Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg har lige købt mig et monter af en rørbandit og det er første gang jeg prøver en med kt88 rør men jeg må sige at jeg syntes at de godt kan være
lidt hårde i toppen og først troede jeg at det "bare" var forstærkeren man kan læse mig til et par steder andre har samme synspunkt som jeg.
Er der andre herinde som har andre erfaringer som jeg omkring disse rør, de er jo utroligt åbne og måske en lidt mere blød top var at foretrække hvis
jeg sku sætte en finger et sted.
Har læst flere steder at kt 120 sku være mere nænsom og afrundet. Er der nogen herinde der har skiftet fra kt 88 til kt 120 og kunne dele deres
oplevelse?
PS jeg har undersøgt at min forstærker kan "bære" nogle kt 120 rør da de har lidt andre specs jo:-)
På forhånd tak
Mvh
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kt88 kan lyde fantastisk, og silkeblødt, det kommer an på konstruktionen af forstærkeren.
Alle rør kan i princippet lyde fantastisk, hvis bare forstærkeren er god nok.
De forskellige fabrikanter kan lyde forskelligt, men de fleste af de moderne russiske rør holder ikke særlig længe, der iblandt Kt120.
De lyder fint nogle få måneder, derefter bliver de "trætte", pga. dårlig vacum.... Gælder især kt120 og de nye gold lion.
De nye kinesere, og Rør fra JJ, holder for det meste bedre.
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Ok jamen det er heller ikke fordi jeg siger det lyder dårligt men jeg er bare vant til min anden silkebløde forstærker hvor denne er mere hidsig!
Kan se der er nogle stykker som også siger de kt88 kan være lidt hårde hvor de har prøvet lidt forskellige rør. 6550 kt 66 og kt 88 og kt 120
Hvilke rør ville du foreslå hvis man godt kan lide en super lækker blød top? (PS jeg ved godt der også kommer an på forstærkeren)
Mvh
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal også lige se på de små rør, Der kan være stor forskel på dem også.
hvilke rør sidder der i nu
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De 4 af dem er nogle Philips ecc82 og de andre er nogle 12ax7a USA står der bare!?
Jeg har flere forskellige sæt nos i ecc82 men ingen andre ecc83
Mvh
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min erfaring med KT88 er nærmest lige modsat!
Jeg har haft tre forstærkere med KT88 rør hvor de to var lidt for mørke i lyden til min smag, den sidste lød dejlig opløst.
Alle med Shugaung rør fra Kina.
Umiddelbart burde det være pre rørene som skaber balladen, men Philips lyder sprøde i lyden så det hænger ikke rigtig sammen.
Men måske passer Kt88 bare ikke ind i dit setup?
Mvh
Blackstef
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
ABaudio skrev:
Hej,
Kt88 kan lyde fantastisk, og silkeblødt, det kommer an på konstruktionen af forstærkeren.
De forskellige fabrikanter kan lyde forskelligt, men de fleste af de moderne russiske rør holder ikke særlig længe, der iblandt Kt120.
De lyder fint nogle få måneder, derefter bliver de "trætte", pga. dårlig vacum.... Gælder især kt120 og de nye gold lion.
Mvh
Allan |
|
|
Hej Allan
Ok jamen det er heller ikke fordi jeg siger det lyder dårligt men jeg er bare vant til min anden silkebløde forstærker hvor denne er mere hidsig!
Kan se der er nogle stykker som også siger de kt88 kan være lidt hårde hvor de har prøvet lidt forskellige rør. 6550 kt 66 og kt 88 og kt 120
Hvilke rør ville du foreslå hvis man godt kan lide en super lækker blød top? (PS jeg ved godt der også kommer an på forstærkeren)
Mvh |
|
|
Hej,
Din forstærker er absolut ikke det meste silkebløde i toppen, men det kan selvfølgelig hjælpe lidt at rode med rør, men i bund og grund
Er det altid konstruktionen der står for langt den største del af lydsignaturen.
Evt. nogle 6189 sylvania, large plate ville ha en varmere signatur end dine philips ecc82, pyndt tubes har dem til små penge.
General electric 12ax7 har også en god varme, men koster tit lidt.
De ting kan ændre noget på det, hvilke typer kt88 sidder der i nu?
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackstef skrev:
Hej
Min erfaring med KT88 er nærmest lige modsat!
Jeg har haft tre forstærkere med KT88 rør hvor de to var lidt for mørke i lyden til min smag, den sidste lød dejlig opløst.
Alle med Shugaung rør fra Kina.
Umiddelbart burde det være pre rørene som skaber balladen, men Philips lyder sprøde i lyden så det hænger ikke rigtig sammen.
Men måske passer Kt88 bare ikke ind i dit setup?
Mvh
Blackstef |
|
|
Hej
Ja det er jo det sjove ved denne verden her.m noget passer ind det ene sted men ikke det andet:-)Skal lige prøve imorgen med nogle andre ecc82
som jeg har liggende, skal helt klart prøve lege lidt med det.
Min forstærker er uhyre velopløst, nok noget det mest veloplyste jeg nogensinde har prøvet!
Bare træls der ikke står noget på mine formodede kt88 rør men kan måske være 6550 men man kan ikke rigtigt se forskel på dem vel?
Mvh
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken fortærker er det?
Efter hvad jeg har hørt, vil KT120 nok nærmere lyde hårdere end KT88, alt andet lige. Men som en anden skrev, så
afhænger det helt af forstærkerens konstruktion.
En mulighed er måske, at den er født med ikke særligt godt matchede udgangsrør. I en push-pull konstruktion, vil det
somme tider give hårhed pga ulige forvrængning (typisk 3.-ordens).
Hvad siger forhandleren? Det kan jo være at den bare skal justeres.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
don dario skrev:
ABaudio skrev:
Hej,
Mvh
Allan |
|
|
Hej Allan
Mvh |
|
|
Hej,
Din forstærker er absolut ikke det meste silkebløde i toppen, men det kan selvfølgelig hjælpe lidt at rode med rør, men i bund og grund
Er det altid konstruktionen der står for langt den største del af lydsignaturen.
Evt. nogle 6189 sylvania, large plate ville ha en varmere signatur end dine philips ecc82, pyndt tubes har dem til små penge.
General electric 12ax7 har også en god varme, men koster tit lidt.
De ting kan ændre noget på det, hvilke typer kt88 sidder der i nu?
Mvh
Allan |
|
|
Hej Allan.
Nej det er den ikke men virkeligt velopløst. Men ja jeg elsker varme og musikalitet.
Jeg aner ikke hvad det er for rør der sidde i den af kt 88, der står intet på dem og de kuNne vel egentligt også være nogle 6550 da jeg ikke syntes
man kan se forskel på dem?
Jeg har nogle gamle mullard fra 1957 ecc 82 som spiller virkeligt godt og med varme. Har nogle nogle telefunken osv og det vil jeg lege med imorgen.
Hvad er de bedste kt 88 i din verden? Og dernæst så de mest musikalske?
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du købt den fra ny af
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Hvilken fortærker er det?
Efter hvad jeg har hørt, vil KT120 nok nærmere lyde hårdere end KT88, alt andet lige. Men som en anden skrev, så
afhænger det helt af forstærkerens konstruktion.
En mulighed er måske, at den er født med ikke særligt godt matchede udgangsrør. I en push-pull konstruktion, vil det
somme tider give hårhed pga ulige forvrængning (typisk 3.-ordens).
Hvad siger forhandleren? Det kan jo være at den bare skal justeres. |
|
|
Det er en rogue Zeus og den er købt brugt så der er ikke meget at gøre der men det er Helle ikke en fejl men har bare lagt mærke til den er så super
velopløst at den er lidt skarp i toppen.
Ok så skal de godt nok ikke være kT120 . Sjovt har ellers læst et par steder at de sku være mere smooth!?
Mvh
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
har du købt den fra ny af |
|
|
nej brugt:-)
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men tror det er nogle EH kt 88 rør der sidder i den:-)
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok følge allans råd med, at prøve at skifte småsignal rørene.
Men Rogue er jo, som du også selv skriver, kendt for at lave rørforstærkere med punch og præcision.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det prøver jeg imorgen og se prøver jeg nogle andre ecc83 og bestiller dem et sted. Jeg er ikke glad for der bare står USA og ikke andet på dem:-)
Det skal jeg da lige love for, det er helt vildt! Men sikkert en mellemtone, der er godt knald på!
Mvh
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener folk herinde er de bedste kt88 rør eller nogen der svare de kt 88 såsom kt 66 osv
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke de beste erfaringer med Electro-Harmonix. jeg kan se på nettet at de godt kan være lidt lyse i det så det kunne godt være der at
hunden ligge begravet
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, det ville da være lækkert hvis andre rør bare kunne dæmpe toppen en smule! Hvad spiller du med at kt 88 rør og de andre små typer?
Mvh
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hvad mener folk herinde er de bedste kt88 rør eller nogen der svare de kt 88 såsom kt 66 osv
Mvh |
|
|
Jeg ville nok vælge JJ Kt88, de er gode, og passer ok til den spænding, og strøm der er i din forstærker, de russiske rør er blevet dårligere
Og dårligere de sidste 4-5 år.
Men igen, det vil ikke fjerne dit problem, men hjælpe en smule på det.
Det ville give lidt mere at skifte overførings kondensatorer, da det er en lidt tvivlsom kvalitet der sidder i som standard.
mvh
Allan
|
Til top |
|
|