Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Smalleste gulvhøjttaler, Vægt på design (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

dette må da kaldes tøffelheltetråden?

Tillad mig at gøre opmærksom på, at man ikke får større respekt fra sin bedre halvdel ved at lade sine egne behov fordampe - tværtom. Væn ægtefællen til, at hifi betyder noget for dig, og at han/hun ligeså godt kan acceptere det fra starten. Så går det meget nemmere.

Og de der fra 5. kartoffelrække, der tror at B&O "bare" er design kan jo købe deres Cervin Wega og være glade. Hvis man vil have systemintegration, nem betjening og samlekvalitet i top, er der reelt intet alternativ ud over Linn (til den 3dobbelte pris). (jeg kører ikke B&O hifi, men B&O billede - i en anden stue!)

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke helt om du mener at 5. kartoffelrække er dem der kigger med på sidelinjen men her i tråden er der vidst ingen der har CW?

Nu skriver du ikke noget om ydelsen og det er vel helt bevidst

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Tror ikke Roky går så meget op i design og lækre produkter hvad man lige kan se...

Kan ikke forstå at folk elsker at hade B&O, personligt synes jeg det er nogle rigtigt lækre produkter de laver, og spille kan de fleste af dem sku også.  

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Nu ved jeg ikke helt om du mener at 5. kartoffelrække er dem der kigger med på sidelinjen men her i tråden er der vidst ingen der har CW?

det var mere ment som en beskrivelse af det mentale stade

Roky skrev:

Næ, Beolab 5 er et kup til prisen. Og de små terninger spiller fremragende, størrelsen taget i betragtning. Men hvis man ikke forstår, at frontline teknologi og samlekvalitet koster, er B&O da vældig dyrt. En Audi koster mere end en Ford, og det er der osse en grund til. (jeg kører Ford for at få råd til Hifi)

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Arhh hvad mener du Peter.......Måske er mine monitors ikke så WAF venlige, men jeg ville skutte bytte dem med nogen som helst B&O højtaler!

Til gengæld synes jeg at min reciever er flottere end alt det B&O grej jeg nogensinde har set.
Jeg har været inde i B&O butikker en del gang og det jeg har hørt har ikke været specielt imponerende. Jeg hørte nogle temmelig smalle nogen (aner ikke hvad model det var) og de spillede da ok med god bund, rimelig god mellemtone og dito størrelsen taget i betragtning- Men til prisen var de ikke noget særligt.

For ikke at gå helt off topic (undskyld til trådstarteren) må jeg lige selv komme med et bud:

Audiovector K1 Super

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Er venligt ment, tænker bare på alt dit Tandberg grej det er i min verden ikke lige nogle skønheder..men hver sin smag.

Og ja en Audi koster da mere end en Ford, og kan da godt være begge biler kan bringe en fra A-B men for satan da hvor laver Audi bare lige tingene en tand (eller 20) mere lækkert end de andre.

Mit bud på en flot design højttaler som også spiller fremragende er B&W XT4!

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Roky skrev:

det var mere ment som en beskrivelse af det mentale stade

Ok så tror jeg at jeg er med

Roky skrev:

Næ, Beolab 5 er et kup til prisen. Og de små terninger spiller fremragende, størrelsen taget i betragtning. Men hvis man ikke forstår, at frontline teknologi og samlekvalitet koster, er B&O da vældig dyrt. En Audi koster mere end en Ford, og det er der osse en grund til. (jeg kører Ford for at få råd til Hifi)

Jeg er klar over at de er aktive- Men prisen synes jeg stadigvæk er alt for høj i forhold til hvad man får.

De er måske nok neutrale og spiller lyden ufarvet mm, men god lyd til prisen er det ikke.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Nu har vi hver sin smag men har du nogensinde set en TR2080 i virkeligheden? SM har ikke just WAF men grimme er de ikke, og spille det kan de

Og ja Audi gør selv de dyreste mærker til skamme! Det er kvalitet i overflod!

Tommy Sand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Kvinden må vel blot acceptere at man vil have den gode lyd. Den gode lyd må så defineres, enten i samråd eller med de mest kritiske ører blandt parrets to hoveder.

Jeg har Sonus Faber Grand Piano Domus stående. De er måske lidt dyre, men de spiller sgu som en drøm. Og jeg har aldrig hørt en kvinde udtale sig grimt om dem. På nogen måde.

Så måske er Sonus Faber et bud på den (smalle og) smukke højttaler, som samtidig har høj WAF. De har noget til enhver smag (gulv-, stander-, surround-) og i smukke træfaver, samt sort.

Glem da alt om kompromiser, hvis det betyder at man krøller tæerne af, når man tænder for anlægget.

De kære små SF'er
Til top Vis Tommy Sand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Sand

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber laver verdens flotteste høttalere! BASTA  Ej men det syntes jeg sgu!

Men hvis man skal over i den mere design B&O klasse så syntes jeg at Arcitec Athena er utrolig flotte og i modsætning til B&O så kan de faktisk spille musik.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Tommy Sand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Og så kan man jo også indvende med Piega, som dog har en noget særpræget lyd (efter mine ørers mening). De er fantastisk flotte, og kan (til tider) spille bukserne af enhver...inklusive kvinderne! ;)
Til top Vis Tommy Sand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Sand

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Så er der jo også disse her:

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg driller lidt,(må se at holde op) jo for det kniber jo med orden i mine 2 til 3 gamle anlæg,og der skal jo lidt kabler til, ET HERREVÆRELSE er ok   og ja jeg har en dejlig kone der har(haft meget) tålmodighed, hun har jo været med til, jailvox,coral og folie højt. o.m.a. GURUP (CW- Tøffel) = ok, bare ikke kloge åge  good 4 all !!  (driller)  !  
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Jo små enheder kan GODT frembringe en god, ægte bas!

hmm... FEJL!

begrebet "hurtig bas" er i de fleste tilfælde en misforståelse. jeg har hørt en masse forskellige sa, og hver gang der er blevet spillet lidt højt og ejeren eller sælgeren står med et smil og siger: "fed bas fra de små enheder ikk?" sidder jeg og tænker over hvor meget de lider under af at være dikteret af design.

når der skrues op begynder de små enheder jo at danse løs, hvilket resulterer i en upræcis og halvkvalt bas. udover det er der jo ingen dybde. selvom sa opgiver 40 hz -3db er der ikke noget niveau og slagkraft i dybbassen og alt i alt giver det bare en helt vildt tam oplevelse. 

god, ægte bas kræver membran areal, og sådan er det. heller ikke SA har formået at ændre fysikkens love.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Sonus Faber laver verdens flotteste høttalere! BASTA  Ej men det syntes jeg sgu!

Men hvis man skal over i den mere design B&O klasse så syntes jeg at Arcitec Athena er utrolig flotte og i modsætning til B&O så kan de faktisk spille musik.

Hov dem har jeg ikke set før, kan de købes i danmark?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Hov dem har jeg ikke set før, kan de købes i danmark?

Jeps. De er danske. http://www.arcitec.dk/dk/menu-dk/index-dk.htm

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Audio Physic Virgo $5,390

Bass: 8.00" cone woofer (two)
Midrange: 5.00" cone midrange
Trebel: 0.75" dome tweeter
Dimensions: 39.4" x 6.3" x 16.3" (H x W x D)
Links: http://www.aanvilaudio.u-net.com/ap_virgo_1.htm
http://www.soundbysinger.com/audiophysic.htm

"David, one other speaker worth a listen is the Audio Physic Virgos. I just bought a pair for $5400 and I LOVE them. They project a wide soundstage, and image very well. The bass doesn't go way down below 30Hz but it is extremely accurate and detailed. They play extremely well with jazz." - tantonucci@aol.com

"I would only add the Audio Physic Virgo as another candidate. It has its own quirks, but is worth an audition. If you value pinpoint imaging and transparency, the Virgos are the champs." - janhavi@home.com

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Hvad er det for nogen højttalere? Har ikke set dem før.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Hvis man spænder en masse effekt på en SA' højttaler, vil du formodentligt ikke kunne "se" at enheden vandrer. Dog flytter den stadig en masse luft, hvilket gør at den giver det kraftige punch. Som en del af SA's koncept, er det ægte bas, selvom du har opfattelsen af det modsatte

Nu kan vi ikke helt undgå at spore en væsentlig positivisme hos dig overfor SAs produkter. Har du nogen forbindelse til dem, sådan i det daglige?

Ad det med luft der flyttes; en 4" enhed flytter altså ikke lisså meget luft som en 5,5". Og SA har ikke "ægte" bas - som en intellektuel modpol til "uægte" bas fra andre - hvem har bildt dig sådan  noget ind?

Og en basenhed, uanset størrelse, måler man ikke i hurtighed. Det er noget vrøvl som har været oppe mange gange når talen falder på SA. Man kan slet ikke tale meningsfuldt om en hurtig bas. Da alle bastoner er langsomme ( få Hz) hvad skal den så være hurtig for? Er der argumentet med at stoppe og starte, så er det jo slet ikke SA der står for den afdeling, det er jo producenterne af enhederne der klarer den opgave. SA bruger ikke specielle enheder til deres HT ere, de køber da der hvor mange andre producenter køber; Peerless, Vifa, SS. Jeg ved så ikke om SA køber enheder fra de nævnte fabrikkers Kinaproduktion eller fra den danske produktion. Det ku jo være rart at vide i fht præcisisonen de enkelte enheder imellem. Der er jo sådan, at vælger man at bygge en HT med mange små baslignende enheder i, så skal de elektrisk/fysisk have næsten samme data, de skal være matchede, ellers lyder resultatet ikke godt. Er produktionen fra Kina, er tolerancerne pænt større end i DK, sådan er det bare. For priserne er jo ikke helt ens.
Så hvis SA har hurtig bas, så har de andre osse...

Og så må den slankeste højttaler være en Quad set fra siden

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Olsen skrev:

Hvad er det for nogen højttalere? Har ikke set dem før.

prøv at se her

http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1700&zoneid=4

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes