Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: SONY tager HD-DVD i bytte (Tyskland) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke interesseret i at få denne tråd til at blive endnu en HD DVD vs Blu-ray tråd, men synes dog lige at der er et par ting jeg er nødt til at kommentere.

StarTrek skrev:
Mange HD udgivlser er ikke meget beder en normal DVD udgivlser.

Og der er langt flere HD udgivelser som er meget bedre end den tilsvarende DVD udgivelse. Hvad er din pointe?

StarTrek skrev:
HD film som download er ved at værre klar, som som ville gørre HD film i et diske format hurtig bliver overflødig (se bare hvordan der er gået
med CD formate).

Ved at være klar? Det eneste jeg har set er Apple som tilbyder at leje film i 720p. Vi er stadig et godt stykke fra HD-on-demand i en kvalitet der svarer til BD (dvs 1080p + lossless lyd). Og sidst jeg tjekkede blev der stadig solgt masser af CD'er, selvom salget er gået tilbage over de sidste par år. (ved iøvrigt ikke lige hvor meget de kan sammenlignes, en CD i MP3 format fylder 60mb, en HD film fylder måske 30-40gb)

StarTrek skrev:
Så er HD film på et diske format, virklig fremtide (tro det ikke), der jo faktis sold så lidt HD film på verdensmarket, der der stor set ikke giver
overskud.

Hvilket i høj grad skyldes formatkrigen. Forhåbentlig er den snart overstået så HD-on-disc kan slå ordentligt igennem (ikke dermed ment at jeg forventer at det bliver lige så populært som DVD, det tror jeg ikke at det gør).
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke den enste der har oplevet ringe HD kvalitet og hvor wow oplevlsen udbliver.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-generelle-trader/
66010-hd-skuffelse.html

Hvis Blu-ray vinder, så bliver prise på film og afspille sat op, Sony har udtale at de ikke for nok penge for deres afspille og sony er sikke ikke den
enste.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at priserne på hverken film eller afspillere vil stige.

De voldsomme prisfald vi har set (på både HD DVD og BD afspillere) vil ophøre, men efterhånden som markedet bliver større og producenterne bliver mere effektive vil det blive billigere at fremstille både film og afspillere og priserne vil fortsætte nedad (omend i et noget langsommere tempo).
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Sony har faktisk udtalt for nylig, at de ønsker højere priser på deres BluRay-afspillere. Det står i en nyhed på recorder.dk!
Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Sony kan da godt sætte prisen på deres maskiner op, men så mister de bare markedsandele til konkurrende BD afspillere (Panasonic, Samsung osv.) 

Sony sætter i høj grad selv barren for hvad en stand alone maskine må koste med PS3. Er den dyrere køber folk bare en PS3. Og Xbox og Wii sørger for at PS3 kun kan falde i pris.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde nyheden på Recordere.dk - link?

Iøvrigt så konkurrerer Sony's BD afspillere med både PS3, de øvrige BD producenter og DVD (udover HD DVD) så jeg kan ikke rigtigt se hvordan prisstigninger skulle passe ind i den markedssituation.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Der er nok sådan at Sony har tilsætning på deres Blu-ray afspille (og få den sag skyld også på Disken), og hvis Blu-ray vinder, skal dette tab jo
hives ind og det ville ske med højer priser, på afspille og sikke også på film (da Sony giver rabat til filmselsber for at de udgiver på Blu-ray).

Eller også gå Blu-ray samme vej som SACD (som også Sony stod bag). Og så kan jeg kun se en vinder, nemlig DVD.

At Blu-ray måske vinder kan let ende med at værre meget skidt for en HD disk format, man blive lige så glad at der måske er et format der
vinder,
men det kan let ende skidt for dette format.

At der er mange mystisk tilbud omkring HD-DVD og Blu-ray, kan vel ses som panik før lukke tid, kan god forstå at den normale bruger ikke gider
dette HD fis, og stadig købe DVD film.

Og med en udmælding som Sony er komme med, er bare endnu et søm i HD format ligkiste, en ny format vinder ikke med at sætte prise om, nej
de vinder ved at sætte prisen ned.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

StarTrek, jeg er 100% enig i det du skriver .

Priserne SKAL ned, ellers afgår BD in stille død: Selvom forbrugeren lige har købt en 42" HD fladskærm, så køber han altså ikke BD film til 250-300 kr., når han kan finde den samme film på SD-DVD til en 50'ser.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
At der er mange mystisk tilbud omkring HD-DVD og Blu-ray, kan vel ses som panik før lukke tid, kan god forstå at den normale bruger ikke gider
dette HD fis, og stadig købe DVD film.

Og med en udmælding som Sony er komme med, er bare endnu et søm i HD format ligkiste, en ny format vinder ikke med at sætte prise om, nej
de vinder ved at sætte prisen ned.

Panik før lukketid? For HD DVD måske, men for Blu-ray? Come on, skal vi ikke lige tage en seriøs diskussion istedet

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
Jeg kan ikke finde nyheden på Recordere.dk - link?

Enten har de pillet nyheden af, eller også husker jeg forkert og har blot set det i forummet. Her et link til tråden, hvor jeg i hvert fald har set det: Sony ønkser højere pris på Blu-Ray
Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det eneste det betyder er jo blot at Sony overlader lavpris-segmentet indenfor BD til andre producenter (udover at de selv har PS3). Sony ønsker åbenbart selv at fokusere på mellemklassen, hvilket jeg synes er forståeligt nok.

Jeg har stadig ikke set nogen kilde på at det skulle blive dyrere at få trykt BD skiver. Faktisk kan jeg kun forestille mig at det vil blive billigere efterhånden som de får endnu bedre styr på processen.

dfms skrev:
Priserne SKAL ned, ellers afgår BD in stille død: Selvom forbrugeren lige har købt en 42" HD fladskærm, så køber han altså ikke BD film til 250-300 kr., når han kan finde den samme film på SD-DVD til en 50'ser.

Hvis det var i DK det hele blev afgjort, så måske, men i USA er prisen på BD ikke meget højere end prisen på DVD. Du kan iøvrigt takke Brian Mikkelsen og EU for at priserne i DK er så høje.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke vi kan beskylde Brian Mikkelsen og EU for at Danske Videogramdistributører tager den pris de gør, for jeg synes nu ikke priserne er så høje andre steder i EU.

De fleste BD film jeg har købt i UK har kostet 140-170 plus porto og det er stort set det samme som Amazon US tager for samme film.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Så hvorfor så købe BD film i DK, da man jo kan få det samme film, mange gange også med Dansk undertekster for 150-170,- kr. plus porto, når
det er samme kopi som vi her i DK giver 240-300,- kr. for.

De viser at en HD-DVD og Blu-ray film ikke må koste mere end en normal DVD film.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes