde skulle kigge nærmere på (skrive gerne model og hvor den kan købes) som kan gøre det lige så "godt" som en PB12 plus, krav er de ikke må være alt for store.

Har kigget lidt på SVS SB12-Plus http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;subgroup=799&id=3396 <--- så ved i lidt om den cirka størrelse jeg har i tankerne.

Skulle der være en som var interesseret i en SVS PB12 plus kan i kigge under marked.

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 April 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

har du kigget på Velodyne. de har lidt forskelligt at byde på.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Dem kan jeg varmt anbefale!.

Jeg er selv i besiddelse af en 1200R og den er rigtig fed!..
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007
Sendt: 27 April 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

hvis du er glad for svs, så synes jeg da du skal overveje sb12 plus... så har du lidt en fornemmelse hovrdan det kommer til at lyde... men ellers tror jeg du vil blive meget glad for velodyne spl1200.. de købes hos www.csn-teknik.dk

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Du finder ikke en lille lukket 12" der kan det samme som en PB12-Plus, det er den ubehagelige sandhed. Men med to stks kommer du nærmere, og vil ha mindst lige meget lydtryk ned til ca 30hz.

Jeg har selv byttet ud en PB12-Plus med to SB12, og hvad integration angår er løsningen med 2 subs en del bedre, og ikke mindst nemmere. Men når der er tale om lydtryk til film så kan de to tilsammen ikke helt det som min PB12 kunne.

Du kan også vurdere at beholde PB12'en, bruge den kun til film og købe en SB12 som du kan pladsere nesten hvor som helst og bruge den til musik?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007
Sendt: 27 April 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

manicminer : det tror jeg ikke hav vil , da han jo skriver den er for stor til hans stue.. (vil vædde med han har en kæreste , der siger den skal ud hehe)

men hvorfor er det du har skiftet din svs pb12 plus ud med to sb12plus?? i din anmeldelse skriver du jo kun super gode ting om den...  du skal måsker ud og have en pb13 ultra

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i lang tid haft en drøm om to subs på frontrækken, og jo mere jeg tænkte på det jo bedre virket ideen. Havde jeg haft pladsen til to PB12 ville jeg bare ha købt en ekstra, men da det ikke kunne la sig gøre blev det til to SB12. Løsningen med to subs spiller også forrygende til musik. Men havde jeg penger til det ville jeg straks ha købt en PB13. Når man først har haft en sub der uanstrængt leverer i den dybeste bassen er det svært at klare sig foruden.

Og det er hvad jeg vil sige om små subs, så lenge man bare undgår at høre en stor vil man kunne leve lykkelig til sine dagers ende med den lyden de leverer til film, men har man først haft en stor vil man altid komme til at savne følelsen af at blive masseret af lydbølger : )

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Bruger kun subben til film.

Hmm det ikke nemt at vælge, især når man ikke kan komme ud og høre de forskellge i action.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

du kan prøve at tage kontakt til http://csn-teknik.dk/ han forhandler velodyne. han kan formentlig låne dig en sub. men få en snak med ham. han tilbød en af mine kamerater at sende et helt anlæg til sverige på prøve, han skulle dog selv dække portoen. men det kan jo hurtigt være penge godt givet ud.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Er det kun til film så bliver det lidt værre da de små subbene som sagt ikke kan det samme som PB12 i den dybeste bassen. Hvad med en af cylinderene? De er ikke så smukke visuelt, men de kan lægges ned på siden og dermed gemmes væk bagom feks en sofa, og dessuden er det en perfekt løsning for at købe en PC Ultra . Eller så er der løsningen med 2 PB10 der typisk kan stilles væk under feks et sidebord, med 2 subs er det heller ikke længere så vigtigt at de er pladseret perfekt hver og for sig da du hører/føler summen af lyden.

Ellers om du skal over i den lukkede verden skal du som minimum have en 15" eller to 12". Om en 15" er mulig er SPL1500-R et udmærket alternativ, dog ved jeg ikke om den endnu er til at købe og hvis så hvad den koster. Skal det være to lukkede 12" er SB12 et udmærket alternativ da de samlet koster mindre end en enkelt SPL1200-R

Om du skal forsøge nogle forskellige løsninger hjemme hos dig selv er der jo 45 dagers åbent køb på SVS, og måske kan andre forhandlere tilbyde noget lignende. Og uanset hvad du evt tager hjem på prøve skal du være mere end velkommen hos mig for at teste det op i mod 1 eller 2 SB12

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er er indforstået med at jeg ikke vil få den samme glæde nede i de laveste frekvenser, men jeg må desværre nøjes

Har prøvet at have min PB12 plus til at stå bag sofaen, der ville den også godt kunne blive da den så er "usynlig" meeen jeg synes ikke det er den optimale sted at placere den i min stue, synes jeg kan fornemme subben er placeret bag mig. En løsning kunne måske være bare at lade den stå bag sofaen også købe en SB12 som så kunne stå sammen med mine front højtaler????

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det kunne være en løsning der ville afhjælpe integrationen. Det du da skal gøre er at filtrere væk den dybeste bassen fra SB12'ern da den ellers ville havne i problemer længe før PB12'ern. Det kan du nemt gøre ved at sætte Room Gain Compensation kontrollen til 'small'. Når den dybeste bassen er filtreret væk kan SB12 holde bedre følge med PB12.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes