Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 18:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

OT

Ninja Gaiden Sigma kan til tider stadig godt være et mareridt at styre med en PS3 controller. Syntes det gik mere gnidningsfrit på Xbox i sin tid. Six Axis controlleren er ikke så præcis som Xbox360 ditto har jeg ladet mig fortælle. Noget om det?

Tilbage til emnet:

Jeg synes det er latterligt at vi i EU skal nøjes med tam udgave af Blade Runner på BD.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
OTNinja Gaiden Sigma kan til tider stadig godt være et mareridt at styre med en PS3 controller. Syntes det gik mere gnidningsfrit
på Xbox i sin tid. Six Axis controlleren er ikke så præcis som Xbox360 ditto har jeg ladet mig fortælle. Noget om det?Tilbage til emnet: Jeg synes det
er latterligt at vi i EU skal nøjes med tam udgave af Blade Runner på BD.

jeg synes overhoved ikke at sixaxis er svær at styre med men 360 har nok et lille overtag med deres contoller, både hvad angår ergonomi, rumble
og følsomhed i sticks'ne, vi må håbe det blir bedre med dualshock 3..
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

the_rieper skrev:
AM-E skrev:
OTNinja Gaiden Sigma kan til tider stadig godt være et mareridt at styre med en PS3 controller. Syntes det gik mere gnidningsfrit
på Xbox i sin tid. Six Axis controlleren er ikke så præcis som Xbox360 ditto har jeg ladet mig fortælle. Noget om det?Tilbage til emnet: Jeg synes det

jeg synes overhoved ikke at sixaxis er svær at styre med men 360 har nok et lille overtag med deres contoller, både hvad angår ergonomi, rumble

Jeg skrev ikke, at den er svær at styre - bare at den ikke er nær så præcis som Xbox360 controlleren. Og HVIS noget var svært at styre, kunne det ligeså godt være software-delen (i dette tilfælde spillet) som hardware-delen.

Jeg tvivler på, at SONY retter noget som helst på Dual Shock 3.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Er det korrekt som de skriver i denne artikel på Comon.dk ?

Hvis det er, må man da godt nok være bitter, hvis man gerne vil have 2.0 funktionerne og man ikke kan opgradere.

Jeg er så ekstra glad for min PS3, da den åbenbart kan opgraderes, selvom jeg selvfølgelig ikke ved om 2.0 funktionerne er noget jeg vil bruge, men det er jo altid rart at have alle muligheder .

Citat "Producenterne forsvarer sig med, at det har været vigtigt at få de første afspillere på markedet hurtigt, og derfor har man ikke brugt tid på at tilføje muligheden for at opgradere."
hmmmm, gad vide hvorfor det var vigtigt   ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Der er nu ikke noget nyt i at de gamle afspillere ikke kan opdateres til 2.0 - det har været kendt hele tiden.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Der er nu ikke noget nyt i at de gamle afspillere ikke kan opdateres til 2.0 - det har været kendt hele tiden.

Nå ja, den var ny for mig, men det er jo så også kun hvis man vil have de nye features, det er et problem.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

1.1 (og dermed også 2.0) kræver hardware, der slet ikke er at finde i 1.0 afspillere.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Her er lige en BD profil oversigt:

The basic Profile 1.0 (also known as the Grace Period Profile) available on all Blu-ray models released before November 1st, 2007 includes neither
a secondary video decoder nor an internet connection.

Profile 1.1 (also called the Final Standard Profile or "Bonus View") adds decoders for secondary PiP video and audio, plus 256 MB of local storage
capability.

Finally, Profile 2.0 (or "BD-Live") includes those secondary video and audio decoders, a larger 1 GB of local storage capability, and an internet
connection.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def _FAQ:_Blu-ray_Profiles_Explained/1186

Husk at PS3 får Profile 2.0 også kendt som "BD-Live" opdate
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Karlsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2007
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Men hvis man er lige glad med ringetoner, trailere, PIP og alt muligt andet gøgl fra internettet - og egentlig bare gerne vil se filmen i god kvalitet, så er versionerne vel i bund og grund ligegyldige...
Til top Vis Karlsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlsson

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Karlsson skrev:
Men hvis man er lige glad med ringetoner, trailere, PIP og alt muligt andet gøgl fra internettet - og egentlig bare gerne vil se filmen i god kvalitet, så er versionerne vel i bund og grund ligegyldige...

Nemlig.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

the_rieper skrev:
AM-E skrev:
OTNinja Gaiden Sigma kan til tider stadig godt være et mareridt at styre med en PS3 controller. Syntes det gik
mere gnidningsfrit

Jeg skrev ikke, at den er svær at styre - bare at den ikke er nær så
præcis som Xbox360 controlleren. Og HVIS noget var svært at styre, kunne det ligeså godt være software-delen (i dette tilfælde spillet) som
hardware-delen. Jeg tvivler på, at SONY retter noget som helst på Dual Shock 3.

Okay du ordkløver da godt nok. dårlig følsomhed gør det jo sværere at styre ergo, vi siger det samme..
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Karlsson skrev:

Hvis det var HD DVD der havde de mangler, uha uha så kunne BD fanboys nok komme ud over stepperne, sjovt som kærlighed gør blind .

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Karlsson skrev:
Men hvis man er lige glad med ringetoner, trailere, PIP og alt muligt andet gøgl fra internettet - og egentlig bare gerne vil se filmen i god kvalitet, så er versionerne vel i bund og grund ligegyldige...

Nu er vi nogen som interesserer sig for film på et lidt højere niveau - alt efter filmen kan det være utroligt interessant at få dybere kendskab til filmen...

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Denne uges nielsen tal for USA:

Net HD DVD sales, according to Nielsen, constituted only 15% of hi-def disc sales last week. And the top HD DVD seller, "The Kingdom," sold just 10% as many copies as the top Blu-ray Disc release, "3:10 to Yuma."

Blu-ray har solgt cirka 6:1............

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Blu-ray har solgt cirka 6:1............, det er vel den vej det gå, nu da Warner er gået Blu-ray, bilver spænde og se de næste salg´s fra efter maj

Vi må ikke håber at Profil 2.0 bliver så indbygge i Blu-ray film, at den faktis er ubrugelig på profil 1.0 og måske 1.1 afspille, som der jo sket for
DVD her blive først generation af afspiller gjort ubrugelig, da de ny film kom frem, det samme kan vel ske for Blu-ray, eller hvad ?

"jeg synes det er latterligt at vi i EU skal nøjes med tam udgave af Blade Runner på BD.", man kan desværre ikke få frem disk boxen i EU, men
så købe den bare i US (den er jo også lange billiger), der er jo reg. kodefri, men må så unværre danske undertekster.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Så skete det. De første meldinger om bestikkelse (500 mio $ fra BDA) til Warner (og Fox!)

http://formatwarcentral.com/index.php/2008/01/04/warner-sway ed-by-500-million-from-the-bda/

http://www.engadgethd.com/2008/01/04/the-real-reason-why-war ner-went-blu/

Som med beskyldningerne mod Paramount og Target+Blockbuster, så er der ingen beviser.

Det mest interesante synes jeg dog er, at Fox bliver nævnt som værende overvejende at ville have droppet BD.....

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Du linker til noget publiceret 4. januar - inden Warner flere gange har nægtet at de har modtaget noget.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Så skete det. De første meldinger om bestikkelse (500 mio $ fra BDA) til Warner (og Fox!) 

Det er nu ikke noget nyt, det skete allerede dagen efter Warners officiele udmelding, og Warner var promte ude og afvise. Ligesom de har gjort ved alle andre lejligheder siden hen. Om de har fået penge eller ej, er der ingen som ved.

Ved BDA pressekonference ved CES sagde Warners øverste præsident dog, at han ville ønske at de havde modtaget penge  Warner har forsøgt, at sikre vækst for HD markedet, og når man er verdens største studie med omkring 20 % i sådan en stor industri, så er det nogle helt andre beløb man satser på, at få hjem..... Warners beslutning er et forsøg på en langtidsinvestering.

Men historien om FOX lyder langt ude, de er er long time støtter af Blu-ray og bruger flittigt BD+ og har regionskodning på alle titler, hvilket de ikke kan få med HD-DVD. Jeg tror aldrig FOX har været på vej til HD-DVD, de højest spillet med på melodien, og på den måde sikret sig Warner.

Men hvem ved?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg  !!!

Det er ikke 500 mio$ alene, hver medarbejder i Warner skal have en PS3 og 10 PS3 spil efter eget valg, derudover har de alle fået 150 BD titler (for at booste salgstallene).

En skandale.

PS: Iron man, med din signatur kan jeg se du anerkender HD DVD som værende Bluray overlegen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Det mest interesante synes jeg dog er, at Fox bliver nævnt som værende overvejende at ville have droppet BD.....
Den del af historien har jeg mest hørt udlagt som et taktisk pokerbluff fra Fox' side. Altså at alene "mistanken" om at de var ved at forlade BD lejren skulle have fået Sony til lommerne. Ikke dårligt hvis det er sandt - altså at klemme 150 mio $ ud af dem blot ved at flirte med HD-DVD lejren.

Jeg tvivler nu stærkt på at der skulle have været tale om kontante engangsbeløb udbetalt per dags dato, hverken til Warner eller Fox - det ville være lidt for nemt at identificere i årsregnskabet.

Men jeg tror gerne at de er blevet lovet klækkelige rabatter på replikationen over de næste år, mod at blive hos BD lejren.

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes