Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: KT88 lyden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
Entusiasten skrev:
ABaudio skrev:

De forskellige fabrikanter kan lyde forskelligt, men de fleste af de moderne russiske rør holder ikke særlig længe, der iblandt Kt120.
De lyder fint nogle få måneder, derefter bliver de "trætte", pga. dårlig vacum.... Gælder især kt120 og de nye gold lion.

Mvh
Allan

Kan du dokumentere det på nogen måde, eller bare uddybe det lidt?

Jeg synes det er en meget hård udtalelse, specielt fra en rør forhandler, som måske burde vide bedre? Så jeg tvivler lidt på at du har
langstidstestet det seriøst, med flere forskellige rør-skift? Det har du ikke, vel?

Sådan en udtalelse kunne jo få folk til at gå forbi en rigtig god oplevelse.

Tung-Sol KT120 er gennemtestet over lang tid, af flere store rør-mærker inden for branchen. Her kan jeg nævne Audio Research, Leben, og Jadis
(som du jo forhandler).

Roger A. Modjeski fra Music Reference | RAM Tubeworks, som er en af de dygtigste inden for branchen, og ved om nogen noget om rør og rør-
konstruktioner. Han har langtids-testet røret (da han netop ikke var blandt dem der var hurtigt ude og sige at det er bare ååå så fantastisk et rør
– nej, han ventede til han havde tjekket det ordentligt ud, inden han kom med sin mening om det).
Han mener at det er et fremragende rør – hvilket det også er.

http://www.jacmusic.com/ i Tyskland ved også lidt om rør, og når han siger at det er et godt rør, så er der noget om snakken.

Jeg har selv kørt med Tung-Sol KT120 i længere tid nu (kommer fra JJ KT88, som er det bedste KT88 pt. – her er jeg helt enig med dig).

Der er helt klart smæk på det rør, jeg kører det med samme bias som med KT88. Det står snorelige time efter time, dag efter dag.

Bunden er bedre end det bedste KT88 jeg har hørt, det samme gælder toppen. Den er fremragende. Mere glat, opløst og aldrig hård. Men helt
åben. Bunden er tilsvarende mere nuanceret og lyder aldrig ”entonet”. Mellemtonen er det samme som på det bedste KT88. Fantastisk.

KT120 er et super rør med fremragende lyd, som får min bedste anbefaling. Jeg startede med at bruge KT88 rør i 2005.

Kt 12o har et godt navn, og du kan sælge forstærkere på det, derfor bruger mange det. Og jeg garanterer dig for at
Når nogle af de store fabrikanter har problemer med dem, kommer det Ikke ud til slutbrugerne, det bliver holdt tæt til
Kroppen. Fabrikanterne saver ikke den gren over som de selv sidder på.
Der har været rigtig mange problemer med dem i Audio research forstærkere bla., har selv repareret flere af dem.
Roger, som jeg har kendt i mange år, og har handlet med hans rør i mange år, advarer stærkt imod kt150...(hvor han selv var hyret for at lave
nogle af de indledne test)..... Og han er også selv udmærket klar over problemer med kt120.
Men igen, intet kommer ud til de potentielle slutbrugere, så mister fabrikanterne jo penge.
Kt 120 virker rigtig fint i starten, og lyder godt..... Men, efter få måneder bliver vacumet så dårligt, at de bliver slatne, langsomme, uden dybde
og forvrængede i lyden.... Det sker hurtigere i nogle konstruktioner, end andre, men det sker.
Det kan nemt ses på deres sidegetre...(det blanke på siderne)... Det meste forsvinder, og forvitre i løbet af få måneder
Pga. tiltagende dårligt vacum.... Og det sker også i dine rør....Det er et stort problem med alle de russiske rør i øjeblikket, og
Bla. gold lion rørene har samme problemer.... ( men ikke så mærkeligt, da de alle er lavet på samme fabrik9
de ting er kendt af de fleste teknikere rundt omkring, men igen, de tjener penge på at sælge rørene....Og saver ikke grenen over...:-)

Allan

Hej Allan

Det er klart at fabrikanterne ikke gør det - det gør de jo ikke i nogen steder. Jeg arbejder selv i en R&D afd., og ved da godt at der kommer
noget ud en gang imellem som ikke skulle have været ud i den tilstand. Men det siger vores virksomhed selvfølgelig ikke noget om til
omgivelserne (såfremt det ikke er skadeligt for brugeren).

Det er jo en naturlov :-)

Ok, så lad os sige at det er så skidt som du gerne vil gøre det til. Hvorfor er der så ikke flere på fora rundt om i verden som nævner de forhold
som du kender til?

Slutbrugeren, mig, hvorfor har jeg ikke opdaget det? Fordi jeg ikke kan høre? Hvad med alle de andre der bruger dem og har gjort det længe,
kan de heller ikke høre?

Tror du det kan hænge sammen med at folk ikke har forstand på det de gør, stopper dem i forstærkere som ikke kan køre ordentligt med dem,
stiller bias alt for højt eller lignende?

Nu må du rette mig hvis jeg er gal på den, men hvis vakummet forsvinder, får du vel ikke umiddelbart dårligere lyd? Men røret brænder blot
hurtigere ud.
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
ABaudio skrev:
Boydk skrev:
KT 120 er et fremragende rør. Det er meget stabilt, driver ikke når først bias er indstillet, og lyder fantastisk. Eneste ting man skal huske er, at det bruger lidt mere i glød end KT 90/KT 88/6550, så altid en god idé at checke med fabrikanten, om glødevikling på nettrafo kan bære det ekstra, inden man skifter.

Ok, hvor har du prøvet dem?, og i hvilke konstruktioner?

Mvh
Allan

Heyyyy Allan, sidst i et par Octave (V-50 & V-70). Tvivler bestemt ikke på din (store) viden om rør, men begge har kørt i tæt på 24 mdr. uden at udvise nogle af de problemer, du beskriver. De blev smidt i på min anbefaling, så nu er jeg da ved at skide i bukserne

Hej
Octave forstærkerne kører rørene lidt anderledes... Pentode koblet, og lav gitter spænding.
Og som sagt, de bliver ved med at virke, men mister vacum, og en stor del af deres lydkvalitet...(prøv og sæt et helt nyt sæt rør i, og sammenlign lyden...)
Prøv og ta et helt nyt kt120, og sammenlign størrelse af getteret på siderne.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:
Ja golde lion skal man holde sig fra. 1/3 af mine gik døde efter blot en uge.

Shunguang kt88 eller JJ holder nærmest evigt. JJ er lidt mere levende i lyden. Kineseren lidt mere tilbagelænet.

Intressant;-) Jeg hælder nok mest til noget lidt tilbagelænet men det er jo smag og behag;-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Entusiasten skrev:
ABaudio skrev:
Entusiasten skrev:
ABaudio skrev:

De forskellige fabrikanter kan lyde forskelligt, men de fleste af de moderne russiske rør holder ikke særlig længe, der iblandt Kt120.
De lyder fint nogle få måneder, derefter bliver de "trætte", pga. dårlig vacum.... Gælder især kt120 og de nye gold lion.

Mvh
Allan

Jeg synes det er en meget hård udtalelse, specielt fra en rør forhandler, som måske burde vide bedre? Så jeg tvivler lidt på at du har
langstidstestet det seriøst, med flere forskellige rør-skift? Det har du ikke, vel?

Tung-Sol KT120 er gennemtestet over lang tid, af flere store rør-mærker inden for branchen. Her kan jeg nævne Audio Research, Leben, og Jadis
(som du jo forhandler).

Roger A. Modjeski fra Music Reference | RAM Tubeworks, som er en af de dygtigste inden for branchen, og ved om nogen noget om rør og rør-
konstruktioner. Han har langtids-testet røret (da han netop ikke var blandt dem der var hurtigt ude og sige at det er bare ååå så fantastisk et rør
– nej, han ventede til han havde tjekket det ordentligt ud, inden han kom med sin mening om det).

http://www.jacmusic.com/ i Tyskland ved også lidt om rør, og når han siger at det er et godt rør, så er der noget om snakken.

Jeg har selv kørt med Tung-Sol KT120 i længere tid nu (kommer fra JJ KT88, som er det bedste KT88 pt. – her er jeg helt enig med dig).

Der er helt klart smæk på det rør, jeg kører det med samme bias som med KT88. Det står snorelige time efter time, dag efter dag.

Bunden er bedre end det bedste KT88 jeg har hørt, det samme gælder toppen. Den er fremragende. Mere glat, opløst og aldrig hård. Men helt
åben. Bunden er tilsvarende mere nuanceret og lyder aldrig ”entonet”. Mellemtonen er det samme som på det bedste KT88. Fantastisk.

KT120 er et super rør med fremragende lyd, som får min bedste anbefaling. Jeg startede med at bruge KT88 rør i 2005.

Kt 12o har et godt navn, og du kan sælge forstærkere på det, derfor bruger mange det. Og jeg garanterer dig for at
Når nogle af de store fabrikanter har problemer med dem, kommer det Ikke ud til slutbrugerne, det bliver holdt tæt til
Kroppen. Fabrikanterne saver ikke den gren over som de selv sidder på.
Der har været rigtig mange problemer med dem i Audio research forstærkere bla., har selv repareret flere af dem.
Roger, som jeg har kendt i mange år, og har handlet med hans rør i mange år, advarer stærkt imod kt150...(hvor han selv var hyret for at lave
nogle af de indledne test)..... Og han er også selv udmærket klar over problemer med kt120.
Men igen, intet kommer ud til de potentielle slutbrugere, så mister fabrikanterne jo penge.
Kt 120 virker rigtig fint i starten, og lyder godt..... Men, efter få måneder bliver vacumet så dårligt, at de bliver slatne, langsomme, uden dybde
og forvrængede i lyden.... Det sker hurtigere i nogle konstruktioner, end andre, men det sker.
Det kan nemt ses på deres sidegetre...(det blanke på siderne)... Det meste forsvinder, og forvitre i løbet af få måneder
Pga. tiltagende dårligt vacum.... Og det sker også i dine rør....Det er et stort problem med alle de russiske rør i øjeblikket, og
Bla. gold lion rørene har samme problemer.... ( men ikke så mærkeligt, da de alle er lavet på samme fabrik9
de ting er kendt af de fleste teknikere rundt omkring, men igen, de tjener penge på at sælge rørene....Og saver ikke grenen over...:-)

Allan

Hej Allan

Det er klart at fabrikanterne ikke gør det - det gør de jo ikke i nogen steder. Jeg arbejder selv i en R&D afd., og ved da godt at der kommer
noget ud en gang imellem som ikke skulle have været ud i den tilstand. Men det siger vores virksomhed selvfølgelig ikke noget om til
omgivelserne (såfremt det ikke er skadeligt for brugeren).

Det er jo en naturlov :-)

Ok, så lad os sige at det er så skidt som du gerne vil gøre det til. Hvorfor er der så ikke flere på fora rundt om i verden som nævner de forhold
som du kender til?

Slutbrugeren, mig, hvorfor har jeg ikke opdaget det? Fordi jeg ikke kan høre? Hvad med alle de andre der bruger dem og har gjort det længe,
kan de heller ikke høre?

Tror du det kan hænge sammen med at folk ikke har forstand på det de gør, stopper dem i forstærkere som ikke kan køre ordentligt med dem,
stiller bias alt for højt eller lignende?

Nu må du rette mig hvis jeg er gal på den, men hvis vakummet forsvinder, får du vel ikke umiddelbart dårligere lyd? Men røret brænder blot
hurtigere ud.

Hej Lars,
Vacummet er alt afgørende for lydkvaliteten, det er netop derfor der kan gå en strøm i et elektronrør, fordi der er et vacum, hvor elektronerne kan vandre.
Man ligger ikke rigtig mærke til, lydkvaliteten falder langsomt, men du kan nemt høre det en dag, når du prøver et nyt sæt rør. Jeg ville ønske det ikke var sådan, for jeg solgte masser af dem.
Ikke altid folk på div. forums har den største erfaring, tværtimod.... Og igen, man regner jo ikke med det, fordi alt kører
i princippet som det skal..... Men en dag kigger man tilfældigt på getteret, og tænker, der er sgu noget galt.... Sådan skal det se ud efter 10 år.
Så prøver man nogle nye rør, og så er det nemt at høre..... Og man opdager at det samme er sket i alle de forstærkere
Hvor rørene er sat i...(og det er mange)
Har så snakket med flere andre rundt omkring siden, der har oplevet det samme.
Og rørene har kørt meget meget konservativt.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
Entusiasten skrev:
ABaudio skrev:

Mvh
Allan

(som du jo forhandler).

Allan

Det tror jeg ikke på. Det må være længe siden at du har talt med ham :-)

Roger ANBEFALER KT120 i dag, men gjorde det ikke i starten da det kom frem. KT150 er en helt anden sag - ikke nær så godt et rør - den er jeg
ligeglad med.

Roger har mange kunder som er glade for KT120, og han anbefaler ikke noget som han ikke kan stå inde for. Det gør du jo heller ikke :-)

Her kan du se hvad han skrev for et par år siden på AudioCircle (og det tror jeg næppe at han gør hvis han ikke mener det - tror du?):

Her kan du se hvad han skrev for nylig:

Jeg er ikke i tvivl, heller ikke efter at have kørt med dem. Slet ikke efter at have hørt dem.

Men nu sidder de jo også i en rørkonstruktion som selv ikke Kondo kan komme efter :-)

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

...:-)....Husk på, det er forretning og levebrød..... Vi har selv meldt tilbage til Roger om problemerne flere gange, og det har andre også gjort, men som verden er i dag, er han nødt til at handle med dem.... Alle folk vil ha dem, og hvis de ikke kan købe dem hos ham, køber de dem hos hans konkurrenter..... Og han lever primært af at sælge rør... Ikke forstærkere..... Ha ha...:-)... Kondo kan nogle helt andre ting.
Jeg ville da ønske jeg selv kunne blive ved med at sælge dem, fordi de er så hyped alle steder, at der er gode penge i dem.

Mvh
Allan

Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo en underlig verden vi lever i, så jeg kan da komme i tvivl.

Jeg er godt nok spændt på om jeg kommer til at opleve det samme. En ting er sikkert, når så mange og "store" velanskrevne firmaer bruger dem
- og de sælger jo en del forstærkere sammelagt må man nok sige. Så må der komme et mega HYYYYYYYLLL fra brugere rundt omkring i verden,
når alle disse rør mister deres vakum og bliver "slatne, langsomme, uden dybde
og forvrængede i lyden"...

Det virker mærkeligt at man ikke har fanget "vakum aftager", "gitrene forvitre" etc. i produktionen under test. Det virker jo næsten for tumpet til
at være sandt.

Rogue Audio, Jadis, Audio Research, Music Reference, Leben og flere sælger med de rør. Flere af dem udelukkende med KT120.

Hahaha, det lyder jo ikke godt, så burde vi vel nok komme til at høre det på selv Nerds.dk

Men indtil nu, er der ikke nogen der har skrevet noget nævneværdigt...

Jeg kommer lige til at tænke på at kennethjensen på et tidspunkt, for kun et år siden ca. på nerds, skrev at JJ Tesla KT88 var et skod rør, det var
ikke til noget som helst, og gik i luften hele tiden
Og nu er du og jeg enige om at det er noget af det bedste, hehe.

Så meget for forums og den eneste sandhed...

Nææe, man må sku prøve selv du, så jeg skal nok komme tilbage om et års tid, med ny status på KT120 drift.

jarech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2008
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hej don d,

Har lige skiftet til kt120 rør for lidt mere end 1 måned siden i min sfl power 1 , det var en aha oplevelse , der kom en langt bedre udskillelse af instrumenternes placering i lydbilledet samt flere detaljer og punch . De gl. rør-sæt var tungsol 6550 og svetlana 6550c . Nu håber jeg at Allan's forudsigelser jkke holder stik men jeg tjekker bias jævnligt og den har ikke rykket sig siden den første justering ved rør skiftet.

Mvh.
Jan

@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej jarech

Ja, de er ultra stabile. Hvad er en sfl power 1, og hvor mange rør bruger den? Hvor meget kører du med i bias?

Med venlig hilsen
Lars
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Entusiasten skrev:
Ja, det er jo en underlig verden vi lever i, så jeg kan da komme i tvivl.

Jeg er godt nok spændt på om jeg kommer til at opleve det samme. En ting er sikkert, når så mange og "store" velanskrevne firmaer bruger dem
- og de sælger jo en del forstærkere sammelagt må man nok sige. Så må der komme et mega HYYYYYYYLLL fra brugere rundt omkring i verden,
når alle disse rør mister deres vakum og bliver "slatne, langsomme, uden dybde
og forvrængede i lyden"...

Det virker mærkeligt at man ikke har fanget "vakum aftager", "gitrene forvitre" etc. i produktionen under test. Det virker jo næsten for tumpet til
at være sandt.

Rogue Audio, Jadis, Audio Research, Music Reference, Leben og flere sælger med de rør. Flere af dem udelukkende med KT120.

Hahaha, det lyder jo ikke godt, så burde vi vel nok komme til at høre det på selv Nerds.dk

Men indtil nu, er der ikke nogen der har skrevet noget nævneværdigt...

Jeg kommer lige til at tænke på at kennethjensen på et tidspunkt, for kun et år siden ca. på nerds, skrev at JJ Tesla KT88 var et skod rør, det var
ikke til noget som helst, og gik i luften hele tiden
Og nu er du og jeg enige om at det er noget af det bedste, hehe.

Så meget for forums og den eneste sandhed...

Nææe, man må sku prøve selv du, så jeg skal nok komme tilbage om et års tid, med ny status på KT120 drift.

Ja, det er en underlig verden vi lever i....:-)
Og det er en verden der er styret af penge, og mode..... Og mode har meget at sige inden for Hifi verdenen.
Og når noget er vildt hypet, og moderne, er man som fabrikant "nødt" at bruge de rør der nu er moderne.... Ellers mister man salg til
Konkurrenten.
Rørene idag bliver billigere og billigere, og må ingenting koste at producerer, og konkurrencen er benhård....Og forbrugerne vil ikke betale.
I 1950-1960 erne kostede et godt rør en halv ugeløn, idag må de ikke koste mere end en halv timeløn.... Ingen penge at producerer for.

For 10-15 år siden, da man købte de "gamle" winged C rør, fik man super kvalitet til pengene.... Jeg har flere sæt af de gamle 6550 kørende, som
har kørt over 10 år, og de er stadig som nye, lyder fantastisk. og med super vacum stadigvæk.

Problemet idag, og alle fabrikanterne ved det udemærket godt, er at der er ingen af de nye rør der holder særlig længe... ingen, af dem som
bliver produceret i store mængder er af god nok kvalitet..... Ikke noget af det der holder.... Men kt120 holder bedre end de fleste andre, de går
Ikke særlig meget i stykker, i forhold til de andre billige rør, Men, man ved også godt at de brænder hurtigt ud, mister vacum, og lydkvalitet.
Så af alle onder, vælger alle dem, der i det mindste holder, og ikke brænder forstærkerne af, og så må man leve med de bagdele der nu er.

Det er noget man snakker meget om i krogene...(og nej, det kommer ikke frem i noget forum)..... Men verden, og kunderne, vil ha billige rør,
Og billige rørforstærkere.
Det er også et stort problem med bla. gold lion rørene, og især tung sol el34.

Mvh
Allan

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jarech skrev:
Hej don d,Har lige skiftet til kt120 rør for lidt mere end 1 måned siden i min sfl power 1 , det var en aha oplevelse , der kom en
langt bedre udskillelse af instrumenternes placering i lydbilledet samt flere detaljer og punch . De gl. rør-sæt var tungsol 6550 og svetlana 6550c .
Nu håber jeg at Allan's forudsigelser jkke holder stik men jeg tjekker bias jævnligt og den har ikke rykket sig siden den første justering ved rør
skiftet.Mvh.Jan

Hej Jan,
Om de er helt stabile når det gælder bias, har intet at gøre med dårligt vacum i længden, det ændre ikke på din bias. Kun i meget specielle tilfælde.
Og desværre holder mine forudsigelser stik..... Kom forbi, så kan jeg vise dig adskillige udbrændte kt120, og hvordan man kan se tegnene.

mvh
Allan

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

kan du ikke ligge nogle billeder op så vi alle kan se det

jarech
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Sonic Frontiers Inc. Power 1 , push-pull 55 watt 2 rør i hver side og 55 mA. i bias .

Hej Allan,

Jeg er novice ud i rør teknologi , men " rør opgraderingen " er en af de pakker som Parts Connexion tilbyder som upgrade af SFI produkter der i sin tid bla.blev designet af Chris Johnson da han var direktør af SFI inden de blev opkøbt og lukket. Som du ved er han nu Parts Connexcion .
Jeg tror ikke at konstruktøren vil tilbyde noget der i sidste ende vil ødelægge ens forstærker.
Men jeg vil holde øje med getter tilstanden på mine rør , når du nu nævner at de begynder at mindske vakuum efter nogen tid.

Mvh.
Jan

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
kan du ikke ligge nogle billeder op så vi alle kan se det

Hej
Jeg fatter intet om computere, og har ikke en iphone......:-)
Men har lige fået en ven til at ta et par billeder af et nyt, og et lettere brugt kt120, og dem poster jeg på min facebook side inden for et par timer.

Mvh
Allan

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

De ældre JJ KT88 var temmelig ringe. Og møg ustabile. Deres nyere version er dog dramatisk bedre. Og mere solidt bygget.
Har selv haft en masse bøvl med de tidligere JJ. Men der heldigvis sket en forbedring der vil noget med de nye. Deres 803S er også en fabelagtigt
godt rør.
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Allan betvivler hellerikke dine evner ang rør har dybt respekt for din viden og hvad du har lavet,og vi er enige jj er det bedste
Kt 88 rør pt, har selv winged c kt 88 fra slut af 90'erne,de virker stadigvæk super godt,har heldigvis ikke haft problemer med mine
Kt120,det eneste minus jeg har støt på er microfoni ,men kender flere der bruger rørdæmpere fra Holland ,det virker rigtig godt,vil
Prøve med kt150 for æggeformen forhindre microfoni,samt det med vacum skulle være bedre også kender ikke holdbarheden på røret men det må
Komme an på en prøve,skal nok skrive om oplevelser med kt150 røret vs kt 120 😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej
Super, skriv endelig med dine oplevelser med kt150 kontra kt120,
Og igen, man får ikke rigtig problemer med kt120, for det virker fint, og tingene kommer snigende, man lægger ikke mærke til det.
Indtil man en dag kigger på getteret, og ser hvad der sket..... Og når man så lige sætter et par nye rør, kan man tydeligt høre forskellen, og høre
At ens kt120 er færdige, lydmæssigt, på få måneder.

Jeg har lige lagt nogle billeder op på min facebook side, hvor man kan se et nyt kt120, i forhold til et der har kørt 4-5 mdr.

Mvh
Allan

jarech
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej Allan ,

Fine billeder , det ser skræmmende ud ! men jeg må sige at alle mine 1½ mdr. gl.rør ser bedre ud end dit det nye ingen afbrænding af getteret eller grå partier  mine er fremstillet 08-2013.

Mvh.
Jan

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst den udmærkede tråd igennem studser jeg over at I alle tilsyneladende fyre en 40 til 55mA igennem røret i bias. Det er jeg
simpelthen for nærig til og har justeret mine fire til det halve.

Havde i starten KT88 GEC (i en M&A TVA-1) men de blev udskiftet med GE6550A og syntes egentlig ikke der var den store forskel. De holdt en 12år
indtil jeg kom til at knække en. I røg der GE6L6GC (de kunne godt holde til spændingen) som også var ret gode men ligner nu dem ABAudio har vist
billeder af på FB.

Indenfor de sidste få har der igen været KT88 i (Svetlana) og de holdt ikke til mosten. De futtede af da de nærmede sig biasen på en 40mA. Sååå nu
erder nogle slidte Sovtek 6550 der køre med en bias på 25mA.

Det er svært at sige hvad der lyder bedst fordi klangen ændre sig afhængig af røret og efter nogle få timers tilspilning (af processoren imellem
ørene) syntes jeg generelt om lyden. Tjaaa....

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 10 Februar 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

jarech skrev:
Hej Allan ,Fine billeder , det ser skræmmende ud ! men jeg må sige at alle mine 1½ mdr. gl.rør ser bedre ud end dit det nye ingen
afbrænding af getteret eller grå partier  mine er fremstillet 08-2013.Mvh.Jan

Det kommer desværre om 3-4 måneder.... De partier jeg har haft er fra 04-2012, og 04-2013.

Mvh
Allan

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes