| Forfatter |
|
RigoRigo Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er problemet  , om et ½år så vrimller der med combo maskiner der kan begge formater, og sådan tror jeg det bliver, igen taber formatkrigen sådan lige de først mange år. Og sådan en combo køber jeg, så behøver man ikke tag stilling/afskåret til noget som helst, ej heller når man skal købe/leje en bestem fim, man tager sku bare... Bare det er en 1080P kvalitet så er jeg tilfreds, og de ´kamara folk kan lære at fokus rigtig (for pokker mange film der har dårlige fokus, især når man har fået 140" bio...)
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
RigoRigo skrev:
Hvad er problemet , om et ½år så vrimller der med combo maskiner der kan begge formater |
|
|
Hvorfor tror du det?
Udover LG og Samsung tror jeg kun at Toshiba måske vil lancere en combo.
De andre har ingen interesse i at gøre det.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
RigoRigo skrev:
Hvad er problemet , om et ½år så vrimller der med combo maskiner der kan begge formater |
|
|
Hvorfor tror du det?
De andre har ingen interesse i at gøre det. |
|
|
Jeg tror det er ret åbenbart at der i 2008 og et stykke ind i 2009 bliver en kolossal stigning i efterspørgslen efter combomaskiner.
Udover alle dem der hidtil ikke har villet vælge side, og har ventet på en combomaskine så de ikke behøvede at vælge, så kommer der nu alle dem der hidtil har valgt side til HD-DVD's fordel. Mange af disse har jo allerede et bibliotek af HD-DVD titler, og vil måske endda også købe flere når de sidste titler bliver sendt i "sidste chance" kampagner, eller sælges billigt på e-bay.
Jeg kan sagtens forestille mig at mange af disse mennesker vil gå efter en combomaskine når de "alligevel" nu er pisket til at købe en Blu-ray afspiller - for fortsat at have noget at spille deres "forældede" skiver på. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
RigoRigo skrev:
| ... Bare det er en 1080P kvalitet så er jeg tilfreds, og de ´kamara folk kan lære at fokus rigtig (for pokker mange film der har dårlige fokus, især når man har fået 140" bio...) |
|
|
Ja det er den største ulempe ved at have fået 1080 materiale og projektor 
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
lunddal skrev:
RigoRigo skrev:
|
|
Hvorfor tror du det?
|
|
Jeg tror det er ret åbenbart at der i 2008 og et stykke ind i 2009 bliver en kolossal stigning i efterspørgslen efter combomaskiner.
Udover alle dem der hidtil ikke har villet vælge side, og har ventet på en combomaskine så de ikke behøvede at vælge, så kommer der nu alle dem der hidtil har valgt side til HD-DVD's fordel. Mange af disse har jo allerede et bibliotek af HD-DVD titler, og vil måske endda også købe flere når de sidste titler bliver sendt i "sidste chance" kampagner, eller sælges billigt på e-bay.
Jeg kan sagtens forestille mig at mange af disse mennesker vil gå efter en combomaskine når de "alligevel" nu er pisket til at købe en Blu-ray afspiller - for fortsat at have noget at spille deres "forældede" skiver på. |
|
|
Det er jo fuldstændig urealistisk. Dem der endnu ikke har investeret i et af de nye formater har enten gjort det fordi det ikke har interesseret dem indtil nu eller fordi de har ventet på en klar vinder. Begge slags vil vælge at købe fremtidens teknologi, ikke at diske op med mange hundrede kroner mere for at kunne afspille et par film af et hastigt døende format. Og comboafspillere ER voldsomt meget dyrere end enkeltafspillere fordi teknologierne er så forskellige (det eneste de rigtig har til fælles er bølgelængden på laserhovedet og diskstørelsen), og derfor skal der altid smides to laser pickups i. INGEN bortset fra de få der ejer voldsomt mange HD DVD titler har lyst til at købe en comboafspiller og INGEN nye købere har SÅ travlt med at købe en hel masse film at de gider at diske op med de ekstra mange penge for en combo fordi de ikke kan vente til at de kommer på Blu-ray. Og nu hvor vi har fået den stort set ikke-eksisterende efterspørgsmål afklaret, kan jeg slet i kke se hvorfor firmaer ville investere i at producere comboafspillere og i at gøre dem billigere. Der er simpelthen ikke et marked. Det er ret åbenlyst at i 2008 og et stykke ind i 2009
bliver en kolossal stigning i efterspørgslen efter blu-ray maskiner. Det er det eneste der giver mening.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er omkring 52% der venter på at en af formater vinder, før at de skifter til et HD format, og når det nu se ud til at Blu-ray løber af som
vinder, ville de helt sikke begynde af købe Blu-ray afspille og ikke HD-DVD afspille, så derfor ville kolossal stigning i efterspørgslen efter blu-ray
maskiner, nu når Warner er gået Blu-ray exclusivity, sammen med New Line.
Den enste fordel med HD-DVD er deres reg. frihed, men det er et spørsmål om tid før at man også kan købe reg. fri Blu-ray (de første modller er
på vej).
Og tænk på at nu kan man få StarTrek på Blu-ray og kun på Blu-ray, da Paramount har mulighed for at gå Blu-ray exclusivity, så fremtiden for
Blu-ray se meget lyst ud for Blu-ray.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?
articleid=1455&zoneid=5
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?
articleid=1460&zoneid=5
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaco skrev:
RogueAgent skrev:
lunddal skrev:
RigoRigo skrev:
|
|
Hvorfor tror du det?
|
|
Jeg kan sagtens forestille mig at mange af disse mennesker vil gå efter en combomaskine når de "alligevel" nu er pisket til at købe en Blu-ray afspiller - for fortsat at have noget at spille deres "forældede" skiver på.
|
|
|
Det er jo fuldstændig urealistisk. Dem der endnu ikke har investeret i et af de nye formater har enten gjort det fordi det ikke har interesseret dem indtil nu eller fordi de har ventet på en klar vinder. Begge slags vil vælge at købe fremtidens teknologi, ikke at diske op med mange hundrede kroner mere for at kunne afspille et par film af et hastigt døende format. Og comboafspillere ER voldsomt meget dyrere end enkeltafspillere fordi teknologierne er så forskellige (det eneste de rigtig har til fælles er bølgelængden på laserhovedet og diskstørelsen), og derfor skal der altid smides to laser pickups i. INGEN bortset fra de få der ejer voldsomt mange HD DVD titler har lyst til at købe en comboafspiller og INGEN nye købere har SÅ travlt med at købe en hel masse film at de gider at diske op med de ekstra mange penge for en combo fordi de ikke kan vente til at de kommer på Blu-ray. Og nu hvor vi har fået den stort set ikke-eksisterende efterspørgsmål afklaret, kan jeg slet i kke se hvorfor firmaer ville investere i at producere comboafspillere og i at gøre dem billigere. Der er simpelthen ikke et marked.
Det er ret åbenlyst at i 2008 og et stykke ind i 2009 bliver en kolossal stigning i efterspørgslen efter blu-ray maskiner. Det er det eneste der giver mening.
|
|
|
Det sidste er der naturligvis ingen tvivl om - men resten er jeg ikke enig med dig i. Der er solgt omkring 1 mio. HD-DVD afspillere i USA (Standalone afspillere + HD-DVD add-on til Xbox360), og attachraten (antal film solgt per afspiller) er en hel del højere end for Blu-ray, specielt hvis man tæller PS3 med.
Der er med andre ord rigtig mange mennesker der allerede er:
1) Hooked på HD
2) Har film på HD-DVD, i mange tilfælde en hel del
3) Ikke har en Blu-ray afspiller
Samtidig vil prisen på HD-DVD film med temmelig stor sikkerhed dale drastisk indenfor det næste halve år, så dem der allerede har en HD-DVD afspiller "forholdsvis" billigt kan udbygge samlingen af film i HD. Det er jo ikke som om HD-DVD film holder op med at fungere fordi nye titler ikke bliver udgivet i formatet.
Endelig, som med så meget andet, så falder priserne på afspillerne, og det gælder naturligvis også comboafspillerne. Samsung har allerede annonceret efterfølgeren til BD-UP5000 som blev lanceret i USA for kort tid siden til ca 8-900 USD. Efterfølgeren hedder BD-UP5500, kommer til maj og kommer formentlig til at koste omkring 550 USD. Hvis Toshiba laver en combo afspiller til efteråret har jeg svært ved at forestille mig at den vil komme til at koste meget mere end 350 USD.
Men lad os nu se - det er som bekendt svært at spå om fremtiden..!  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville tro at Combo afspille, bliver en overgang ind til alle de selskaber der nu udgiver på HD-DVD er gået over til Blu-ray, for femtide bliver helt
sikke Blu-ray, da man nu ville se flere og flere selskaber, der ville gå over til Blu-ray og det kan gå hurtig end man aner (og god for det), der er
ingen grund til at trække den længer ud, da forbruger ønsker Blu-ray formate og ikke HD-DVD formate, det var netop forbruger ønske der fik
Warner til at gå over til Blu-Ray, selv om HD-DVD gruppe var klar med en stor pose penge.
Så det er nok rigtig at vi kan skrive HD-DVD R.I.P. og
Blu-Ray er vinderen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ville tro at Combo afspille, bliver en overgang ind til alle de selskaber der nu udgiver på HD-DVD er gået over til Blu-ray, for femtide bliver helt
sikke Blu-ray, da man nu ville se flere og flere selskaber, der ville gå over til Blu-ray og det kan gå hurtig end man aner (og god for det), der er
ingen grund til at trække den længer ud, da forbruger ønsker Blu-ray formate og ikke HD-DVD formate, det var netop forbruger ønske der fik
Warner til at gå over til Blu-Ray, selv om HD-DVD gruppe var klar med en stor pose penge.
Så det er nok rigtig at vi kan skrive HD-DVD R.I.P. og
Blu-Ray er vinderen |
|
|
Er du stolt af det ? "hurra vi vandt vi vandt" sådan lyder det nok også når et dansk landshold vinder (hvor meget er det lige man har med den sejr at gøre  ) (offtopic). Hvis de tomme buldrende tønder har ret og HD DVD er færdig på markedet så er det egentlig pudsigt det vandt hvis man ser på produkterne: HD DVD var færdigudviklet ved introduktion - BluRay ikke (mange af de features som HD DVD kunne fra start, er først ved at komme med v1.1 afspillere) Krav til HD-lyd på HD DVD - Ingen krav på til BluRay Regionsfrihed på HD DVD - Regionskoder på BluRay Mindre kapacitet på HD DVD - Større kapacitet på BluRay Sonyklanen har formået at få flere filmselskaber med sig, hvilket nok i stor stil kan tilskrives regionskoder (markedskontrol). Det er sjovt som markedsføring og strategi bestemmer udfaldet af sådan en "krig". Forbrugerne har valgt, gu´ har de ej, det har filmselskaberne gjort  . Tror HD DVD have vundet hvis alle filmselskaber havde været neutrale og udgivet på begge formater. Men jeg er stadigvæk glad for min PS3 og mine Blurayfilm  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony spillede højt spil, da de valgte at basere PS3 på BD teknologi... det forsinkede konsollen og gjorde den dyrere. Havde Microsoft gjort det samme, med Xbox havde der næppe været noget der hed BD i dag... måske som isoleret Sony spilformat, men ellers ikke.
Med andre ord. Microsoft satsede ikke, og de/formatet tabte.
HD DVD er ikke færdigudviklet. Det havde bare nogle flere features fra dag 1. Det er først nu hvor formatkrigen falder til ro, og der kommer kamp mellem filmselskaberne på kvalitet og features at det for alvor rykker for os kunder (håber).
Ang. regionskoder: de er jo ikke obligatoriske, så hvis filmselskaber ikke ønsker dem kan de bare lade være at lægge dem på. Bebrejd selskaberne... ikke formatet.
Det er hvad jeg tror  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Sony spillede højt spil, da de valgte at basere PS3 på BD teknologi... det forsinkede konsollen og gjorde den dyrere. Havde Microsoft gjort det samme, med Xbox havde der næppe været noget der hed BD i dag... måske som isoleret Sony spilformat, men ellers ikke.
Med andre ord. Microsoft satsede ikke, og de/formatet tabte.
HD DVD er ikke færdigudviklet. Det havde bare nogle flere features fra dag 1. Det er først nu hvor formatkrigen falder til ro, og der kommer kamp mellem filmselskaberne på kvalitet og features at det for alvor rykker for os kunder (håber).
Ang. regionskoder: de er jo ikke obligatoriske, så hvis filmselskaber ikke ønsker dem kan de bare lade være at lægge dem på. Bebrejd selskaberne... ikke formatet.
Det er hvad jeg tror  |
|
|
Jeg bebrejder ikke nogen noget, jeg lister bare de umiddelbare forskelle. Jeg mener helt klart det er filmselskaberne som har valgt for os og de har valgt den løsning hvor der er regionskoder, hvilket jeg tror der kommer filme med nu end før. Bedre kvalitet ? Måske, men de film jeg har set indtil nu er godt nok flotte, rent lydmæssigt kunne nogle film nok have glæde af HD-lyd, har dog kun hørt med HD-lyd indtil nu (tror jeg nok  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Krav til HD-lyd på HD DVD - Ingen krav på til BluRay
|
|
|
Hvorfor bruger de det så ikke??? Eller jo de bruger Dolby Digital Plus (deres definition af HD lyd ) og mange gange kun i almindelig Dolby Digital bitrate. 22% af HD-DVD film har Loss-less lyd.
Disney, SONY og FOX udgiver 100% med Loss-less lyd. Det er kun pga. Warner og Paramount's titler, at gennemsnittet er nede på 66%
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| HD DVD var færdigudviklet ved introduktion - BluRay ikke (mange af de features som HD DVD kunne fra start, er først ved at komme med v1.1 afspillere) |
|
|
Hvad med de mange der stadigvæk har problemer med at afspille combo DVD/HD-DVD discs på deres Toshiba afspillere? Færdigudviklet? TL51? 
Citér:
| Krav til HD-lyd på HD DVD - Ingen krav på til BluRay |
|
|
Der er på HD-DVD ikke krav om HD lydspor på selve udgivelserne. Senest jeg så en samlet liste over det, var under 30% af samtlige HD-DVD releases med HD lydspor - over 60% af alle Blu-ray releases havde til sammenligning HD lydspor. (DD+ er ikke HD) __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Hans J skrev:
| HD DVD var færdigudviklet ved introduktion - BluRay ikke (mange af de features som HD DVD kunne fra start, er først ved at komme med v1.1 afspillere) |
|
|
Hvad med de mange der stadigvæk har problemer med at afspille combo DVD/HD-DVD discs på deres Toshiba afspillere? Færdigudviklet? TL51?  Formatet var færdigudviklet, ved ikke lige hvad problemet md combo hd-dvd/dvd er (og det er vel ikke en del af HD-DVD standarden med comboskiver).
Citér:
| Krav til HD-lyd på HD DVD - Ingen krav på til BluRay |
|
|
Der er på HD-DVD ikke krav om HD lydspor på selve udgivelserne. Senest jeg så en samlet liste over det, var under 30% af samtlige HD-DVD releases med HD lydspor - over 60% af alle Blu-ray releases havde til sammenligning HD lydspor. (DD+ er ikke HD) Jeg skal se hvor jeg fandt den liste, hvori der stod det var et krav. Men det er ikke kun LPCM der er HD-lyd . EDIT: Fandt lige noget her , ikke at det er den mest korrekte kilde, så er den vel valid ? Men det med % delen af filmene der har HD-lyd, understøtter inddirekte mit postulat om, at det er filmselskaberne som har valgt for os. Men okay, hvis I skal blive ved med at "kæmpe" for "jeres" format så go ahead, jeg undrede mig blot over "sejren" til Bluray.
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Det sidste er der naturligvis ingen tvivl om - men resten er jeg ikke enig med dig i. Der er solgt omkring 1 mio. HD-DVD afspillere i USA (Standalone afspillere + HD-DVD add-on til Xbox360), og attachraten (antal film solgt per afspiller) er
en hel del højere end for Blu-ray, specielt hvis man tæller PS3 med. |
|
|
1 million er ikke nok til at en virksomhed ønsker at bruge penge på at udvikle og markedsføre en comboafspiller.
Markedet er endda endnu mindre. Det er jo kun til dem, der ikke ønsker to afspillere, og to afspillere er stadigvæk en del billigere end comboafspillerne.
Hvis nu Paramount og Universal hopper på Blu-ray tror jeg kun det ville give mening at Toshiba lavede en comboafspiller til deres eksisterende kunder. LG og Samsung vil så koncentrere sig om Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
HD DVD var færdigudviklet ved introduktion |
|
|
Fordi manklippede en hæl og skar en tå.
Hans J skrev:
Krav til HD-lyd på HD DVD |
|
|
Praktisk set ret urelevant mht. afspillere. Derudover er der lossless på langt flere Blu-ray film end HD DVD film.
Er det en fordel når det betød ingen Disney, Fox, Lionsgate, New Line og Sony?
Hans J skrev:
Forbrugerne har valgt, gu´ har de ej, det har filmselskaberne gjort |
|
|
På samme måde som musikselskaber valgte CD? Forbrugerne kunne jo lade være med at købe, hvis det ikke var et interessant produkt.
Hans J skrev:
Tror HD DVD have vundet hvis alle filmselskaber havde været neutrale og udgivet på begge formater. |
|
|
Havde vi haft en Irak krig hvis Saddam ikke var blevet født?
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Men det med % delen af filmene der har HD-lyd, understøtter inddirekte mit postulat om, at det er filmselskaberne som har valgt for os. |
|
|
Hvis HD DVD filmselskaberne ved ikke at have HD lyd på størstedelen af deres HD DVD udgivelser dermed har valgt Blu-ray for dig, hvorfor valgt de så ikke det fra starten?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Hans J skrev:
HD DVD var færdigudviklet ved introduktion |
|
|
Fordi manklippede en hæl og skar en tå.
Hvor ?
Hans J skrev:
Krav til HD-lyd på HD DVD |
|
|
Praktisk set ret urelevant mht. afspillere. Derudover er der lossless på langt flere Blu-ray film end HD DVD film.
Så krav om HD-lyd contra intet krav om HD-lyd irrelevant ?
Er det en fordel når det betød ingen Disney, Fox, Lionsgate, New Line og Sony?
Igen filmselskaberne valgte!
Hans J skrev:
Forbrugerne har valgt, gu´ har de ej, det har filmselskaberne gjort |
|
|
På samme måde som musikselskaber valgte CD? Forbrugerne kunne jo lade være med at købe, hvis det ikke var et interessant produkt.
Begge produkter er da interessante, det ændre ikke en dyt ved rigtigheden i det jeg skrev.
Hans J skrev:
Tror HD DVD have vundet hvis alle filmselskaber havde været neutrale og udgivet på begge formater. |
|
|
Havde vi haft en Irak krig hvis Saddam ikke var blevet født?
Den forstår jeg så slet ikke ?
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |