Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM683 eller DM685? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg står og skal have nye højtalere, men da mit værelse ikke er så stort, det vil sige 8-9 kvadratmeter, er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Jeg er 19 år og studere på HTX. Så det vil jo sige at mit værelse nu, hjemme ikke er så stort, og det bliver jo nok heller ikke det største rum jeg
kommer til at bo i inden for de næste 5 år da jeg skal på DTU efter HTX.
Nu er spørgsmålet så hvad der ville være det rigtige valg til mig? vil DM683erne være for store til mit værelse? og vil DM685erne være for små? er
det i virkeligheden 684erne jeg skal have fat i? hvad vil i mene vil give mig den bedste lyd til mit nuværende og kommende værelser?
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Find ud af om du vil have en gulv eller reol... Skal det være gulv skal du nok nøjes med 684 - Tror som du siger at 683 bliver for stor...

Har du ikke mulighed for at låne dem med hjem? (Ved ikke hvordan HFK har det med udlån)

Ellers en fed serie du har fat i - Lige meget hvad du vælger, skal du nok blive tilfreds
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

jeg har spurgt om jeg må låne et sæt med hjem, men de sagde at der var mange der misbrute servicen så de lånte et sæt med hjem når der skulle
være fest, og så derefter leverede dem tilbage efter a have givet dem tæsk en hel aften, højtalerne kunne simpelthen ikke klare at få alle de tæsk
så de var stoppet med at låne dem ud.
Jeg har plads til gulvhøjtalere, ellers kan der laves plads. men jeg er sku ret lun på 683ernes mellemtone, men hvis ikke de kan få nok luft at leve
af så bliver bassen jo smadret.

Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Ok, trist... Kunne man ikke låne dem nogle hverdage? 

Kan forstå du er ude efter 683: Har den selv i kikkerten!
Jeg har selv en gammel model der hedder DM630, som spiller i min stue på 15-16 kvm. og der har jeg somme tider problemer med bulder bas (tror min forstærker lægger lidt til)...

Tror du vil få problemer med 683 - Men 685 er altså også en god højttaler, som højst sandsynligt er rigeligt til dit værelse
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også mest at DM685erne vil passe bedst til værelset, men nu er det bare det at jeg mest høre elektro/house og trance, så der skal jo være
en god fast bas i, altså en god del af det uden at den buldre.
Jeg ved bare ikke lige om 685erne kan levere nok bas til den slags musik jeg høre, for den anden mulighed er jo at købe dem og så smide et
delfilter på så de spiller top og så smide en bund under. men jeg ved ikke om det vil være en dyr og dum løsning i forhold til at købe 684erne? og
om det vil hjælpe, er det ikke sådan at rummet kun kan rumme en hvis mængde bas, for hvis dette er tilfældet så vil jeg jo ikke få andet end
bulderbas ud af suben.

Mr.Minister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har selv 685, de spiller rigtig godt, har en god bas, men kommer dog til kort når der skal bruges MEGET bas.
Jeg ved ikke hvad du har lyttet til før, men 685 spiller som sagt godt, og vil tro de er tilstrækkelige til dit værelse. En anden ting er, at de ikke falder synderligt i værdi, så hvis du køber et sæt, får dem spillet til, og synes de rækker for lidt til dit behov. Så kan du sælge dem igen uden den helt store tab.

MVH
Martin
Til top Vis Mr.Minister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Minister

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes