Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalerkabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Anda8000 skrev:
kappen skrev:
Jeg har lyttet på et taralabs air kabel til over 10.000 her den sidste uge og jeg er ikke sikker på om jeg kan høre forskel på det og det 30,- kr/meter kabel jeg bruger som std. Dog kunne min kammerat som jeg lånte det af, sagtens høre forskel!

Hvilket setup har du hørt det på? Vil mene at setuppet har en stor betydning for, hvor meget der er at hente i et kabel...

Det er vel ligemeget hvad jeg skriver nu, så er din konklusion jo alligevel determineret af din holdning/religion. Men jeg vil da selvfølgelig spille med åbne kort, ellers kommer vi jo aldrig nogle vejne i denne diskussion.

cayin 252b
Harman Kardon HD970
højtalere har jeg prøvet med:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59543&P N=1&TPN=1
se målinger side 7.

samt
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&K W=kappen

Hehe, er nu ikke specielt religiøs hvad kabler (eller noget andet) angår...
Synes bare der skal være en vis sammenhæng mellem prisen på hifi-komponenterne og prisen på de kabler man benytter...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@kappen
Det kabel må jeg da eje!!
Kors en malende beskrivelse. Lyder som en meget aggressiv salgsannonce.

Haha, ja det er herligt!

Det er her fra: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1320&zoneid=3

Hvordan ved man overhovedet om det er kablerne man anmelder? Altså med cdafspillere osv, kan en lille niveau forskel i lyden gøre enormt udslag i hvad man bedste kan lide. Men med kabler er det selvføgelig ligemeget, hvis bare det var så åbenlyst som den anmeldelse gør det til, ville det være nemmere.

logikken bag er noget lignende dette:

a er bedre end b (behøver ingen begrundelse: Dog spiller prisen somregel en afgørende faktor)
hvis a ikke er bedre end b er dit anlæg noget skrammel.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
daniels skrev:
@kappen

Haha, ja det er herligt!

Det er her fra: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1320&zoneid=3

Hvordan ved man overhovedet om det er kablerne man anmelder? Altså med cdafspillere osv, kan en lille niveau forskel i lyden gøre enormt udslag i hvad man bedste kan lide. Men med kabler er det selvføgelig ligemeget, hvis bare det var så åbenlyst som den anmeldelse gør det til, ville det være nemmere.

logikken bag er noget lignende dette:

a er bedre end b (behøver ingen begrundelse: Dog spiller prisen somregel en afgørende faktor)
hvis a ikke er bedre end b er dit anlæg noget skrammel.

Lige præcis. Det er blevet sådan at det nærmest er blasfemi og sige at kabler ikke gør nogen forskel. Enten er man da døv, dum eller fattig.

Nu har jeg selv brugt lidt over 100k på forstærker og højttaler, så jeg skulle da mene at der var grundlag for at høre en forskel. Men hvad ved jeg, jeg er døv ;)

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kappen, du evner at skære ind til benet. Det kan ikke siges bedre, og du er min helt.
Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:
Kasper, TC skrev:

Angillus skrev:
jeg koeber altid kabler hos dansk audio teknik i klostergade aarhus.

jeg synes der er god "value" i at koebe MONITOR kabel, jeg fik noget fint kabel paa 2 x 2,5 kvadrat til 13 kr meteren.

kabel til 79 kr meteren er det sygeste scam ever.

Ja og de højttaler producenter der bruger kabler i god kvalitet internt i deres højttalere er nogen forbandede amatører der ikke aner hvad de laver !

Nej det eneste der virker på mit udstyr det er el kabel fra harald-nyborg. DER er der "bang-for-the-buck".

Kabel sælgeren har talt

Har du en reel kommentar?

For at skære det ud i pap: Jeg mener ikke det er særligt troværdigt når en kabelsælger udtaler sig om dyre kablers fortræffeligheder. Jeg har selv arbejdet i radiobranchen, og jeg ved udmærket at kabler er den vare i butikken, der er størst avance på.

Kasper, TC skrev:
Kunne da godt tænke mig at høre din holdning til lige præcis det jeg skriver.

Se ovenfor.

Kasper, TC skrev:
Er kabling internt i en højttaler komplet ligegyldigt

Nej, men om det er et 4 mm2 kabel fra Biltema til 8 Kr. /meter eller et kabel af samme tykkelse fra Nord Ost som har en udsalgspris på 8000 Kr. / meter er hamrende ligegyldigt. Mange High End højttalere bruger iøvrigt helt almindeligt kabel internt. Hvad folk ikke ser, har de jo ikke ondt af.   (Og iøvrigt betaler fabrikanterne jo ikke 8000 Kr. / meter for super kablerne. De giver kun en brøkdel af det beløb.)

Kasper, TC skrev:
 og er det fuldstændig hjernedødt at nogen producenter f.eks. vælger sølvkabler internt i en højttaler?

Nej, det er ikke hjernedødt ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. De skal jo have solgt nogle højttalere, og den med sølvkablerne kan jo så indgå i markedsføringen. Der skal jo være noget at skrive om, når man skal komponere den gode historie, som altid følger ethvert overprissat hifi-produkt.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Nej, men om det er et 4 mm2 kabel fra Biltema til 8 Kr. /meter eller et kabel af samme tykkelse fra Nord Ost som har en udsalgspris på 8000 Kr. / meter er hamrende ligegyldigt.

Det må jeg sige var noget af udtalelse. Altså er din holdning at Nordost og andre kabel producenter simpelthen lever af at bondefange folk systematisk?

Hvis det er hvad du virkelig mener kalder du jo samtlige der har brugt lidt mere end de 8 kroner for idioter. Heriblandt undertegnede. Det er en noget arrogant holdning.

Og hvis vi skal blande lidt fysik ind i det vil du så bestride at f.eks. sølv er en bedre leder end kobber?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

daniels skrev:
@kappen
Haha, ja det er herligt!Det er her fra: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1320&zoneid=3Hvordan ved man overhovedet om det er kablerne man anmelder? Altså med cdafspillere osv, kan en lille niveau forskel i lyden gøre enormt udslag i hvad man bedste kan lide. Men med kabler er det selvføgelig ligemeget, hvis bare det var så åbenlyst som den anmeldelse gør det til, ville det være nemmere.logikken bag er noget lignende dette:a er bedre end b (behøver ingen begrundelse: Dog spiller prisen somregel en afgørende faktor)hvis a ikke er bedre end b er dit anlæg noget skrammel.

Enig!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:

Nej, men om det er et 4 mm2 kabel fra Biltema til 8 Kr. /meter eller et kabel af samme tykkelse fra Nord Ost som har en udsalgspris på 8000 Kr. / meter er hamrende ligegyldigt.

Det må jeg sige var noget af udtalelse. Altså er din holdning at Nordost og andre kabel producenter simpelthen lever af at bondefange folk systematisk?

Hvis det er hvad du virkelig mener kalder du jo samtlige der har brugt lidt mere end de 8 kroner for idioter. Heriblandt undertegnede. Det er en noget arrogant holdning.

Og hvis vi skal blande lidt fysik ind i det vil du så bestride at f.eks. sølv er en bedre leder end kobber?

Forskellen på ledeevne er så marginal, at det praktisk talt ikke betyder noget for lyden.

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Angillus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hov hov at kalde hovparten af de firmaer for kabelproducenter er at tage munden fuld.

for stoerstedelen importerer de kabel fra kina og relabler (udmsykker kablerne)
Til top Vis Angillus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angillus

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:

"I enhver polimik er et yndet trick,
at dutte andre end mening på,
hvis vanvid enhver kan forstå".

Bondefangeri er dit ordvalg. Perejvind udtalte sig vist kun om avance og hørbare forskelle. Så vidt jeg kan se imødegår du ikke hans udsagn.

Idioter er også dit eget ordvalg, og jeg synes du skylder perejvind en undskyldning. Det er ikke rimeligt at du forsøger at piske en stemning op, på hans bekostning!

Jeg ser heller ikke at nogen har bestridt at sølv skulle være end bedre leder. Blot er der - så vidt jeg forstår perejvind - udtrykt det synspunkt, at den hørbare forskel ikke er signifikant. Hvis du mener noget andet, så tror jeg vi er mange der gerne møder frem til en ABX test i din butik. Du kender vel dine kabler, forstærkere og højtalere, og kan stå inde for, hvad du sælger, så det skulle vel være "a walk in the park" at underbygge dit udsagn, hvis jeg ellers forstår dig ret?

Er du frisk, så spil ud med en dato og et klokkeslet?

sysmund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har google på mine TARA LABS Klara PS kabler og kan ikke finde ud af hvor stort kvadratet er..?
Ved I det, og er det mon stort nok til 8 meter?

Jeg synes idéen om biltemas til 8 kr meteren lyder interessant og efter at have gennemgået debatten mit spørgsmål har fremprovokeret kan jeg forstå at de dyre kabler mere er et spørgsmål om religion en noget andet - og jeg er sgu ateist ,-)

Spørgsmålet er så om biltemas er bedre en Klara PS...hmmm...

Til top Vis sysmund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sysmund

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Revoc skrev:
Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:

"I enhver polimik er et yndet trick,
at dutte andre end mening på,
hvis vanvid enhver kan forstå".

Bondefangeri er dit ordvalg. Perejvind udtalte sig vist kun om avance og hørbare forskelle. Så vidt jeg kan se imødegår du ikke hans udsagn.

Idioter er også dit eget ordvalg, og jeg synes du skylder perejvind en undskyldning. Det er ikke rimeligt at du forsøger at piske en stemning op, på hans bekostning!

Jeg ser heller ikke at nogen har bestridt at sølv skulle være end bedre leder. Blot er der - så vidt jeg forstår perejvind - udtrykt det synspunkt, at den hørbare forskel ikke er signifikant. Hvis du mener noget andet, så tror jeg vi er mange der gerne møder frem til en ABX test i din butik. Du kender vel dine kabler, forstærkere og højtalere, og kan stå inde for, hvad du sælger, så det skulle vel være "a walk in the park" at underbygge dit udsagn, hvis jeg ellers forstår dig ret?

Er du frisk, så spil ud med en dato og et klokkeslet?

Du har nok ret i at mit ordvalg var for markant. Det er ikke min mening at piske en stemning op, men jeg synes dog stadig det er en markant udmelding at komme med. Og måske kalder han os så ikke idioter men giver i hvert fald udtryk for at det vi har gjort og gør, dumt. Det kan vi vel ikke være uenige om. Og det synes jeg mildest talt er en dum udtalelse at komme med.

Og mht. kabel demo så er det da bestemt noget vi også arbejder på at lave et arragement omkring. Ingen tvivl om det. Vi holder det jævnligt internt, men vil gerne have udefrakommende med til et af disse arrangementer. Et problem ved den slags demo aftener kan dog være at nogen kommer så forudindtaget at de er lukkede for muligheden for at de måske rent faktisk tog fejl.

Jeg tror jeg melder mig ud af snakken eftersom jeg ikke rigtig ser vi kommer nogen vegne. Jeg kan konstatere at dette forum er opdelt i en gruppe der køber gode kabler og nogen som synes at den anden gruppe er tossede. Bare fordi man ikke selv forstår noget betyder det ikke nødvendigvis at det er forkert eller dumt.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Ja Kasper, perejvind synes formentlig det er dumt at betale for dyre kabler, men det er han jo også i sin gode ret til at mene al den stund han ikke kan høre forskel. Så jeg synes ikke det gør noget at han melder en markant mening ud. Så længe den ikke er respektløs, og det synes jeg egentlig ikke den er.
Jeg synes ideen om en redelig kabel-demo er super fin. Det er vi mange der har sukket efter. Det bliver sikkert ikke "the demo to end all demoes" men kunne dog blive et væsentligt skridt i retning af en bedre forståelse mellem "fløjene" i debatten.
Du har ret i, at nogen kunne nægte at erkende, at de tog fejl, selvom de faktisk kan høre forskel. Blæse være med dem. For er vi/i nogle stykker der beviseligt kan, så har skeptikerne ikke længere noget at have deres argument i!
Personligt er jeg meget skeptisk. Enhver ændring som jeg har oplevet med et nyt kabel, har jeg altid efterfølgende kunnet genfinde på det gamle kabel. Måske er mit anlæg for godt/skidt og/eller min hørsel for dårlig. Jeg vedstår mig gerne den mulighed, og at jeg ikke har oplevet at kunne høre reel forskel. MEN... hvis jeg alligevel oplevede at kunne høre forskel under en demo, så tror jeg nu nok at jeg ville blive meget glædelig overrasket ved alle de nye muligheder der dermed åbner sig for relativt billige "tweaks". Måske er jeg naiv, men jeg tror på, at 99% af alle hifi-ejere trods alt hellere end gerne ville vælge at dokumentere deres egen evne til at høre forskel. Det er jo trods alt ikke særligt spændende at sidde alene og misundelig tilbage med prædikatet "stokdøv" mens andre tager hul på et kabel-eventyr. Sagt med andre ord, den nyopdagede evne tror jeg vil overskygge at man hidtil ikke har kunnet høre forskel.
Til sidst vil jeg bare sige, at jeg tror ikke vi skeptikere generelt synes at kabel-købere er tossede. De fleste af os kan vel bare ikke forstå, at i har lyst til at bruge så mange penge, på noget vi ikke kan se nytten af. Som kabel-køber synes man vel forhåbentlig heller ikke at vi tunghøre er tossede blot fordi vi ikke køber dyre kabler. Når debatten nogle gange ender i ophedede diskussioner, så tror jeg blot det skyldes, at hver side rider kæpheste, som vi ikke rigtig kan få "parkeret".

Nå, det blev en lang banal smøre, men jeg håber da du vil følge tråden. Om ikke andet så fra sidelinien. Håber i vælger at tage tørnen og besværet med at arrangere en kabel-demo for bl.a. brugere her på sitet. Sikke et gennembrud det kunne blive.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:
Kasper, TC skrev:

Angillus skrev:
jeg koeber altid kabler hos dansk audio teknik i klostergade aarhus.

jeg synes der er god "value" i at koebe MONITOR kabel, jeg fik noget fint kabel paa 2 x 2,5 kvadrat til 13 kr meteren.

kabel til 79 kr meteren er det sygeste scam ever.

Ja og de højttaler producenter der bruger kabler i god kvalitet internt i deres højttalere er nogen forbandede amatører der ikke aner hvad de laver !

Nej det eneste der virker på mit udstyr det er el kabel fra harald-nyborg. DER er der "bang-for-the-buck".

Kabel sælgeren har talt

Har du en reel kommentar?

For at skære det ud i pap: Jeg mener ikke det er særligt troværdigt når en kabelsælger udtaler sig om dyre kablers fortræffeligheder. Jeg har selv arbejdet i radiobranchen, og jeg ved udmærket at kabler er den vare i butikken, der er størst avance på.

Kasper, TC skrev:
Kunne da godt tænke mig at høre din holdning til lige præcis det jeg skriver.

Se ovenfor.

Kasper, TC skrev:
Er kabling internt i en højttaler komplet ligegyldigt

Nej, men om det er et 4 mm2 kabel fra Biltema til 8 Kr. /meter eller et kabel af samme tykkelse fra Nord Ost som har en udsalgspris på 8000 Kr. / meter er hamrende ligegyldigt. Mange High End højttalere bruger iøvrigt helt almindeligt kabel internt. Hvad folk ikke ser, har de jo ikke ondt af.   (Og iøvrigt betaler fabrikanterne jo ikke 8000 Kr. / meter for super kablerne. De giver kun en brøkdel af det beløb.)

Kasper, TC skrev:
 og er det fuldstændig hjernedødt at nogen producenter f.eks. vælger sølvkabler internt i en højttaler?

Nej, det er ikke hjernedødt ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. De skal jo have solgt nogle højttalere, og den med sølvkablerne kan jo så indgå i markedsføringen. Der skal jo være noget at skrive om, når man skal komponere den gode historie, som altid følger ethvert overprissat hifi-produkt.

@ perejvind

Gode svar til Kasper, TC. Kunne ikk ha skrevet det bedre selv - meget underholdende.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

sådan som jeg forstod det, var det ikke hvad vi andre kunne høre, men hvad kasper kunne høre.

altså vi bytter om og kasper fortæller hvilke kabler vi spiller med, eller hvad ?

så er det jo lige meget om folk er forindtaget

mvh kampko

pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

@ sysmund

Dine Tara Labs Klara PS kabler, kan sagtens være rigtig gode kabler lige til dig og dit udstyr...

Jeg vil bare sige; "Nogen kabler er der mere "hul igennem" end andre".

"Nogen kabler er "lysere" end andre.

"Nogen kabler er "federe" i bund/mellemtone end andre".

...og det kan være på grund af så mange forskellige ting og sager. Det vil blive diskuteret på dette forum i uendelighed, og er meget hyggeligt for nogen.

Men sagen er at der spiller(!) så vildt mange ting ind, at det skal prøves af den der skal høre på det til daglig (!), og på det aktuelle udstyr, med den musik man nu hører.

Et billigt kabel kan være lige så godt som et dyrt. Undgå kabler lavet af alt for urene materialer - dårlige ledere. De allerbilligste ville jeg også (generelt) undgå.

Prøv dig frem selv, er det eneste råd jeg kan give. Hvis du ikke kan høre forskel, så ville jeg tage det billige   (Med mindre der ikke er nok prestige i det...så må du ofre på noget der har mere hifi-look...)

Om kablet er 3 m i den ene side, og 8 m i den anden, spiller ingen rolle.

God fornøjelse.

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har siddet og læst denne kabel-diskussion. Hifi-kabler skaber holdninger, mere end noget andet grej i anlægget. Efter at have prøvet forskellige kabler igennem mange år underkender jeg bestemt ikke, at der er lydmæssig forskel på forskellige kabler. Alligevel fatter jeg ikke at sindene kommer så meget i kog, da jeg samtidig også er overbevist om, at kabler er den mindste lydmæssige ændring man kan lave. Jeg ser kabler som en tilpasning. Har jeg markante gener(i forhold til min smag) er det altid et apparat som skal udskiftes for at lyden bliver som den skal. Hvor meget man skal ofre på kabler aner jeg ikke. Et medlem er inde på, at man køber efter værdien af ens setup. Et godt anlæg fortjener dyre kabler hvis man kan høre forskellen. At betale dyre summer for noget man ikke kan høre, men blot fordi sælgeren kan, virker formålsløst. Fornemmer man en for en selv afgørende forskel så køb da, hvis huslejen, børnepasning, bil, elskerinden og julegaverne er betalt. Vi har formentlig kun et liv(det kunne være spændende hvis man havde flere hifiliv), så vi skal leve.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Rainbow skrev:

Hej!

Jeg har siddet og læst denne kabel-diskussion. Hifi-kabler skaber holdninger, mere end noget andet grej i anlægget. Efter at have prøvet forskellige kabler igennem mange år underkender jeg bestemt ikke, at der er lydmæssig forskel på forskellige kabler. Alligevel fatter jeg ikke at sindene kommer så meget i kog, da jeg samtidig også er overbevist om, at kabler er den mindste lydmæssige ændring man kan lave. Jeg ser kabler som en tilpasning. Har jeg markante gener(i forhold til min smag) er det altid et apparat som skal udskiftes for at lyden bliver som den skal. Hvor meget man skal ofre på kabler aner jeg ikke. Et medlem er inde på, at man køber efter værdien af ens setup. Et godt anlæg fortjener dyre kabler hvis man kan høre forskellen. At betale dyre summer for noget man ikke kan høre, men blot fordi sælgeren kan, virker formålsløst. Fornemmer man en for en selv afgørende forskel så køb da, hvis huslejen, børnepasning, bil, elskerinden og julegaverne er betalt. Vi har formentlig kun et liv(det kunne være spændende hvis man havde flere hifiliv), så vi skal leve.

Yeps! Hørt

sysmund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Det tager jeg til mig 

...og 1000 tak for responsen - meget kan man sige, men der er sgu da gang i den herinde ,-)

Til top Vis sysmund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sysmund

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes