Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: MI3 signature og Audiolab? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa derude i æteren - ekspert hjælp/vurdering ønskes!

Jeg har lige skaffet et par DEMO'er AV MI3 Signature til en rigtig fed pris: ca 15K sættet. Synes selv de spiller godt, især til den pris...he he

Jeg overvejer at sætte dem sammen med et ældre audiolab anlæg på ca 8 år. Det drejer sig om 8000px, 8000CD og 8000Q med Supra Rondo (4*2,5 mm) højtalerkabler.

Samlet skal jeg betale 23K for det hele (AV og Audiolab)

Hvad siger i til den pris og denne kombination??? Har ikke selv den store genskab (endnu) i den store hi-fi verden!

En tilføjelse:

Jeg leder en præcis og dynamisk lyd med masser af kraft og power i. Specielt i bassen skal der være en god dyb bund, som samtidig skal være præcis uden at blive dominerende eller mudret og kedelige at lytte til i det lange løb.

Diskanten skal være luftig og let, sådan at den samlede oplevelse af lyden bliver let, selvom den er masser af bund i lyden. Sættet skal være et all-round sæt, som skal kunne spille alle musikgenre, især moderne rytmisk musik.
Til top Vis Carter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carter

ludom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg spillede i mange år med den konfiguration.. AV M3 Sig., 2 stk. 8000PX, 8000CD og 8000S som forforstærker. Til prisen spiller det p***e godt.. - altså den pris du skal give ~ 23.000,-

Jeg har siden opgraderet både højtalere, cd og forforstærker, men har stadig mine PXere - de spiller efter min mening stadig suverænt

Min erfaring er dog at du ikke skal forvente dyb bas fra de nævnte AV, men tilgengæld kan de så meget andet - selvfølgelig spiller de bas, men ikke stort og fyldigt, men når nu du selv synes at de spiller godt, er det jo som det skal være  Jeg havde og har stadig en "lille" Ace-Bass2 fra Audio Pro til at supplere med, så jeg manglede aldrig bas..

Nu hvor jeg har byttet mine AV M3 sig. ud med de nye AV S3 avantg., bruger jeg kun sub. når vi ser film. Ved musik - klassisk, pop og jazz - spiller de rigeligt bas og langt dybere end de gamle højtalere.

Køb, køb, køb!! Det "originale" Audiolab - det som du kigger på - er jo nærmest kult og næsten ikke til at opdrive. Og til prisen spiller det hele suverænt.

Venligst, Morten

Carter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet Ludom.

Har købt hele sættet nu for 23500 kr inkl kable m.m.
Spiller rigtigt godt synes jeg, men jeg kan godt følge dig, når du mener at sig'erne til tider mangle lidt bund, men synes nu også det afhænger meget af, hvor godt musikken er produceret. Men til prisen spiller de super godt. Så alt i alt, synes jeg det er rigtig god investering.

Mvh Carter

Carter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at sige, at det jo ikke er m3'er, men MI3'er (signature SE). Så mon ikke de er bedre end M3'erne - det kunne man forestille sig i hver fald. Har aldrig hørt m3'erne!

ludom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hey Carter.

Fedt at du købte det - tillykke.

Du har sikkert ret med hensyn til Mi3 - dem har jeg tilgengæld aldrig hørt..

Venligst, Morten

FSBB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har opgraderet fra den oprindelige AV M3 til M3sig i 2003. Det jeg kunne konstatere var at M3 sig skulle have en noget kraftigere forstærker for at give den samme bund som den gamle M3´er.

Men så spiller de til gengæld også suverænt. Jeg spiller selv med Musical Fidelity A5 sættet, og det er lige hvad M3 sig´erne kan lide. Jeg har nu en en meget åben og luftig lyd, men samtidig en masse rå power når der er brug for det. Så jeg kan kun anbefale en strømstærk forstærker, der ikke hælder til den lyse side.

Til top Vis FSBB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FSBB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes