Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Jeg tvivler nu stærkt på at der skulle have været tale om kontante engangsbeløb udbetalt per dags dato, hverken til Warner eller Fox - det ville være lidt for nemt at identificere i årsregnskabet.
Men jeg tror gerne at de er blevet lovet klækkelige rabatter på replikationen over de næste år, mod at blive hos BD lejren. |
|
|
Præcis, Warner er frit handlet og en post i resultatopgørelsen som hedder "bestikkelse fra BDA" $500 mio. dollars den ville nemt kunne ses 
Jeg er ikke i tvivl om, at Warner har truffet den rigtige beslutning, og de har da sikkert fået noget med i godteposen 
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Denne uges nielsen tal for USA:
Net HD DVD sales, according to Nielsen, constituted only 15% of hi-def disc sales last week. And the top HD DVD seller, "The Kingdom," sold just 10% as many copies as the top Blu-ray Disc release, "3:10 to Yuma."
Blu-ray har solgt cirka 6:1............
|
|
|
Det ser ikke bare lidt sort ud for HD-DVD, det er totalt black out.
Nu må da selv den mest faanatiske HD-DVD fan erkende nederlag?
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
RogueAgent skrev:
Jeg tvivler nu stærkt på at der skulle have været tale om kontante engangsbeløb udbetalt per dags dato, hverken til Warner eller Fox - det ville være lidt for nemt at identificere i årsregnskabet.
Men jeg tror gerne at de er blevet lovet klækkelige rabatter på replikationen over de næste år, mod at blive hos BD lejren. |
|
|
Præcis, Warner er frit handlet og en post i resultatopgørelsen som hedder "bestikkelse fra BDA" $500 mio. dollars den ville nemt kunne ses 
Sgu da ikke når pengene er gået lige ned i lommerne på bestyrelsen. 
Jeg er ikke i tvivl om, at Warner har truffet den rigtige beslutning, og de har da sikkert fået noget med i godteposen 
Ingen tvivl om de har truffet den rigtige beslutning, til gavn for firmaet først og fremmest, de er sgu ikke for kunderne, så må man sgu godt nok være mere blå end en smølf og bundnaiv. |
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Iron Man skrev:
Net HD DVD sales, according to Nielsen, constituted only 15% of hi-def disc sales last week. And the top HD DVD seller, "The Kingdom," sold just 10% as many copies as the top Blu-ray Disc release, "3:10 to Yuma."
Blu-ray har solgt cirka 6:1............ |
|
|
Nu må da selv den mest faanatiske HD-DVD fan erkende nederlag? |
|
|
Vil lige nævne, at denne uges Nielsen tal (og sidste uges for den sags skyld) er en smule 'upålidelige' som indikation for den generelle trend, eftersom Harry Potter HD-DVD BOGO salget talte med i forrige uges tal og HP Blu-ray BOGO salget tæller med i denne uge. Og der blev solgt et sh*tload af Potter film i HD. 
Men selvom dette tages i betragtning, er trenden ikke til at tage fejl af. Warners strategiskifte har reelt afgjort formatkrigen en gang for alle. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Bassøe skrev:
Iron Man skrev:
Blu-ray har solgt cirka 6:1............ |
|
|
Nu må da selv den mest faanatiske HD-DVD fan erkende nederlag? |
|
|
Vil lige nævne, at denne uges Nielsen tal (og sidste uges for den sags skyld) er en smule 'upålidelige' som indikation for den generelle trend, eftersom Harry Potter HD-DVD BOGO salget talte med i forrige uges tal og HP Blu-ray BOGO salget tæller med i denne uge. Og der blev solgt et sh*tload af Potter film i HD. 
Men selvom dette tages i betragtning, er trenden ikke til at tage fejl af. Warners strategiskifte har reelt afgjort formatkrigen en gang for alle.
|
|
|
Ja det har jeg også læst at det forholder sig sådan.
Men synes nu alligevel tallene viser en klar tendens, var faktisk lidt overrasket over dem, havde selv kun regnet med en 75:25 fordeling i Blu-rays favør.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ingen tvivl om de har truffet den rigtige beslutning, til gavn for firmaet først og fremmest, de er sgu ikke for kunderne, så må man sgu godt nok være mere blå end en smølf og bundnaiv. |
|
|
Det var et velbegundet argument, jeg har flere gange begrundet mit, og jeg gør det gerne igen:
Warner har truffet den bedste beslutning både for sig selv, filmindustrien som helhed, detailleddet, for de kunder som nu tør købe en HD-afspiller og for alle de ejere af Blu-ray afspillere, som forhåbenligt inden for en overskuelig fremtid kan se ALLE film med kun én afspiller.
Så nej, jeg er ikke naiv jeg mener bare, at 1 format er klart den bedste løsning, og det ser mere og mere ud til, at Warner har leveret varen og at det ene format så bliver Blu-ray det er heldigt for dem som ejer formatet i forvejen.
Alle de undersøgelser jeg har gennemgået har kun 1 konklusion, de almindelige forbrugere vil kun have 1 format. Forbrugerne løber skrigende væk når de hører ordet "formatkrig" omkring 50% af dem som køber HDTV er interesseret i en HD-afspiller, dog med den betingelse at der kun findes 1 format. Ingen af formaterne når nogen som helst steder sålænge denne "krig" forsætter, fordi størstedelen af forbrugerne holder sig væk. Nu ser det ud til, at en masse nye mennesker kommer til, at nyde HD film, det er kanon. Derudover findes der tusindvis af Blu-ray ejere som forhåbentligt snart kan se alle film i HD, med kun 1 afspiller. Der er selvfølgelig træls for alle dem som ejer en HD-DVD, at man mister Warner, men det understreger kun min pointe om, hvor dårligt det er med en formatkrig. Det samme skete for Blu-ray ejere med Paramount. Uanset priskrig på afspillere, er det åndsvagt, at ens valg samtidigt er et fravalg.
Omsætningen på DVD er igen i år faldet fra $16,6 milliarder i 2006 til $16 milliarder i 2007, det er 4 %. Derudover er der solgt for $300 HD film samt lejet for $7,5, hvilket er samme niveau som sidste år. Man vil have vækst tilbage i industrien, og det får man ikke med en formatkrig, når forbrugerne forlanger 1 format. At HD filmsalget stiger med 10.000 ekstra skiver, hver gang der kommer en ny stor film, rykker ingen steder. Og man skal ikke komme og bilde mig ind, at studierne ikke også er trætte af 2 formater, hvorfor skulle tyske studier som "Senator Home Entertainment" og "Constantin Film" ellers droppe HD-DVD så hurtigt efter Warners beslutning, de gider da hellere ikke disponere 2 formater. Man kan endelig fortælle forbrugerne om fordelene ved HD i stedet for, at reklamere for hvorfor Blu-ray er bedre en HD-DVD, hvilket de fleste er ligeglade med alligevel, fordi de vil have 1 format.
Detailleddet er selvfølgelig også trætte af, at skulle disponere to produkter og det gælder både for dem som skal sælge software og hardware. Gulvplads og hyldeplads koster, og ny teknologi er i forvejen ikke noget som man tjener penge på. Derudover skal man også uddanne sine medarbejdere, så de har viden om begge formater. Når HD vinder ind på markedet, vil detailleddet selvfølgelig også optrappe konkurrencen, tilgavn for os forbrugere.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Pawel Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er rigtig at Warner har modtaget en bestikkelse på 500 mio $ fra BDA, kan man værre helt sikke på at HD-DVD gruppe indgiver en
anmældes for modtaget af bestikkelse og med et stor penge krav om mere en 500 mio $ fra Warner (det er jo i US, hvor sådan sage er helt
normalt), os så er det et spørsmål om Warner kan overleve som filmselskab, og let kan det værre HD-DVD mulighed for at vinde over Blu-ray eller
hele sagen om HD-DVD og Blu-ray kan ende i en lange retsag, som ende med at både HD-DVD og Blu-ray kan komme ud som taber.
Håber ikke at det hænger sådan sammen.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvis det er rigtig at Warner har modtaget en bestikkelse på 500 mio $ fra BDA, kan man værre helt sikke på at HD-DVD gruppe indgiver en anmældes for modtaget af bestikkelse og med et stor penge krav om mere en 500 mio $ fra Warner |
|
|
Hvis det er lavet som bestikkelse så er jeg enig, men det jeg tror nu næppe, at så professionele virksomheder ville gøre. Det kan evt. skrues sammen som et markedsføringstilskud, som er helt almindelig brugt blandt mange virksomheder. Hvor mange penge modtager McDonald's fx for, at de sælger CocaCola i deres forretning? Der tror jeg ikke vi snakker om håndører 
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holdkæft jeg hylede af grin.... GENIALT videoklip!  
HD-DVD er blevet nakkeslagtet....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En formatkrig har sine kortsigtede fordele (hård konkurrence, lavere priser end ellers, produkterne bliver hurtigere forædlet/videreudviklet osv.), men på et tidspunkt vil ulemperne ved en fortsættelse af formatkrigen i massiv grad overskygge fordelene og det er præcist det punkt vi har nået nu. Jeg tror det er det som er hovedbudskabet i Iron Mans indlæg.
Blu-rays succeskriterie er ikke at 'erstatte' DVD'en helt og holdent. Blu-ray er et alternativ som om få år vil blive betragtet som det naturlige kvalitetsbevidste og innovative valg i fremtidens HD-hjemmebiografer. Mange vil ikke rigtigt have noget at bruge HD optical til, selvom de måske har HD fladskærme derhjemme i stuen - de vægter ikke udsøgt billedkvalitet og lyd som entuiasterne gør. De vil fortsætte med at købe DVD'er i den grad det er muligt. Så bliver der et stort blødt mellemsegment som vil købe begge dele.
Blu-ray har en holdbarhed på måske 10 år plus det løse, før det næste format kommer og bliver mainstream. Opnår de 20-25% af DVD's nuværende markedsandel om 5 år, vil jeg betragte det som en succes. Det svarer til rigtigt mange milliarder yen i fremtidige licensindtægter til BDA.
Hvad angår anmeldelse af Warner pga. 'bestikkelse' osv. - så kunne man ligeså godt hive 95% af denne klodes firmaer og regeringer i retten med samme begrundelse. Alle de store aktører opnår og praktiserer 'specialaftaler' med deres leverandører/samarbejdspartnere osv. Og med Paramount eksklusivhandlen i baghovedet, tror jeg ikke Toshiba har lyst til at kaste sig ud i et juridisk slagsmål om en allerede tabt sag. Desuden mener jeg at det ifølge konservative japanske kultur- og forretningstraditioner, ville blive betragtet som meget 'ubehøvlet'.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony havde vist planer om at droppe DVD formate omkring 3 år for nu og kun udgive på Blu-ray, Man må håber at det bliver Blu-ray der vinder, fo
dette format kan bliver klar til næste HD format, da der er mulighed for op til 200gb (eller måske mere), og så er vi inden for næste HD formate
som kunne værre UHD, og så ville man stadig kunne se sine gammle Blu-ray film.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
men på et tidspunkt vil ulemperne ved en fortsættelse af formatkrigen i massiv grad overskygge fordelene og det er præcist det punkt vi har nået nu. Jeg tror det er det som er hovedbudskabet i Iron Mans indlæg. |
|
|
Lige præcis, mit hovedbudskab er ikke Blu-ray vs. HD-DVD, hvis man læser ovenstående indlæg står der intet om, hvad jeg eventuelt måtte mene om det individuelle format.
Jeg taler om for og imod en formatkrig, som jeg plejer.
Hvilke forbrugere vil finde sig i, at man dagen efter, at man har købt en ny bil, nu ikke længere kan bruge den bil på Fyn, hvor man bor? Sådan en situation er ikke holdbar, det er ikke til gavn for forbrugerne, og jeg kan godt forstå, at de holder sig væk.
Nu vil jeg ind i stuen og se Transformers på Blu-ray 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Sony havde vist planer om at droppe DVD formate omkring 3 år for nu og kun udgive på Blu-ray, Man må håber at det bliver Blu-ray der vinder, fo dette format kan bliver klar til næste HD format, da der er mulighed for op til 200gb (eller måske mere), og så er vi inden for næste HD formate som kunne værre UHD, og så ville man stadig kunne se sine gammle Blu-ray film. |
|
|
Det du nævner med Sony og tidshorisonten på 3 år for DVD'er fra deres side ringer en klokke et eller andet sted, men jeg kan ikke huske detaljerne. Nuvel, jeg tror der gror rødt, ondt ukrudt i Sonyboss Howard Stringers hovedbund, før Sony dropper at udgive på DVD formatet helt og holdent. Det er trods alt her den største malkeko i stalden har hjemme.
Hvis istedet scenariet er, at Sony (og andre filmselskaber) udstyrer deres BD udgivelser med visse fordele ift. DVD versionerne (jeg tænker ikke på billed- og lydkvalitet) som f.eks en tidligere releasedato, eksklusivt ekstramateriale osv, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det kommer til at ske. De vil brande Blu-ray som innovativt og involverende og DVD vil til sammenligning virke meget 'tamt og gammeldags'. 
Hvad der kommer efter Blu-ray? Jeg gætter stærkt på at 3D bliver det næste store skridt - om det bliver muligt på Blu-ray platformen aner jeg ikke.
Iron Man skrev:
Nu vil jeg ind i stuen og se Transformers på Blu-ray  |
|
|
LOL, nice og sikke et sammentræf - vi skal netop til at se Blades Of Glory på Blu-ray! __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
Hvis det er rigtig at Warner har modtaget en bestikkelse på 500 mio $ fra BDA, kan man værre helt sikke på at HD-DVD gruppe indgiver en anmældes for modtaget af bestikkelse og med et stor penge krav om mere en 500 mio $ fra Warner |
|
|
Hvis det er lavet som bestikkelse så er jeg enig, men det jeg tror nu næppe, at så professionele virksomheder ville gøre. Det kan evt. skrues sammen som et markedsføringstilskud, som er helt almindelig brugt blandt mange virksomheder. Hvor mange penge modtager McDonald's fx for, at de sælger CocaCola i deres forretning? Der tror jeg ikke vi snakker om håndører 
|
|
|
jeg er helt enig, de har helt sikkert fundet en smart måde.
Tror nu ikke McDonald's decideret modtager penge fra Coca-Cola, da Coca-Cola er et større brand end mcd, men en fin aftale, hvor mcd får lidt rabat og coca-cola får større udbredelse.
Jeg arbejdede på mcd dengang afgift på læskedrik blev indført, før kostede 250liter colasirup et meget symbolsk beløb, efter steg det nogle tusinde kr og der blev indført "marketing" rabat på flere tusinde kr for samme mængde. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår bare ikke rigtigt hvorfor vi stadig skal trækkes med optiske diske. Det jo muligt at lave dem på forskellige former for flash ram. Jeg ved det har noget med kopibeskyttelse, men man kunne vel bare lave et helt nyt fil og formateringssystem til det?
Jeg tror noget der ville kunne afgøre en eventuel fremtidig krig er hardwaren, f.eks. man ikke behøver at skifte. Jeg mener umiddelbart HD DVD har det rent markedsføringsmæssige bedste navn, da det lægger lidt op til menig mand kender og det havde klart gjort en forskel hvis det kunne afspilles på samme hardware. Diverse afspillere har efterhånden alskens indgange af indgange af kortlæsere, det kan vel udnyttes til at lave noget nyt.
Derudover synes jeg Blu Ray rent makedføringsmæssigt har gjort det langt bedre end HD DVD i f.eks. Danmark. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problem med flash baseret diske, er styk prise, er meget høj, set i forhold til HD-DVD og Blu-ray diske, men eller bruge man i stor stile flash baseret
diske ind for prof audio og video, så det er mulig, men prisen er lige nu for højt til at det kan betale sig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
He, he, det kan ende med "Agent Cooper" vs. "Iron Man" som "HD-DVD vs. Blu-ray" |
|
|
No need - ligesom det var tilfældet med formatkrigen, er resultatet her også givet på forhånd; Iron Man vil med sine strålevåben smelte Dale Coopers hjerne, imens Cooper forsøger at hypnotisere Iron Man med en skrøne om Tibet og kaffebønnes fortræffeligheder.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|