Emne: Denon dvd 3930 eller Toshiba XE1 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
uden ar jeg vil hænges op på det,men så vidt jeg ved bruger tv til at teste på. |
|
|
Se, det forklarer jo en del, hvis det er rigtigt.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Ahh Hans. Det er jo ikke en test DVD3930 vs. XE1, men alene en omtale af XE1. Er du ikke mere kildekritisk end det?
Edit: Derudover skriver AreaDVD ingen steder at XE1 er bedre end DVD3930 på nogle punkter.
|
|
|
Citat: Wie nun schlägt sich der HD-XE1 gegen den deutlich teureren
3930? Antwort selbst im
1.080p-Betrieb: Hervorragend. Besonders die
satte Farbwiedergabe, das enorm tiefe Schwarz und die sehr harmonische, homogene Darstellung
überzeugen, hier schafft es der HD-XE1 sogar, den 3930
knapp in die Schranken zu weisen. Software-Beispiele gefällig? Kein
Problem:
Startsequenz "Stealth", "Star Wars Episode III",
Eröffnungsschlacht, großer Kampf auf dem Vulkanplaneten, "Star Wars
Episode IV", R2D2 allein unterwegs auf Tattuin, um nur einige Beispiele
zu
nennen. Der Denon hält aber erwartungsgemäß dagegen: Bei langsamer
Kamerafahrt agiert sein De-Interlacer gekonnter und stellt flüssiger
dar. Außerdem ist der Video-EQ das Beste, was man derzeit zu
erträglichen Kaufpreisen erwerben kann. Die sensationelle DPIC
Schaltung sorgt für saubere und gleichzeitig deutliche
Anhebungsmöglichkeiten der Bildschärfe. Ist der HD-XE1 beim Vergleich
beider Player in Werkseinstellung noch eine Idee schärfer, kann man
dies mittels DPIC problemlos egalisieren, ohne Unruhe und Disharmonie
ins Bild zu bringen.
Toshibas Kantenverstärker ist mit lediglich zwei Justageschritten hier
keine
Konkurrenz für das fein dosierbare DPIC. Für Beamer-Besitzer hält der
DVD-3930 also einen besonders wertvollen Pfeil im Köcher parat, zudem
ist die
aufwändig einstellbare Gammakorrektur erstklassig. Det er ikke en 1:1 test, men de sammenligner dem trods alt. Men okay det er en HD DVD afspiller og i din verden er det jo et minus allerede.  Jeg mener også jeg tidligere har skrevet, Denon sikkert er god, men den kan nu engang ikke andet end vise opskaléret DVD og ikke HD DVD. Jeg har blot pointeret XE1 kommer forbasket tæt på. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Det er ikke en 1:1 test, men de sammenligner dem trods alt.
|
|
|
Tjaa, de bruger 4 sider på XE1 og og halvanden afsnit på DVD3930. En decideret sammenligning er nok at tage munden for muld.
Hans J skrev:
Men okay det er en HD DVD afspiller og i din verden er det jo et minus allerede. 
|
|
|
Hvorfor tror du det?
Hans J skrev:
Jeg har blot pointeret XE1 kommer forbasket tæt på.
|
|
|
Alt er jo relativt, men det er ikke en formulering jeg selv ville benytte baseret på mine egne erfaringer. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Det er ikke en 1:1 test, men de sammenligner dem trods alt.
|
|
|
Tjaa, de bruger 4 sider på XE1 og og halvanden afsnit på DVD3930. En decideret sammenligning er nok at tage munden for muld. Det er jo også en decideret test af XE1, de sammenligner så billedkvalitet fra DVD kilde imellem de to, det er jo klart det ikke fylder hele testen. Jeg formoder de har lavet en grundig sammenligning af disse to, så de kunne kommentere hvordan den klare sig mod, hvad der sikkert er en rigtig rigtig god DVD afspiller, jeg har ikke selv set/prøvet den.
Hans J skrev:
Men okay det er en HD DVD afspiller og i din verden er det jo et minus allerede. 
|
|
|
Hvorfor tror du det?
Det tror jeg bare .
Hans J skrev:
Jeg har blot pointeret XE1 kommer forbasket tæt på.
|
|
|
Alt er jo relativt, men det er ikke en formulering jeg selv ville benytte baseret på mine egne erfaringer. Jeps, jeg har ikke selv testet det, men må læne mig op af hvad jeg finder på nettet. Der er jo også afvigelser når man læser forskellige tests af samme produkt.
Det undre mig dog du kan være så uenig.
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
flemmings Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt en Toshiba HD-XE1 til 436 Euro (= ca. 3.325 kr.) incl. fragt til Damark fra tyske dnet24. Jeg har en stor samling SD DVDer. For mig er det derfor af stor betydning, hvis jeg kan få dem til at ligne HD DVD på mit 46" TV. Skulle jeg i stedet købe en alm. DVD med opskaleringsfunktion som f.eks. Denon DVD-3930 og vente på at formatkrigen på HD-skiver bliver afgjort? Absolut en mulighed, men i mellemtiden har Toshiba i denne uge sænket priserne på deres HD DVD maskiner, både i USA og Europa. Deres high-end afspiller HD-XE1 fås altså nu i Tyskland for godt 3.300 incl. levering (hos danske internetforhandlere er laveste pris 4.995). Denne afspiller sammenlignes i tests, som også er nævnt i denne tråd med Denon DVD-3930, som kun kan afspille alm. DVD men koster kr. 10.000 (har kunnet fås til 7.000 som slagtilbud) - samme pris i Tyskland. I en sammenligningstest hos tyske AreaDVD står de to maskiner næsten lige med et lille plus til Denon-maskinen - specielt pga. dens bedre indstillingsmuligheder. Der er alstå nok meget lille forskel i billedkvalitet på de to i praksis. Toshibaen koster bare langt under det halve af Denon'en, og så kan den sør'me spille HD DVD i tilgift. Og det ser endnu bedre ud end alm DVD, der er opskaleret! For mig har dette simpelthen slået hovedet på sømmet. Jeg starter med at købe en rigtig god maskine med kanon opskalering af SD DVD til en virkelig fed pris. Med i købet får jeg en førsteklasses HD DVD afspiller. Så har jeg alt hvad der skal til, for at give mine gamle skiver nyt liv og nyde nogle HD film som f.eks. "King Kong". Andre er måske uenige, men jeg føler, at denne strategi giver mig mest for mine penge. Kan man iøvrigt nøjes med en maskine med knap så god opskalering men stadig på meget, meget højt niveau, så kan modellerne HD-EP10, HD-EP30 og HD-EP35 overvejes. Som HD DVD er de lige så gode som HD-XE1, men de er en del billigere (EP30 koster f.eks. ca. 1.625 kr. incl. fragt til DK hos dnet24.de). Også disse maskiner er et godt køb efter Toshibas prisnedsættelser, og jeg er ret sikker på, at man får mere for pengene end ved køb af en alm. DVD til de samme penge. Jeg synes bestemt, ovenstående overvejelser bør foretages, før man går ud og køber en alm. DVD afspiller. Hvis man tror på, at High Definition er vejen frem på længere sigt, hvorfor så købe en maskine, som kun kan afspille alm. DVD men hverken HD DVD eller BlyRay, hvis man kan få en maskine, som kan afspille både alm. DVD (med rigtig god opskalering til HD) og HD DVD - til samme eller lavere pris? Så er det da hamrende ligegyldigt, om HD DVD eller BluRay vinder formatkrigen - who cares?! Jeg har i hvert fald taget springet
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan 3930 gøres reg. kodefri, dette har XE1 også kunne med den uorginal opdate 2.5.1 (på DVD siden), men nu er der kommet en orginal FW
2.7.0, så hvis man har fået et XE1 med FW 2.7.0, så kan de ikke gøres reg. kodefri (på DVD siden).
Og at købe en HD-DVD maskine lige nu er meget god ide, men de bliver helt sikke meget billiger i fremtiden, når Toshiba prøve at vinde, eller
skal havde tøm lager på grund af formatkrigen, Toshiba give jo næste deres HD-DVD afspille væk når man modregner prise på det gratis HD-DVD
film der føler med et køb.
Glæder mig til Denon´s Blu-ray afspille, for så komme der sikke nogle gode tilbud på Denon DVD3930, og men må husk på at 3930 kan afspille
SACD og DVD-Audio, noget som hverken Denon´s Blu-ray eller XE1 kan.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Det undre mig dog du kan være så uenig.
|
|
|
Jeg siger bare, hvad jeg ser  . I øvrigt ved jeg ikke, om jeg er "så uenig". Jeg taler ikke negativt om XE1 eller Reon generelt. Jeg påpeger bare mine egne oplevelser, og at jeg ikke deler opfattelsen af close race mellem XE1 og DVD3930 på billedesiden (SD-DVD), som AreaDVD ligger op til. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu kan 3930 gøres reg. kodefri, dette har XE1 også kunne med den uorginal opdate 2.5.1 (på DVD siden), men nu er der kommet en orginal FW 2.7.0, så hvis man har fået et XE1 med FW 2.7.0, så kan de ikke gøres reg. kodefri (på DVD siden). |
|
|
Jo, de seneste udgaver af firmware 2.5.1 skulle også lægges på selvom man har en nyere firmware i maskinen.
Det var vist kun at ændre en enkelt byte værdi i firmwaren, så tillader XE1 en downgrade.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Glæder mig til Denon´s Blu-ray afspille, for så komme der sikke nogle gode tilbud på Denon DVD3930, |
|
|
Jeg tror ikke, at du skal forvente bedre tilbud på DVD3930 end de 7k. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver ikke rigtig AreaDVD ret i deres test, har selv en Denon DVD3910 og en XE1 og de er meget ens med 3930 må værre meget beder en 3910,
men igen hvis AreaDVD kun har test på en fladskærm og ikke på en ægte 1080p PJ, så ville jeg tro at test giver en meget ens resultater, men
med en ægte 1080p PJ ville testen nok se anderledes, plus jeg sætte lidt spørsmål ved AreaDVD teste, de rose tid og give mange stjern, så jeg
ville helt sikke tage deres test med forbehold.
|
Til top |
|
|
jens Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Giver ikke rigtig AreaDVD ret i deres test, har selv en Denon DVD3910 og en XE1 og de er meget ens med 3930 må værre meget beder en 3910, men igen hvis AreaDVD kun har test på en fladskærm og ikke på en ægte 1080p PJ, så ville jeg tro at test giver en meget ens resultater, men med en ægte 1080p PJ ville testen nok se anderledes, plus jeg sætte lidt spørsmål ved AreaDVD teste, de rose tid og give mange stjern, så jeg ville helt sikke tage deres test med forbehold. |
|
|
lige mine ord.En projektor er langt bedre til at afsløre forskelle en et 50"panel.Forstår faktisk ikke hvorfor man tester på et lille panel
|
Til top |
|
|
flemmings Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at træde i det og så alligevel, for jeg stødte på en tråd på avforums.com, hvor et medlem ved lidt af et tilfælde ser, at Toshiba HD-XE1 giver et tydeligt bedre billede end Denon DVD-3910 ( Denon 3910 v Toshiba XE1 (SD 576p Material). Jeg ved godt, at 3910 er lillebror til 3930, men den koster immervæk stadig ca. 6.500 kr. mod XE1's ca. 3.600 kr. (begge laveste pris på internet i DK). Man kan simpelthen ikke andet end få virkelig smæk for skillingen, når man køber Toshibas maskiner - selv om det kun er til afspilning af alm. DVD. Det ér sgu' da en let måde at hoppe på HD-vognen nu i stedet for at vente og blot købe en ren SD DVD maskine til en endda højere pris. Hvorfor ikke udnytte formatkrigen mellem HD DVD og Blu-Ray og få sig en god opskaleringsmaskine til spotpris - og samtidig få muligheden for at købe og spille i hvert fald nogle nye film i HD!!!
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemmings skrev:
Ikke for at træde i det og så alligevel, for jeg stødte på en tråd på avforums.com, hvor et medlem ved lidt af et tilfælde ser, at Toshiba HD-XE1 giver et tydeligt bedre billede end Denon DVD-3910 (Denon 3910 v Toshiba XE1 (SD 576p Material).
|
|
|
Alt andet vil også overraske mig. DVD3910 har Faroudjachip, som nu findes i DVD1940  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|