Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med de har droppet PS2 understøttelse er jo tatal ligemeget. Mange køber en PS3 da de ikke ejer en 2er(bla. mig), og dem som så har PS2 spil har vel også en PS2 konsol  . Så hvad er problemet? Vil man virkerlig give 1000kr mere for en PS3 bare så man slipper for sin PS2?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver faktis stadig udgivet PS2 spile, så PS2 er hvist ikke hel død, og hvis man har mange PS2 spille ville man sikke også kunne ønske at kunne
spille dem 100% på en PS3, det er ligesom at hvis man ikke kan spille DVD film på en Blu-ray afspille.
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Det med de har droppet PS2 understøttelse er jo tatal ligemeget. Mange køber en PS3 da de ikke ejer en 2er(bla. mig), og dem som så har PS2 spil har vel også en PS2 konsol . Så hvad er problemet? Vil man virkerlig give 1000kr mere for en PS3 bare så man slipper for sin PS2? |
|
|
Jeg har ingen PS2 spil, men kender mange der har PS2 spil jeg gerne ville låne og prøve. Det er da skide praktisk hvis de bare kan komme over og spille dem på min PS3 eller låne mig dem uden at slæbe PS2'en med. Og faktisk har jeg købt en enkelt PS2 titel på trods af at jeg ikke ejede konsollen: Guitar Hero! Jeg lånte mine venners PS2 konsoller på skift i sin tid...
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er blevet solgt flere PS2'ere end både PS3 og Xbox det sidste år. Det er trodsalt den bedst sælgende spillemaskine nogensinde med knap 120mill solgte maskiner.
Synes da det er fedt at have et hav af PS2 spil til lave priser at supplere med... når nu PS3 versionerne ikke er udkommet endnu (har dog ikke benyttet mig af det ). Men jeg forærede min PS2 væk da PS3 landede... og jeg skal stadig kunne spille Tourist Trophy og GT4.
Men jeg giver StarTrek ret i at debatten om hvem af PS3 og Xbox der vinder spilmarkedet er helt forfejlet. Wii er rendt med den titel... forlængst  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD lejrens modtræk bliver følgende: Halvering af prisen på hardware, 10 gratis HD DVD film med, filmpriserne ned på DVD niveau!!!! Oraklet her har talt      
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshiba's pressekonference ved CES:
Toshiba har offentliggjort markedsandelene for standalone afspillere i USA. Der er pt. et 50/50 split mellem HD-DVD og Blu-ray, med over 1 million solgte HD-DVD maskiner.
Efter Toshiba's "udsalg" ultimo november med $99 afspillere var fordeling 60/40 til HD-DVD, med 700.000 solgte afspillere mod 460.000 til Blu-ray.
Der er altså solgt over 500.000 Blu-ray maskiner i løbet af 3 uger i USA, og det er selvom prisen er op til 3 gange så høj HD-DVD.

http://www.engadget.com/2008/01/06/live-from-the-toshiba-ces -press-conference/
|
Til top |
|
|
Scarecrow Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er selvfølgelig kun stand-alone. Tæller vi PS3 med er der vidst ikke så meget at gøre mere... Det er selvfølgelig ikke alle der har en PS3, som vil bruge den til at afspille Bluray på. Men det er også utopi at tro, at ingen vil bruge en PS3 til det formål 
Det fede ved en PS3 er selvfølgelig, at den vil være med til at holde priserne på stand-alone afspillere i bund - hvis stand-alone bliver for dyrt, køber folk sgu bare en PS3 i stedet.
Mvh Scarecrow
Og ja, HD-DVD ER sgu en non-profit organisation Hvorimod Toshiba må være underskuds-forretning - i hvert fald på HD-DVD siden 
|
Til top |
|
|
Scarecrow Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke set det tilbud i Danmark endnu  . Var det ikke et af disse WallMart (eller hvad det nu hedder) som kørte det tilbud én fredag kun ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Var det ikke et af disse WallMart (eller hvad det nu hedder) som kørte det tilbud én fredag kun ?
|
|
|
jo, der var et par butikker om det.
Men flere uger efter kunne man jo stadig købe en afspiller til omkring $139 inkl. 12 film
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En afspiller, 12 film til 99 USD ligner det som det er, brandudsalg
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok også ren foræring.
Har forresten fået en reklame ind af døren med et LG combidrev til computeren: BD RW og HD-DVD R til 2500,-
Det har jeg vist ikke set før. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Target:
Hos "Target" som er USA's 5. største retail butik har man angiveligt valgt, at man indenfor 14 dage, overgår til komplet Blu-ray eksklusivitet.
Det er dog ikke 100 % bekræftet endnu, at dette også indebefatter software.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyeste RYGTER: NASA har valgt HD DVD og forbyder udgivelse af noget som helst materiale på BluRay med rumbilleder optaget af NASA. Endvidere bliver alle som har registreret både en BluRay afspiller og en Microsoftlicens blokket fra opdateringer fra Microsoft. Firmaerne bag HD DVD vil udgive alle film de har på HD DVD i løbet af 2008. Men okay det er bare rygter    
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
Scarecrow Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Target:
Hos "Target" som er USA's 5. største retail butik har man angiveligt valgt, at man indenfor 14 dage, overgår til komplet Blu-ray eksklusivitet.
Det er dog ikke 100 % bekræftet endnu, at dette også indebefatter software. |
|
|
Og det udstiller netop et problem ved internettet.
Selv falske rygter spredes jo så hurtigt, at de pludselig optræder som sandhed. Og alene fordi de er gengivet flere steder, så må det jo være rigtigt, selvom historien i virkeligheden kommer fra samme forkerte kilde.
http://gizmodo.com/341294/rumor-smashed-target-not-going-tot ally-blu+ray-exclusive
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De havde dog indset, at de også måtte have HD DVD på hylden. Det var planlagt til lancering i begyndelsen af foråret. Tror dog ikke vi skal regne med det bliver til noget nu, Desværre.
Men ja. Der skal nok blive mulighed for at erhverve sig nogle billige film og afspillere det næste stykke tid. Så nyder jeg dem, indtil der er nogen der tager sig sammen og laver en ordentlig Blu-Ray afspiller.
En ting er ihvertfald sikker. Det nytter ikke en dart, at modtrækket fra Toshiba bliver lavere priser. Der skal noget mere kreativt til, for at vende situationen nu.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Og det udstiller netop et problem ved internettet. |
|
|
Jeg holder mig normalt også fra rygter på diverse sider, min kilde er en medarbejder hos "Target", som siger de har modtaget et memo om, at "execute" udsalg af alle resterende HD-DVD maskiner som er på lager.
Som sagt har de endnu ikke hørt noget, mht. software.
|
Til top |
|
|