Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Udskifte forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FamilienMH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2016
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2016 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg skal udskifte den gamle Sony surround forstærker, til noget der kan trække højttalerne derhjemme. Højttalerne er AudioVector
Ki3
Jeg har siddet og ledt på dba og faldet lidt for ældre modeller af NAD, især pga. prisen:-). Det skal siges at jeg ikke har den store
forstand på HIFI, endnu, men jeg gør et aktivt forsøg på at få ændret det:-)

Som det er derhjemme lige nu, forsyner den gamle Sony højttalerne, og tv'et er sat til med Toshlink kabel til forstærkeren.
Computeren er tilsluttet tv'et med hdmi, det samme med AppleTV, og det er herigennem det meste musik bliver afspillet.

Da jeg er i voksenlære, er lønnen ikke den store, hvilket gør at mit budget er på 1500,-

Jeg kunne godt tænke mig jeres input og foreslag
Til top Vis FamilienMH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FamilienMH

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2016 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Velkommen til nu ved jeg ikke hvor stor din basisforståelse er, men jeg kan forstå at du søger en digital tilslutning af dit tv, til forstærkeren. Det
er der såmænd heller ikke noget galt i, andet end at i de fleste stereoforstærkere (heriblandt næsten alle NAD) er der ikke digitale indgange, kun
analoge i form af RCA kigger du derimod på en receiver til fx surround, hvor du også kan spille stereo fra på dine audiovector, så har du næsten
altid digitale indgange da en reciever har indbygget DAC :)

Normalt hvis man dermed vil køre med en stereoforstærker, så køber man en ekstern DAC som du så ville koble tvet ned til via toslink, og fra
DAC'en og ned i en stereoforstærker, ville du så trække et RCA kabel

Jeg håber det gav lidt indsigt
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

FamilienMH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2016
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Februar 2016 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har kunne forstå at en stereo forstærker giver en bedre stereo lyd, en en surroundforstærker der skal spille stereo, ret mig hvis
jeg har misforstået?
Vores behov for surround er ikke eksisterende som det ser ud nu, det kan være det kommer om et par år, og til den tid er det en
anden løn, så derfor har det været stereo'en jeg har kigget på:-)

Min tanke havde været en stereo-forstærker og så har en af mine venner en lille toshlink-til-phono-fætter jeg kan låne, og så om et
par måneder købe en DAC.

Men der findes jo mange spillere på markedet, og jeg aner INTET om dem, men det ku' være interessant at høre om alternativer:-)
Jeg mener, der står en del specs. på udstyret, og jeg ved ikke hvad jeg skal gå efter. Dengang jeg rodede med biler, var det Watt
RMS'en man ku' gå efter, og så få et godt resultat, men det er jo ikke helt det samme.

Det skal siges at det er grej som min bedre halvdel havde med ind i forholdet, for snart 4 år siden, så jeg er ikke udfordret på den
konto
Til top Vis FamilienMH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FamilienMH

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Februar 2016 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

En NAD til 1500 eller lignende går du ikke helt galt i byen med. Til den pris er der vel ikke de store overvejelser, kast dig ud i det!
Og lad os høre! Jeg går absolut ind for billig highend!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes