detoch skrev:
|
Går og tænker lidt på at skifte min 175'er ud med en 200'er, men hva er det store forskel? er der en større bas i en 200 og er området den dækker større..?
Kunne godt tænke mig lidt mere "hård" & "kontant" bas.
|
|
|
Mht SA sub'ene..
Min kære lillebror er ansat hos SA, så jeg har haft mulighed for at både se, og høre, samt eje rigtig mange af deres modeller igennem årene.
SA 200 har jeg også haft (er ved at anskaffe mig en igen - fortrød bitterligt at jeg solgte den).
Jeg kan ikke genkende problemet med at den ikke skulle kunne spille dybt! Den spiller ultradybt efter min mening i min bolig, og er den eneste sub i den prisklasse jeg har ejet som både kunne spille alm musik, og surround stort set lige godt uden det hele druknede i bulder.
Glem målingerne, og lyt til dem istedet. For flere år siden havde jeg en sub fra Dansk Audio Tekning med en 12" bas i et sekskantet kabinet (mener den Amadeus sub). Den spiller rigtig godt, men SA 200 tævede denne sub så det næsten var pinligt - på trods af at den er 1/3 af størrelsen.
Ifølge min bror er SA 175 til mindre rum, mens SA 200 er til store stuer - bliver de brugt til de rette formål vil de nok spille stort set lige dybt. De er iøvrigt helt ens på nær basserne.
Ønsker man mere bas end SA 200 kan leverer, var det jo også en mulighed at købe 2 stks SA 175. Det koster næsten det samme, og i min verden vil 2 8" basser a' 2x380w spille krafigere end 1 stk 10" bas.
Kender man til SA lydpolitik ved man også at de hellere ofre lidt dybe i bassen til fordel for præcision og hurtighed i bassen.
Skulle det have nogen interesse, er jeg sikker på at min bror gerne vejleder dig i om det bedst kan betale sig at udskifte din SA175 til en SA200, eller om anskaffe sig 2 stks SA 175.
Mvh Dan
|