Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Studio monitors. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Antlion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Ja, som overskriften siger, så har jeg brug for nogle råd mht. køb af studio monitors til min PC.

De skal selvfølgelig bruges til musikproduktion, da detaljerne en vigtig del af selve progressionen.

Følgende er nok irellevant, men som sequencer bruger jeg FL Studio 7 og Cubase 4. Bare lige for at pointere endnu engang, at de skal bruges til musikproduktion!

Jeg har selv kigget på KRK (RP-serien):

RP 5: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=32221

RP 6: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=32222

RP 8: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=32223

Men som sagt, kom med nogle gode råd, om hvad der er godt, og hvad der er mindre godt.

Tak.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har selv været ude og kigge på monitors.  Jeg lyttede til de der KRK modeller, og synes personligt at de var alt for mørke i lyden. Ret potente af størrelsen at være, men der var intet hul igennem. Jeg synes de var kedelige.   Prøvede også Yamaha's nye - dem med den hvide basenhed (dem der ligner NS10). De var så tilgængæld meget detaljerede men havde ingen bas overhovedet. De skal helt sikkert have en sub hvis de skal virke optimalt.  

Det bedste jeg kunne finde var de mindre fra Adam og Genelec, men de var lige i overkanten rent prismæssigt. Men vildt gode.

Jeg endte med at købe en NAD C315BEE forstærker og et sæt Dali Concept 1, som lyder væsentligt bedre end nogle af de aktive monitorer jeg har prøvet til prisen.   Nu er jeg også mest til passive højttalere, da jeg kan opgradere dem uden at skifte forstærker på et senere tidspunkt.  Men jeg bruger mit system til Cubase og GuitarRig, og det fungerer helt perfekt.

mvh

chubbz

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Tannoy Reveal sat til en Audiolab 8000S. Det er ok. Reveal'en er ikke det bedste (jeg har ATC i stuen ) men de er fine til at "lege" med. Efter min mening lyder langt de fleste "plastikmonitorer" skidt... Jeg bruger selv FL Studio.

Antlion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Jeg skal selvfølgelig også selv lytte til dem, før jeg investerer i noget.

Jeg tog et lytter til et sæt Tannoy Reveal 6. Det kan godt være, at de er billige, men jeg må sgu indrømme, at jeg ikke var specielt positivt begejsret overfor dem.

Men det er meget rart med et par råd, bare kom med nogle flere. :)

NB: Bassen er meget væsentligt, da det fylder en stor del i den form for musik jeg producerer.

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Har ikke lyttet til nogle af de KRK, du har listet. Men rigtig god erfaring med

http://www.aage.dk/default.asp?page=/shoppingsystem/vare.asp ?varenr=32221

Det er simpelthen utroligt, hvilken lyd man får for så få penge - synes personligt, den slår NAD-Concept-kombinationen, der er billede af ovenfor. Hvis du ikke har været ude og lytte er det jo bare om at komme afsted!

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej der...

De her er måske lidt for dyre, men i forhold til mange andre studie-monitors, er de langt foran..

De hedder M&K MPS 1611P, og er noget af det bedste jeg nogensinde har hørt...

http://mixguides.com/studiomonitors/Reviews/MK-MPS1611P-Moni tors-120105/

Har lige været med til at "bygge" et lydstudie, hvor der bliver brugt sådan et sæt.....

Held og lykke med det..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes