Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Mon ikke at Paramount og Universal gør det rigtig, nemlig at gå over til 100% at udgive på Blu-ray og skippe HD-DVD totalt

For jeg ville glæde mig til at kunne få Star trek serie og film på Blu-ray med DTS MA
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Rumex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Paramount Delays 'Into the Wild,' 'Things We Lost in the Fire' HD DVDs

Paramount har ikke en eneste HD-DVD titel på programmet før marts.

http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353

I modsætning til tidligere, har Universal heller ikke annonceret yderligere titler til CES.

Der er udsigt til et billigt forår for HD-DVD ejere.

Dine oplysninger er ikke korrekte ! Hvis Paramount ikke har HD-DVD titler på markedet hvad vil du så kalde Transformers ? der er mange titler, alle Fast and the furios , Harry potter MM

Til top Vis Rumex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rumex

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Mon ikke at Paramount og Universal gør det rigtig, nemlig at gå over til 100% at udgive på Blu-ray og skippe HD-DVD totalt

For jeg ville glæde mig til at kunne få Star trek serie og film på Blu-ray med DTS MA

Desværre udkommer de kun med Dolby Digital Stereo i en 1:1 konvertering fra VHS, de behøver jo ikke stramme sig an mere .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Rumex skrev:
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk er så fikseret på blue-ray ???? formatet er jo klart dårligere i billedkvaliteten end HD-DVD.

Det kan got være at der er større hukommelse på blue-Ray , det er da meget godt men hvorfor udnytter de den så ikke?

Vrøvl!

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Rumex skrev:
Iron Man skrev:

Paramount Delays 'Into the Wild,' 'Things We Lost in the Fire' HD DVDs

Paramount har ikke en eneste HD-DVD titel på programmet før marts.

http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353

I modsætning til tidligere, har Universal heller ikke annonceret yderligere titler til CES.

Der er udsigt til et billigt forår for HD-DVD ejere.

Dine oplysninger er ikke korrekte ! Hvis Paramount ikke har HD-DVD titler på markedet hvad vil du så kalde Transformers ? der er mange titler, alle Fast and the furios , Harry potter MM

Nu mente Jernmanden nok nye titler. Desuden er Harry Potter et WB produkt.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Rumex skrev:

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk er så fikseret på blue-ray ???? formatet er jo klart dårligere i billedkvaliteten end HD-DVD.

Det kan got være at der er større hukommelse på blue-Ray , det er da meget godt men hvorfor udnytter de den så ikke?

Men det dårligste format vinder åbentbart , ligesom med Betamax og vhs.

Histrory repeats it self.

SØRGELIGT

Ren og skær sludder, du har vist ikke fulgt med de sidste stykke tid.  Det er LANG tid siden at Blu-Ray havde nogle få udgivelser der var lidt halvsløje, det der bliver udgivet nu er i de fleste tilfælde helt på højde med HD-DVD eller bedre når det kommer til billedkvalitet. Man får så endda et Lossless lydspor med oven i hatten hvor man på HD-DVD tit må nøjes med maksimalt DD+.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Man ikke at Paramount og Universal er gået i tænkeboksen, vedr. deres støtte af HD-DVD formater, at Universal ikke har planer om at udsend flere
HD-DVD film, eller også har de ikke flere film i deres katalog, og mon ikke vi se at Paramount følger storbror WB.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Rumex skrev:

Velkommen til 2006!

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Rumex skrev:

Jeg mener selvfølgelig nye titler. Det er skidt, at så stort et studie ikke kan tilbyde noget nyt i 3 måneder.

Yderligere info:

Transformers: Dreamworks

Fast and the Furious: Universal

Harry Potter: Warner

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
Rumex skrev:

Velkommen til 2006!

Ja, Rumex er kommet lidt(meget) for sent til festen. Hvis han havde skrevet det i 2006 så havde han haft lidt ret, nu i 2008 er det bare det rene vrøvl.  

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Det er da klart at alle filmstudiors lige stoppe om nu, og venter på de næste salg tal for HD-DVD og Blu-ray, og hvis Blu-ray er vinder her, så skifter
de med sikkehed til Blu-ray, men, der er et lille men der er jo manuskriptforfatter strejker i US lige nu, så der komme slet ikke så mange film på
market i 2008, så hele udgivlse tidspunket kan let blive rykke et år frem i tide, og i den tid er der ingen ny film i prod. og så taber filmselskaber og
så er det ikke råd til at de også taber på HD-DVD formate.

Det er stort se kun Toshiba der laver rene HD-DVD afspille (som de vel sælge med tab), resten laven Blu-ray afspille og nogel få combo afspille.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
Rumex skrev:

Velkommen til 2006!

HAHA!!

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Der har været en del snak om, at forbrugerne kommer til at være taberne i denne formatkrig. Hvis den nu ender med at blive afgjort så hurtigt, ender vi måske med at få en fordel ud af det.

Hvis man ser, hvordan priserne er faldet på blu ray maskinerne i 2007, så skyldes det nok mest af alt presset fra Toshiba, Microsoft etc. Uden HD-DVD ville en BR afspiller nok stadig koste det hvide ud af øjnene. Nu er de snart nede på et nivau hvor hr og fru danmark er med.

Dem der har købt en HD-DVD maskine i starten af 2007 har selfølgeligt brugt en masse penge på noget de ikke kan få nye skiver til om et par år. Men dem der køber det nyeste af det nye grej vil altid sætte penge til. Det var de allerede klar over da de købte afspilleren. Sådan er de jo med næsten al elektronik.

Så tak til Toshiba og Microsoft for at presse prisrne for os andre, der ikke har slået til endnu.

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Der vil jo altid være konkurrence mellem de forskellige producenter. DVD afspillere er ikke ret dyre, selvom her intet alternativ er.

... men det er altid godt med lidt skarp konkurrence

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Der vil jo altid være konkurrence mellem de forskellige producenter. DVD afspillere er ikke ret dyre, selvom her intet alternativ er.

... men det er altid godt med lidt skarp konkurrence

Det bliver jo spændende at se om et par år hvor priserne for BD afspillere befinder sig.

DVD blev lanceret i 1997, men vi skulle frem til 2002 før afspillerne kom under 1000 kr. Var den aktuelle formatkrig ikke med et slag blevet mere ulige, så ville det formentlig gå væsentligt hurtigere før BD eller formetntlig snarere HD-DVD krydsede dette mærke.

Den udvikling er næppe sat i stå nu, men jeg vil tro den er bremset noget op, se bare hvad der skete med priserne på Sonys BD afspillere i USA dagen efter warners melding.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

I USA var 1000,- mærket vel allerede brudt i forbindelse med Toshiba's brandudsalg/førstehjælp på HD-DVD. Men det var naturligvis ikke realistiske priser, normalt foretrækker producenter at rent faktisk tjene penge på det de sælger.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
I USA var 1000,- mærket vel allerede brudt i forbindelse med Toshiba's brandudsalg/førstehjælp på HD-DVD. Men det var naturligvis ikke realistiske priser, normalt foretrækker producenter at rent faktisk tjene penge på det de sælger.

Nu er det jo ikke fordi at Sony har tjent mange Yen på PS3 eller Blu-ray generelt. Men de satser jo på få en markeds andel som de fremover kan tjene på.

Og man kan jo sige at PS3 satsningen har båret frugt da den har hjulpet Blu-ray frem... men at det så har kostet på konsolmarkedet grundet den øgede pris er så en anden sag.

Men ellers er det en udbredt praksis at "købe" sig til markeds andele indenfor nye områder; det være sig produkter eller geografisk.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
normalt foretrækker producenter at rent faktisk tjene penge på det de sælger.

Lige præcis....

Ikke en eneste producent har ønsket at lave HD-DVD, det er kun Toshiba. ONKYO droppede hurtigt deres afspiller som også var en Toshiba, nå ja og så findes der en Venturer som også er en Toshiba i forklædning.

Jeg tror ikke BD selvskaberne har tjent på BD endnu, men INGEN har set en fremtid i HD-DVD.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

nu har jeg både HD DVD og Blu Ray. Jeg må ærligt indrømme at jeg endnu ikke kan se den store fordel ved Blu Ray. Godt nok er potentialet større, men i mine øjne er der ingen forskel på om jeg ser det ene eller det andet. Jeg kunne godt tænke mig at Blu Ray folkene om ikke andet gav mig flere muligheder, f.eks. flere lydformater på samme disc (ikke fordi jeg kan udnytte det alligevel, men hva), det har jeg et problem med. Uanset hvad folk herinde måtte sige om priser, så er størstedelen af de HD DVD film jeg har købt altså været billigere end mine Blu Ray. Så kan jeg ikke rigtigt se fordelen længere hvor jeg har begge formater, jeg køber de film jeg vil se og findes det på begge formater så bliver det den billigste (selvfølgelig afhængigt af tilgængelighed og prisforskel). Det er ikke fordi jeg er HD DVD fanboy, men jeg synes Blu Ray er ved at blive lidt hyped i forhold til pris og ydelse i forhold til potentiale.

Det jeg efterlyser er det der måske kunne afgøre en hel del i det store spil. Blu Ray folk: giv os en grund til at vælge, vi vil se en forskel!!!

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

nu har jeg både HD DVD og Blu Ray. Jeg må ærligt indrømme at jeg endnu ikke kan se den store fordel ved Blu Ray. Godt nok er potentialet større, men i mine øjne er der ingen forskel på om jeg ser det ene eller det andet. Jeg kunne godt tænke mig at Blu Ray folkene om ikke andet gav mig flere muligheder, f.eks. flere lydformater på samme disc (ikke fordi jeg kan udnytte det alligevel, men hva), det har jeg et problem med. Uanset hvad folk herinde måtte sige om priser, så er størstedelen af de HD DVD film jeg har købt altså været billigere end mine Blu Ray. Så kan jeg ikke rigtigt se fordelen længere hvor jeg har begge formater, jeg køber de film jeg vil se og findes det på begge formater så bliver det den billigste (selvfølgelig afhængigt af tilgængelighed og prisforskel). Det er ikke fordi jeg er HD DVD fanboy, men jeg synes Blu Ray er ved at blive lidt hyped i forhold til pris og ydelse i forhold til potentiale.

Det jeg efterlyser er det der måske kunne afgøre en hel del i det store spil. Blu Ray folk: giv os en grund til at vælge, vi vil se en forskel!!!

Lol så har du da vist købt dine film de forkerte steder?

Prisen er ofte den samme, hvis der er nogen forskel plejer Blu-ray at være lidt billigere pga. flere HD DVD'er vælger den dobbeltsidede SD/HD løsning der lige koster 20-30 kroner mere at lave.

Men jeg forstår ikke helt din snak om lydformater...

Til top Vis Gaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaco

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes