Forfatter |
|
bansoe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2016 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Gutter!
I har hjulpet mig før, så jeg håber, at det gentager sig:-)
For et par uger siden foreslog I, at mit potmeter skulle renses. Det blev også gjort hos KT Radio, som også skiftede to relæer på min TEAC AV-
500.
Da jeg satte forstærkeren til derhjemme igen, så virkede lyden fint i begge højttalere på min cd-afspiller. Men ved afspilning af min pladespiller
(Project 1.3) kom der kun lyd i højre højttaler. Jeg har prøvet at skifte til flere kanaler, men der kommer bare ikke lyd ud.
Hvad kan der være gået galt?
På forhånd tak,
/bansoe
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at bytte om på højre og venstre kanal og se om det bytter plads? Men ellers kan det være, det var lidt svært at hive stikkene ud da du tog receiveren fra, at en lodning i stikket til den kanal det drejer sig om kan være bristet. Kan du lodde så gå dem efter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
ThomasScherrer Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt med en så god fejlbeskrivelse, Det kunne mange lære af når de seider sager ind til service,
vi ved at forstærkeren virker perfekt, lige fra signal omskifteren og hele vejen ud til begge højtalere,
men på pladespiller indgangen mangler den ene kanal.
OK det helt indlysende er som Allanowich skriver at prøve at bytte om på indgangs signaler,
kik også grundigt på kabler og stik ender, når du laver denne ombytning.
bliver det ved med at være den samme kanal der ikke virker, når du har byttet om ??
uha så er der noget galt inden i din forstærker, men da den spiller fint CD på begge kanaler,
er det stikket lige inden på printet, det bør man selv kunne fikse uden det store kørekort i lodning :-)
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sider nogle dårlige stik stik på Project 1.3 har skiftet dem for en af vennerne til wbt stik og ham har ikke af noget problem sidden
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
bansoe Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2016 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen!
Tak for de fine svar!
Jeg kan sgu bare ikke forstå, at forstærkerne bliver esneet, og så virker kablerne ikke til min pladespiller? Hvad skulle være sket id e 14 dage, hvor
de bare har ligget?
@The Real Wizz: Hvad er wbt stik, og hvordan skifter man?
/bansoe
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 03 Marts 2016 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bansoe.... Der er jo den mulighed, at du er kommet til at skade kablet/stikforbindelsen, da du trak kablerne ud af forstærkeren. Som allanowich skriver, prøv at bytte om på højre og venstre stik fra grammofonen. Hvis det så er venstre, der spiller, er stikket fra grammoen i stykker. Hvis det stadig er højre kanal der spiller, er der noget galt med din forstærker  . WBT er et fabrikat af de RCA/phonostik, der sidder på kablet højre/venstre fra grammofonen, og som er væsentlig bedre kvalitet end dem, den er født med. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 03 Marts 2016 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wbt er et godt mærke. men de kan kan godt blive for billige og de skal jo helst også være bedre end dem der sidder der nu
Det er de rca/phono stik der sidder i en lille plastik kasse under/bag på Project'en Det vil være bedst hvis du finder en der kan lodde og har lavet sådan noget før, Det er nogen meget små ledninger
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
bansoe Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2016 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|