Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA sub 175 Vs Sub 200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanRiisLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det har ikke været min erfaring.

De kræver en ordenlig forstærker, men de er ikke bygget til diskoteks lydtryk. For at komme derop skal man nok gå efter et par 7K'er, men så er vi oppe i en helt anden klasse.

Nu kender jeg Ole personligt hos SA igennem mange år. En ting der går igennem hos ham er at han gå meget op i at bassen er stram og præcis. Kender man hans musiksmag ved man også at det IKKE er tekno manden laver sine højtalere efter. Kælderdyb bas, og diskotek er ikke SA kendetegn, for de er ikke bygget til dette formål. Ligesom at samligne BMW med en Toyoya.. De har hver deres stærke sider. Man køber fx ikke en BMW M5 hvis man er ligeglad med om bilen kan køre 320 kmt.

Min bror sagde for noget tid siden at de var igang med en ny generation af sub's. Så mon ikke snart de kommer.. Han nævnte også at det nok blev i en helt anden prisklasse. Mit gæt er nok at der kommer et par subs i Explore klassen.

Mvh Dan

Til top Vis DanRiisLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanRiisLarsen

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

DanRiisLarsen skrev:
detoch skrev:

Går og tænker lidt på at skifte min 175'er ud med en 200'er, men hva er det store forskel? er der en større bas i en 200 og er området den dækker større..?

Kunne godt tænke mig lidt mere "hård" & "kontant" bas.

Mht SA sub'ene..

Min kære lillebror er ansat hos SA, så jeg har haft mulighed for at både se, og høre, samt eje rigtig mange af deres modeller igennem årene.

SA 200 har jeg også haft (er ved at anskaffe mig en igen - fortrød bitterligt at jeg solgte den).

Jeg kan ikke genkende problemet med at den ikke skulle kunne spille dybt! Den spiller ultradybt efter min mening i min bolig, og er den eneste sub i den prisklasse jeg har ejet som både kunne spille alm musik, og surround stort set lige godt uden det hele druknede i bulder.

Glem målingerne, og lyt til dem istedet. For flere år siden havde jeg en sub fra Dansk Audio Tekning med en 12" bas i et sekskantet kabinet (mener den Amadeus sub). Den spiller rigtig godt, men SA 200 tævede denne sub så det næsten var pinligt - på trods af at den er 1/3 af størrelsen.

Ifølge min bror er SA 175 til mindre rum, mens SA 200 er til store stuer - bliver de brugt til de rette formål vil de nok spille stort set lige dybt. De er iøvrigt helt ens på nær basserne.

Ønsker man mere bas end SA 200 kan leverer, var det jo også en mulighed at købe 2 stks SA 175. Det koster næsten det samme, og i min verden vil 2 8" basser a' 2x380w spille krafigere end 1 stk 10" bas.

Kender man til SA lydpolitik ved man også at de hellere ofre lidt dybe i bassen til fordel for præcision og hurtighed i bassen.

Skulle det have nogen interesse, er jeg sikker på at min bror gerne vejleder dig i om det bedst kan betale sig at udskifte din SA175 til en SA200, eller om anskaffe sig 2 stks SA 175.

Mvh Dan

Fantastisk indlæg!

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

StarTrek skrev:
Skal det værre en sub. fra SA, for til samme penge kan man få sub. fra andre mærker der lyder beder end SA´s sub. basser

SA er generelt bare et mærke hvor man tænker "Hvad pokker har de gang i?"

Min første tanke når jeg hører SA er altid "Hvor er bassen?"

SA er fint til stille baggrundsmusik men så heller ikke mere.

Nåh, nok SA bashing for idag.

SLET ikke enig i det du siger.. nej der kommer ikke samme pludder bas ud af dem som en CV højttaler, men de kan da godt spille bas. Specielt en tromme lyder præcis i lyden og uden alt mulig efter klang. Ja der er andre der går dybere og det tror jeg ikke der er nogen der vil benægte, jeg vil ihvertfald ikke, men at sige de ikke kan spille bas det passer ikke ellers har du ihvertfald spillet på et MEGET dårligt anlæg og har sat dem i modfase.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ja du kan naturligvis godt få mere bas ud af en STOR subwoofer, men SE200 spiller rigtig godt og kan også spille musik uden det lyder som om det hele runger med. Sunfire er også et godt bud på en lille sub der kan spille dybt og som ikke ligner en kumme fryser i udseende eller noget der er bygget i det tidligere U.S.S.R.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun nikke genkendende til det nemligja skriver. Bassen er præcis, og den bulder aldrig!

Har endda "snydt" en enkelt eller to kammerater, som troede at min SubElectro spillede med, selv om det kun var de to SA510'ere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes