| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er sgu frække  
Hvordan spiller de? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio SA7K, er da noget af det dårligste der kan fåes for de penge! Bare min mening.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev også at prisen ikke var alt for god  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville give PTHJ ret angånde System Audio SA7K, er en ringen højtaler til prise, og et misbrug af gode endheder.
System Audio ofrer den gode lyd kvalitet for et flot desigen, og at de skal værre super WAF venlig.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er for høj - det er et faktum. Det er en skam, at kabinettet ikke er lige så godt afstemt til enhederne som ved SA2K.
Vil dog ikke sige, at de ligefrem "ofrer" lydkvaliteten. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du hentyder til SA3020 med din udtalse "Denne højttaler sætter nye standarder", om SA - 1984." ikke MathiasFB ?
SA3020 er nok den beste højtaler som SA nogle siden har prod., og de her ikke i stand til at føle dette op med ny modeler
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det gør jeg
3020'eren lyder ganske eminent i mine ører. Den er dog umulig at spore sig frem til  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er og bliver SA et kompromis mellem design og lyd- Vægtet på det første Nu har jeg kun ganske få steder lyttet til SA hvor lyden var god. Et MEGET dårligt eksempel er KT radio Odense. SA mangler generelt bas - ganske enkelt
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange andre højttalerenheder med 4" bas i, kan leverere lige så meget punch.
B&O til det 10 dobbelte kan f.eks. ikke 
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig Roky at SA mangler generelt bas - ganske enkelt, det er så en af problmer der er med SA højtaler, bla. lyd diskanten ikke god, når
de bliver presset, så SA har ofrer lydkvaliteten for design
Ville håben at SA kunne tage SA3020 op, og forfinde den, og så værre lige glad med om den så bliver WAF venlig
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at SA, ikke er oppe i B&O klasse, at prod. dyre ting unden indhold.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er fedt når en højtaler leverer "punch" men det har vel også noget at gøre med hvordan delefiltret er konstrueret- Jeg har på fornemmelsen at SA har lavet en forstærkning i nogle frekvenser hvoraf punchet føles. Det lyder måske lidt weird men det er bare min fornemmelse.
SA's enheder er også lette at få til at bevæge sig, og det er vel også en grund til punch'et.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man spænder en masse effekt på en SA' højttaler, vil du formodentligt ikke kunne "se" at enheden vandrer. Dog flytter den stadig en masse luft, hvilket gør at den giver det kraftige punch. Som en del af SA's koncept, er det ægte bas, selvom du har opfattelsen af det modsatte  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer jeg ganske sikkert aldrig til at eje noget lydmæssigt B&O ( Så skulle det lige være et af de gamle MX LX fjernsyn  ). Det de laver i dag lyder ganske enkelt skræmmende dårligt  Selv den dyreste Beolab 5 er ganske ringe prisen taget i betragtning. Den eneste grund til at de sælger så godt er deres pæne design og at de har boret sig så massivt fast i den gængse verdensbefolkning at de kan sælge noget.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha lige netop det område, har vi to vist været inde på Henrik  F.eks. den dag, da de ville prakke mig et sæt Beolab 3 til over 20.000,- på, som simpelthen lød så tamt, som jeg længe har hørt. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Nu kommer jeg ganske sikkert aldrig til at eje noget lydmæssigt B&O ( Så skulle det lige være et af de gamle MX LX
fjernsyn ).Det de laver i dag lyder ganske enkelt skræmmende dårligt Selv den dyreste Beolab 5 er ganske ringe prisen taget i
betragtning.Den eneste grund til at de sælger så godt er deres pæne design og at de har boret sig så massivt fast i den gængse verdensbefolkning
at de kan sælge noget.
|
|
|
Hvis du synes at B&O lyder sååå dårligt er der noget galt med dine ører. Det lyder nok ikke lige så godt som andet hifi til prisen, men når du køber
B&O betaler man jo også for andet end lyden... En Versace jakke varmer også meget dårligt til prisen i forhold til dynejakke fra Bilka
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver Roky, jo ganske vidst også noget i retning af: "Prisen taget i betragtning, og deres design."
Det lyder fint, men lydmæssigt er det ikke pengene værd. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
TorbenMP skrev:
Roky skrev:
Nu kommer jeg ganske sikkert aldrig til at eje noget lydmæssigt B&O ( Så skulle det lige være et af de gamle MX LX
fjernsyn ).Det de laver i dag lyder ganske enkelt skræmmende dårligt Selv den dyreste Beolab 5 er ganske ringe prisen taget i
betragtning.Den eneste grund til at de sælger så godt er deres pæne design og at de har boret sig så massivt fast i den gængse verdensbefolkning
at de kan sælge noget.
|
|
|
Hvis du synes at B&O lyder sååå dårligt er der noget galt med dine ører. Det lyder nok ikke lige så godt som andet hifi til prisen, men når du køber
B&O betaler man jo også for andet end lyden... En Versace jakke varmer også meget dårligt til prisen i forhold til dynejakke fra Bilka |
|
|
Din sammenligning med Jakken er ganske rigtig. Dog har jeg aldrig set fidusen ved at købe noget dyrt hvor man ingen ydelse får?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige sige, at det absolut ikke er højtalerne i stuen - (heller ikke de store), der er problemet, det er alle de forbandede grimme ledninger der ligger og flyder og CD´er i kæmpe bunker.
Og når konerne øjensynligt ser så meget tv, så er det måske fordi deres mænd bruger ufatteligt meget tid foran computerenskærmen. Snak lidt med hende, kys hende i nakken, og jeg lover jer at den står på sex og musik!
Mvh. Andrés Kælling
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det pinligste jeg har hørt var på messe hvor Linn demonstrerede at små højttalere lyder bedre og kan spille meget højere med en kraftigere forstærker end højttalerens nominelle angivelse af watt. -jeg demonstrede smukt hvordan små demonstrationer kan kortsluttes...
Men det bedste jeg har hørt af købehøjttalere er sjovt nok SA´s små højttalere, men deres store modeller er direkte pinlige i forhold til specifikationerne. -men en lille + en sub, så er man bedre stillet.... __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |