Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 06:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Warner går Blu-ray exclusive Maj 2008! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

AM-E skrev:

Og hvor omfattende er de spil så?

Jeg aner det ikke og interesserer mig faktisk ikke for det. Drop alle ekstra features og giv os max billed+lydkvalitet, det ville sikkert også gøre diskene billigere.

Enig! Alt andet er simpelthen spild af god plads og tid for mig. Jeg er faktisk ret overrasket over efterspørgslen på disse meningsløse ekstra features.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Iron Man skrev:

AM-E skrev:

Og hvor omfattende er de spil så?

Jeg aner det ikke og interesserer mig faktisk ikke for det. Drop alle ekstra features og giv os max billed+lydkvalitet, det ville sikkert også gøre diskene billigere.

Enig! Alt andet er simpelthen spild af god plads og tid for mig. Jeg er faktisk ret overrasket over efterspørgslen på disse meningsløse ekstra features.

Tror du der er efterspørgsel på dem ?

Det er sgu bare nogle filmnørdudviklere som har siddet og fundet på det, marketingsafdelingen har brug for en lang featureliste så fangrupper kan kaste ting efter hinanden .

Nu røg Boog og Eliot på Bluray, selv konen må tilstå det er flot. Vi har den på DVD i forvejen og der er ingen der kan overbevise mig om en highend DVD-afspiller kan opskalére til Bluray´s kvalitet.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Toshiba har endnu ikke opgivet. Iflg løse rygter vil de begynde at dual-format afspillere. Og low-end HD-DVD.

http://gizmodo.com/341371/prediction-hd-dvd-not-dead-toshiba -will-produce-dual-format-hd-players

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig at Pioneer er en gammle model, men den enste ægte HIG-END Blu-ray afspille, der er på market lige nu, ind til at modller komme fra
bl.a. Denon komme på market, så bliver det spænde at se havde det næste træk bliver fra Pioneer´s side, mon ikke det bliver med Profil 2.0, BD-
Live m.m.

low-end HD-DVD, det må da bliver til omkring 500,- kr. eller mindre, hvis folk overhovde er intresset i at købe en HD-DVD afspille der ingen ting kan,
det kan ikke var længe før at vi se HD-DVD film til 50-100,- kr. for nye film.

Alle de smarte ting som Blu-ray kan komme til nu, har HD-DVD kunne fra dag 1, med det er lige meget nu, for nu er det Blu-ray der er kongen
inden for HD film.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Altså alle de der smarte finesser med regissør og producer kommentar, lyd fra både PiP og hovedbillede, filmdiskussion via nettet osv osv. Det giver jeg en hatfis for. Giv mig 7.1 HD lyd i optimal kvalitet + bitstrømmulighed samt optimal billedkvalitet tak, alt andet er for mig irrelevant .

ENIG! Har selv nogen dvd-udgivelser, der er i "Limited Edition", "Expanded Edition", "Speciel Edition" og hvad de ellers hedder. Og det er kun fordi det var den eneste udgave! Havde den været på 1 skive så jeg ku spare 50,- havde jeg ski købt den i stedet..!
Har aldrig nogensinde hørt de kommentarer, set fraklip mv.

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det er rigtig at Pioneer er en gammle model, men den enste ægte HIG-END Blu-ray afspille, der er på market lige nu, ind til at modller komme fra
bl.a. Denon komme på market, så bliver det spænde at se havde det næste træk bliver fra Pioneer´s side, mon ikke det bliver med Profil 2.0, BD-
Live m.m.

Hvorfor synes du at Pioneer'en er en high end afspiller?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Pioneer Blu-ray afspille er den første med intrenet opkobling, plus at den har første klasse lyd og billde (da den kom frem) og prisen er også der
efter 15.000,- kr. for A modelle (som nok er lidt for dyrt i dag).

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Pioneer Blu-ray afspille er den første med intrenet opkobling, plus at den har første klasse lyd og billde (da den kom frem) og prisen er også der
efter 15.000,- kr. for A modelle (som nok er lidt for dyrt i dag).

Det er muligt at den har første klasses lyd, men den mangler fortsat at kunne decode DTS MA og sende det ud via 7.1 analog. Så længe den ikke kan det, er der efter min bedste overbevisning ikke tale om noget high end produkt (uanset hvor godt den må lyde i 5.1).

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Billedemæssigt er Pioneer´en den bedste Blu-Ray afspiller jeg endnu har set. Teknisk er den jo så bagud nu p.ga manglende DTS MA og 7.1 analog udgang. Men den var da nok den første " high-end" BD afspiller

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Der er kun en Blu-ray afspiller der har 7.1 ud og der er Blu-ray afspille fra Panasonic, ingen andre har 7.1 ud, der er heller ikke mange selv ny Blu-
ray
afspllle der har DTS MA.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Der er kun en Blu-ray afspiller der har 7.1 ud og der er Blu-ray afspille fra Panasonic, ingen andre har 7.1 ud, der er heller ikke mange selv ny Blu-
ray
afspllle der har DTS MA.

Det er da fuldstændig rigtigt. Men Denon og Marantz kommer i løbet af de næste måneder med sine BD-afspillere, som har 7.1 analog output og kan decode DTS MA. At Pioneer'en er den bedste på lyd og billede pt., gør den i mine øjne ikke automatisk til high end med de mangler, som den nu engang har. Jeg vil nok nøjes med at kalde den for mindst ringe .

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

De kan bare bitstrømme det ud for min skyld.

Det er noget nemmere med ét HDMI-kabel til lyd og billede i stedet for billedkabel og 7.1 audiokabler.
Lige nu har jeg ingen undskyldning for at skifte min surroundreciever ud , sikke noget skidt.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Husk at Blu-ray afspille fra Denon og Marantz (er samme model) komme til at koste omkring 20.000,- kr., så hvis man skal havde en HIGH-END
afspille så koster det, og ind til disse model komme på market er Pioneer stadig den bester Blu-ray afspille og kalde de for mindst ringe er helt
forkeret, men kalder hele ikke en HIGH-END surrund forærker for mindst ringe, bare fordi den ikke har HDMI, derfor kan den god spille bukser ud af
mange ny modller.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Husk at Blu-ray afspille fra Denon og Marantz (er samme model) komme til at koste omkring 20.000,- kr., så hvis man skal havde en HIGH-END
afspille så koster det, og ind til disse model komme på market er Pioneer stadig den bester Blu-ray afspille og kalde de for mindst ringe er helt
forkeret, men kalder hele ikke en HIGH-END surrund forærker for mindst ringe, bare fordi den ikke har HDMI, derfor kan den god spille bukser ud af
mange ny modller.

For så vidt angår prisen på Denon/Marantz BD-afspillerne kan du læse min holdning til pris i min signatur. Hvis Denon/Marantz afspillerne er de eneste der dækker mit behov, må jeg jo betale det de koster.

Jeg fastholder, at jeg ikke mener man kan kalde en afspiller der ikke understøtter de muligheder der er i formatet 100 % for high end. Uanset hvad der ellers findes af BD-afspillere på markedet.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
De kan bare bitstrømme det ud for min skyld.

Det er noget nemmere med ét HDMI-kabel til lyd og billede i stedet for billedkabel og 7.1 audiokabler.
Lige nu har jeg ingen undskyldning for at skifte min surroundreciever ud , sikke noget skidt.

Jeg er så heldigvis af den type, der ikke hopper med på vognen om, at HD-lyden skal decodes i receiveren, ligesom jeg overhovedet ikke kan se det nyttige formål i at sende et perfekt 1080P/24fps signal til receiveren. Derfor ender jeg med 7.1 audiokabler .

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Nok om HIGH-END Blu-ray afspille, det er jo ikke det tråden handler om (selv om det er intressant), men om Warner valg at Blu-ray

Jeg glæder mig til LOR komme på Blu-ray, ville så håber at det bliver med DTS-MA, og den lange version at LOR er der kun plads på en Blu-ray
skiver, så hvis den lange version skulle udsende på HD-DVD skulle de så bliver over to diske, tro helle ikke at der er plads til DTS-MA på HD-DVD
formate.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nok om HIGH-END Blu-ray afspille, det er jo ikke det tråden handler om (selv om det er intressant), men om Warner valg at Blu-ray

Jeg glæder mig til LOR komme på Blu-ray, vi så håber at det bliver med DTS-MA, og den lange version at LOR er der kun plads på en Blu-ray
skiver, så hvis den lange version skulle udsende på HD-DVD skulle de så bliver over to diske, tro helle ikke at der er plads til DTS-MA på HD-DVD
formate.

Ovenstående er jeg til gengæld slet ikke uenig i .

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det var godt

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Paramount er klar til, at droppe HD-DVD efter Warners beslutning.

Fedt. Ikke fordi jeg holder med bluray, men fordi det åbner muligheden for at afslutte formatkrigen.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum