Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Scarecrow Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Det er korrekt at Hd-dvd salget er faldet. Bliver spændende at se salgstallene løbende lidt frem endnu. Men faktum er også at der er RIGTIG mange mennesker der sidder med en HD-dvd maskine. Og man kan jo så også spørge sig selv om PS3 kunder generelt set køber film? Det ser ikke sådan ud. Folk med stand alone afspillere køber ca. 4 gange så mange film som dem med en spillemaskine.
Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. Det er som om der er noget folk ikke helt forstår. For mig er HD-DVD da helt klart det optimale valg for os forbrugere. Hvad skal vi med regionskoder? Hvad skal vi med hardware der endnu ikke er færdigt? Hvad skal vi med afspillere der koster langt mere end et tilsvarende formats afspillere i samme(eller bedre) kvalitet? Tænk på hvor langt vi kunne have været hvis HD-DVD for alvor var slået igennem for 2 år siden. Jeg fatter det simpelthen ikke. Sony har tilsyneladende lært noget af sit nederlag mod VHS og denne gang formået at markedsføre sit format bedre og slå det(efter min mening) optimale valg for alle tilbage.
|
|
|
Som du nævner, så tror jeg heller ikke at alle folk der har en PS3, køber film til den... Men det ville være omsonst at tro, at Ingen af dem der har en PS3 køber film til den. Hvis bare halvdelen af dem der har en PS3 også køber film til den, så har det jo en ret stor indvirkningen på hele salget.
Det andet punkt, er jeg desværre uenig med dig i... Jeg er glad for, at Bluray fører denne formatkrig, da det teknologisk simpelthen er bedre - for mig at se! Det er jo en smagssag, hvad man foretrækker  Mht. regionskodning ved jeg ikke hvor meget det betyder - kan godt være det betyder meget. Jeg ved bare, at ikke 1 i min familie ved noget om regionskodning på dvd'er....på trods af de alle sammen har en dvd-afspiller. Og selvom de så vidste noget om det, så tror jeg ikke det vil interessere dem, da de hellere vil have danske undertekster... Dengang dvd kom frem, da var der en idé i at købe Region 1 film (dem fra USA), for der kunne man købe den på dvd inden den kom i biffen herhjemme. Sådan er det bare ikke mere, og det - tror jeg - er en af tingene der er medvirkende til, at det er ligemeget med regionskodning.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
[Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. |
|
|
Studiesupport, derfor vinder de.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scarecrow skrev:
Hans J skrev:
Nope, man er blevet gennet i en retning af filmselskaberne. Ligesom slagtesvins retning til lastbilen er bestemt af plader som afspærre vejen, så de kun kan gå i en retning.
Mit sofavalg består i, om jeg skal sætte en HD DVD eller en Bluray på .
|
|
|
Nå ja, men derfor betyder det jo stadig noget, at den enkelte køber et produkt. Det kan godt være at én enkelt afspiller er en dråbe i havet, men ikke en ubetydelig dråbe... Det at en person køber en afspiller, gør jo at de mennesker han kender bliver påvirket af det, og får nogen nye indtryk - gode eller dårlige - og får dem måske endda til at investere i det også...
Hans J skrev:
Jeg nåede at smutte uden om afspærringen (bilder jeg mig selv ind) ved at investere i begge formater.
|
|
|
Eller også galoperede du ind i lastbilen, og dem der ikke har købt en afspiller endnu er sluppet uden om afspærringen  Jeps, men til gengæld kom jeg til at sidde forrest ævbæv. 
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Kasper, TC skrev:
[Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. |
|
|
Studiesupport, derfor vinder de. |
|
|
Helt enig, filmselskaberne valgte for os!! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Helt enig, filmselskaberne valgte for os!!
|
|
|
Ja, de må helt klart være den vigtigste brik. Derefter kommer hardware support:
- PHILIPS
- SONY
- PANASONIC
- PIONEER
- DENON
- MARANTZ (Q2 2008)
- SAMSUNG
- SHARP
- LOEWE
- FUNAI (Q2 2008)
- TOSHIBA
- ONKYO (Toshiba XE-1) droppet pga. Toshiba's prisstrategi
- VENTURER (Toshiba HD-E1)
- Samsung (BD-P5000 er droppet) en 5500 stadig på vej senere i år.
- LG
Jeg siger intet omkring hvilket format der er godt eller skidt. Men der er altså noget som ser forkert ud på ovenstående liste. Toshiba har haft over 2 år til, at skaffe ekstra hardware support, det var desværre ikke muligt for dem. Jeg forstår udemærket hvorfor, at nogen bryder sig mere om HD-DVD, fx regionskodning, pris og HDi. Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan have vurderet, at Toshiba kunne vinde det her.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scarecrow skrev:
Kasper, TC skrev:
Det er korrekt at Hd-dvd salget er faldet. Bliver spændende at se salgstallene løbende lidt frem endnu. Men faktum er også at der er RIGTIG mange mennesker der sidder med en HD-dvd maskine. Og man kan jo så også spørge sig selv om PS3 kunder generelt set køber film? Det ser ikke sådan ud. Folk med stand alone afspillere køber ca. 4 gange så mange film som dem med en spillemaskine.
Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. Det er som om der er noget folk ikke helt forstår. For mig er HD-DVD da helt klart det optimale valg for os forbrugere. Hvad skal vi med regionskoder? Hvad skal vi med hardware der endnu ikke er færdigt? Hvad skal vi med afspillere der koster langt mere end et tilsvarende formats afspillere i samme(eller bedre) kvalitet? Tænk på hvor langt vi kunne have været hvis HD-DVD for alvor var slået igennem for 2 år siden. Jeg fatter det simpelthen ikke. Sony har tilsyneladende lært noget af sit nederlag mod VHS og denne gang formået at markedsføre sit format bedre og slå det(efter min mening) optimale valg for alle tilbage.
|
|
|
Som du nævner, så tror jeg heller ikke at alle folk der har en PS3, køber film til den... Men det ville være omsonst at tro, at Ingen af dem der har en PS3 køber film til den. Hvis bare halvdelen af dem der har en PS3 også køber film til den, så har det jo en ret stor indvirkningen på hele salget.
Det andet punkt, er jeg desværre uenig med dig i... Jeg er glad for, at Bluray fører denne formatkrig, da det teknologisk simpelthen er bedre - for mig at se! Det er jo en smagssag, hvad man foretrækker  Mht. regionskodning ved jeg ikke hvor meget det betyder - kan godt være det betyder meget. Jeg ved bare, at ikke 1 i min familie ved noget om regionskodning på dvd'er....på trods af de alle sammen har en dvd-afspiller. Og selvom de så vidste noget om det, så tror jeg ikke det vil interessere dem, da de hellere vil have danske undertekster... Dengang dvd kom frem, da var der en idé i at købe Region 1 film (dem fra USA), for der kunne man købe den på dvd inden den kom i biffen herhjemme. Sådan er det bare ikke mere, og det - tror jeg - er en af tingene der er medvirkende til, at det er ligemeget med regionskodning.
|
|
|
Hvad betyder Blu Ray's marginale ekstra kapacitet for dig? I praksis ingenting. Men du kommer til at betale for det. Blu Ray er markant dyrere end HD-DVD. Og regionskodning betyder f.eks. at vi er nød til at vente til filmen når til europa og at der i øvrigt er mindre konkurrence på prisen. Regionskoder er ikke noget der er skabt til gavn for os forbrugere.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Sådan helt generelt finder jeg det ufatteligt at Blu Ray kan formå at stå som førende i denne format krig. Det er som om der er noget folk ikke helt forstår. For mig er HD-DVD da helt klart det optimale valg for os forbrugere. Hvad skal vi med regionskoder? Hvad skal vi med hardware der endnu ikke er færdigt? Hvad skal vi med afspillere der koster langt mere end et tilsvarende formats afspillere i samme(eller bedre) kvalitet? Tænk på hvor langt vi kunne have været hvis HD-DVD for alvor var slået igennem for 2 år siden. Jeg fatter det simpelthen ikke. Sony har tilsyneladende lært noget af sit nederlag mod VHS og denne gang formået at markedsføre sit format bedre og slå det(efter min mening) optimale valg for alle tilbage. |
|
|
Der var ret mange som forudsagde dette udfald, før de første Blu-ray og HD-DVD afspillere overhovedet kom på markedet og som argumenterede for den forudsigelse.
Ved formatkrigens start gik Toshiba næsten alene (blandt CE producenter) i brechen med kun Universal som eksklusivt studie og Microsoft ved sin side. På den anden side stod en række af verdens største CE-producenter og 5 eksklusive filmstudier og bakkede op om Blu-ray. Udfaldet er ikke spor overraskende - Sony alene er dobbelt så stor som Toshiba, målt i omsætning og indtjening.
Hvad angår regionskoder, holdt DVD Forum et møde i 2007 hvor regionskodning til HD-DVD formatet var på dagsordenen. Det er meningen at der skal finde et nyt møde sted i foråret, men om det bliver til noget nu er nok meget tvivlsomt. Desuden kommer de første regionshack til udvalgte Blu-ray afspillere så småt på gaden nu og det vil jo nok brede sig ligesom det var tilfældet med DVD.
Hvad det 'optimale' valg angår, så er jeg uenig.
Hvis jeg skal vælge imellem et 'optimalt' valg som inkluderer titler fra Paramount og Universal samt afspillere fra Toshiba at vælge imellem og et 'ikke-optimalt' valg som inkluderer titler fra Sony, Disney, Fox, Warner, Lionsgate og MGM og afspillere fra Sony, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Denon, Marantz og Sharp, så tager jeg det ikke-optimale til enhver tid. 
Og så nævnte jeg slet ikke, at 2/3 af de ikke-optimale udgivelser har HD lydspor, imens kun 1/3 af de såkaldte optimale udgivelser har ditto.
'Optimalt' afhænger af mange faktorer. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Hvad betyder Blu Ray's marginale ekstra kapacitet for dig? I praksis ingenting. Men du kommer til at betale for det. Blu Ray er markant dyrere end HD-DVD. Og regionskodning betyder f.eks. at vi er nød til at vente til filmen når til europa og at der i øvrigt er mindre konkurrence på prisen. Regionskoder er ikke noget der er skabt til gavn for os forbrugere. |
|
|
Hvor er det lige, at Blu-ray film er markant dyrere end HD-DVD?? Ikke i Blockbuster, i hvert fald ikke i Merlin. Uddyb gerne.
Og det er ikke altid man skal vente, disse film kom på Blu-ray i Danmark før USA:
- Die Hard 4.0
- Spiderman 3
- The Simpsons Movie
- Pirates of the caribbean 3
- Predator
- ID4
- Ronin
- Master and Commander
- osv. osv.
Jeg er som udgangspunkt enig med dig i, at regionskodning ikke er til gavn for forbrugerne. Men seriøst hvor mange genere det lige i lille DK, et par tusinde mennesker? Uanset hvad man synes om regionskodning, så hjælper det ikke meget, hvis Disney, FOX og New Line ikke gider udgive pga. det. Folk kan jo bare købe en region A afspiller, hvis de alligevel vil kun vil have region A film.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Og man kan jo så også spørge sig selv om PS3 kunder generelt set køber film? Det ser ikke sådan ud. |
|
|
Jeg tror faktisk, at der findes mange som kun har købt en PS3 til film. Havde jeg havde HDMI indgang til lyd ejede jeg også en PS3.
Jf. nedenstående nyhed fra i dag. Hvis det ikke ser ud til, at PS3 ejere køber film, hvem køber så alle de Blu-ray film 
Woolworths to Support Blu-ray Exclusively
After analyzing Christmastime sales data, UK retailer Woolworth's has decided to drop their in-store support for HD DVD, and will be featuring Blu-ray players and discs only beginning in March. Blu-ray titles held a sales advantage of 10-to-1 over its rival at Woolworth's 820 retail locations, and as the largest retailer of high definition discs in the UK, they are taking a stand against the format war.
| / _
Lige et billede til ære for Hans J.......... Jeg kunne ikke lade være 

|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Kasper, TC skrev:
Og man kan jo så også spørge sig selv om PS3 kunder generelt set køber film? Det ser ikke sådan ud. |
|
|
Jeg tror faktisk, at der findes mange som kun har købt en PS3 til film. Havde jeg havde HDMI indgang til lyd ejede jeg også en PS3.
Jf. nedenstående nyhed fra i dag. Hvis det ikke ser ud til, at PS3 ejere køber film, hvem køber så alle de Blu-ray film 
Woolworths to Support Blu-ray Exclusively
After analyzing Christmastime sales data, UK retailer Woolworth's has decided to drop their in-store support for HD DVD, and will be featuring Blu-ray players and discs only beginning in March. Blu-ray titles held a sales advantage of 10-to-1 over its rival at Woolworth's 820 retail locations, and as the largest retailer of high definition discs in the UK, they are taking a stand against the format war.
| / _
Lige et billede til ære for Hans J.......... Jeg kunne ikke lade være 

|
|
|
Jaja, vi feinschmeckere køber jo ikke det samme som pøblen  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Scarecrow Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, men feinschmeckere køber sgu ikke en Fiat Uno - de køber en Rolls Royce
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Kasper, TC skrev:
|
|
|
|
|
Nu er det ikke et spørgsmål om tro men viden. Folk med konsoller (PS3) køber ikke ligeså mange film som de med stand alone afspillere. Og måske er du klar over at der også er kommet stand alone afspillere til Blu Ray
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Nu er det ikke et spørgsmål om tro men viden. Folk med konsoller (PS3) køber ikke ligeså mange film som de med stand alone afspillere. Og måske er du klar over at der også er kommet stand alone afspillere til Blu Ray |
|
|
Der er solgt flere HD-DVD standalone i UK end Blu-ray. Jeg tror, at det er PS3 ejere som køber filmene, men du ved måske hvem det er?
Og selvfølgelig køber summen af PS3 ejere ikke lige så mange film som standalone ejere. 40% af dem som har en PS3 i USA, ved ikke engang at den afspille Blu-ray.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke stor set det samme Blu-ray/HD-DVD kopier (med forskellige cover) der cykler rund i verden, for det er tid at en title er udgået (faktis
maget hurtig), så man skal nogle gange værre hurtig, for at få en HD kopi af en givet film title før at den er udgået, så det tyder på at der faktis er
få kopier i omløb i verden, og hvad ar der soldt på verden plan af HD-DVD/Blu-ray vel omkring 250.000 stk. det er skitme ikke meget.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Og selvfølgelig køber summen af PS3 ejere ikke lige så mange film som standalone ejere. 40% af dem som har en PS3 i USA, ved ikke engang at den afspille Blu-ray. |
|
|
Nu er det jo også amerikanere... som samlet flok kan vi vist blive enig om at de ikke er de bedst informerede 
Spøj til side. Hvis det udelukkende er afgjort af studierne, mon så ikke det netop er den forhadte regionskodning der afgjorde kampen? Det kan jo være studierne meget nødigt vil undvære den MULIGHED.
... hvis det er tilfældet er satset på regionsfrihed et .50 kaliber skud i foden fra Toshibas side.
Kodningen har aldrig været et problem for mig på DVD, så jeg lever med den på BD  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De først chip hakket Blu-ray afspille er jo komme på market, mon vi se dem hos "LASERDISKEN" ?, så mon ikke hen af vejen at reg. kodning bliver
løst.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1427&zoneid=5
http://www.bluraymods.com/
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
De først chip hakket Blu-ray afspille er jo komme på market, mon vi se dem hos "LASERDISKEN" ?, så mon ikke hen af vejen at reg. kodning bliver løst.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1427&zoneid=5
http://www.bluraymods.com/
|
|
|
Vi har stadig til gode, at få det endelig bekræftet om de rent faktisk er regionsfrie på Blu-ray delen, hvilket også fremgår af artiklen på Recordere.dk
DVD delen er stadig ikke kodefri jævnfør Bluraymods hjemmesiden.
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 04:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Hvad betyder Blu Ray's marginale ekstra kapacitet for dig? I praksis ingenting. Men du kommer til at betale for det. Blu Ray er markant dyrere end HD-DVD. Og regionskodning betyder f.eks. at vi er nød til at vente til filmen når til europa og at der i øvrigt er mindre konkurrence på prisen. Regionskoder er ikke noget der er skabt til gavn for os forbrugere. |
|
|
Haha, marginale ekstra plads? Ja 67% ekstra plads er jo ingenting. MEN, bl.a. betyder det at vi får lossless lyd på stort set hver eneste Blu-ray udgivelse. Det er derimod småt med lossless lyd på HD DVD udgivelser. Hvorfor? Fordi der ganske enkelt ikke er plads til det. Hvad nytter det at HD DVD stiller krav om at der er bygget TrueHD dekodere i alle afspillere når der i mange tilfælde ikke er plads til det på skiverne. Blu-ray er markant dyrere end HD DVD? 1) Tjaa, på hardware siden skyldes det måske at de forskellige producenter (ja, der er jo rent faktisk mere end én producent af Blu-ray afspillere) er interesseret i at tjene penge på det de sælger, og ikke blot yde førstehjælp til et dødt format; 2) På software siden tager du derimod aldeles fejl, idet Blu-ray for forbrugeren ikke er spor dyrere end HD DVD. Måske er det en smule dyrere at mastere en Blu-ray, men det er et spørgsmål om tid før Blu-ray vil være lige så billig at masseproducere som HD DVD.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
Haha, marginale ekstra plads? Ja 67% ekstra plads er jo ingenting. MEN, bl.a. betyder det at vi får lossless lyd på stort set hver eneste Blu-ray udgivelse. Det er derimod småt med lossless lyd på HD DVD udgivelser. Hvorfor? |
|
|
I betragtning af at der findes flest Blu-ray film på single layer 25GB discs, hvor HD DVD altid er 30GB, kan det ikke være pladsforskelen der i praksis er afgørende faktor for hvilken lyd der følger med på filmen.
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil sikkert opdage af mange BD-25 film er fra Warner - uden lossless lyd.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|