Forfatter |
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3358
|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da der er sået tvivl om udgangene ved pilene på tegningen ovenfor også sidder på din forstærker bør du kontrollere de findes på din reciever. Er de der, tilkobler du højttalerne til en effektforstærker som forsynes med signal fra frontudgangene ved pilene.
Men Behringer A500 giver ikke et resultat jeg vil være bekendt at anbefale i sammenhængen. Se mit forrige indlæg.
Og nej dit spørgsmål er ikke dumt!
|
Til top |
|
|
steen c Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du ikke kan tilkober en eftekforstærer . Så skulle måske høre en Onkyo TX-RZ900 eller Anthem MRX 520 .
Måske er anthem lidt for dyr .
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piopakk - jeg glemte at svare på dit spørgsmål om hvad du får ud af at sætte en kraftfuld effektforstærker på.
Du får en forstærker som via dens markant kraftige strømforsyning og mange parallelt koblede transistorer har kontrol med dine højttaleres membraner. Den umiddelbart "alt for høje effekt" sikrer at din forstærker ikke klipper toppene af de kraftige passager i musikken. Lyden vil derfor altid være ren og klar.
Den "alt for høje effekt" kan du i billedsprog sammenligne med situationen, at du kommanderes til at hoppe højt i et rum med alt for lille loftshøjde. Når dit hoved har ramt loftet tilstrækkelig mange gange forstår du betydningen af at have "headroom" som man kalder store ydedygtige forstærkeres positive egenskaber. De tilfører musikken luft, klarhed og dynamisk overskud omkring sig. Det koster men har man først lagt øre til oplevelsen, er det umuligt at undvære.
Den sikkert velmenende anbefaling af Onkyo og Anthem giver ikke det samme som Emotiva effekttrinnet jeg foreslog. Eller andre i samme kategori. Og når du vælger stereo som det væsentlige er pengene bedst placeret i en stereo effektforstærker.
|
Til top |
|
|
Bamse58 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Jeg ved godt at du - lille_smed - har forelsket dig i en Behringer A500, som jeg også har stående ved siden af mig. Men med
rådighedsbeløbet, vil det være en god ide at købe en effektforstærker som er markant bedre. Og det bliver ikke vanskeligt. Hvad med en fabriksny
Emotive XPA-2? |
|
|
Jeg har haft en Emotiva Xpa-5 og skal aldrig have noget derfra igen. Lyden var ganske god men forstærkeren slukkede af sig selv plus det
brummede i mine højttalere fra den. Har også haft en Emotiva umc-200 og den var propfyldt med fejl.
Man kan nok være heldig og få en model der virker 100% men jeg ville ikke tage chancen.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bamse58 - er det ensbetydende med at alle deres produkter ikke dur?
Jeg anser brugen af den anbefalede forstærker, som fyldestgørende illustration af min resterende forklaring. Og så kan man jo selv vælge at købe
tilsvarende produkt af andet fabrikat, hvis man som du har haft en dårlig oplevelse.
|
Til top |
|
|
steen c Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Analogue Donizetti Cento
Den er ikke så tosse hvis du skal ha en effektforstærker
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=21160
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mere end 3 årtiers erfaring fra branchen vil jeg oplyse piopakk om at interessante produkter, som ikke har en officiel dansk forhandler nemt kommer i miskredit. Det er den gamle remse om igen. "De er sure", sagde ræven om rønnebærrene. For han kunne ikke nå dem! Man planter fra tid til anden en udokumenteret historie for ad den vej at jage den købelystne flok i den ønskede retning. Historiefortælleren overser den kendsgerning at det blot gør de købelystne endnu mere interesseret i produkterne med "den dårlig omtale".
Om dette er off topic i forhold til trådens indhold er op til læserne at afgøre
Jeg har ingen aktier i Emotiva eller på anden måde kommercielle interesser i virksomheden.
|
Til top |
|
|
steen c Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke så meget til emotiva xpa-2 Gen 2
Det jeg læse om den se det ud til at de køre ok .
Hvis du kan købe den her hjemme så kan du nok også få en på prøver.
og hvis du kan ikke køber den her hjemme.
Så vil jeg nok sige at du ikke skal købe den.
|
Til top |
|
|
piopakk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Denon AVR 1908 AV receiver har preout, nøjagtig som beskrevet på billedet fra Kaj.
Jeg tænker samtidigt at det skal være enkelt i betjeningen, når jeg skal have lyd.
Så jeg er tilbage til at tænke at en AV receiver er det rigtige for mig. Omend en effektforstærker også kunne være interessant.
Kan I anbefale en specifik AV receiver, som er markant bedre i lyd end min nuværende? Jeg har fået nogle anbefalinger allerede, særligt Yamaha
mærket. Men jer andre, som anbefaler effektforstærkere. Hvad tænker I?
Jeg ved fortsat godt at jeg skal ned og have lytteprøver, men vil gerne gøre mig nogle tanker med hjælp fra jer, inden jeg gør det. :)
|
Til top |
|
|
steen c Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
YAMAHA RX-A1050-
Onkyo TX-RZ900 eller Anthem MRX 520 hvis det skal være nyt.
ELAC FS 247 ville køre ok med dem nok. Bedste med Anthem den er bedste at de 3
nok en at de bedste til prisen selv om den er lidt høj.
|
Til top |
|
|
Bamse58 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Med mere end 3 årtiers erfaring fra branchen vil jeg oplyse piopakk om at interessante produkter, som ikke har en officiel dansk
forhandler nemt kommer i miskredit. Det er den gamle remse om igen. "De er sure", sagde ræven om rønnebærrene. For han kunne ikke nå dem!
Man planter fra tid til anden en udokumenteret historie for ad den vej at jage den købelystne flok i den ønskede retning. Historiefortælleren overser
den kendsgerning at det blot gør de købelystne endnu mere interesseret i produkterne med "den dårlig omtale".
Om dette er off topic i forhold til trådens indhold er op til læserne at afgøre
Jeg har ingen aktier i Emotiva eller på anden måde kommercielle interesser i virksomheden. |
|
|
Det bare og gå i gang. https://www.google.dk/#q=emotiva%20problems
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, YAMAHA RX-V779 er et fantastisk køb til prisen, denne weekend.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1109
|
Sendt: 19 Februar 2016 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit råd var baseret på, at når jeg google din receiver vist det, at den IKKE havde pre-out. My bad! Og du skriver 30% musik.....
Set i det nye lys af afklaring: Prøv en (billigere) brugt effektforstærker af. Den kan evt. sælge igen hvis du ikke finder dette
opløftende i din sammenhæng. Eller køb/prøv en receiver til de 10 kg af hjemme og leverer den tilbage (returret?) hvis du ikke
finder denne løsning tilfredsstillende......
Hvis din nuværende receiver har behov for af lydformater og tilslutninger er det løsning 1.
Hvis du øjner nyt i horisonten og vi dækkes ind her er det løsning 2.....
Hvis du kikker her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=304147
|
Til top |
|
|