Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en god dag for BD-formatet. Gid dog at det gik ligeså godt for SONY i spilbranchen. For jeg føler mig virkelig røvrendt, hver gang jeg ser en Xbox360 exclusive, som SONY ikke kan få fingrene i. Først Gears of War, Bioshock, derefter Mass Effect, og store dele af GTA IV(!) og nu Ninja Gaiden 2!!!  Kom nu ind i kampen SONY!
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Store dele af GTA IV? Er det ikke bare noget ekstra haløj der er med Xbox?
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Store dele af GTA IV? Er det ikke bare noget ekstra haløj der er med Xbox? |
|
|
Det var vist noget mere omfattende end bare "noget ekstra halløj". Det lyder til, at det bliver ekstra materiale i form af nye missioner, nye biler, våben o.l. PS3 får ingen ekstra materiale, overhovedet. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Fnulder skrev:
Store dele af GTA IV? Er det ikke bare noget ekstra haløj der er med Xbox?
|
|
|
Det var vist noget mere omfattende end bare "noget ekstra halløj". Det lyder til, at det bliver ekstra materiale i form af nye missioner, nye biler, våben o.l.
PS3 får ingen ekstra materiale, overhovedet.
|
|
|
whatever. Om et år er Xboxen outdated og kan slet ikke følge med pga. pladsmangel på DVDen forhold til Blue-ray
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt... der er flere spil der er Xbox eksklusiv i øjeblikket, men det er vel som i filmverdenen at Microsoft gerne køber sig til medvind med store checks... desuden er der stadig en del flere xbox'e på markedet end der er PS3 = større salg.
Der sælges dog en del flere PS3 end xbox'e for tiden, hvorfor vippen stensikkert vipper på et tidspunkt.
Glæd dig i stedet over at der pt. "kun" er udnyttet op til 30% af potentialet i PS3 i de spil der er på markedet... den maskine vil være konkurrencedygtigt lang tid endnu. Med PS2 gik der 5 år før nogen nåede op på at udnytte 90%  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt I er inde på Offtopic, men få dog lige rettet jeres briller ind Fanboys. Faktum er de bedste spil laves til XBOX360. Alt jeres fis med at PS3 får bedre spil, XBOX360 er outdated og alt det andet bullsh*t, er det bare for at retfærdiggøre jeres køb af PS3 eller hvad ? XBOXLIVE overskygger PS3´s onlinedel, Sony fatter jo ikke en dyt af hvad der skal til  . Jeg er så heldig, at min kone har givet mig en PS 3 i fødselsdagsgave   , så nu kan jeg se Bluray film, primært animationsfilm til ungerne. Jeg har skyndt mig at købe et enkelt brugt PS3 spil også, men jeg regner ikke med den skal bruges til det formål, der har jeg min højt elskede XBOX 360 med de hotteste titler. Der kommer sikkert nogle gode titler til PS3, men XBOX360 har rigtig godt fat i markedet der. Så vidt jeg er orienteret, er spilproducenterne ikke særlig glade for PS3, da den skulle være forbasket besværlig, at programmere til. Om det er 100% korrekt ved jeg ikke, men det kunne det jo tyde på med de halvkiksede titler som udkommer, som f. eks. Resistant of man, spillet jeg lige har købt men ikke prøvet endnu, så det er ud fra hvad jeg har læst på nettet, at jeg omtaler det som halvkikset. Jeg tror ikke PS3 kan overtage spilmarkedet fra XBOX360. Dertil har XBOX for stort forspring, man kan desuden stadigvæk bruge de gamle xbox spil (ihvertfald en stor del af dem) og der findes mange fede titler. Jeg er megaglad for begge konsoller, de har hver deres charme. Gider I ikke lige tone det der fanboyfis lidt ned. Jeg mener da også det er et hårdt slag mod HD DVD, at Warner går Bluray, men lad os nu se hvoran det går med antallet af udgivelser og kvaliteten fra de forskellige selskaber inden vi lægger HD DVD helt i graven.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke noget med fanboys. Det er fakta at der kan ligge SÅ meget mere på en Blue-ray end DVD. Dvs. spil til PS3 kan have større verden eller længere baner.
Resistance: Fall of Men er ikke kikset. Har gennemspillet det 2 gange. Så er den på plads. Flot spil med mange detaljer.
Så er der Oblivion. Her kan man se længere i landskabet end på Xbox. Hvorfor?
Hvorfor bliver Ps3 brugt til forskning pga. Cell-CPU?
Xbox360 er bare ved at blive outdated. Halo 3 er nok grænsen for Xbox360, hvorimod Ps3 lige er startet.
Så om nogle år kommer der en ny Xbox som er bedere end Ps3 osv. osv. osv.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så et image dump af Gears Of War på nettet - 7GB - stadig 1,5GB fri plads på DVDen... Og det spil er da lige så flot som det der Fall of Man........
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Jeg så et image dump af Gears Of War på nettet - 7GB - stadig 1,5GB fri plads på DVDen... Og det spil er da lige så flot som det der Fall of Man........ |
|
|
Har du prøvet begge to? Eller bare set screenshot?
Du kan jo tænkte på man ikke bare gøre grafikken 1.5 GB bedre. Det er jo hele grafikmotoren som er bygget til spillet lige kan være på en DVD eller Blue-ray disk.
Og grafik er meget mere end flot billede. Det er også hvor mange effekter og detaljer konsollerne kan håndtere på en gang. Og på det punkt er PS3 meget meget bedre end Xboxen.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw. Hans J, så kan jeg se du er fortaler for HD-DVD? Og HD-DVD er noget Xbox taler godt for. Og hvem snakker om fanboy
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Webmonkey skrev:
Jeg så et image dump af Gears Of War på nettet - 7GB - stadig 1,5GB fri plads på DVDen... Og det spil er da lige så flot som det der Fall of Man........ |
|
|
Har du prøvet begge to? Eller bare set screenshot?
Du kan jo tænkte på man ikke bare gøre grafikken 1.5 GB bedre. Det er jo hele grafikmotoren som er bygget til spillet lige kan være på en DVD eller Blue-ray disk.
Og grafik er meget mere end flot billede. Det er også hvor mange effekter og detaljer konsollerne kan håndtere på en gang. Og på det punkt er PS3 meget meget bedre end Xboxen. |
|
|
med Image Dump mener han nok en kopi af DVD´en  . Endnu har vi godt nok til gode at få spil der fyler mere end en DVD. Der går rygter om XBOX 360 kommer med indbygget HD DVD (måske kommer den/måske ikke). Så skulle det virkelig komme så vidt at man vil udnytte HD-kapaciteten, tror jeg der går lang tid inden merkapaciteten på Bluray får betydning. Det man ser p.t. er download af ekstramateriale (baner, skins osv) i stedet. Jeg er ikke i tvivl om PS3 er en kraftigere maskine end XBOX360, men hvis det er for besværligt at udnytte ressourcerne, bliver udviklingen af spil meget træg. Der er altså sådan lidt hahaha min er større end din hahahaha!!! Ja okay men kan man ikke finde ud af at udnytte det er det jo lige meget  . Men lad os se om et år. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om at PS3 har hardware til at køre i cirkler om xbox (den er jo også en halv generation nyere)... og der er lige så lidt tvivl om, at med de spil der er på markedet pt. står de ca. lige.
Resistance FOM er imo ikke noget at råbe hurra for... flot, måske, men ikke noget der er værd at snakke om. Hvis vi snakker flotte spil til PS3 skal man kigge på Uncharted, Drakes Fortune og hvis det er spil hvor fysik-kernen brillierer: Call of Duty4.
Helt sikkert er det også at GT5 kommer til at sætte nye standarder når Polyphony får sig nosset færdig med det. Er er fuld gameplay i 1080P og fuld udnyttelse af BD formatet.
Programmører i begge lejre har deres at tumle med. PS3 er ny, og de mangler stadig at lære mange tricks i programmeringen til den. Xbox er på den anden side blevet solgt i meget skrabede versioner (bl.a. uden HD), hvilket giver programmørerne problemer da spillene også skal virke på disse. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
btw. Hans J, så kan jeg se du er fortaler for HD-DVD? Og HD-DVD er noget Xbox taler godt for. Og hvem snakker om fanboy  |
|
|
Jeg skamroser ikke HD DVD, HD DVD har én stor fordel nemlig regionsfrihed  , måske en lidt mindre fordel, kravet om HD-lyd på HD DVD. Lad venligst være med at sætte lighedstegn imellem HD DVD og XBOX360 fanboy, det har intet med hinanden at gøre  . At Microsnot har valgt et Add-on til deres XBOX er bare fint for mig, det gav billig HD mulighed. Som allerede skrevet har jeg nu begge maskiner og er vældig glad for det. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror adrig der kommer en Xbox 360 med indbygget HD-drev
1. Efter som HD-DVD har mistet stor støtte de sidste dage(wee ontopic igen) så ligner HD-DVD en taber
2. HVIS der kom en med indbygget HD-drev og man begyndte at lave spil på HD-drev. Så skider man SÅ meget på alle dem som har den "gamle" 360 og intet HD-drev har. Altså fordelen ved konsol forsvinder.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Tror adrig der kommer en Xbox 360 med indbygget HD-drev
1. Efter som HD-DVD har mistet stor støtte de sidste dage(wee ontopic igen) så ligner HD-DVD en taber
2. HVIS der kom en med indbygget HD-drev og man begyndte at lave spil på HD-drev. Så skider man SÅ meget på alle dem som har den "gamle" 360 og intet HD-drev har. Altså fordelen ved konsol forsvinder. |
|
|
Som jeg skrev måske/måske ikke  . Kommer det, laver Microsoft MÅSKE en trade-in kampagne. Men alt dette er kun gisninger. Sony har jo desværre valgt den anden vej. Ingen understøttelse af PS2, færre USB-stik og det værste for mig personligt ikke SACD  . Min konsolsamlæing er følgene p.t: 1 stk Nintendo Gamecube 2 stk Playstation 1 1 stk Playstation 2 1 stk Playstation 3 2 stk XBOX 1 stk XBOX 360 Så fanboy er jeg langtfra, eller rettere sagt jeg er fanboy af elektronik  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans... du skal jo have en første generation PS3. Den kan begge dele  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Hans... du skal jo have en første generation PS3. Den kan begge dele  |
|
|
Jeg ved det, men den er udsolgt og så må jeg leve med mindre støj og strømforbrug  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony er i gang med en større støtte af PS3, vel i ankendelse af XBox360 er størst på spille market, og de fleste køben en PS3 som Blu-ray afspiller
og ikke som spille maskinde, så på PS3 fronte ville der ske en hel del ny, PS3 40gb er vel starte skudet (Ingen understøttelse af PS2, færre USB-
stik og SACD), ved at lave PS3 40gb har man skudt sig i foden set i forhold til xBox 360, man burte hele sette 60gb ned til xBox360 pris og begynde
at lev. US versione 80gb fuld PS2 spille support til samme pris (eller laver) som 60gb version.
Det kan god værre at Sony har vundet Blu-ray market men de har så tabt spille market, den støreste spille marskine er værken XBox 360 og PS3
men Will.
Og hvordan gik den lige med de æget 1080p spil til PS3 og mulighed for at spille over nette ?
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æret være dets minde  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spænde og se HD-DVD gruppens modtræk, de har jo rigtig mange penge ud og svømme.
|
Til top |
|
|